Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-02-2002, 11:34
Verwijderd
Yeah! Eindelijk heb ik 'm dan: de PC-CDROM uitvoering van de Kolonisten van Catan. De Zeevaardersuitbreiding zit erbij, evenals een paar andere leuke dingen (verschillende scenario's, mogelijkheid tot multiplayer spelen). Het bordspel-gevoel straalt er vanaf, wat m.i. een goede zet is geweest.

Het spel draait echter niet fijn op Windows XP, op 9x/ME/2K is het een feest.

Vervelend is wel dat is gebleken dat 't netwerkspel zo nu en dan crashed, lijkt op een simpele 'out-of-sync' zoals we die ten tijde van de nulmodemkabel gewend waren. Erg vreemd en vervelend. Helemaal wanneer je net een uur bezig bent. Ik verwacht wel dat hier een patch voor gefabriceerd wordt.

Evengoed een absolute aanrader!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-02-2002, 15:09
Drizzt
Drizzt is offline
Wat is er leuk aan de digitale versie van een bordspel? Het leukste is IMO dat je met het 'normale' spel tegen mensen speelt die in levende lijve tegenover je zitten. Dit aspect is echter niet aanwezig op een cd-rommetje..
Met citaat reageren
Oud 11-02-2002, 18:50
Retinite
Retinite is offline
We hebben thuus het bordspel + steden en ridders (<- die is echt leuk!) maar mn pa en ik hebben m gekocht en hij is helemaal verlsaafd! beetje vreemd maar soms zijn sommige dingen in het duits en de spelling is ook niet om over naar huis te schrijven: zoals: Vüür Eiland, ipv Vuur maar ok...
Oud 11-02-2002, 19:21
Jozzy
Jozzy is offline
het nadeel van het bordspel is dat mijn familie niet echt van spelletjes houdt hoe duur is de cdrom-versie??
Met citaat reageren
Oud 11-02-2002, 22:32
Verwijderd
Citaat:
Drizzt schreef:
Wat is er leuk aan de digitale versie van een bordspel? Het leukste is IMO dat je met het 'normale' spel tegen mensen speelt die in levende lijve tegenover je zitten. Dit aspect is echter niet aanwezig op een cd-rommetje..
True, zit wat in. Maar als je Zeevaarders speelt met 5 man, is het opbouwen en afruimen bijna een dagtaak (die we altijd met liefde doen, daar gaat 't niet om). Dus het heeft ook wel z'n voordelen. En lekker lokaal op 't LAN spelen geeft ook wel een extra dimensie.

Overigens, het 'bord'-gehalte zit er heel goed in.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2002, 22:33
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
ik heb ook het bordspe+stad en ridder+ 2 uitbreidingen voor 6 personen
komt binnenkort ook nog zeevaarders bij, hoezo verslaafd

ik had hem al toen hij nog niet eens in het nederlands bestond, tegenwoordig heeft iedereen het, maar ik schijn bij de 1e 100 nederlanders ofzo gezeten te hebben

CDrom versie lijkt wel kewl, maar ik heb liever de zeevaarders+6 personen voor hetzelfde geld
Oud 12-02-2002, 19:04
Retinite
Retinite is offline
hey, weet iemand dan ook hoe je een soort "booster packs" met water/land tegels kan krijgen?
Oud 13-02-2002, 14:43
xbox
xbox is offline
Allereerst wil ik zeggen dat Catan een supergaaf spel is (kep het nu over het boordspel) Wij zelf hebben het ook plus de uitbreiding 5/6 spelers. Binnekort gaan we ook zeevaarders halen, om het in de vakantie nog spannender te maken. En ik heb de cd-rom ook 1X gezien en is heus wel aan te raden/ leuk. Om te oefenen bijvoorbeeld. Weet iemand ook of je catan cd rom ergens of met een programma kan downloaden toevallig. Ik vind de prijs van 80 gulden namelijk wel erg veel voor zo'n game.... Hoe dan ook, Ctan is nice!
................Elwin..............xbox

Met citaat reageren
Oud 13-02-2002, 17:10
Kirk22
Kirk22 is offline
geinig, ff kijken of ik 'eraan kan komen'.
Oud 13-02-2002, 18:56
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
xbox schreef:
Weet iemand ook of je catan cd rom ergens of met een programma kan downloaden toevallig. Ik vind de prijs van 80 gulden namelijk wel erg veel voor zo'n game.... Hoe dan ook, Ctan is nice!
Regels voor het forum...
Oud 13-02-2002, 20:47
cup a soup
cup a soup is offline
op de pc is het ook verslavend ook al erger ik me soms wel aan die stemmen. ze blijven maar willen ruilen. ik vind de bordversie toch leuker hoor!!
ik moet ook ff een uitbreiding gaan halen want heb nu alleen standaardpakket
Oud 13-02-2002, 21:58
Verwijderd
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:
ik heb ook het bordspe+stad en ridder+ 2 uitbreidingen voor 6 personen
komt binnenkort ook nog zeevaarders bij, hoezo verslaafd

ik had hem al toen hij nog niet eens in het nederlands bestond, tegenwoordig heeft iedereen het, maar ik schijn bij de 1e 100 nederlanders ofzo gezeten te hebben

CDrom versie lijkt wel kewl, maar ik heb liever de zeevaarders+6 personen voor hetzelfde geld

Die uitbreidingen hebben wij ook!

Ik 0wn je met Steden & Ridders/Zeevaarders :>
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten