Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
elke maatschappelijk werker heeft natuurlijk zijn eigen stijl, maar over het algemeen komen de volgende thema`s aan bod in een intakegesprek:
problemen en klachten waarmee kan het maatschappelijk werk de client van dienst zijn? waar zit de client mee? oorzaken van problemen en klachten hoe komt dat? belving van de situatie hoe zwaar wegen de problemen voor de client gevolgen voor dagelijks functioneren wat zijn de gevolgen voor het dagelijks functioneren probleemhantering wat heeft de client tot nu toe al gedaan om een oplossing te vinden? hulpverleningsverleden heeft de client eerder dit soort problemen gehad? wat heeft hij toen gedaan? heeft het geholpen of niet? etc compenserende omstandigheden wat heeft de client tot nu toe op de been gehouden? wat gaat er wel goed etc? sociale steun bij wie kan de client terecht met zijn problemen? welke mensen zijn tot steun? doelstellingen en behoeften wat zou de client willen dat er nu gebeurde? hoe ziet het leven van de client eruit als deze problemen er niet meer zijn? verwachtingenen wensen van het maatschappelijk werk wat verwacht de client van het maatschappelijk werk? is dat ook hetgene wat de client nodig heeft om weer verder te kunnen? en daarnaast moet dus een aantal persoonlijke gegevens worden ingevuld etc. bron:wegen en overwegen, handleiding intake maatschappelijk werk dit klinkt misschien allemaal heel ingewikkeld, maar je moet niet vergeten dat de maatschappelijk werker er voor jou is en dat ze/hij enkel goede bedoelingen heeft...dus in principe hoef je je er geen zorgen om te maken ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Kus |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
gewoon met frisse moed erheen en zien hoe het gesprek loopt...als er ergens geen antwoord op komt, is dat niet erg, komt vanzelf ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Kus |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
stel dat ze/hij andere vragen stelt... maar goed een beetje voorbereiden kan geen kwaad, maar probeer het wle een open gesprek te houden |
![]() |
||
Citaat:
Ik hoop dat dat wel okay is? |
![]() |
|
pfft ik heb 2x geprobeerd contact te zoeken met het maatschappelijk werk.. intake gesprek is een gesprek van ongeveer 1-1,5 uur om een duidelijk beeld te krijgen waar je mee zit, later bespreken ze dit met andere hulpverleners, wie je het beste kan helpen..
mijn ervaringen zijn wat minder met het mw.. omdat iedere keer er iets tussenkomt en weer van begleider moet wisselen, en daar geen zin meer in heb..
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Overspannen mandarijn | 8 | 19-09-2006 19:00 | |
Psychologie |
Mijn moeders dood.... Verwijderd | 43 | 16-08-2005 21:32 | |
Psychologie |
depressie en je behandeling Fantôme | 31 | 29-04-2005 08:52 | |
Psychologie |
Ik wil het niet meer/Hoe moet ik verder? Miracle | 33 | 05-01-2003 21:56 | |
Psychologie |
welke andere stappen zijn er als ze je hulp weigeren?? JJzD | 7 | 26-04-2002 17:38 |