Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-09-2002, 10:40
Fliss
Fliss is offline
Ik vind al sinds een aantal maanden een jongen bij mij op school erg leuk, hij zit trouwens niet bij mij in de klas maar zie hem wel regelmatig over de gangen lopen en zie hem in de pauze's altijd een stukje verderop staan.
Nu denk je misschien 'Ja, en??' maar ik wil jullie mening even weten want ik vind hem echt heel erg leuk maar weet niet of hij mij leuk vind, maar goed ik zal eerst even wat meer vertellen.
Ergens in maart begon ik hem leuk te vinden en wist verder niks van hem dus was echt niet verliefd ofzo maar vond hem gewoon een leuke jongen om te zien.
Dat jaar deed ik examen, en hij ook, ik zag hem nl regelmatig in de examenzaal maar goed had al vroeg vakantie dus ging ik een baantje zoeken, soliciteerde bij een supermarkt en werdt aangenomen.
Toen ik er ong 3 weken werkte zag ik hem ineens in de winkel en even later in de kantine zitten heb me voorgesteld enz hij was die 3 weken op vakantie geweest vertelde die en veel meer hebben we eigenlijk niet gesproken want hij moest gaan werken.
De weken erna ging ik op vakantie dus heb hem eigenlijk niet meer gezien, maar sinds begin september werk ik weer en ga ik naar een nieuwe opleiding en nu zit hij toevallig weer bij mij op school, alleen een andere opleiding.
Tijdens de pauzes staat hij nog steeds vlakbij mij en kijkt best wel vaak en we hadden een keer tegelijk een tussenuur maar hij zat aan de andere kant van de studieruimte en hij keek echt het hele uur naar me, was echt niet normaal maar goed.
De laatste paar keer dat ik moest werken werk ik bij hem op de afdeling en hij wil me dan ook vanalles leren en komt dan altijd dicht bij me staan. Ook komt hij de meest kleine dingen aan me vragen bv of ik bepaalde dingen al gedaan heb terwijl als hij even op een lijstje kijkt wat dichterbij zn 'werkplek' is hij dat zo allemaal kan zien maar goed.
Ik fietste een keer vanaf de metro naar huis en er fietste heel de tijd iemand naast me, had niet gekeken wie het was ofzo totdat ik voor het stoplicht stond en ik me wel heel erg aangestaard voelde, en zag dat hij naast me stond, maar ja vind het dan zo lullig om alsnog gedag te zeggen terwijl die al lang naast me fietst en kreeg het op de een of andere manier ook niet uit mn mond.
Wat ik nu wil weten is of hij mij ook leuk vind, beetje in een lang verhaal verteld maar goed ik kan nooit iets kort en krachtig samenvatten en haal er altijd allemaal onboeiende dingen bij..
Op mn werk met hem gaan praten en er zo proberen achter te komen is ook niks want ik weet nooit veel tegen hem te zeggen en er zijn altijd wel collega's in de buurt die dan weer mee gaan praten ofzo en dan kan ik nooit over liefde beginnen te praten, dan denken die mensen altijd weer erg door.. erg irritant dus
Gelijk mee uitvragen vind ik ook niks, want dalijk vind hij me helemaal niks en ik ken hem niet eens goed.
Ik heb wel zijn schoolemail adres maar als ik dan mail opent hij die mailtjes met heel zn klas erbij het is nl alleen maar mogelijk die op school te openen in een bepaald lokaal en de leraar heeft dan een scherm waarop hij alles ziet wat je doet en dan is een mailtje over zoiets misschien een beetje erg lullig want het is alleen maar voor studie dingen bedoeld.
Kortom: wat zouden jullie doen in deze situatie om erachter te komen hij je ook leuk vind?? Ik heb nl geen zin om nog veel langer te gaan wachten want vind hem al zolang leuk dus wil graag erachter komen of hij mij ook wel ziet zitten!!
Alvast bedankt dat je dit eigenlijk TE lange verhaal wilde lezen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-09-2002, 10:53
Sitia
Sitia is offline
Het ziet er wel naar uit dat hij je leuk vindt. Anders trekt hij je aandacht niet zo! Maar hoe je het nou moet aanpakken is moeilijker. Heb je ook geen mobiel nummer wat je kan krijgen van vrienden van hem die jij ook kent ofzow?
Anders zou ik misschien eens een andere smoes bedenken of met hem gaan praten over dat je een avond alleen thuis bent en daar helemaal geen zin in hebt. *is hij slim, dan biedt hij aan langs te komen maar helaas hebben ze dat iq meestal niet*
Probeer wel gewoon jezelf te blijven, dan komt hij anders wel een keertje op jou af en ga anders onderwerpen bedenken om het met hem over te hebben. Klinkt misschien best stom maar als je eenmaal praat gaat het ook makkelijker, trust me!
Veel succes alvast
Met citaat reageren
Oud 29-09-2002, 21:58
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Het lijkt me idd vrij duidelijk dat hij je leuk vindt, maar ook wel dat hij niet echt goed op je durft af te stappen. Ik zou het dan ook heel eng vinden om zomaar een gesprek met hem te beginnen, omdat je hem verder eigenlijk niet goed kent, maar dit is denk ik wel de enige oplossing...dus gewoon als hij je weer iets vraagt op jullie werk een gesprek beginnen (desnoods over het werk of over jullie opleidingen) en dan vragen of hij een keertje iets met je wil gaan drinken ofzo volgens mij zegt hij daar wel ja op want anders zou hij jou niet steeds zo opzoeken. Kun je niet via je collega's op het werk achter zijn telefoonnummer kunnen komen? Dan kun je hem een smsje sturen of opbellen. Ik denk dat hij te verlegen is om jou iets dergelijks te vragen, maar dat hij wel instemt met jouw voorstel. Dus jíj moet het initiatief nemen, hoe moeilijk en eng dat misschien ook is. (ik zou het waarschijnlijk ook niet doen hoor) Nouja, ik weet niet of je hier wat aan hebt, maar iig suc6!

Kus
Met citaat reageren
Oud 29-09-2002, 22:20
coecie
coecie is offline
Citaat:
Fliss schreef:
Op mn werk met hem gaan praten en er zo proberen achter te komen is ook niks want ik weet nooit veel tegen hem te zeggen en er zijn altijd wel collega's in de buurt die dan weer mee gaan praten ofzo en dan kan ik nooit over liefde beginnen te praten, dan denken die mensen altijd weer erg door.. erg irritant dus
haaj! je zegt dat je niet weet waarover je moet praten... bedenk dingen die je van hem wil weten, als je daarover meer weet, kom je d'r achter of je gezamelijke interesses hebt enzo.

-weet je bijvoorbeeld al wat voor 'n opleiding hij doet op je nieuwe school? vraag daar eens naar.
-vraag waar hij in t weekend zo heengaat, of hij dingen doet behalve dat werk en die school
-d'r zijn duizenden dingen meer die je vast van hem wil weten, wat voor 'n muziek vind hij leuk? gaat hij nog met mensen om van jullie vorige school? sport hij?
Citaat:
Ik heb wel zijn schoolemail adres.
stuur hem geen email alsjeblieft, da's zo onpersoonlijk...
Citaat:
Tijdens de pauzes staat hij nog steeds vlakbij mij en kijkt best wel vaak en we hadden een keer tegelijk een tussenuur maar hij zat aan de andere kant van de studieruimte en hij keek echt het hele uur naar me, was echt niet normaal maar goed.
ga op school gewoon naar hem toe, je kent hem toch?! je kan bijvoorbeeld zeggen, goh, wat zat je nou te staren... ga dan verder met je gesprekken om uit te vinden hoe of wat...

via slinkse wegen kun je d'r achterkomen of hij bijvoorbeeld al bezet is, of je gezamelijke interesses hebt (als je die niet hebt, kun je ze veinzen, door bijvoorbeeld muziek die hij leuk vind te luisteren zodat je er iets over kunt zeggen), ga naar de plaatsen waar hij uitgaat...
Citaat:
Gelijk mee uitvragen vind ik ook niks, want dalijk vind hij me helemaal niks en ik ken hem niet eens goed.
als je uiteindelijk gewoon normaal met elkaar kan praten en omgaan kun je hem zo rechtoe rechtaan mee uitvragen, niet persé als date, maar als vrienden, als hij jou ook leuk vind, gebeurd er sowieso wel wat!!!

en onthou: jongens vinden het jùist supercool om mee uitgevraagd te worden, meestal wordt er namelijk vanuit gegaan dat zij dat moeten doen... Als je je over je angst om afgewezen te worden heenzet en hem gewoon mee uitvraagt, voel je je stoer en dat zal hij ook zeker van je vinden, da's toch juist leuk! een beetje spanning kan geen kwaad! bovendien lijkt het erop dat hij je echt wel leuk vind, en als het tegenovergestelde blijkt, doe je toch gewoon alsof er niets anders achterzat, maar je gewoon als vrienden wilde omgaan???

veel succes!! laat het van je horen als het gelukt is!!
liefs, nicoline
Oud 30-09-2002, 15:36
Fliss
Fliss is offline
Thanx voor jullie reacties!! Ik moet zo weer werken en als het goed is is hij er ook, maar dat zie ik dan wel en als hij er is ga ik proberen een praatje met hem te maken.
Normaal praat ik echt tegen iedereen, maar als ik iemand leuk vind dat lukt het op de een of andere manier gewoon niet
Maar ik ga het proberen en ook om erachter te komen of hij een vriendin heeft, dom dat ik daar niet eerder aan heb gedacht..
Ik laat vanavond wel ff horen hoe het is gegaan.
Liefs, Fliss
Met citaat reageren
Oud 30-09-2002, 20:36
Fliss
Fliss is offline
okee ik zou even laten horen hoe het was gegaan..
Ik werkte vandaag op de klantenservice en hij hielp gewoon mensen in de winkel en was borden aant ophangen. Hij kwam ook een bord ophangen vlak bij mij dus ik begon een praatje met hem, over of hij nog iets leuks had gedaan ofzo nou hij had dus een nieuwe fiets.. en toen kwam dr een klant en later begon hij nog te praten over zn fiets en kwamen er weer mensen, dus eigenlijk geen tijd gehad
Weet nu trouwens wel dat hij iig geen vriendin heeft!! Dus dat is wel beter.
Toen de winkel ging sluiten en we naar huis gingen (logisch) heeft hij me nog wel wat kunstjes laten zien op zn fiets.. echt typisch iets voor jongens, maar goed. Volgende keer is het hopelijk minder druk En dan begin ik wel weer een gesprek over zn fiets ofzo.. vind hij vast wel interressant
Liefs, Fliss
Met citaat reageren
Oud 30-09-2002, 21:40
Eaglewing
Eaglewing is offline
Citaat:
Fliss schreef:
Toen de winkel ging sluiten en we naar huis gingen (logisch) heeft hij me nog wel wat kunstjes laten zien op zn fiets.. echt typisch iets voor jongens, maar goed.
Sorry, maar mag ik hier als jongen een kleine kanttekening bij plaatsen? Ik geloof niet dat de standaard jongen kunstjes op zijn fiets zou kunnen showen.

Jij moet wel een heel bijzonder iemand op het oog hebben
Met citaat reageren
Oud 02-10-2002, 20:05
Fliss
Fliss is offline
Hij is wel bz ja, vind niet zomaar iemand leuk maar goed
Vandaag moest ik weer met hem werken wel veel gepraat, was wel erg gezellig!!
Maar goed, hoe laten jullie altijd iemand weten of je diegene leuk vind of niet??
Ik kijk wel vaak naar hem, hij ook naar mij, maar verder..
Ik weet gewoon niet hoe ik dat hem echt duidelijk moet laten merken! Iemand tips??????
Met citaat reageren
Oud 02-10-2002, 22:36
Verwijderd
Denk gewoon dat het beste is om voor te stellen, iets te gaan drinken samen, als hij je leuk vind, fleurt hij helemaal op, dat merk je gauw.

Vaak als je iemand echt leuk vind, merk je dat wel aan zijn lichaamstaal en die van jou ook.

Let bv is op zijn pupillen als die groot zijn dan heb je succes.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten