Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Waarschijnlijk heb je de bewerking van Jeff Wayne. Dit is de versie waardoor War of the Worlds echt bekend geworden is. Als je wel de originele versie hebt, wil ik 'em ook ![]()
|
Ik heb War of the Worlds voor het eerst gehoord toen ik een jaar of 10 was. Ik had net voor m'n verjaardag een electropakket gehad en had een klein radiootje in elkaar weten te knutselen. Die avond was ik in bed wat zenders aan het afgaan en ik bleef hangen op een zender waar iemand een of ander verontrustend ooggetuigeverhaal aan het vertellen was. Dat bleek dus War of the Worlds te zijn - de nederlands gesproken versie met engelse nummers er doorheen. Ik weet nog dat het erg tot de verbeelding sprak, zeker de manier waarop: zelf iets weten te bouwen en er dan ook nog zo'n goed verhaal mee kunnen ontvangen. Ik heb het hele hoorspel dan ook uitgezeten, tot diep in de nacht.
Later bleek dat m'n tante de Jeff Wayne-bewerking had, op langspeelplaat. Dus toen ik bij haar een keer aan het logeren was heb ik hem daar beluisterd. Nóg later heb ik het boek op m'n literatuurlijst engels gezet. Maar inmiddels was de magie er al wel een beetje af ![]()
||
Citaat:
![]() *zoekt op archiefCD's * *vindt niks* *zoekt op Internet*
||
Citaat:
![]() hmmm.... 't wordt tijd om even iemand op te bellen ![]()
||
Citaat:
![]()
|
Ik heb het hoorspel gehoord, toen ik uh... jong was
![]() Dus, tja, alleen het hoorspel blijft over... Wisten jullie dat door die uitzending zelfs mensen zelfmoord hebben gepleegd? Echt ernstig was dat...
|
![]() |
We hebben het hier toch over die musical
![]() ![]() Die is echt vet gaaf...helemaal kapot geluisterd op cassette toen ik 10 was of zo , dus heb ik een tijdje geleden maar ff de cd's gekocht... "And if one man can stand tall...there must be hope for us all" ![]()
|
![]() |
*heeft zowel het hoorspel als de musical op cd
![]() helaas is het hoorspel bijna nergens te krijgen, maar het is iig veel anders dan de musical... dat van die zelfmoord weet ik zo zeker nog niet; je krijgt al gauw stoere verhalen die royaal aangedikt worden. dat mensen de straat op gingen om er over te praten is wel waar, maar zelfmoord...? de film zuigt extreem trouwens |
![]() |
|
Man ik vond dat zooooooooooooooo eng toen ik dat hoorspel voor het eerts hoorde
![]() Edit: dat laatste was dus blijkbaar al door iemand hier gepost, zie je toch maar weer dat ik t niet zelf bed8 heb ![]()
Laatst gewijzigd op 31-01-2003 om 18:44. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Games |
The War of the Worlds PC GAME ymmij44 | 1 | 25-12-2008 10:07 | |
Films, TV & Radio |
H.G.Wells' War of the Worlds A Narrator | 237 | 04-08-2005 13:31 | |
ARTistiek |