Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-02-2001, 21:54
Skate-freak
Skate-freak is offline
Ik vind dat Final Fantasy VII beter is dan Final Fantasy IX

Geef ff jullie mening hierover

Cya!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-02-2001, 21:59
dystopia
dystopia is offline
hey Ruben!
Welkom op et forum

Kheb alleen FF8 gezien (spelen konnik niks van je weet wel hoe ontzettend goed ik met spelcomputers ben ) en ik vond FF 8 erg mooi

groetjes

------------------
Know your foes' strengths as well as their weaknesses
Oud 17-02-2001, 14:35
Geniusox
Geniusox is offline
In mijn mening is FF7 de beste RPG die bestaat. FF8 viel me zwaaaaaaaaarrrrrrrrrrr tegen.
Gelukkig ben ik er nu op voorbereid dat FF9 niet zo goed zal zijn als FF7 dus denk ik dat ik er wel van ga genieten maar volgens mij niks speciaals aan. Zelfs de PU (Playstation Unlimited) had er wat commentaar op terwijl die eikels al zo PSX georienteerd zijn.
Oud 20-02-2001, 13:02
Aerith
Aerith is offline
FF7 blijft voor altijd de beste, ik heb echt in een droom gezeten en het zal altijd in mijn hoofd blijven zitten, te gek met Aeris Cloud en vooral RedXIII, echt niet te omschrijven, maar FF8 was inderdaad geen klap aan.... te serieus, FF9 heeft wel weer te gekke karakters lijkt mij, die vivi en freya!!!!!
Het lijkt mij echt heel gaaf, volgende maand heb ik hem ook!!!
Met citaat reageren
Oud 18-11-2001, 15:53
Rensaap
Rensaap is offline
Ik vind dat je helemaal gelijk hebt!7 is ultiem qwa verhaal en battle system, 9 vond ik ook heel leuk maar het heeft gewoon niet wat 7 heeft!
Met citaat reageren
Oud 18-11-2001, 18:53
thechiller
thechiller is offline
final fantasy 7 was stukken beter dan 9 , niet de graphics maar de gameplay, verhaal en sfeer ervan, toch vind ik 8 het cools om te spelen , maar 7 blijft toch de topper, 9 was best kinderachtig maar wel coole eindfilmpjes van allemaal
Met citaat reageren
Oud 19-11-2001, 11:03
Sephiroth
Sephiroth is offline
*is nog bezig met ff9*

Ik ren als maar achter die Kuja gast aan, doet me denken als achter Seph gaan in FF7.

Ik vind dat item systeem een beetje brak (maar niet zo brak als het junction systeem uit ff8), en waar zijn de kewle limit breaks? Trance is niks vergeleken met de limit breaks uit ff7 & 8.

Overigens vind ik het een leuk spel, maar denk niet dat ik het leuker ga vinden als ff7. Ach, ik ben al blij als er een nieuwe FF uitkomt, ze zijn nooit slecht.
Oud 19-11-2001, 13:51
Rufus Lee
Rufus Lee is offline
ik heb FF9 inmiddels al een aardige tijd uitgespeeld, hij was wel leuk, maar FF7 blijft beter, veel beter!!

ik wacht nu al met smart op FFX, wat ik er tot nu toe van zag, is al prachtig, met de muziek, en alles

maar toch heb ik m'n twijfels erover...
Oud 19-11-2001, 18:55
d@nny
d@nny is offline
ik vond FF7 super qua verhaal enzovoort, maar vind den 8 ook wel super, de 9 is ook niet slecht toch mis ik het magische gevoel van de 2 vorige.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2001, 20:12
kaas187
kaas187 is offline
7 is was en zal altijd de geniaalste blijven zo is het nou eenmaal!!!!!!
Oud 19-11-2001, 23:42
red_hot_chilli_pieper
red_hot_chilli_pieper is offline
ben ik nou de enigste die final fantasy 9 dus wel echt heel stoer vind ??

sure 7 evenaar je niet maar das net zo iets als tool - aenima .. dat album kunnen ze nooit meer overtreffen ( goeie vergelijking he )

maar 9 is zeker een heel fijne final fantasy

de enigste final fantasy die me niet beviel is deel 2 voor de nes ... 4 dikke kleuters als helden .. bah
Oud 21-11-2001, 18:22
Dikkie
Dikkie is offline
deel 9 is schraal, met die lompe babyface kleuters en die blije tovenaar popjes. Echt een kinderachtig spel eigenlijk..

7 en 8 zijn echt meesterlijk. Junction systeem is best tof hoor als je het goed snapt

[Dit bericht is aangepast door Dikkie (25-11-2001).]
Oud 22-11-2001, 19:40
Upior
Upior is offline
Final Fantasy 7 is gewoon in 1 woord: magisch!!
Oud 22-11-2001, 20:10
D@mien
D@mien is offline
Et probleem is, dat FF7 zó ontzettend geniaal is, en dat daarom FF8 tegenviel, terwijl het (op het Junction-systeem na) een goede RPG was...9 is beter dan 8, maar niet zo goed als 7...mensen die pas de FF serie zijn gaan spelen vanaf FF7, zien dus niet in dat 7 zeer moeilijk te evenaren is, en dat de voorgaande FFs ook wel minder qua verhaal/magic enzo, maar het blijven absolute kickass games....ff te info voor de FF7 fans (including me) op de PS2 komt een remake van 7, met waarschijnlijk een iets uitgebreider verhaal (Aeris reviven? Zack in team???), en meer filmpjes...de grafx worden super opgepoetst tot PS2 niveau. Ook 8+9 krijgen een remake op de PS2...

D@mien, a FF fan for life...
Oud 23-11-2001, 16:43
Marcade
Marcade is offline
Bij FF 6 zat ik dus in die roes, bij FF 7 niet meer. Ik vond het verhaal bij FF 6 leuker dan bij FF 7.

FF 8, tja, dat junction systeem is even wennen, is wel cool, maar 't systeem in FF 7 vond ik leuker.

FF 9 nooit gezien, ik wacht op FF 10
Met citaat reageren
Oud 25-11-2001, 15:01
Cid
Cid is offline
Ja
Met citaat reageren
Oud 25-11-2001, 18:17
monkey
monkey is offline
Citaat:
D@mien schreef:
Et probleem is, dat FF7 zó ontzettend geniaal is, en dat daarom FF8 tegenviel, terwijl het (op het Junction-systeem na) een goede RPG was...9 is beter dan 8, maar niet zo goed als 7...mensen die pas de FF serie zijn gaan spelen vanaf FF7, zien dus niet in dat 7 zeer moeilijk te evenaren is, en dat de voorgaande FFs ook wel minder qua verhaal/magic enzo, maar het blijven absolute kickass games....ff te info voor de FF7 fans (including me) op de PS2 komt een remake van 7, met waarschijnlijk een iets uitgebreider verhaal (Aeris reviven? Zack in team???), en meer filmpjes...de grafx worden super opgepoetst tot PS2 niveau. Ook 8+9 krijgen een remake op de PS2...

wist ik al, maar zack in team zou dikke bullschit zijn, want hij is DOOD!! en aerith reviven zou het verhaal verpesten
Oud 25-11-2001, 19:07
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
monkey schreef:
wist ik al, maar zack in team zou dikke bullschit zijn, want hij is DOOD!!
oja....das waar ook dan gaat et idd erg moeilijk.....
Oud 26-11-2001, 16:15
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
D@mien schreef:

Waar heb je dat vandaan, dat 7,8 en 9 een remake krijgen op PS2 ?!
Met citaat reageren
Oud 30-11-2001, 17:26
red_hot_chilli_pieper
red_hot_chilli_pieper is offline
Citaat:
monkey schreef:
wist ik al, maar zack in team zou dikke bullschit zijn, want hij is DOOD!! en aerith reviven zou het verhaal verpesten
ik denk dat dat flashbacks zouden worden ala dat je als laguna speelt af en toe in FF8
ik hoop echt dat ze t niet verpesten door aerith te reviven of sephiroth humaner maken .. aeriths dood was DE meest dramatische gebeurtenis in elke rpg die ik ooit gespeeld heb want t was totaal niet verwacht

Oud 02-12-2001, 18:19
Marcade
Marcade is offline
Als je echt FF VII fan bent, ga je nu naar Den Haag toe, en koop je het beeldje van Cloud op Bike, voor maar 700 gulden.

Met citaat reageren
Oud 05-12-2001, 21:52
Rufus Lee
Rufus Lee is offline
Citaat:
D@mien schreef:
Citaat:
monkey schreef:
wist ik al, maar zack in team zou dikke bullschit zijn, want hij is DOOD!!
oja....das waar ook dan gaat et idd erg moeilijk.....
welnee, je verzameld gewoon effe dr dragonballs en wenst hem terug, simpel zat!!!
Oud 05-12-2001, 21:53
Rufus Lee
Rufus Lee is offline
Citaat:
Marcade schreef:
Als je echt FF VII fan bent, ga je nu naar Den Haag toe, en koop je het beeldje van Cloud op Bike, voor maar 700 gulden.

voor dat gled heb je ook wel een Playstation 2!!!!

*valt flauw*
Oud 06-12-2001, 08:55
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
Marcade schreef:
Hier

[Dit bericht is aangepast door D@mien (06-12-2001).]
Oud 26-12-2001, 23:11
Tidus Almasy
Tidus Almasy is offline
Volgens mij waren de remakes van FF7,8 en 9 gecanceld, maar dat weet ik niet zeker.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-01-2002, 16:06
Stinger_UT
Stinger_UT is offline
Ja, ik kom er ook ff in.
Weten jullie misschien waar je FF kunt kopen? Ik zoek in (bijna) elke winkel maar ik zie maar geen Final Fantasy! Ik heb no. 8 gespeeld, maar als die volgens jullie tegenviel, wil ik die anderen wel eens spelen!
Samengevat --> Waar kan ik FF kopen?!

(henkkortes@freemail.nl)

BVD

HK
Oud 15-01-2002, 20:28
Rufus Lee
Rufus Lee is offline
Welke versie bedoel je?? Die voor de Playstation of de pc??

Doe voor de pc zijn namelijk zeer moeilijk te krijgen...

FF9 is iig (naar mijn weten) nog niet uit voor de pc, en ik weet niet of 'ie daarvoor ook nog wel uit zal komen...
Oud 15-01-2002, 23:01
Sylvain Altherian
Sylvain Altherian is offline
Ik vond ff7 meesterlijk omdat het mijn eerste rpg was na de beginner's rpg Final Fantasy - Mystic Quest. Het verhaal zat zo mooi in elkaar, en ik kon mezelf zo mooi plaatsen in Cloud... Tja, en Sephiroth blijft van alle villains samen met Kefka van ff6 aan de top staan... Dat koele, onverschillige doorzettingsvermogenuitstralinkje van Sephiroth blijft me trekken...
Ff9 is op zich wel leuk, maar ik heb vaak het idee dat de balans tussen je characters en de vijanden een beetje verkeerd ligt; m.a.w. je bent steeds net iets te zwak... En het verhaal maakt lang niet zo veel indruk als dat van ff7... ik kan ff7 nog zo ongeveer uit m'n kop opzeggen, maar ff9 niet...
Oud 16-01-2002, 01:42
Zig
Zig is offline
Ik vond FF8 veel meer uitdaging hebben dan FF7. Maar FF7 was imo veel 'groter' maar stukken simpeler...

En 't verhaal, nah ze hebben alle een 'fijne' onverwachte wending, vond ze allebei wel goed...

en zoals iemand hier al zei, het Junction Systeem is erg chill, je kan je wapen echt zo tweaken voor max. dam. alleen je moet er wel ff over na denken...

En in FF8 zaten die fijne kaartjes...
Oud 16-01-2002, 09:13
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
D@mien schreef:
Citaat:
Marcade schreef:
Hier

[Dit bericht is aangepast door D@mien (06-12-2001).]
Cool. Ik hoop dat ze niet gecancelled zijn.

In anders nieuws even (wat jullie allemaal natuurlijk allang weten ) Er komt binnenkort in Japan Final Fantasy X: International uit. Dat is ook de FF die in Europa komt, geloof ik. De versie in Japan, heeft engelse spraak maar met japanse ondertiteling.

In Final Fantasy X: Europe zit geloof ik een extra film aan het einde, plus een verbetering van heu .. hoe heet dat ook al weer .. van het upgrade systeem dat ze gebruiken voor je character. (ben naam vergeten.)

Wat minder leuk is, is dat Square aangekondigd heeft de FF X ook voor andere platforms te developen (X-Box, GC). Hij komt in ieder geval ook al voor de PC.

Vind ik wel jammer, want een van mijn grote redenen tot de aanschaf van FF X was omdat die niet op de PC/X-Box/GC zou komen.

Bah
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 09:14
Marcade
Marcade is offline
Is iemand trouwens al opgemerkt dat deze topic al bijna een heel jaar bestaat? Moet gevierd worden.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 09:48
Niels Da RuLeR
Niels Da RuLeR is offline
FFVII is echt duideijk het best!!!
maar ja FFVIII is ook echt cool dus jha eigenlijk is alles waar FF boven staat zeker de moeite waard om te spelen.

FF-ADDICTED FOR LIFE
weet iemand trouwen s waar/hoe ik de pc versie van FFVIII kan krijgen ik begin namelijk een ontzettend FFVIII-gebrek te krijgen So please tell me !!!!!!!!!!
mZZl DA Ma$teR RuLeR
Oud 16-01-2002, 10:02
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Niels Da RuLeR schreef:
FFVII is echt duideijk het best!!!
maar ja FFVIII is ook echt cool dus jha eigenlijk is alles waar FF boven staat zeker de moeite waard om te spelen.

FF-ADDICTED FOR LIFE
weet iemand trouwen s waar/hoe ik de pc versie van FFVIII kan krijgen ik begin namelijk een ontzettend FFVIII-gebrek te krijgen So please tell me !!!!!!!!!!
mZZl DA Ma$teR RuLeR
Door hem in de winkel te kopen.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 16:34
Razor - Blade
Razor - Blade is offline
FF VII is de beste absoluut, het is gewoon een prachtig spel (absoluut geniaal)..ik wist dat het spel tegen het einde aan liep (bij de krater) en ben daar een hele tijd niet ingegaan,, ik wilde gewoon niet dat het spel zou stoppen. FF VIII heb ik ook wel plezier aan beleefd.. zeker niet zo goed als FFVII maar ik vond hem zeker niet slecht,, ik vind meer FFIX een klote spel....binnenkort is de PAL versie beschikbaar (ps2)van FFX en ga ik hem zeker proberen.. greetzz
Met citaat reageren
Oud 19-01-2002, 12:39
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
FFVII vind ik gewoon de best. FFVIII vind ik gewoon een zuig game, als je het spel voor de eerste keer speelt is het erg leuk, voor de 2e keer ook nog wel, maar het haalt de herspeel waarde van VII (17 keer gespeeld) en IX (8 keer gespeeld) bij lange na niet. IX is een leuke game, maar waarom ze het zo kinderachtig gemaakt hebben is mij een raadsel.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2002, 16:45
Sephiroth
Sephiroth is offline
Citaat:
FF4-Ever schreef:
IX is een leuke game, maar waarom ze het zo kinderachtig gemaakt hebben is mij een raadsel.
Mwa, waarom kinderachtig? Zit genoeg drama in het spel vind ik.

Yoshi's story is pas kinderachtig.
Oud 20-01-2002, 10:41
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Sephiroth schreef:
Mwa, waarom kinderachtig? Zit genoeg drama in het spel vind ik.

Yoshi's story is pas kinderachtig.
YOSHI IS COOL! DON'T F*CK WITH THE YOSH_MEISTER!!

grapje
Met citaat reageren
Oud 08-02-2002, 08:35
Stinger_UT
Stinger_UT is offline
Ik bedoelde dus FF voor de pc. Waar krijg je die?
Oud 08-02-2002, 12:02
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Stinger_UT schreef:
FF 7 en 8 liggen toch gewoon in de winkel? Of gewoon, .. ze zijn zo 'oud' dat je ze moeilijk nog kan vinden. 9 is er nog niet op de PC. 10 komt wel op de PC, net als 11.

je kan ook PS2 kopen en wachten op de remakes van 7, 8 en 9 op de PS2.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2002, 19:34
Rufus Lee
Rufus Lee is offline
Citaat:
Stinger_UT schreef:
7 is haast onmogelijk om te krijgen... 8 vind je nog wel zo hier en daar in bepaalde winkels
Oud 09-02-2002, 09:12
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Rufus Lee schreef:
7 is haast onmogelijk om te krijgen... 8 vind je nog wel zo hier en daar in bepaalde winkels
Misschien als je het *echt* wilt kan je het online bestellen bij eidos ofzo.. kost het wel ietsjes meer, en je hebt soms een credit card nodig.

_Marcade
Met citaat reageren
Oud 09-02-2002, 13:49
Rufus Lee
Rufus Lee is offline
Citaat:
Marcade schreef:
Misschien als je het *echt* wilt kan je het online bestellen bij eidos ofzo.. kost het wel ietsjes meer, en je hebt soms een credit card nodig.

_Marcade

maar dan heb je ook heel wat
Oud 10-02-2002, 11:23
cait sith
cait sith is offline
FFX is nog beter volgens sommige Amerikaanse mensen... Ben jij diezelfde Ruben die vriend was van Patrick?
Oud 10-02-2002, 12:32
Sephiroth
Sephiroth is offline
Weet iemand mischien al wanneer FFX uitkomt in europa?
Oud 10-02-2002, 18:02
Rufus Lee
Rufus Lee is offline
Citaat:
Sephiroth schreef:
Weet iemand mischien al wanneer FFX uitkomt in europa?
hij's in Fame in Amsterdam in maart al te krijgen, maar daar zal je het wel moeten reserveren

en in alle andere winkels doe ik mijn gok op ergens in de zomervakantie
Oud 10-02-2002, 22:32
soulless
soulless is offline
Deeltje zeven roxoort echt wel, maareh, shoot me, ik vind Secret of Mana op de SNES net een tikkie beter

En de beste RPG is toch echt wel Planescape Torment, console RPGs zijn toch net iets te veel actie gericht, je hebt te weinig keuzes om je eigen karakter uit te bouwen...

Oud 11-02-2002, 18:53
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Ik vind persoonlijk 8 stukken makkelijker dan 7: gewoon je GF klaarzetten die damage voor je opvangt en daarna zelf veel damage terug uitdeelt. 7 was wel erg goed, maar 6 veel beter. En 9 zit tot nu toe voor mij op een iets hoger niveau dan 7, gewoon omdat er zoveel meer secrets en side quests inzitten, wat de lol erg verhoogd natuurlijk .

Maar de aller aller ALLERbeste console RPG is CT .
Oud 11-02-2002, 20:20
my iron lung
my iron lung is offline
ff7 was de beste RPG voor de psx ooit, de volgende 2 waren goed, maar konden zekers neit tippen aan 7
Oud 12-02-2002, 16:28
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Citaat:
'I'he Prophet schreef:
En 9 zit tot nu toe voor mij op een iets hoger niveau dan 7, gewoon omdat er zoveel meer secrets en side quests inzitten, wat de lol erg verhoogd natuurlijk.
Pardon..? FF9 meer secrets dan FF7? Ik denk dat jij FF7 maar eens volledig uit moet gaan spelen voordat je je in deze discussie mengt...

Met citaat reageren
Oud 22-02-2002, 14:54
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
FF4-Ever schreef:
Pardon..? FF9 meer secrets dan FF7? Ik denk dat jij FF7 maar eens volledig uit moet gaan spelen voordat je je in deze discussie mengt...

Ik heb FF7 helemaal uitgespeeld en alle secrets gehaald. Wat is je punt?
Reageren

Regels voor berichten