Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-09-2002, 19:05
Ming-Xia
Ming-Xia is offline
She winks. Another soldier has died. Wounded soldiers spread all over the riverbank. Dead soldiers fade away in shadows, shadows of the courageous ones who are still alive and fighting. The terrible smell of death and terror hangs in the air. Blood mixes with the water of the river, blood descended from cuts, slashes and slices delivered at human bodies.

Göll saw a dark shadow, black and red, behind other dark images. She recognized him immediately. He took a horribly mutilated person with him and disappeared. She walked towards one of the soldiers, one of the soldiers who faded away in shadows. A scar was to be seen on his face, a scar made by a sharp sword, a scar descended from a previous battle, a scar which told his life. “Follow her to your own dream world where nothing else matters.” She said to the soldier. She pointed to Mist. He was docile and followed her, not knowing that he had died a horrible death. Göll went on wandering through the dead, searching for another hero. She stopped and stared at a fight. One of them was going to die, but which one? She didn’t know, yet. She stayed and waited, wondering if this nightmare web of terror would ever disappear.

“I stand alone, there’s no one else left. You might think that you’ll win this battle, but you’re alone as well. Cold and lonely, that’s what you are! Don’t try to deny it. You know you’re going to lose…” And he swept his sword in different directions, making him look brave, powerful and dangerous. Xeno took a step back, taking a breath. “You’re not a very wise man. You think you can win with brutal force and brutal force only, don’t you? Well, let me tell you this. You won’t win, you won’t beat me, you don’t frighten me and you’re just a pathetic creature with too much self-conceit.” And he took his sword out of his sheath. “You may be strong but you’re young and without any life experience.” He laughed. Xiren looked strange at his opponent. What is this guy talking about? What does he mean? But even before he could finish his thoughts he felt cold hitting his shoulder, carving through his flesh. Then warmth, blood poured out of his wound, brightly red. Xirens reaction was quick, too quick for Xeno to react. Xiren stabbed his opponent in his chest and then tried to pull his sword out of Xeno’s chest but it was stuck. Xeno had a look in his eyes crying for mercy, but it was too late. With his last breath he swung his sword to the direction of Xirens neck. Xiren was astonished by this move and too late to react. His hand went to the wound; blood was streaming out of his slash. Blood soaked through his clothes, clothes which now where red, luminously red. His head was spinning. His sight became blurry and black…

She walked towards the lifeless body of Xeno. “Poor man!” She thought. She was getting sick of the smell of decaying bodies. “Bring this man to my world, the world of Valhalla, make him alive, make him breathe, make him belong, make his blood stream again!” And he awakened, staring benumbed. Then Göll heard the words: “Bring this man to my world, the world of flashing fire, frightful ferocity and furious flames. Make him alive, make him breathe, make him belong, make his blood stream again!” Göll wasn’t surprised to hear these words and see Xiren awaken but she wasn’t prepared to see him again. The dark and red shadow she had seen before. “Follow her to your own dream world where nothing else matters” She said to Xeno while pointing to a vague shadow behind a tree. Mist was waiting there to take Xeno to Valhalla. Göll saw how Xiren was sent away. He was doomed, doomed forever, for all eternity. When Xeno and Xiren had left, the dark and red appearance walked towards Göll. “Hello, my child.” She shivered. She hated him. “What do you want from me, father?” but she already knew the answer. He wanted her and her sisters gone; he wanted them to disappear, to never return.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-09-2002, 19:12
LM
LM is offline
Oud 28-09-2002, 19:12
Forumtalker
Forumtalker is offline
Oud 28-09-2002, 19:13
Ming-Xia
Ming-Xia is offline
Bedankt voor de nutteloze reacties wel lief hoor
Met citaat reageren
Oud 28-09-2002, 19:14
LM
LM is offline
Citaat:
Ming-Xia schreef:

*kus*
Oud 28-09-2002, 19:17
heavinly
heavinly is offline
Citaat:
Ming-Xia schreef:
het zijn onzin-reacties.. was te verwachten natuurlijk als je op onzin post dat je hier een verhaal hebt gezet

wel een mooi verhaal!
Met citaat reageren
Oud 28-09-2002, 19:18
Ming-Xia
Ming-Xia is offline
Citaat:
heavinly schreef:
het zijn onzin-reacties.. was te verwachten natuurlijk als je op onzin post dat je hier een verhaal hebt gezet

wel een mooi verhaal!
I know

thnx
Met citaat reageren
Oud 28-09-2002, 19:24
Methuselah
Methuselah is offline

nu heb ik 't dus wel gelezen, best wel goed
Oud 28-09-2002, 19:46
Verwijderd
Wow, het Engels gaat je goed af. Je maakt goede zinnen en gebruikt ook de goede woorden. Als ik een pet zou dragen, zou ik hem voor je afnemen.

Zelf ben ik niet dol op fantasy-verhalen, maar ik zal moeten proberen mijn vooroordelen opzij te zetten om dit verhaal nuchter te beoordelen.

Je stijl is goed en geschikt voor dit type tekst, hoewel ik wel vind dat je soms wat veel verteld en semi-herhaald. Het maakt de tekst mooier en mysterieuzer, maar het wordt ook langzamer en moeilijker om doorheen te ploegen. Probeer het wat te verdunnen in de scenes waar het om actie gaat, zoals in het gevecht, en laat het in vol ornaat zien in de beschrijving.

Ik hoop dat het een begin is van een langer verhaal, want ook al kan ik wel gissingen doen, snap ik nog bizar weinig van de grote lijnen van het verhaal. Ik hoop snel weer meer te lezen.

Nogmaals: erg mooi Engels.

LUH-3417 - Bedankt, Man O War - Feel The Power Of Thy Sword zit nu weer in mijn hoofd.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2002, 19:57
Ming-Xia
Ming-Xia is offline
Citaat:
LUH-3417 schreef:
Wow, het Engels gaat je goed af. Je maakt goede zinnen en gebruikt ook de goede woorden. Als ik een pet zou dragen, zou ik hem voor je afnemen.

Zelf ben ik niet dol op fantasy-verhalen, maar ik zal moeten proberen mijn vooroordelen opzij te zetten om dit verhaal nuchter te beoordelen.

Je stijl is goed en geschikt voor dit type tekst, hoewel ik wel vind dat je soms wat veel verteld en semi-herhaald. Het maakt de tekst mooier en mysterieuzer, maar het wordt ook langzamer en moeilijker om doorheen te ploegen. Probeer het wat te verdunnen in de scenes waar het om actie gaat, zoals in het gevecht, en laat het in vol ornaat zien in de beschrijving.

Ik hoop dat het een begin is van een langer verhaal, want ook al kan ik wel gissingen doen, snap ik nog bizar weinig van de grote lijnen van het verhaal. Ik hoop snel weer meer te lezen.

Nogmaals: erg mooi Engels.

LUH-3417 - Bedankt, Man O War - Feel The Power Of Thy Sword zit nu weer in mijn hoofd.
eindelijk een reply waar ik iets aan heb

Ik zal het verhaal een beetje proberen uit te leggen. Ik moest voor het vak Versterkt Engels een verhaal schrijven over 'The Valkyries' en dat zijn vogelachtige vrouwen die werken voor de god van de oorlog en daar had ik een hele beschrijving van gekregen maar die wilde ik absoluut niet gebruiken want er stond zoiets als: blond, langharig, blauwe ogen, blabla... gelukkig hoefde ik 't ook niet te gebruiken en heb ik 't lekker vaag gehouden. Göll en Mist zijn dus 2 Valkyries en Valkyries halen gestorven helden naar een soort hemel voor helden genaamd Valhalla en Xeno en Xiren zijn dus 2 strijders (mjah lijkt me wel duidelijk eigelijk )

Ik zal vast wel iets vergeten zijn te vertellen maar ik denk dat 't verhaal nu ietsje makkelijker te begrijpen is.

En wat betreft die herhalingen, die maak ik dus meestal expres om het inderdaad mysterieuzer te maken maar soms doe ik 't onbewust en dus ook tijdens gevechtscenes en als ik het dan laterna doorlees vind ik het zelf ook niet zo mooi maar als ik ze weglaat vind ik het ook niet mooi dus laat ik ze maar gewoon staan.

Bedankt voor het compliment wat betreft mn Engels Ik doe Tvwo dus dat verklaart wel een beetje mijn Engelse woordenschat enzo
(voor de mensen die niet weten wat tvwo is: Tweetalig vwo, meer als de helft van de vakken totaal in het Engels)
Met citaat reageren
Oud 28-09-2002, 19:59
Ming-Xia
Ming-Xia is offline
Eigenlijk hoort dit er ook nog bij:

Analysis

1) Pattern of narrative is plot.
2) The central character is Göll who isn’t described in the story. Xeno en Xiren also play a big part in the story but they’re hardly described. The story suggests that Xeno is older and wiser than Xiren but that Xiren is stronger. The vague, black and red appearance also plays a part in the story. He is described a little but he hasn’t got a name.
3) There’s a small message in the story. The story tells that you don’t have to be strong to win but also smart.
4) I created the atmosphere by using different adjectives and by exaggerating some things.

Marijke Dermois 3BB

lekker simpel en snel geschreven (was vergeten dat dat er ook bij moest dus heb ik 't supersnel erbij getypt ) ... er zit heus geen verschil tussen dit gebruik van Engels en het Engels van mn verhaal
Met citaat reageren
Oud 28-09-2002, 20:38
Verwijderd
Maar wat deed dan die duistere schaduw tussen de bomen, die de verloren zielen naar een hel leek te slepen? Althans, dat idee kreeg ik.

LUH-3417 - *Fluit de tune uit 'Plan 9 from outer space'.*
Met citaat reageren
Oud 28-09-2002, 20:40
Ming-Xia
Ming-Xia is offline
Citaat:
LUH-3417 schreef:
Maar wat deed dan die duistere schaduw tussen de bomen, die de verloren zielen naar een hel leek te slepen? Althans, dat idee kreeg ik.

LUH-3417 - *Fluit de tune uit 'Plan 9 from outer space'.*
die deed precies wat je zei moet een soort duivel voorstellen
Met citaat reageren
Oud 29-09-2002, 09:19
Joris
Joris is offline
heey

ik zei dat ik het verhaal overdag wel zou lezen, en da hebbik helemaal gedaan, sekur wel mooi Ik ben niet goed in commentaar geven, ik heb zelf niks, dus ik zal er dan ook maar niet aan beginnen. Maar na dit stuk gelezen te hebben ben ik best benieuwd hoe het verder zou gaan. Dus als je ooit nog eens een stuk schrijft... ik wil het in ieder geval lezen.

errug goed.
Oud 29-09-2002, 10:22
Yohst
Yohst is offline
k vinnum stoer

*kusje*
Met citaat reageren
Oud 29-09-2002, 10:31
Ming-Xia
Ming-Xia is offline
Citaat:
Joris schreef:
heey

ik zei dat ik het verhaal overdag wel zou lezen, en da hebbik helemaal gedaan, sekur wel mooi Ik ben niet goed in commentaar geven, ik heb zelf niks, dus ik zal er dan ook maar niet aan beginnen. Maar na dit stuk gelezen te hebben ben ik best benieuwd hoe het verder zou gaan. Dus als je ooit nog eens een stuk schrijft... ik wil het in ieder geval lezen.

errug goed.
thnx maar ik denk niet dat ik dit verhaal ooit nog ga afschrijven tenzij ik opeens een geweldig idee krijg voor hoe ik 't verder moet laten aflopen enzo
Met citaat reageren
Oud 29-09-2002, 10:32
Ming-Xia
Ming-Xia is offline
Citaat:
Dreams schreef:
k vinnum stoer

*kusje*
thnx lieviej
Met citaat reageren
Oud 29-09-2002, 10:46
Vlooienband
Vlooienband is offline
Hey,

Zoals beloofd, vandaag mijn reply.
Je schetst de zogenaamde wereld, goed. Je zet het duidelijk neer, je beschrijft veel en redelijk goed. Zoals mijn voorganger al zei, sommige scené's zijn wel erg lang beschreven, met veel herhalingen. Toch goed gedaan.
Veel beschrijvende stukken, zijn goed voor te stellen en door de herhaling "vervaag" je het weer, dat bevalt me. Om maar eens even te quoten:
Citaat:
She walked towards one of the soldiers, one of the soldiers who faded away in shadows.
Citaat:
A scar was to be seen on his face, a scar made by a sharp sword, a scar descended from a previous battle, a scar which told his life.
Beide stukjes: het eerste deel maakt alles duidelijk en het tweede stuk brengt er mystiek bij. Brava.

De witregels maken het stuk duidelijk en overzichtelijk, daar er geen alinea's zijn, worden de witregels onmisbaar. Er zijn wel alinea's, maar alleen de alinea's gemaakt door de witregels, je breekt een regel niet af.

Het verhaal is origineel, niet overdone, maar leuk. Brava

Ik kon me goed inleven en het Engels is van een goed niveau, je past meteen in Engeland, Amerika of Australië e.d. Hear, hear.
Je boft met je school.

Dus, over het algemeen: Brava. Tof verhaal.
Oud 29-09-2002, 11:01
Ming-Xia
Ming-Xia is offline
Citaat:
scimmia schreef:
Dus, over het algemeen: Brava. Tof verhaal.
thnx

de rest meekwooten is zo lekker nutteloos ofzo

dat stukje van de witregels snap ik niet helemaal... ik ben geloof ik nog niet helemaal wakker zijn die witregels nou juist goed of niet

mn school is trouwens niet zo geweldig ligt aan mn leraar

nogmaals: thnx
Met citaat reageren
Oud 29-09-2002, 11:45
Vlooienband
Vlooienband is offline
Citaat:
Ming-Xia schreef:
thnx

de rest meekwooten is zo lekker nutteloos ofzo

dat stukje van de witregels snap ik niet helemaal... ik ben geloof ik nog niet helemaal wakker zijn die witregels nou juist goed of niet

mn school is trouwens niet zo geweldig ligt aan mn leraar

nogmaals: thnx
Ik ben te onduidelijk...
Luister goed:
Witregels:
Alleen maar "volle" regels:
Probeer een zin vaker af te breken, een voorbeeld:
De aap liep over de nieuwe straat en hij zag een andere aap lopen. De andere aap zei "hoi" tegen de eerstgenoemde aap. Aap nummer één heeft een naam: hij heet Piet. Aap nummer twee heet Gert-Jan-Nicolaas-Koekje. Beide apen wonen in apenheul. Daar hebben ze het erg fijn.

en:

De aap liep over de nieuwe straat en hij zag een andere aap lopen. De andere aap zei "hoi" tegen de eerstgenoemde aap. Aap nummer één heeft een naam: hij heet Piet. Aap nummer twee heet Gert-Jan-Nicolaas-Koekje.
Beide apen wonen in apenheul. Daar hebben ze het erg fijn.

Zo bedoel ik het. Let niet op de apen, ze zijn hersenspinsels.

Tweetalig vwo lijkt me koel...
Oud 29-09-2002, 14:45
Ming-Xia
Ming-Xia is offline
Citaat:
scimmia schreef:
Ik ben te onduidelijk...
Luister goed:
Witregels:
Alleen maar "volle" regels:
Probeer een zin vaker af te breken, een voorbeeld:
De aap liep over de nieuwe straat en hij zag een andere aap lopen. De andere aap zei "hoi" tegen de eerstgenoemde aap. Aap nummer één heeft een naam: hij heet Piet. Aap nummer twee heet Gert-Jan-Nicolaas-Koekje. Beide apen wonen in apenheul. Daar hebben ze het erg fijn.

en:

De aap liep over de nieuwe straat en hij zag een andere aap lopen. De andere aap zei "hoi" tegen de eerstgenoemde aap. Aap nummer één heeft een naam: hij heet Piet. Aap nummer twee heet Gert-Jan-Nicolaas-Koekje.
Beide apen wonen in apenheul. Daar hebben ze het erg fijn.

Zo bedoel ik het. Let niet op de apen, ze zijn hersenspinsels.

Tweetalig vwo lijkt me koel...
ah zo kzal er de volgende keer op letten
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten