Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Wetenschappers weten tenminste wat er speelt ![]()
|
De Maan beinvloed jou zeker wel!!Bekijk het eerst maar eens uit logisch oogpunt....de Maan zorgt voor eb en vloed. Ze heeft dus enorme invloed op water......en als je dan bedenkt dat wij voor 70% uit water bestaan kun je je best voorstellen wat dat inhoud.
Maar zelf weet ik dat dat niet het enige is waarom wij door de Maan worden beinvloed. Zelf voel ik de Maan. Of ze nu hoog aan de hemel staan als volle maan of als wassende/afnemende maan ik voel dr energie. En mn energie wordt erdoor beinvloed. Ik ben vaak heel druk en vrolijk gedurende de dag voor, tijdens en na volle maan. En tijdens Donkere maan ben ik rusteloos en heb ik weinig energie. Wel zijn mn dromen veel levendiger en duidelijk dan. Zo zie je dat de maan op mij behoorlijk veel invloed heeft....maar dat hoeft natuurlijk niet bij een ieder te zijn. Tis maar net hoever je jelzelf er voor openstelt. Bb Silver Moonfox
||
Citaat:
De aantrekkingskracht van maan (en in mindere mate ook die van de zon) zorgt ervoor dat het water in de oceanen op aarde heel langzaam op en neer gaat. Het ontstaan van eb en vloed heeft te maken met het eerder genoemde ‘afstandseffect’ van de zwaartekracht. BRON: http://www.eddyechternach.nl/artikel...rtekracht.html
|
![]() |
kmerk altijd dat ik in de ong 2 weken voor volle maan k bezig ben met veel nieuwe dingen, en de 2 weken erna bezig ben met ze te behandelen. te overzien, verwerken etc.
kdroom de dagen ervoor en erna heel heftig, ook vannacht bv. en heb veel meer vage ervaringen.. maar voel me ook veel meer 1 met alles en vertrouwd met hoe de dingen gaan zoals ze gaan. en kvind dit doodnormaal ja ![]() wij hebben nix in de hand. klaar uit.
||
Citaat:
Ik kan nog wel meer factoren noemen die invloed hebben op de mens; hoeveelheid slaap, de wind, de temperatuur, leeftijd, geslacht, erfelijke ziektes, kleding, geestestoestand, omgeving, famillie, vrienden, seizoen etc.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
Hoi,
Het valt mij altijd op dat hier een aantal mensen zijn die op welke mogelijke manier ook proberen andermans ervaringen/gevoelens te verklaren op een zeer wetenschappelijke manier... Ik vind dit zeker niet verkeerd maar wel een beetje jammer, want in mijn ogen mis je iets, zoom eens uit, bekijk het geheel... In elk geval: de maan heeft invloed, op meerdere mogelijke manieren, dat valt gewoon niet te ontkennen het is ook "wetenschappelijk" te constateren. Ik heb meerdere proefjes gedaan met maanlicht, allen met een positief resultaat. De maan heeft ook invloed op jou. Ik merk juist altijd dat ik met volle maan zeer actief ben, ik voel me altijd goed. Ik leef redelijk met de maanstanden mee merk ik zelf. Met afnemende maan probeer ik dingen waar ik niet tevreden mee ben van me af te zetten, om met nieuwe maan plaats te maken voor nieuwe initiatieven en een nieuwe fase. Met toenemende maan groeit/ontwikkelt dit zich en met volle maan is altijd alles goed. Dit is misschien heel erg gegeneraliseerd en ik zal er vast wel commentaar op krijgen, maar het gaat erom dat als ik de grove lijnen voor mezelf schets, het behoorlijk klopt. Ik raad je aan eens te kijken wat er allemaal gebeurd, tijdens een maanfase, waar ben je (zowel fysiek als mentaal als emotioneel) veel mee bezig? Ik heb dit een tijdje gedaan en de eerder beschreven uitkomst kwam op vele malen terug. Niet alleen met afscheid nemen van overleden personen, maar ook van vrienden, ideeen, dromen, interesses etc. En laat je niet afschrikken door mensen die op welke manier dan ook proberen het af te dekken... ![]() Liefs en Bb, Darknezzz
|||
Citaat:
Beide. Citaat:
|
De Maan en Aarde zijn twee planeten, allebij hebben ze een krachtveld dat ervoor zorgt dat ze aantrekkingskracht hebben. De Maan en de Aarde staan in verbinding met elkaar, ze kunnen namelijk niet zonder elkaar. Stel dat de maan zou verdwijnen, dan zou de Aarde rondtollen door het heelal en zal het organisme erop sterven. Nu is het jammer genoeg zo dat de Maan steeds verder weg drijft van de Aarde, dus over een paar miljoen jaar is Aarde een rondtollend stukje steen in het heelal. De Aarde en de Maan hebben een soort van "aura" net als levende wezens. De "aura" van de maan stoot energie af naar Aarde (ook andersom), en die energie komt in contact met de aura's van mensen en dieren, en dat kan leiden tot depressies, blijdschap, boosheid en andere emoties van sommige mensen. Met volle Maan komt er meer energie van de Maan naar de Aarde toe en daarom is er ook meer emoties onder mens en dier. Dat verklaart ook de depressie van Wicce, en andere duizende mensen. Maar ikzelf word altijd blij als het volle Maan is, de energie van de maan heeft dus een ander effect op mijn aura, en die van andere mensen.
|
Hoi Legatus, Mm,
Precies, daar heb je hem, of doen wij dat? Als je daarop verder ingaat kom je al gauw uit dat je zelf weinig kan als je alleen stil blijft staan bij wat wetenschappelijk bewezen is. Bijzonder? Nee, ik vind het niet bepaald bijzonder. Ik ben opgegroeid met een groot respect voor de maan en heb vele mogelijke proefjes/testjes/ervaringtjes gedaan/gehad die het respect deden groeien. Natuurlijk kan ik een gloeilamp gebruiken en hiervoor hetzelfde respect kweken, waarna de gloeilamp dezelfde uitwerkingen zouden hebben. Toch is de maan iets krachtigs, je kan het zelf voelen, niet alleen aan je stemming, maar ook door er naar te kijken, door er door beschenen te worden etc. Zet je gevoel dan aan man! Liefs en Bb, Darknezzz
||
Citaat:
De bedoeling die jij er aan geeft -- doormiddel van ervaring en gevoel is de psychologische kant. Wat de maan werkelijk is/doet, is de wetenschappelijke kant. De maan is bij mij net zo indrukwekkend als het gras; en ik beschouw alles als een kracht en ervaar alles -- ik ben een gevoelig en emotioneel persoon, maar wel rationeel. Waarom een enkel ding vereren als alles net zo speciaal is? Je benadrukt de maan alsof het een speciale kracht is, terwijl het net zo speciaal is als een madeliefje.
|
Hoi Legatus,
Als dit een topic was over madeliefjes, had ik een uur kunnen vertellen over het overweldigende uiterlijk, de lieflijke uitstraling en de bruikbare werkingen van het madeliefje. Dit is (ten minste zo kwam het over) echter een post over de maan. Waarschijnlijk ben je niet echt bekend met magie, zowel, dan had je geweten dat de maan een hele belangrijke rol speelt bij wat je kan bereiken. Op zich komt het allemaal uit het ene voort, maar de maan kan sommige krachten in die mate versterken dat het bijna noodzakelijk is er rekening mee te houden. Nog even voor de duidelijkheid: ik heb het hier niet over spells, toverspreukjes en het verzenden van liefde, energie etc, maar over bepaalde rituelen die bijvoorbeeld uitgevoerd moeten worden gedurende drie complete maanfasen, altijd bij volle maan, nieuwe maan en bij de halve manen. Dit kan belangrijk zijn bij het proclameren en vibreren van uitspraken. Je kan ook stellen dat het vibreren van het woord goudvis net zoveel in zich heeft als bijvoorbeeld de enochiaanse woorden Do ![]() Liefs en Bb, Darknezzz
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Ik zal me nog inhouden met je uitspraak over mijn bekendheid met magie, uiteindelijk laat je hierbij zien dat je zelf weinig over ware magie kent en nogal van de buitenkant geniet, waarbij rituelen en andere tierelantijnen een nietszeggende facade is. Citaat:
|
Nou okee, ik vind dit een beetje zinloos, er zijn nu eenmaal aspecten die bepaalde dingen kunnen versterken, dat is te voelen, jij voelt het niet, wenst andere mensen die iets wel voelen onderuit te halen met wetenschappelijk bewezen dingetjes, mist daardoor een onderdeel van het leven zelf, en ik hoop dat je er happy mee bent...
Liefs en Bb, Darknezzz
||
Citaat:
Zo gauw ik het woord wetenschappelijk noem neem jij aan dat ik m'n gevoelens geheel afsluit. Kortzichtig, Darknezzz. Ik zit hier niet puur om de wetenschappelijke kant van de feiten, maar ook om de gevoelens... En dat elementen bij sommige mensen het versterkt of verzwakt is volgens vele grote magiërs een placebo-effect, uiteindelijk zit de wilskracht in jezelf. Maar ik hou eigenlijk wel van deze tierelantijnen, en bijkomsten. Een seance moet van mij er ook dik opliggen, en dus sfeervol zijn. Zulke dramatische elementen zijn cliche's maar wel ondenkbaar en daarbij verplicht. Er zijn dus zelfs twee kampen (en misschien wel meer) binnen de magie.
|
Hoi Legatus,
Als je me zou kennen of eventueel zelfs al als je mijn website zou lezen zou je in een paar minuten doorhebben dat ik nooit of te nimmer het effect van onze eigen gedachtekracht zou ontkennen. Ik weiger echter ook om standvastig aan een gezichtspunt vast te houden en daarmee heb ik al vele mooie dingen op mijn pad gekregen die ik anders absoluut nooit had mogen meemaken. Ik schrijf deze reacties ook niet om het feit dat ik denk dat het iets uitmaakt. Het is een beetje naief dat geef ik toe, om te denken dat ik jou iets kan maken. Jij bent namelijk wel een persoon die koppig vasthoudt aan een gezichtspunt, laten we het de "wetenschappelijke kant" noemen. Je begrijpt wel wat ik bedoel. Daarom zal ik ophouden met het van mijn kant koppige proberen uit te leggen wat mijn probleem t.o.v. jou is, want begrijpen doe je het toch nooit, omdat je het gewoon niet wil begrijpen. Liefs en Bb, Darknezzz
|||||
Citaat:
Ik weet zeker dat de maan een kracht uitoefent; het is de manier waarop mensen deze kracht verklaren of invullen die te wensen overlaat. Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Ik kijk wel uit met zulke speculaties, nog even en dan is de maan een reusachtige satelliet van buitenaardse wezens die onze gedachten en gedrag probeert te beïnvloeden...
||
Citaat:
lees nou toch es goed. Als je leest en es nadenkt dan zie je zelf dat het klopt, ja of je bent weer zo skeptisch (net als anders dus) dat je nergens weer in gelooft en er weer hele topics vol geruzie over wat wel waar is en wat niet. En waarom verzin jij er nou opeens dat de maan een sateliet is? Elke wetenschapper weet dat planeten een krachtveld hebben waarvan ze energie afstoten, met andere woorden zo'n krachtveld noemde ik dus even aura, volgende keer wat beter nadenken en niet meteen koppig gaan doen.
|
Hoi Ki Fighter,
ik ben het geheel met je eens over je visie van de volle maan. Dat is volgens mij ook de beste verklaring waarom mensen anders gaan voelen bij volle maan. Je hebt er blijkbaar goed over nagedacht met de energie die planeten afstoten. En Legatus, waarom moet je nou weer zo gelijk skeptisch doen en niet eens discuseren over verschillende visie's? Als je dat nou es doet loopt het ook minder uit op ruzie, dus gewoon beter naar elkaar proberen te luisteren. Maak het leven gezelliger...
||
Citaat:
En nog eenmaal, dit is een forum. Je mag hier discussieren. Ik wil hier leren, niet allemaal elkaar een klopje op de schouder geven als je een visie hebt bedacht die van allerlei andere visie's leent om een antwoord te geven. Zo kan ik ook allerlei theorieeën creeëren die van geen kant kloppen.
|
Legatus, het gaat om het feit dat je discussiert om samen tot hoger inzicht te komen, niet om elkaar af te kappen, ik stel voor dat je eens meedoet aan een debat? Daar moet je erg goed in zijn.... Niets geven om wat anderen zeggen maar gewoon mensen zo snel en makkelijk mogelijk uitlullen...
Liefs en Bb, Darknezzz
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
Ik ga jullie vanaf nu de voordeel van de twijfel geven, en zal wat actiever mee discussieren vanuit twee standpunten. Ik ben namelijk best open-minded maar als ik hier iemand tegenkom die ook echt iets bijzonders heeft meegemaakt waar ik en de wetenschap in principe niet omheen kan dan verdwijnt die persoon of laat niks meer van zich horen over dat onderwerp alsof het nooit gebeurd is. Velen hier zijn hier om een beetje sensatie te creeeëren, en velen die vanwege psychologische problemen dingen ervaren die ze op een paranormale manier willen verklaren. Liever dat er bovennatuurlijke zaken zijn dan ze mogelijk geestesziek zijn of een hersenafwijking hebben. En bepaalde zaken kan ik niet serieus tegenover staan, wat mede komt door de onduidelijke vertelwijze van sommigen.
Laatst gewijzigd op 29-09-2002 om 11:20. |
![]() |
|
Jeeeeeeeeeeeeeeeee
We hebben het probleem uit zijn eigen mond gehoord.... Legatus is teleurgesteld in de bewijzen die hij voorheen altijd zocht. Dus daarom verwijst hij met veel naar de wetenschap. Dat is dus je probleem, je zoekt bewijzen. Ik kan je zeggen: hoe harder je zoekt, des te minder zal je ze vinden. Ik heb mijn portie bewijs wel gehad, en kan je vertellen dat de mensen die je bewijzen kunnen geven niet houden van mensen die daar alleen maar op zoek zijn. Jij noemt anderen sensatiezaaiers, maar je bent zelf een sensatiezoeker.... Liefs en Bb, Darknezzz
||
Citaat:
![]() Met volle maan voel ik me juist heel gelukkig en ben dan overactief. Legatus, wat is btw een dimwit? Er zitten hier ook veel openminded mensen hoor ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Ik verwijs niet alleen naar de wetenschap, maar ook naar een rationele denkwijze. Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Het probleem is dat het grote gros van de onderwerpen hier weinig met echte paranormale zaken te maken hebben en meer met psychologische oorzaken. Achja, na mijn bijna-dood-ervaring heb ik het licht gezien. Mystiek-forum moet ik misschien vaarwel zeggen. Open Minded moet van twee kanten komen, van zowel de skepticus als de overtuigd gelovige... De pot verwijt de ketel dat hij zwart zien ![]() Daar zijn onze overtuigd gelovigen goed in...
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Geen Bijna-dood-ervaring gehad, ik wou een conclusie ergens naar toeduwen maar de toon was wat sarcastisch... ![]()
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Films, TV & Radio |
Filmpje met volle maan. Verwijderd | 8 | 30-08-2008 15:11 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Volle maan? DaRealEvE | 5 | 21-03-2004 08:24 | |
Films, TV & Radio |
jaja Volle Maan ;-) xx | 98 | 06-12-2002 16:27 | |
Verhalen & Gedichten |
Diverse Gedichten Yamyam | 8 | 09-09-2002 18:03 | |