Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-09-2002, 21:15
corduroy
corduroy is offline
ja ik was hier al een topic over begonnen bij liefde en relatie, maar misschien is het hier beter op zn plaats.
ik heb zelf nogal oude ouders, en dat is vooral aan mijn vader erg goed te merken. ik heb drie oudere zussen, die al sinds ik zven was uit huis zijn (toevallig alledrie tegelijk). het gevolg was eigenlijk dat ik in navolging van mijn zussen, altijd veel ruzie met mijn vader heb gehad. hij kan zich slecht in mij/ons inleven, is ontzettend met zichzelf bezizg en interesseert zich nauwelijks in ons. daar ben ik wel aan gewend, maar waar ik nog altijd niet mee om kan gaan zijn zijn eeuwige corrigerende opmerkingen en gezeik over geld en dat soort dingen. ik negeer hem zoveel mogelijk, maar elke dag bij het eten is het wel in meer of mindere mate gezeur en vervelende discussies of ruzie, en eens in de zoveel tijd komt er een explosie: gesmijt met dingen, geschreeuw.
ik heb er al vaak over gedacht om op kamers te gaan, maar ik ben nog bezig met mijn vwo en dat wordt financieel dus nogal moeilijk. bovendien heb ik eigenlijk het gevoel dat ik me er dan makkelijk vanaf maak, omdat ik ergens vind dat ik eerst in een wat beter vaarwater met mijn vader moet komen voordat ik hier wegga. ik heb het ook nog niet helemaal afgesloten voor mijn gevoel.
iemand ervaring met iets dergelijks? ik kan soms zo verschrikkelijk jaloers zijn op mensen met hippe, begrijpende, moderne, intellectuele ouders, ook al weeeet ik dat ik me daar ook niet blind op moet staren.
Oud 28-09-2002, 20:09
moucie
moucie is offline
ben het helemaal met je eens
bij ons is het ook zo alleen nog een tikje erger...
Met citaat reageren
Oud 28-09-2002, 21:52
corduroy
corduroy is offline
vertel eens dan?
vandaag ging het al wel wat beter agz we donderdag erg ruzie hadden gehad, maar ja onderhuids blijven heel veel dingen toch wel zitten enzo.
Oud 30-09-2002, 15:33
Black Bird
Black Bird is offline
Dit herken ik heel erg. Mijn 2 oudere zussen zijn al heel erg lang het huis uit. Ik heb nu wel weer 2 jongere zusjes. Mijn ouders zijn allebei iets van 53.. Ik weet niet of dit heel oud is, maar ik denk ook niet dat het heeft te maken met onze thuissituatie. Dat heeft denk ik te maken met heel andere dingen.. Wel zijn mijn ouders nogal ouderwets. Nee, bekrompen. In ieder geval mijn vader.
Vind het niet fijn om hier zoveel over uit te laten op het forum..
Met citaat reageren
Oud 30-09-2002, 17:31
Wasteland
Wasteland is offline
Kijk dit klinkt me zeer bekend in de oren. Mijn ouders zijn allebei ook op leeftijd, zelf ben ik 21 en mijn vader is 61 en mijn moeder 56 ik merk het ook op alleen niet zo erg als jij! Ik weet niet precies hoe oud jouw ouders zijn maar ik kan je wel vertellen ik ben de enigste thuis en dan heb je het zeker niet gemakkelijk met wat oudere ouders. Er zijn veel mensen die zeggen goh wat zijn jouw ouders oud. In het begin kon ik me daar gruwelijk bij ergeren nou heb ik zoiets van, boeiend ik ben er gellukig mee. Het is toch iets wat je moet accepteren. Ik raad het je niet aan om op kamers te gaan. Het klinkt misschien heel moeder achtig maar je ouders kun je gewoon niet missen.

Groeten,

Rob/.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2002, 18:22
Verwijderd
Met mijn moeder heb ik een goede band..

De band met mijn vader is een beetje verstoord sinds ik in de puberteit (hmm.. ) kwam..

Mijn ouders zijn 52 en 56, een oudere zus van 20 die al 7 jaar niet meer thuiswoont en ik ben 16..

We hebben soms wat onenigheid omdat mijn ouders nogal van de oude stempel zijn..(lees: zuinig, correct, etc.)
Vind ik best vervelend, maar ja, wat doe je eraan he..

Misschien is het een idee om een maandje op jezelf te wonen en dat je dan weer teruggaat naar je ouderlijk huis..?
Met citaat reageren
Oud 30-09-2002, 19:14
kleine wicca
kleine wicca is offline
mijn pa is 60 en mijn ma 50

ik denk niet dat het erg veel uitmaakt of je ouders ouder zijn, het is denk ik vrij normaal problemen met je ouders te hebben, en dat kan je op hun leeftijd afschuiven, natuurlijk zit er een generatiekloof tussen jullie, maar das altijd het geval.

Kep ook wel problemen met mn ouders vooral omdat zij mijn problemen niet begrijpen, omdat ze om de een of andere reden zich niet kunnen inleven ih mijn gevoelend, en ook heel hard hun best doen dat zo te houden. Ik zou ook wel op kamers willen, mijn ouders belemmeren mijn ontwikkeling door net altijd op het verkeerde moment moeilijk te gaan doen. maar ik kan het financieel ook niet, bovendien heb ik te veel verantwoordelijkheden thuis.

enne................die hippe ouders mogen dan van de buitenkant een stuk leuker lijken en dichter bij hun kinderen te staan, maar dat is vaak maar schijn hoor heb ik geleerd
Reageren

Regels voor berichten