Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-10-2002, 19:54
Ingrid3
Ingrid3 is offline
Heey!

M'n vriendin en ik doen ons profiel werkstuk over magie.
We moeten dus veel info hebben maar die kunne we nie echt vinde
We hebbe wel al een goed boek, maar das natuurlijk nie genoeg.
Op internet hebben we al op verschillende pagina's gekeke maar kunne we ook nie echt iets goeds vinden.

Dus, onze vraag aan jullie is:

Weten jullie goede sites waar veel info staat over magie, van vroeger t/m nu, de verschillende soorten, hoe te beoefene, hoe het gebruik is begonne etc etc of wete jullie iets anders waar we info vandaan kunne hale dan zoude we dat graag wille hore!

Alvast super thnx!
Advertentie
Oud 03-10-2002, 20:07
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
http://undergrounddragon.tripod.com/...und/index.html

Hier is zat te vinden, over energie, magie, elementen, vloeken en nog veel meer.
Oud 03-10-2002, 20:16
wicce
wicce is offline
kijk op msn naar verschillende communities. elke community geeft een andere soort uitleg over magie. voornamelijk de nederlandse pagan community geeft goede informatie. http://groups.msn.com/nederlandsepagancommunity
en neem eens een kijkje op deze site: http://users.pandora.be/maeluna/Magie.htm

veel info over magie.
Oud 03-10-2002, 20:39
Ingrid3
Ingrid3 is offline
thnx! hier hebbe we idd wa aan!

nog meer links naar zo'n soort pagina's?
Oud 04-10-2002, 08:33
Darknezzz
Darknezzz is offline
Hoi Ingrid3, Mm,

http://www.mage00000.net
Dit is de site van Ernst, hij geeft een hele duidelijke introductie in magie, en ik denk dat je er zeker wat aan hebt.

Ik zal hieronder nog even neerzetten hoe ik over magie denk.

"Iedereen gebruikt magie. Magie is een mentale handeling van het mentale lichaam richten waarna er een manifestatie plaatsvindt.

Als ik een boterham smeer, is dat geen magie, immers ik gebruik een mentale beweging om die te vervolgen met een fysieke. Als ik twee maanden lang mijn mentale energie richt, versterk en focus op de gesmeerde boterham, dan zal deze zich uiteindelijk fysiek in mijn leven manifesteren en is dit wel magie.

Alles wat wij zien was ooit eerst een gedachte. Mentale energie is een uiterste beweegbare en snelle energie, en de grenzen zijn vaag. Die van emoties is al wat minder snel en beweegbaar en de grenzen zijn iets vast, en fysieke energie is nog minder snel en beweegbaar en de grenzen zijn makkelijk te verkennen en moeilijk te verleggen. Juist omdat mentale energie zo snel en bewegelijk is, is het moeilijk deze te richten. Maar hoe beter je richt, des te beter zal de manifestatie plaatsvinden.

Magie is niet noodzakelijkerwijs een ritueel of een spell. Magie komt uit jezelf. Het is een boodschap uit jezelf aan het alles. Je kan wel goden, rituele handelingen en spells gebruiken om het voor jezelf makkelijker te maken. Een bepaald ritueel voorwerp of een god of godin het voor jou makkelijker maken je mentale energie te richten. Je helpt dus om het vorm te geven.

Mentale energie is scheppend. Dat is bijvoorbeeld te merken als ik een naar iemand ga zitten staren. Als is diegene nog zo druk bezig met andere dingen, hij/zij zal "de blik voelen". Dit is in het klein al een manifestatie van mentale energie."

Zo kan ik nog wel even doorgaan, maarja, als je vragen hebt dan schreeuw je maar...
Liefs en Bb,
Darknezzz
Oud 06-10-2002, 14:41
Verwijderd
heb me scriptie naar je opgestuurd (naar je msn adres...) Misschien dat je daar wat aan heb
Oud 07-10-2002, 16:41
Ingrid3
Ingrid3 is offline
ik heb ffkes doorgekeke en kan er denk ik nog wel beetje info uithale..
thnx!
Oud 07-10-2002, 16:45
Verwijderd
Wat is jullie hoofdvraag dan? (dan is het makkelijker info te geven )
Oud 07-10-2002, 18:46
Ingrid3
Ingrid3 is offline
Dit is onze hoofdvraag:

- waarom is men magie gaan beoefenen?

Deelvragen:

- wat houdt magie in?
- welke vormen heb je?
- wat houden deze vormen in?
- wie beoefende magie?
- hoe reageerde het volk op de komst van magie?
- hoe is magie onder het volk gekomen?
- waardoor is men magie gaan gebruiken?
- waar gebruikte men magie voor?

De hoofdvraag moet eiglijk nog wa afgebakend worden, naar bijv. een bepaald gebied. Maar dat weten we nog nie precies.
Oud 07-10-2002, 18:47
Ingrid3
Ingrid3 is offline
de eerste paar deelvragen hebben we al beantwoord, das verder ook nie zo moeilijk.
maar da wat met het volk te maken heeft enz. krijge we nie echt gevonde..
Oud 07-10-2002, 19:53
Verwijderd
Over welk volk heb je het? En ik denk nooit dat ze die hoofdvraag goed gaan keuren... tenminste bij ons op school zou dat er nooit door komen. Het is immers nog maar de vraag of magie beoefend wordt...
Oud 07-10-2002, 21:52
Tha White Eagle
Tha White Eagle is offline
he ingrid...... lang niet gesproken. Tjek je mail

Magie he? Interessant. Maar maak je dan alleen een boek ofzo? Ik doe iets in de natuurkunde en informatica en moet dus veeeeeeeeel uren in stoppen. Iets bouwen ofzo........ boek lijkt me niet zo veel werk als dat.........:

LIJKT! voordat ik overspoeld word door boze mensen.
Oud 08-10-2002, 08:49
Delilah
Delilah is offline
Merry Meet!
Owkeej, wat willen jullie weten? ik ben zelf een Wiccan dus ik denk dat ik jullie wel kan helpen. als je begint met gewoon wat te zoeken met wicca, spells, witches enzo dan kom je wel uit op de info die je zoekt. Verder zijn er nog veel boeken zoals 'Wicca, een natuurreligie' 'pentagrammen en bezemstelen' enzovoort.
Gouden tip: Loop eens een new-age winkel binnen, daar kunnen ze je vast wel helpen.
kuzzies en succes!
Blessed Be!
Advertentie

Regels voor berichten