Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-09-2002, 17:44
Sennah
Sennah is offline
hey iedereen,

ik heb een vraagje, dit klinkt misschien heel vreemd maar kan je leven/gevoel beinvloed worden door volle maan??

ik heb namelijk gemerkt dat elke keer dat het volle maan is, er allerlei gebeurtenissen mij overkomen en meestal voel ik me ook een week rot...
kan volle maan mijn leven zo erg beinvloeden??
Oud 19-09-2002, 17:53
CryperA
CryperA is offline
Het schijnt wel dat de maan veel invloed zou hebben op het mensenleven, en ze zeggen dat bij volle maan mensen erg stresserig en actief zouden zijn.

Ikzelf merk er bij mezelf weinig van, al merk ik wel dat er van die typische dagen zijn dat iedereen sjagarijnig is, of dat er ineens vanalles veranderd in bepaalde periodes, bij meerdere mensen in mijn omgeving. Of dit allemaal onder de invloed van de maan is?

Ik denk dat de maan vroeger meer invloed op de mens had, aangezien er toen allemaal nog geen neplicht enzo was, en nu wel en we leven tenslotte niet meer dicht bij de natuur. Vrouwen waren altijd tegelijk ongesteld (zowiezo als je erg veel met een andere vrouw omgaat) maar ik geloof dat dat vaak bij volle maan was?
Oud 19-09-2002, 18:23
barkrukkie
barkrukkie is offline
't beïnvloedt denk ik wel, alleen al omdat mensen dénken dat het hun leven beïnvloed (zoiets als placebo-effect)
Iemand verklaarde het ook omdat je door de volle maan eerder de dingen onthoud (is makkelijker te onthouden) en dat je daardoor steeds denkt dat door de volle maan die dingen gebeuren.
Oud 19-09-2002, 18:38
Sennah
Sennah is offline
[B][QUOTE]barkrukkie schreef:
't beïnvloedt denk ik wel, alleen al omdat mensen dénken dat het hun leven beïnvloed (zoiets als placebo-effect)

dit is het niet, ik merkte het eerst, daarna legde ik pas de link met volle maan..
ook als ik er niet aan denk, merk ik het

Iemand verklaarde het ook omdat je door de volle maan eerder de dingen onthoud (is makkelijker te onthouden) en dat je daardoor steeds denkt dat door de volle maan die dingen gebeuren.

het zijn te opmerkelijke dingen die gebeuren, niet alleen omdat het volle maan is
de laatste keer ben ik aangereden, ik was nog nooit zelf betrokken bij een aanrijding
een paar dagen daarvoor had ik een paniekaanval gehad, waar ik normaal ook nooit last van heb
dat soort dingen gebeuren me in de week dat het volle maan moet worden
Oud 19-09-2002, 18:49
lady of the dark
lady of the dark is offline
Ja dat schijnt te kunnnen. Dat de maan voor eb en vloed zorgt vind ik sowieso al behoorlijk bijzonder. Misschien werkt het met mensen ongeveer ook zo. (een spreekwoordelijk eb en vloed in de mens)
Oud 19-09-2002, 21:47
We_Are_One
We_Are_One is offline
het kan bst dat zoiets met volle maan te maken heeft.
ik weet niet of dit komt omdat de volle maan "speciale krachten" heeft of omdat zoveel mensen erin geloven dat ze het werkelijkheid hebben gemaakt.

het verschil tussen eb en vloed is niet magisch, dat komt gewoon door de zwaartekracht van de maan
Oud 20-09-2002, 08:26
Yamyam
Yamyam is offline
Ik heb er wat boeken over gelezen, kan inderdaad en veel mensen hebben er wel wat mee. Ik heb ook een soort maanritme, voel het aan mijn wateren als t weer zover is en meestal doe ik dan gekke dingen.
Je kan in de bieb wel wat boeken vinden erover en ik denk zeker dat t invloed heeft. Ik bedoel: Als het zoveel invloed kan hebben op de rivieren,zeeen ed dan toch ook op de mens?
Oud 20-09-2002, 12:17
legatus
legatus is offline
Er is plek op je schedel waar het bot iets dunner is, en waar inderdaad maanlicht een invloed op je gedrag kan uitoefenen. Niets bovennatuurlijks.
Oud 20-09-2002, 12:30
Morphia
Morphia is offline
Je kunt gebruik maken van de energie van de (volle) maan, maar dat hoeft niet. Een stekker moet je ook in het stopcontact steken.
Oud 20-09-2002, 13:57
pe
pe is offline
Legatus schreef:
Citaat:
Er is plek op je schedel waar het bot iets dunner is, en waar inderdaad maanlicht een invloed op je gedrag kan uitoefenen. Niets bovennatuurlijks
Dus lopen er nou wetenschappers rond met een hoed of zo, om die maan-invloeden af te weren? Of een sticker of zo als die plaats lager op je schedel ligt?

Of vertrouwen ze de invloed van de maan wel?
Oud 20-09-2002, 18:45
legatus
legatus is offline
Citaat:
Of vertrouwen ze de invloed van de maan wel?
Subjectieve kwestie, de één is er gevoeliger voor dan de ander. Volgens mij is die bij de een ook dikker dan bij de ander, ik zou niet raar opkijken als sommigen een afwijking op die plaats hebben waardoor hun gemoedstoestand sterk word beinvloed.

Wetenschappers weten tenminste wat er speelt
Oud 20-09-2002, 19:01
Silver Moonfox
Silver Moonfox is offline
De Maan beinvloed jou zeker wel!!Bekijk het eerst maar eens uit logisch oogpunt....de Maan zorgt voor eb en vloed. Ze heeft dus enorme invloed op water......en als je dan bedenkt dat wij voor 70% uit water bestaan kun je je best voorstellen wat dat inhoud.
Maar zelf weet ik dat dat niet het enige is waarom wij door de Maan worden beinvloed. Zelf voel ik de Maan. Of ze nu hoog aan de hemel staan als volle maan of als wassende/afnemende maan ik voel dr energie. En mn energie wordt erdoor beinvloed. Ik ben vaak heel druk en vrolijk gedurende de dag voor, tijdens en na volle maan. En tijdens Donkere maan ben ik rusteloos en heb ik weinig energie. Wel zijn mn dromen veel levendiger en duidelijk dan. Zo zie je dat de maan op mij behoorlijk veel invloed heeft....maar dat hoeft natuurlijk niet bij een ieder te zijn. Tis maar net hoever je jelzelf er voor openstelt.

Bb Silver Moonfox
Oud 20-09-2002, 19:21
legatus
legatus is offline
Citaat:
de Maan zorgt voor eb en vloed. Ze heeft dus enorme invloed op water......en als je dan bedenkt dat wij voor 70% uit water bestaan kun je je best voorstellen wat dat inhoud.
Hier hadden we het over het licht van de maan, niet de zwaartekracht van de maan.

De aantrekkingskracht van maan (en in mindere mate ook die van de zon) zorgt ervoor dat het water in de oceanen op aarde heel langzaam op en neer gaat.

Het ontstaan van eb en vloed heeft te maken met het eerder genoemde ‘afstandseffect’ van de zwaartekracht.

BRON: http://www.eddyechternach.nl/artikel...rtekracht.html
Oud 21-09-2002, 10:17
Saraï_h
Saraï_h is offline
kmerk altijd dat ik in de ong 2 weken voor volle maan k bezig ben met veel nieuwe dingen, en de 2 weken erna bezig ben met ze te behandelen. te overzien, verwerken etc.

kdroom de dagen ervoor en erna heel heftig, ook vannacht bv. en heb veel meer vage ervaringen.. maar voel me ook veel meer 1 met alles en vertrouwd met hoe de dingen gaan zoals ze gaan.

en kvind dit doodnormaal ja

wij hebben nix in de hand. klaar uit.
Oud 21-09-2002, 12:04
Black Sugar
Black Sugar is offline
Volle maan is mooi

Ontopic: Ik weet het eigenlijk niet, maar denk dat de maan nog steeds invloed heefd op de mens. Net als zonlicht.
Oud 21-09-2002, 12:10
legatus
legatus is offline
Citaat:
invloed
Dat insinueert iets onnatuurlijks of magisch.

Ik kan nog wel meer factoren noemen die invloed hebben op de mens; hoeveelheid slaap, de wind, de temperatuur, leeftijd, geslacht, erfelijke ziektes, kleding, geestestoestand, omgeving, famillie, vrienden, seizoen etc.
Oud 21-09-2002, 16:25
Black Sugar
Black Sugar is offline
Citaat:
legatus schreef:
Dat insinueert iets onnatuurlijks of magisch.

Ik kan nog wel meer factoren noemen die invloed hebben op de mens; hoeveelheid slaap, de wind, de temperatuur, leeftijd, geslacht, erfelijke ziektes, kleding, geestestoestand, omgeving, famillie, vrienden, seizoen etc.
Wat betekend insinueert?
Oud 21-09-2002, 16:33
wicce
wicce is offline
ik ben rond volle maan altijd een stuk somberder... weet niet precies hoe dat te verklaren is, maar het is wel zo.. nu dus ook he, bijna volle maan.
Oud 23-09-2002, 18:56
Sennah
Sennah is offline
Citaat:
wicce schreef:
ik ben rond volle maan altijd een stuk somberder... weet niet precies hoe dat te verklaren is, maar het is wel zo.. nu dus ook he, bijna volle maan.
dat heb ik dus ook heel vaak, niet erg leuk, maar heel af en toe is het ook precies het omgekeerde, in ieder geval de week voor volle maan ben ik meestal wel wat stiller... met volle maan zelf wil dat nog wel eens verschillen
Oud 23-09-2002, 21:02
Darknezzz
Darknezzz is offline
Hoi,
Het valt mij altijd op dat hier een aantal mensen zijn die op welke mogelijke manier ook proberen andermans ervaringen/gevoelens te verklaren op een zeer wetenschappelijke manier... Ik vind dit zeker niet verkeerd maar wel een beetje jammer, want in mijn ogen mis je iets, zoom eens uit, bekijk het geheel...

In elk geval: de maan heeft invloed, op meerdere mogelijke manieren, dat valt gewoon niet te ontkennen het is ook "wetenschappelijk" te constateren. Ik heb meerdere proefjes gedaan met maanlicht, allen met een positief resultaat.

De maan heeft ook invloed op jou. Ik merk juist altijd dat ik met volle maan zeer actief ben, ik voel me altijd goed. Ik leef redelijk met de maanstanden mee merk ik zelf. Met afnemende maan probeer ik dingen waar ik niet tevreden mee ben van me af te zetten, om met nieuwe maan plaats te maken voor nieuwe initiatieven en een nieuwe fase. Met toenemende maan groeit/ontwikkelt dit zich en met volle maan is altijd alles goed. Dit is misschien heel erg gegeneraliseerd en ik zal er vast wel commentaar op krijgen, maar het gaat erom dat als ik de grove lijnen voor mezelf schets, het behoorlijk klopt.

Ik raad je aan eens te kijken wat er allemaal gebeurd, tijdens een maanfase, waar ben je (zowel fysiek als mentaal als emotioneel) veel mee bezig? Ik heb dit een tijdje gedaan en de eerder beschreven uitkomst kwam op vele malen terug. Niet alleen met afscheid nemen van overleden personen, maar ook van vrienden, ideeen, dromen, interesses etc. En laat je niet afschrikken door mensen die op welke manier dan ook proberen het af te dekken...
Liefs en Bb,
Darknezzz
Oud 23-09-2002, 22:00
legatus
legatus is offline
Citaat:
Het valt mij altijd op dat hier een aantal mensen zijn die op welke mogelijke manier ook proberen andermans ervaringen/gevoelens te verklaren op een zeer wetenschappelijke manier... Ik vind dit zeker niet verkeerd maar wel een beetje jammer, want in mijn ogen mis je iets, zoom eens uit, bekijk het geheel...
Wetenschap verteld objectief wat er daadwerkelijk gebeurd. Hoe jij het ervaart is psychologisch. De vraag is: beinvloed de maan jouw gedrag, of laat jij de maan jouw gedrag beinvloeden.

Beide.

Citaat:
de maan heeft invloed, op meerdere mogelijke manieren, dat valt gewoon niet te ontkennen het is ook "wetenschappelijk" te constateren.
het lijkt alsof je wil zeggen dat er nog een bijzondere reden voor is.
Oud 24-09-2002, 15:16
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
De Maan en Aarde zijn twee planeten, allebij hebben ze een krachtveld dat ervoor zorgt dat ze aantrekkingskracht hebben. De Maan en de Aarde staan in verbinding met elkaar, ze kunnen namelijk niet zonder elkaar. Stel dat de maan zou verdwijnen, dan zou de Aarde rondtollen door het heelal en zal het organisme erop sterven. Nu is het jammer genoeg zo dat de Maan steeds verder weg drijft van de Aarde, dus over een paar miljoen jaar is Aarde een rondtollend stukje steen in het heelal. De Aarde en de Maan hebben een soort van "aura" net als levende wezens. De "aura" van de maan stoot energie af naar Aarde (ook andersom), en die energie komt in contact met de aura's van mensen en dieren, en dat kan leiden tot depressies, blijdschap, boosheid en andere emoties van sommige mensen. Met volle Maan komt er meer energie van de Maan naar de Aarde toe en daarom is er ook meer emoties onder mens en dier. Dat verklaart ook de depressie van Wicce, en andere duizende mensen. Maar ikzelf word altijd blij als het volle Maan is, de energie van de maan heeft dus een ander effect op mijn aura, en die van andere mensen.
Oud 24-09-2002, 18:36
Darknezzz
Darknezzz is offline
Hoi Legatus, Mm,
Precies, daar heb je hem, of doen wij dat? Als je daarop verder ingaat kom je al gauw uit dat je zelf weinig kan als je alleen stil blijft staan bij wat wetenschappelijk bewezen is.

Bijzonder? Nee, ik vind het niet bepaald bijzonder. Ik ben opgegroeid met een groot respect voor de maan en heb vele mogelijke proefjes/testjes/ervaringtjes gedaan/gehad die het respect deden groeien. Natuurlijk kan ik een gloeilamp gebruiken en hiervoor hetzelfde respect kweken, waarna de gloeilamp dezelfde uitwerkingen zouden hebben. Toch is de maan iets krachtigs, je kan het zelf voelen, niet alleen aan je stemming, maar ook door er naar te kijken, door er door beschenen te worden etc. Zet je gevoel dan aan man!
Liefs en Bb,
Darknezzz
Oud 24-09-2002, 19:00
legatus
legatus is offline
Citaat:
Precies, daar heb je hem, of doen wij dat?
Beide, zoals ik al aan gaf.

De bedoeling die jij er aan geeft -- doormiddel van ervaring en gevoel is de psychologische kant. Wat de maan werkelijk is/doet, is de wetenschappelijke kant.

De maan is bij mij net zo indrukwekkend als het gras; en ik beschouw alles als een kracht en ervaar alles -- ik ben een gevoelig en emotioneel persoon, maar wel rationeel. Waarom een enkel ding vereren als alles net zo speciaal is?

Je benadrukt de maan alsof het een speciale kracht is, terwijl het net zo speciaal is als een madeliefje.
Oud 24-09-2002, 20:22
Darknezzz
Darknezzz is offline
Hoi Legatus,
Als dit een topic was over madeliefjes, had ik een uur kunnen vertellen over het overweldigende uiterlijk, de lieflijke uitstraling en de bruikbare werkingen van het madeliefje. Dit is (ten minste zo kwam het over) echter een post over de maan.

Waarschijnlijk ben je niet echt bekend met magie, zowel, dan had je geweten dat de maan een hele belangrijke rol speelt bij wat je kan bereiken. Op zich komt het allemaal uit het ene voort, maar de maan kan sommige krachten in die mate versterken dat het bijna noodzakelijk is er rekening mee te houden.

Nog even voor de duidelijkheid: ik heb het hier niet over spells, toverspreukjes en het verzenden van liefde, energie etc, maar over bepaalde rituelen die bijvoorbeeld uitgevoerd moeten worden gedurende drie complete maanfasen, altijd bij volle maan, nieuwe maan en bij de halve manen. Dit kan belangrijk zijn bij het proclameren en vibreren van uitspraken.

Je kan ook stellen dat het vibreren van het woord goudvis net zoveel in zich heeft als bijvoorbeeld de enochiaanse woorden DoA-In Hami, maar dan mis je wat. En nee helaas zijn er geen metertjes om de lading van voorwerpen te meten. Hiervoor zijn echter wel menselijke metertjes, genaamd zintuigen, en dan doel ik niet op neus en oren... Je mist iets, I told ya before, maar je luistert toch niet, dus ga lekker verder met iedereen feiten om het hoofd strooien... Als je daar nou happy van wordt...
Liefs en Bb,
Darknezzz
Oud 24-09-2002, 21:24
legatus
legatus is offline
Citaat:
Dit is (ten minste zo kwam het over) echter een post over de maan.
Je snapte me dus niet, en ik heb het wel degelijk over de maan -- zoals de post. Ik ontken 'de kracht' ook niet van de maan.

Citaat:
Waarschijnlijk ben je niet echt bekend met magie, zowel, dan had je geweten dat de maan een hele belangrijke rol speelt bij wat je kan bereiken.
Ik ben zeer bewust van de symboliek van de maan (en vele andere planeten, elementen, dieren, planten etc.), maar laten wou nou niet de kracht van de geest en die van de natuur door elkaar halen.

Ik zal me nog inhouden met je uitspraak over mijn bekendheid met magie, uiteindelijk laat je hierbij zien dat je zelf weinig over ware magie kent en nogal van de buitenkant geniet, waarbij rituelen en andere tierelantijnen een nietszeggende facade is.

Citaat:
Je kan ook stellen dat het vibreren van het woord goudvis net zoveel in zich heeft als bijvoorbeeld de enochiaanse woorden DoA-In Hami, maar dan mis je wat.
Voor mij is een goudvis net zo waardevol als een bloempot, of het leven, maar dan ben ik niet neerbuigend. Dat is wat jij er misschien uithaalt. Alles is evenveel waard.
Oud 25-09-2002, 21:41
Darknezzz
Darknezzz is offline
Nou okee, ik vind dit een beetje zinloos, er zijn nu eenmaal aspecten die bepaalde dingen kunnen versterken, dat is te voelen, jij voelt het niet, wenst andere mensen die iets wel voelen onderuit te halen met wetenschappelijk bewezen dingetjes, mist daardoor een onderdeel van het leven zelf, en ik hoop dat je er happy mee bent...
Liefs en Bb,
Darknezzz
Oud 26-09-2002, 08:33
legatus
legatus is offline
Citaat:
Nou okee, ik vind dit een beetje zinloos, er zijn nu eenmaal aspecten die bepaalde dingen kunnen versterken, dat is te voelen, jij voelt het niet, wenst andere mensen die iets wel voelen onderuit te halen met wetenschappelijk bewezen dingetjes, mist daardoor een onderdeel van het leven zelf, en ik hoop dat je er happy mee bent...
En weer zit je er geheel naast.

Zo gauw ik het woord wetenschappelijk noem neem jij aan dat ik m'n gevoelens geheel afsluit. Kortzichtig, Darknezzz. Ik zit hier niet puur om de wetenschappelijke kant van de feiten, maar ook om de gevoelens... En dat elementen bij sommige mensen het versterkt of verzwakt is volgens vele grote magiërs een placebo-effect, uiteindelijk zit de wilskracht in jezelf. Maar ik hou eigenlijk wel van deze tierelantijnen, en bijkomsten. Een seance moet van mij er ook dik opliggen, en dus sfeervol zijn. Zulke dramatische elementen zijn cliche's maar wel ondenkbaar en daarbij verplicht.

Er zijn dus zelfs twee kampen (en misschien wel meer) binnen de magie.
Oud 26-09-2002, 22:51
Darknezzz
Darknezzz is offline
Hoi Legatus,
Als je me zou kennen of eventueel zelfs al als je mijn website zou lezen zou je in een paar minuten doorhebben dat ik nooit of te nimmer het effect van onze eigen gedachtekracht zou ontkennen. Ik weiger echter ook om standvastig aan een gezichtspunt vast te houden en daarmee heb ik al vele mooie dingen op mijn pad gekregen die ik anders absoluut nooit had mogen meemaken.

Ik schrijf deze reacties ook niet om het feit dat ik denk dat het iets uitmaakt. Het is een beetje naief dat geef ik toe, om te denken dat ik jou iets kan maken. Jij bent namelijk wel een persoon die koppig vasthoudt aan een gezichtspunt, laten we het de "wetenschappelijke kant" noemen. Je begrijpt wel wat ik bedoel. Daarom zal ik ophouden met het van mijn kant koppige proberen uit te leggen wat mijn probleem t.o.v. jou is, want begrijpen doe je het toch nooit, omdat je het gewoon niet wil begrijpen.
Liefs en Bb,
Darknezzz
Oud 27-09-2002, 09:45
legatus
legatus is offline
Citaat:
Als je me zou kennen of eventueel zelfs al als je mijn website zou lezen zou je in een paar minuten doorhebben dat ik nooit of te nimmer het effect van onze eigen gedachtekracht zou ontkennen. Ik weiger echter ook om standvastig aan een gezichtspunt vast te houden en daarmee heb ik al vele mooie dingen op mijn pad gekregen die ik anders absoluut nooit had mogen meemaken.
Jouw website (zover die toegangelijk is) allang doorgelezen; maar wil je zeggen dat je standvastig bent aan meerdere gezichtspunten? Dat is onmogelijk, en volgens heb je dus wel degelijk een vast standpunt; waar de wetenschap taboe is totdat je het nodig bent.

Ik weet zeker dat de maan een kracht uitoefent; het is de manier waarop mensen deze kracht verklaren of invullen die te wensen overlaat.

Citaat:
Je begrijpt wel wat ik bedoel.
Ik begrijp je gedeeltelijk, ik snap niet waarom je over mij oordeelt. Volgens mij verloor ik jou (aandacht) al toen ik het woord wetenschappelijk gebruikte, waar mensen om de meest achterlijke redenen een afkeer tegen hebben.

Citaat:
Het is een beetje naief dat geef ik toe, om te denken dat ik jou iets kan maken.
Ik ben het geheel met je eens dat de maan een grote rol speelt (ook) in jouw geloofsovertuiging (waar rituelen krachten versterken) en dat jij er sterke gevoelens bij hebt. Dat ontken ik (mijn gevoelens) noch de wetenschap.

Citaat:
want begrijpen doe je het toch nooit, omdat je het gewoon niet wil begrijpen.
Ben blij dat jij niet koppig bent...
Oud 27-09-2002, 12:51
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Als je mijn visie van volle maan is beter leest dan zie je dat beiden gelijk heeft.
Oud 27-09-2002, 14:33
legatus
legatus is offline
Citaat:
Als je mijn visie van volle maan is beter leest dan zie je dat beiden gelijk heeft.
Jij sleept er aura's bij...

Ik kijk wel uit met zulke speculaties, nog even en dan is de maan een reusachtige satelliet van buitenaardse wezens die onze gedachten en gedrag probeert te beïnvloeden...
Oud 27-09-2002, 14:39
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
legatus schreef:
Jij sleept er aura's bij...

Ik kijk wel uit met zulke speculaties, nog even en dan is de maan een reusachtige satelliet van buitenaardse wezens die onze gedachten en gedrag probeert te beïnvloeden...
Hoi legatus,
lees nou toch es goed. Als je leest en es nadenkt dan zie je zelf dat het klopt, ja of je bent weer zo skeptisch (net als anders dus) dat je nergens weer in gelooft en er weer hele topics vol geruzie over wat wel waar is en wat niet. En waarom verzin jij er nou opeens dat de maan een sateliet is? Elke wetenschapper weet dat planeten een krachtveld hebben waarvan ze energie afstoten, met andere woorden zo'n krachtveld noemde ik dus even aura, volgende keer wat beter nadenken en niet meteen koppig gaan doen.
Oud 27-09-2002, 14:43
Hardcore
Hardcore is offline
Hoi Ki Fighter,
ik ben het geheel met je eens over je visie van de volle maan. Dat is volgens mij ook de beste verklaring waarom mensen anders gaan voelen bij volle maan. Je hebt er blijkbaar goed over nagedacht met de energie die planeten afstoten. En Legatus, waarom moet je nou weer zo gelijk skeptisch doen en niet eens discuseren over verschillende visie's? Als je dat nou es doet loopt het ook minder uit op ruzie, dus gewoon beter naar elkaar proberen te luisteren. Maak het leven gezelliger...
Oud 27-09-2002, 14:56
legatus
legatus is offline
Citaat:
En Legatus, waarom moet je nou weer zo gelijk skeptisch doen en niet eens discuseren over verschillende visie's? Als je dat nou es doet loopt het ook minder uit op ruzie, dus gewoon beter naar elkaar proberen te luisteren. Maak het leven gezelliger...
Hoezo skeptisch? Volgens mij geloof ik geheel in de kracht van de maan en die van de menselijke geest.

En nog eenmaal, dit is een forum. Je mag hier discussieren. Ik wil hier leren, niet allemaal elkaar een klopje op de schouder geven als je een visie hebt bedacht die van allerlei andere visie's leent om een antwoord te geven. Zo kan ik ook allerlei theorieeën creeëren die van geen kant kloppen.
Oud 28-09-2002, 21:10
Darknezzz
Darknezzz is offline
Legatus, het gaat om het feit dat je discussiert om samen tot hoger inzicht te komen, niet om elkaar af te kappen, ik stel voor dat je eens meedoet aan een debat? Daar moet je erg goed in zijn.... Niets geven om wat anderen zeggen maar gewoon mensen zo snel en makkelijk mogelijk uitlullen...
Liefs en Bb,
Darknezzz
Oud 29-09-2002, 07:25
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
legatus schreef:
Hoezo skeptisch? Volgens mij geloof ik geheel in de kracht van de maan en die van de menselijke geest.

En nog eenmaal, dit is een forum. Je mag hier discussieren. Ik wil hier leren, niet allemaal elkaar een klopje op de schouder geven als je een visie hebt bedacht die van allerlei andere visie's leent om een antwoord te geven. Zo kan ik ook allerlei theorieeën creeëren die van geen kant kloppen.
Jij wil hier leren? Je bent zo skeptisch en koppig en luistert toch alleen maar naar je eigen mening, en jij wil hier leren???
Oud 29-09-2002, 11:15
legatus
legatus is offline
Citaat:
Jij wil hier leren? Je bent zo skeptisch en koppig en luistert toch alleen maar naar je eigen mening, en jij wil hier leren???
Juist, en af en toe pik ik wat op. Maar de gemiddelde persoon is hier nogal een dimwit... Ik val ook niemand direct aan (zoals jij en een aantal anderen), ik probeer alleen mensen erop te attenderen dat de meeste besproken belevenissen hier nogal ongegrond zijn in betrekking tot het paranormale.

Citaat:
Legatus, het gaat om het feit dat je discussiert om samen tot hoger inzicht te komen, niet om elkaar af te kappen, ik stel voor dat je eens meedoet aan een debat?
Die debatten zijn nogal simplistisch soms. Ik wil ook niet alles van één kant belichten, alhoewel ik soms alleen het wetenschappelijke noem (en soms terecht).

Ik ga jullie vanaf nu de voordeel van de twijfel geven, en zal wat actiever mee discussieren vanuit twee standpunten.

Ik ben namelijk best open-minded maar als ik hier iemand tegenkom die ook echt iets bijzonders heeft meegemaakt waar ik en de wetenschap in principe niet omheen kan dan verdwijnt die persoon of laat niks meer van zich horen over dat onderwerp alsof het nooit gebeurd is. Velen hier zijn hier om een beetje sensatie te creeeëren, en velen die vanwege psychologische problemen dingen ervaren die ze op een paranormale manier willen verklaren. Liever dat er bovennatuurlijke zaken zijn dan ze mogelijk geestesziek zijn of een hersenafwijking hebben.

En bepaalde zaken kan ik niet serieus tegenover staan, wat mede komt door de onduidelijke vertelwijze van sommigen.

Laatst gewijzigd op 29-09-2002 om 11:20.
Oud 30-09-2002, 10:45
Darknezzz
Darknezzz is offline
Jeeeeeeeeeeeeeeeee
We hebben het probleem uit zijn eigen mond gehoord....
Legatus is teleurgesteld in de bewijzen die hij voorheen altijd zocht. Dus daarom verwijst hij met veel naar de wetenschap.

Dat is dus je probleem, je zoekt bewijzen. Ik kan je zeggen: hoe harder je zoekt, des te minder zal je ze vinden. Ik heb mijn portie bewijs wel gehad, en kan je vertellen dat de mensen die je bewijzen kunnen geven niet houden van mensen die daar alleen maar op zoek zijn. Jij noemt anderen sensatiezaaiers, maar je bent zelf een sensatiezoeker....
Liefs en Bb,
Darknezzz
Oud 30-09-2002, 16:09
Nefiâth
Nefiâth is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:
De Maan en Aarde zijn twee planeten, allebij hebben ze een krachtveld dat ervoor zorgt dat ze aantrekkingskracht hebben. De Maan en de Aarde staan in verbinding met elkaar, ze kunnen namelijk niet zonder elkaar. Stel dat de maan zou verdwijnen, dan zou de Aarde rondtollen door het heelal en zal het organisme erop sterven. Nu is het jammer genoeg zo dat de Maan steeds verder weg drijft van de Aarde, dus over een paar miljoen jaar is Aarde een rondtollend stukje steen in het heelal. De Aarde en de Maan hebben een soort van "aura" net als levende wezens. De "aura" van de maan stoot energie af naar Aarde (ook andersom), en die energie komt in contact met de aura's van mensen en dieren, en dat kan leiden tot depressies, energie van de maan heeft dus een ander effect op mijn aura, en die van andere mensen.
blijdschap, boosheid en andere emoties van sommige mensen. Met volle Maan komt er meer energie van de Maan naar de Aarde toe en daarom is er ook meer emoties onder mens en dier. Dat verklaart ook de depressie van Wicce, en andere duizende mensen. Maar ikzelf word altijd blij als het volle Maan is, de

De aarde gaat rondtollen zonder de maan? Het organisme sterft uit? Ik heb me laten vertellen dat de maan misschien een losgeraakt stuk van de aarde is. Weet ook niet of dat juist is, heb me er verder niet in verdiept. Over dat krachtveld, daar zit zeker iets in.

Met volle maan voel ik me juist heel gelukkig en ben dan overactief.

Legatus, wat is btw een dimwit? Er zitten hier ook veel openminded mensen hoor . Dat de meeste mensen hier op dit forum geloven in paranormale zaken ja en zullen geneigd zijn hun standpunt te verdedigen, maar je zit hier ook op mystiek hé.
Oud 30-09-2002, 16:12
legatus
legatus is offline
Citaat:
teleurgesteld in de bewijzen die hij voorheen altijd zocht. Dus daarom verwijst hij met veel naar de wetenschap.
De paranormale wereld werkt ook met bewijzen.... dus wat je nou wil zeggen?

Ik verwijs niet alleen naar de wetenschap, maar ook naar een rationele denkwijze.

Citaat:
Jij noemt anderen sensatiezaaiers, maar je bent zelf een sensatiezoeker....
Integendeel. Ik zoek naar integere mensen met een rationele gedachtengang die vreemde gebeurtenissen ervaren.
Oud 30-09-2002, 16:16
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Nefiâth schreef:
blijdschap, boosheid en andere emoties van sommige mensen. Met volle Maan komt er meer energie van de Maan naar de Aarde toe en daarom is er ook meer emoties onder mens en dier. Dat verklaart ook de depressie van Wicce, en andere duizende mensen. Maar ikzelf word altijd blij als het volle Maan is, de

De aarde gaat rondtollen zonder de maan? Het organisme sterft uit? Ik heb me laten vertellen dat de maan misschien een losgeraakt stuk van de aarde is. Weet ook niet of dat juist is, heb me er verder niet in verdiept. Over dat krachtveld, daar zit zeker iets in.

Met volle maan voel ik me juist heel gelukkig en ben dan overactief.

Legatus, wat is btw een dimwit? Er zitten hier ook veel openminded mensen hoor . Dat de meeste mensen hier op dit forum geloven in paranormale zaken ja en zullen geneigd zijn hun standpunt te verdedigen, maar je zit hier ook op mystiek hé.
De maan en Aarde houden elkaar in stand, ja klinkt allemaal ingewikkeld, maar door het rondtollen kunnen we worden aangetrokken naar de zon, dus verbranden we, of we gaan juist weg van de zon en bevriezen we, snap je het nu wel? Maar ik ben blij dat je me snapt over dat krachtveld, de energie stuurt de gevoelens van mensen.
Oud 30-09-2002, 16:17
legatus
legatus is offline
Citaat:
Dat de meeste mensen hier op dit forum geloven in paranormale zaken ja en zullen geneigd zijn hun standpunt te verdedigen, maar je zit hier ook op mystiek hé.
Ik ben hier omdat ik in paranormale zaken ben geinteresseerd, misschien word het inderdaad tijd dat ik eens m'n spullen pak en naar een paranormaal forum ga op niveau...

Het probleem is dat het grote gros van de onderwerpen hier weinig met echte paranormale zaken te maken hebben en meer met psychologische oorzaken.

Achja, na mijn bijna-dood-ervaring heb ik het licht gezien. Mystiek-forum moet ik misschien vaarwel zeggen. Open Minded moet van twee kanten komen, van zowel de skepticus als de overtuigd gelovige...

De pot verwijt de ketel dat hij zwart zien

Daar zijn onze overtuigd gelovigen goed in...
Oud 30-09-2002, 16:26
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
legatus schreef:
Ik ben hier omdat ik in paranormale zaken ben geinteresseerd, misschien word het inderdaad tijd dat ik eens m'n spullen pak en naar een paranormaal forum ga op niveau...

Het probleem is dat het grote gros van de onderwerpen hier weinig met echte paranormale zaken te maken hebben en meer met psychologische oorzaken.

Achja, na mijn bijna-dood-ervaring heb ik het licht gezien. Mystiek-forum moet ik misschien vaarwel zeggen. Open Minded moet van twee kanten komen, van zowel de skepticus als de overtuigd gelovige...

De pot verwijt de ketel dat hij zwart zien

Daar zijn onze overtuigd gelovigen goed in...
Bijna-dood ervaring? Meen je dat serieus, zou je er iets meer over willen vertellen, of wil je een apart topic openen om daar verder over te vertellen? Ik ben er namelijk erg in geinterreseerd, als je er niet over wilt praten snap ik dat goed.
Oud 30-09-2002, 17:46
legatus
legatus is offline
Citaat:
Bijna-dood ervaring? Meen je dat serieus, zou je er iets meer over willen vertellen, of wil je een apart topic openen om daar verder over te vertellen? Ik ben er namelijk erg in geinterreseerd, als je er niet over wilt praten snap ik dat goed.[/b]
Sorry, Ki-fighter.

Geen Bijna-dood-ervaring gehad, ik wou een conclusie ergens naar toeduwen maar de toon was wat sarcastisch...
Oud 30-09-2002, 20:22
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Oh okee.
Oud 02-10-2002, 15:35
de joey
de joey is offline
ik weet wat:

JE BENT GEWOON EEN RANZIGE WEERWOLF!
Oud 02-10-2002, 17:09
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
de joey schreef:
ik weet wat:

JE BENT GEWOON EEN RANZIGE WEERWOLF!
Mmm... Tot nu toe alleen nog maar zinloze reacties gezien van jou.
Oud 02-10-2002, 21:34
Sennah
Sennah is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:
Mmm... Tot nu toe alleen nog maar zinloze reacties gezien van jou.
't is een newbie, dus of hij heeft onzin nog niet gevonden, of hij vraagt erom om gebannt te worden...
ik gok het 1e..
Oud 02-10-2002, 21:43
Darknezzz
Darknezzz is offline
Lieve mensen,
Negeren werkt in deze gevallen het beste, geef die persoon niet de aandacht die hij hoopt te krijgen...
Liefs en Bb,
Darknezzz

Regels voor berichten