Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-01-2003, 22:38
morlock
morlock is offline
Wie kent dit geweldige hoorspel nog? Ik heb eens rondgevraagd en er zijn bitter weinig mensen die het verhaal/boek/hoorspel/film (wat is er niet van uitgekomen ) kennen.

En hoe zijn jullie met het verhaal in aanraking gekomen en wat voor effecten had dat?

Ik hoorde het hoorspel voor het eerst op LP toen ik 8 was. En vooral door dat Ge-ULLAAAAH ( ) ben ik jarenlang bang geweest voor marsmannetjes
Oud 28-01-2003, 07:28
Anonymous John
Anonymous John is offline
Het hoorspel heb ik helaas nooit gehoord maar van wat ik hoorde heeft Orson Welles er een massahysterie mee veroorzaakt. (Heeft iemand deze op mp3?)

De film vond ik best goed, hoewel ik niet weet wat ik van het einde moet denken.
Oud 28-01-2003, 08:53
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
Anonymous John schreef:
Het hoorspel heb ik helaas nooit gehoord maar van wat ik hoorde heeft Orson Welles er een massahysterie mee veroorzaakt. (Heeft iemand deze op mp3?)

De film vond ik best goed, hoewel ik niet weet wat ik van het einde moet denken.
Het hoorspel heb ik ooit ergens als MP3 gevonden, ik zal thuis eens kijken of ik hem nog heb.
Oud 28-01-2003, 09:41
morlock
morlock is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef:
Het hoorspel heb ik ooit ergens als MP3 gevonden, ik zal thuis eens kijken of ik hem nog heb.
Als je de originele versie van het hoorspel hebt, ben je officieel tot held bevonden

Waarschijnlijk heb je de bewerking van Jeff Wayne. Dit is de versie waardoor War of the Worlds echt bekend geworden is.
Als je wel de originele versie hebt, wil ik 'em ook
Oud 28-01-2003, 10:47
Jon
Jon is offline
Ik heb War of the Worlds voor het eerst gehoord toen ik een jaar of 10 was. Ik had net voor m'n verjaardag een electropakket gehad en had een klein radiootje in elkaar weten te knutselen. Die avond was ik in bed wat zenders aan het afgaan en ik bleef hangen op een zender waar iemand een of ander verontrustend ooggetuigeverhaal aan het vertellen was. Dat bleek dus War of the Worlds te zijn - de nederlands gesproken versie met engelse nummers er doorheen. Ik weet nog dat het erg tot de verbeelding sprak, zeker de manier waarop: zelf iets weten te bouwen en er dan ook nog zo'n goed verhaal mee kunnen ontvangen. Ik heb het hele hoorspel dan ook uitgezeten, tot diep in de nacht.

Later bleek dat m'n tante de Jeff Wayne-bewerking had, op langspeelplaat. Dus toen ik bij haar een keer aan het logeren was heb ik hem daar beluisterd. Nóg later heb ik het boek op m'n literatuurlijst engels gezet. Maar inmiddels was de magie er al wel een beetje af
Oud 28-01-2003, 20:57
Manus J. van Alles
Citaat:
morlock schreef:
Als je de originele versie van het hoorspel hebt, ben je officieel tot held bevonden

Waarschijnlijk heb je de bewerking van Jeff Wayne. Dit is de versie waardoor War of the Worlds echt bekend geworden is.
Als je wel de originele versie hebt, wil ik 'em ook
Jeff Wayne's War of the Worlds (Musical version) hebben we als LP, en dankzij KaZaA ook op CD ,maar ik ben ergens het hoorspel tegengekomen op Internet, een MP3 van een MB of 4 met een 32Kbps-hoorspel.

*zoekt op archiefCD's *

*vindt niks*

*zoekt op Internet*
Oud 28-01-2003, 21:00
Manus J. van Alles
http://www.unknown.nu/mercury/

Hier staat'ie bij, 27 Mb
Oud 28-01-2003, 21:30
morlock
morlock is offline
Citaat:

Hier staat'ie bij, 27 Mb
No way dat mijn 56 k modempje dat gaat trekken (in ieder geval niet voordat ik bejaard ben )

hmmm.... 't wordt tijd om even iemand op te bellen
Oud 28-01-2003, 22:00
Thomas
Thomas is offline
Ik ben hem nu ook aan het downloaden. Ik heb er veel over gehoord, maar nog nooit beluisterd.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 07:23
Anonymous John
Anonymous John is offline
Citaat:
Oud 29-01-2003, 09:57
GeritoDM
GeritoDM is offline
Ik heb het hoorspel gehoord, toen ik uh... jong was jonger dan nu, wij hebben em op LP. En ik heb het boek gelezen. Ik moet zeggen dat het boek tegenvalt als je eerst het hoorspel hebt gehoord. Ow, en ik heb de film ook gezien, maar die vond ik ook behoorlijk tegenvallen.
Dus, tja, alleen het hoorspel blijft over...
Wisten jullie dat door die uitzending zelfs mensen zelfmoord hebben gepleegd? Echt ernstig was dat...
Oud 29-01-2003, 11:26
Sithan
Sithan is offline
We hebben het hier toch over die musical dar ken ik dat Ullaaaaaaaah van iig

Die is echt vet gaaf...helemaal kapot geluisterd op cassette toen ik 10 was of zo , dus heb ik een tijdje geleden maar ff de cd's gekocht...

"And if one man can stand tall...there must be hope for us all"
Oud 29-01-2003, 11:44
Verwijderd
mn moeder vind t helemaal te gek, heeft t nog op plaat en cd, en ja natuurlijk geniale actie
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 13:06
ganralph
ganralph is offline
*heeft zowel het hoorspel als de musical op cd *
helaas is het hoorspel bijna nergens te krijgen, maar het is iig veel anders dan de musical...

dat van die zelfmoord weet ik zo zeker nog niet; je krijgt al gauw stoere verhalen die royaal aangedikt worden. dat mensen de straat op gingen om er over te praten is wel waar, maar zelfmoord...?

de film zuigt extreem trouwens
Met citaat reageren
Oud 31-01-2003, 18:40
Retinite
Retinite is offline
Man ik vond dat zooooooooooooooo eng toen ik dat hoorspel voor het eerts hoorde , maar ik heb ooit ergens gelezen, dat het verhaal verteld werd, en dat daarvoor een soort van voetbal(??) wedstrijd was en mensen later pas ginen luister en zo niet hoorden dat he teen hoorspel was en dachte ndat he techt was en de straten oprenden enzo en zelfs een paar zelfmoord hebben gepleegd, alleen gewloof ik dat allerlaatste zelf niet echt.... maar dat was ook al heeeeeeel erg langh geleden, teon mensen alleen nog maar radio's hadden

Edit: dat laatste was dus blijkbaar al door iemand hier gepost, zie je toch maar weer dat ik t niet zelf bed8 heb (ik had r overheen gelezen) toch wel erg trouwens

Laatst gewijzigd op 31-01-2003 om 18:44.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2003, 18:54
de postbode
de postbode is offline
*heeft de dvd* echt een heel erg koel verhaal. zeker als je het in de tijd zet waarin het zich afspeeld. het einde is enigsinds wat jammer. maar ok. dat bederft het niet voor de rest van de film.

-de postbode-
Oud 31-01-2003, 19:13
Manus J. van Alles
Citaat:
morlock schreef:
*kuch kuch*
Reageren

Regels voor berichten