Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-09-2002, 20:53
Elka
Elka is offline
Soms lijkt het alsof ik uit twee delen besta die elkaar enorm tegen spreken. Dit is al zo vanaf dat ik heel klein ben. Ik heb bv. een hele extraverte kant en een hele introverte kant en die twee kanten wisselen elkaar zeer regelmatig af, wat behoorlijk wat verwarring met zich mee brengt bij de buitenwereld. Ik wil bijna altijd twee dingen tegelijk, twee tegenovergestelde dingen. Vaak kom ik er niet uit wat ik nou echt wil, omdat ik het alle twee echt wil. Hierdoor laat ik dingen vaak z’n beloop gaan tot er vanzelf iets uit komt…wat ik dan ook weer niet wil, omdat ik ook altijd op tijd wil zijn en dingen zelf wil beslissen enzovoorts. Kortom, ’t blijft malen daar binnen, wat wil ik nou wel en wat wil ik nou niet?

Misschien heeft iemand hier ervaring mee? Hoe ga jij er mee om of hoe ben je er mee om gegaan?

(ff voor de duidelijkheid: dit is geen zeiktopic van ‘ik ben zo zielig’, ik wil gewoon tips van hoe anderen er mee om gaan ed.)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-09-2002, 21:48
Verwijderd
Twijfel? "Eigenlijk vind ik dat wel leuk, maar toch weer niet" .. omdat?

Ik liep ook lange tijd rond met de gedachte uit 2 delen te bestaan. Nu ben ik er echter achter dat het puur onzekerheid is / was. Het deel dat mij tegensprak, deed dit om mij tegen mezelf te beschermen.

Zo bijvoorbeeld: "Eigenlijk lijkt het me wel leuk vanavond naar de kroeg te gaan". Komt 2e deel aan: "Eigenlijk heeft dat weinig zin. Als jij uitgaat, zit je uiteindelijk toch vaak alleen in je uppie iets te drinken".

Met andere woorden: ik praatte mijn eigen onzekerheid goed. Ik kan nu natuurlijk niet ruiken of dit bij jou ook zo is (zou erg zijn als ik het kon 'ruiken' ), maar misschien herken je er iets in

Een probleem wat ik momenteel heb: mijn gedachten richten zich tegen mij. Ik weet dat ik gewoon een schijterd ben, ik weet dat ik ergens alleen zit omdat ik geen direct contact zoek en het eigenlijk ontwijk, enzovoorts..

Ik weet van mezelf dat ík faal, dus moet ik mezelf beteren :/ Maar goed, niet jouw probleem (hopelijk)
Met citaat reageren
Oud 27-09-2002, 12:47
Elka
Elka is offline
Het is bij mij geen onzekerheid...denk het niet iig. iig tnx voor je reactie.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2002, 13:24
Nar'Hyarmen
Nar'Hyarmen is offline
ik weet niet wat het is, maar ik heb het ook ja. Altijd super tegenstrijdig. De ene dag zeg ik dat ik de vakantie leuk vind en de andere dag niet. Ik dacht eerst dat ik schizo was maar dat is niet (gelukkig..) maar ik draai echt compleet om van vrolijk naar chagarijnig van klassieke muziek naar metal enzo. echt heel verschilllend heb jij toevallig ook 2 verschillende handschriften?
Oud 27-09-2002, 18:36
Elka
Elka is offline
Citaat:
Nar'Hyarmen schreef:
heb jij toevallig ook 2 verschillende handschriften?
Ik dacht altijd dat ik goede en slechte dagen had (ook) qua handschrift, wat dus inhoud dat ik de ene keer heel anders schrijf dan de andere keer... Je zou dus idd kunnen zeggen dat ik twee verschillende handschriften heb...
Met citaat reageren
Oud 27-09-2002, 20:34
lady_x
lady_x is offline
Dat is gewoon onzeker zijn, en ik herken mezelf en niet een heel klein beetje, echt compleet chaos vanbinnen. Dat verandert denk ik wel als je wat beter in je schoenen staat, als je eigen beslissingen moet nemen, met andere woorden, als je meer volwassen wordt.
Oud 29-09-2002, 19:00
Elka
Elka is offline
Er is eigenlijk maar één ding waarvan ik zeker ben dat dat het niet is, en dat is onzekerheid. Ik ben onzeker, dat weet ik van mezelf, ik weet ook dat ik daardoor minder doe ed dan dat ik misschien zou kunnen. Ik weet wanneer ik onzeker ben, al geef ik dat irl nooit toe, en ik weet dat ik 99 van de 100 keer niet onzeker ben wanneer ik wel uit 2 delen lijk te bestaan. Ik denk (weet?) dus dat het geen onzekerheid is waardoor dat komt.

Ik zie het vaak als ‘zo ben ik gewoon’, maar waarom ben ik zo en een ander niet? Niet dat ik perse uit één deel zou willen bestaan, om het maar even zo te zeggen, het is gewoon iets dat ik me afvraag. Wat maakt dat ik wel uit twee delen besta en een ander niet? Soms lijkt het zo alsof ik twee verschillende mensen ben, soms heb ik het niet door, maar soms ook wel (dan hoor ik mezelf praten en denk ik ‘ben ik dat?!’). Wanneer ik twee namen (heb ik wel, maar dan in de vorm van ‘een tweede naam’ ) zou hebben zou ik rustig voor twee personen door kunnen gaan. Tis geen MPD oid…ik weet wel zeker (oké ,bijna zeker, ik ben geen arts oid) dat dat anders is. Bij mij is het er gewoon, als onderdeel van mijn ‘ik’, ik vraag me dus alleen hoe of waardoor dat komt ed?

('k vind bijna 21 ook al wel volwassen eigenlijk...plus dat ik m'n eigen beslissingen echt wel moet nemen...wanneer je op jezelf woont is er niemand die je handje vast houdt. )
Met citaat reageren
Oud 01-10-2002, 13:00
Nar'Hyarmen
Nar'Hyarmen is offline
Citaat:
eLKa schreef:
Ik dacht altijd dat ik goede en slechte dagen had (ook) qua handschrift, wat dus inhoud dat ik de ene keer heel anders schrijf dan de andere keer... Je zou dus idd kunnen zeggen dat ik twee verschillende handschriften heb...
goh dan lijkt het wel of wij hetzelfde hebben. Ik heb mezelf ook wel een alterego (zo noem je dat toch) aangeschaft zeg maar, met een andere naam, die geef ik dan maar de schuld van alle tegenstrijdigheden. Ik was laatst op vakantie geweest en dat was een hele leuke vakantie, maar toen mijn moeder vroeg hoe de vakantie was geweest zei ik dat ik hem maar saai vond enzo. Misschien hoort het bij de ontwikkeling van volwassen worden (ook al ben je 21 of 15 of 17 whatever). Dat je je eigen keuzes wil maken, anders wil zijn dan normaal ofzo. I really don't know.
Reageren

Regels voor berichten