Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-11-2001, 20:53
KEV16
KEV16 is offline

Ik heb een probleem. Ik vind me neus niet mooi in model en dat is niet omdat ik dat te horen krijg en al denke de mense dat dan wel maybe; ze zouden het toch niet zegge.
Al gaat men er wel indirect op af.
aantrekkelijk is anders mijn menings...
Als ik zo om me heen kijk zie ik dat de knapste jongens meestal een rechte of wipneus hebben en ik weet dat ik niet lelijk ben maar als ik een andere neus zou hebben me wel prettiger zou voelen.
Met me ouders kan ik er weer s niet over praten en vinde me beetje gek dat ik zo ijdel doe(ben per slot een jongen, zugt)
"en je moet niet al je problemen op een ding gooie blabla" Met klasgenoten er voorzichtig overpraten leidt meestal tot wat gelach en opmerkingen in de trant van "stel je niet aan het is toch goed!" maarja ik ga ze niet duidelijk maken natuurlijk dat ik het meen want dan doe ik mezelf niet echt eer aan om het zo maar te zeggen. Ik zit er best mee en misschien stel ik me wel heel erg aan maar ik zie het zelf wel als iets ergs rots. ok, iedereen zal wel iets hebben maar ik heb van mezelf niet het idee dat ik al me problemen op de neus gooi zoals me ouders zeggen want dat is natuurlijk een zwak excuus en mensen die jou liefhebben zullen toch nooit de waarheid spreken. Ze zeggen dat je je uiterlijk moet respecteren en dat het om het innerlijk gaat (ik word er moe van want ik weet heus wel hoe de wereld in mekaar zit)Me ouders verwijze me naar de psychiator, maar in dat geval... als je erg zielig doet kun je in bepaalde omstandigheden toch een gratis operatie krijgen? iemand tips of zelfde probleem? In ieder bedankt voor het lezen van mijn problemen. Liefst geen flauwe reacties GREETZ
Met citaat reageren
Oud 21-11-2001, 20:58
sniffel
sniffel is offline
lijkt me sterk dat je hiervoor een vergoeding krijgt...
Oud 22-11-2001, 09:49
Verwijderd
je krijgt een neuscorrectie echt niet vergoed.... dan moet het er wel heel erg uitzien.... kijk ik vind mezelf superlelijk en alles, maar ik ga ook nix aan mezelf verbouwen....dat moet jij ook niet doen!!! je krijgt daar toch wel spijt van....focus op iets anders dan je neus zou ik zeggen....
verder weet ik het ook niet...

-xxxx-

Alicia
Met citaat reageren
Oud 22-11-2001, 10:25
Joyce-b
Joyce-b is offline
Een neuscorrectie kan je alleen vergoed krijgen wanneer je er erg psychoisch onder lijd.. en zelfs dan is het bijna niet mogelijk geloof ik..

en sorry, het gaat heel hard klinken, maar in jouw situatie komt het mij niet over dat je er echt hel erg onder lijd, je hebt nog contact met de buitenwereld (je klasgenoten), het is vooral dat jíj je zo rot voelt, en daar kan het niet om vergoed worden..

en dan is er nog een probleem denk ik: op je 16e kom je nog niet eens in aanmerking voor dat soort operaties.

Maar goed, misshcien moet je iets minder letten op wat anderen van je denken, niet alle meisjes vallen op jongens met een wipneus of een rechte neus, misschien letten ze daar wel als eerste op, maar wanneer een jongen met een rechte- of wipneus qua innerlijk niet leuk is, dan is het ook snel over, en wanneer jij van binnen wel heel erg leuk bent, kan je er vanuit gaan dat je zeker wel iemand tegen komt..

En ik denk dat het voor anderen minder is dan voor jou: je beoordeeld jezelf alltijd anders en kritischer dan anderen doen!

Veel sterkte, en je moet er niet te veel over inzitten!!
Oud 23-11-2001, 15:06
stefanietje
stefanietje is offline
Citaat:
Joyce-b schreef:
Een neuscorrectie kan je alleen vergoed krijgen wanneer je er erg psychoisch onder lijd.. en zelfs dan is het bijna niet mogelijk geloof ik..

en sorry, het gaat heel hard klinken, maar in jouw situatie komt het mij niet over dat je er echt hel erg onder lijd, je hebt nog contact met de buitenwereld (je klasgenoten), het is vooral dat jíj je zo rot voelt, en daar kan het niet om vergoed worden..

en dan is er nog een probleem denk ik: op je 16e kom je nog niet eens in aanmerking voor dat soort operaties.

Maar goed, misshcien moet je iets minder letten op wat anderen van je denken, niet alle meisjes vallen op jongens met een wipneus of een rechte neus, misschien letten ze daar wel als eerste op, maar wanneer een jongen met een rechte- of wipneus qua innerlijk niet leuk is, dan is het ook snel over, en wanneer jij van binnen wel heel erg leuk bent, kan je er vanuit gaan dat je zeker wel iemand tegen komt..

En ik denk dat het voor anderen minder is dan voor jou: je beoordeeld jezelf alltijd anders en kritischer dan anderen doen!

Veel sterkte, en je moet er niet te veel over inzitten!!
groot gelijk!

Oud 23-11-2001, 15:57
snoopy
snoopy is offline
ik heb echt de ervaring dat dingen die jou echt heel erg opvallen, dat anderen die vaak niet eens zien. En als je dan vraagt: "vind je niet dat ik een vreemde neus heb?" zullen ze dat misschien wel bevestigen, maar vaak zien ze het zelf niet. Je vestigt er dus alleen maar de aandacht op, als je 'm laat verbouwen
Oud 24-11-2001, 17:44
Miss_Maroc
Miss_Maroc is offline
Kijk lievie, ik vind wipneuzen bijv. weer helemaaaaaaal NIKS!! En wat ik wel mooi vind, nl. van die mooie marokkaanse scherpe neuzen, vind iemand anders misschien wel weer heel lelijk!

Dus wat ik hiermee wil zeggen is dat jij jou neus misschien heel lelijk vindt maar iemand anders vindt hem weer heel mooi.. TRouwens een aparte neus maakt je uiterlijk veel leuker dan anderen met een saai standaard gezicht. Neem dat maar van mij aan!

Succes ermee! CIAO!!

Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten