Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-10-2002, 16:39
Rickjansen84
Rickjansen84 is offline
wat is het lot?? is het lot dat ik nu een topic aan het typen ben?? of heeft het er niks mee te maken.. Kan je er zelf wat aan veranderen, omdat je iets heel erg spontaans doen dat je eigenlijk zelf niet eens ziet aankomen??..
Sommige mensen geloven er heilig in, die zijn meestal veel succesvoller, rijker, invloedrijker, en gelukkiger..
als je ergens in gelooft, met het idee dat alles met een reden gebeurt kijk je overal veel positiever tegen aan.. dat helpt je enorm in het leven, je bent vriendelijker, en daarom aantrekelijker..
heeft er iemand een mening over het lot??..

alvast bedankt,
Advertentie
Oud 03-10-2002, 20:29
Miss Helena
Miss Helena is offline
Als je gelooft in t lot, heb je een houvast... Het geeft je kracht om door te gaan als je t niet meer ziet zitten, als je bijv. iemand hebt verloren... Door te geloven in t lot probeer je negatieve dingen positief te gaan beschouwen.
Ik geloof er niet in dat je aan t lot iets kan veranderen... Elk spontaan ding dat gebeurd, ligt vast. Ons, mijn leven ligt vast. Het lot heeft al voor mijn geboorte bepaald wanneer ik sterf... Stel dat ik zelfmoord zou plegen... Daar heb ik wel eens mee gezeten nl... Is dat dan ook t lot? Of verbreek je juist daardoor iets? Ik ben er nu van overtuigd dat bij zelfmoord ook vast ligt of de poging lukt of mislukt... Klinkt misschien naief, maar t geeft mij nog enigszins houvast in deze wereld.............................
Oud 04-10-2002, 08:37
Darknezzz
Darknezzz is offline
Hoi Rick,
Ikzelf ga er vanuit dat mijn ziel telkens reincarneert. Dit betekent dat ik in elk leven moet leren. Ik heb voordat ik reincarneerde gekozen voor mijn leven, voor mijn lichaam etc. De grove lijnen van je leven staan dus vast.

Toch moet je niet vergeten dat wij "een vrije wil" hebben. Dat betekent dat wij op elk moment kunnen bepalen wat wij doen. Dit is niet voorgeprogrammeerd dus, anders zou je er ook niets van leren. Met onze vrije wil kunnen wij ook de omgeving en gebeurtenissen wel manipuleren, maar dat heeft verder weinig zin. Als er eenmaal iets plaatsvindt en je "ontloopt je lot" dan kom je het altijd later wel weer tegen. Het zweeft rond in het alles en treft later wel zijn doel. In mijn ogen heeft het dus heel weinig zin je lot te ontlopen, daarom ben je juist hier op aarde, om te leren en te handelen naar wat er gebeurd, naar vrije wil.
Liefs en Bb,
Darknezzz
Oud 04-10-2002, 10:09
Rickjansen84
Rickjansen84 is offline
Citaat:
Miss Helena schreef:
Als je gelooft in t lot, heb je een houvast... Het geeft je kracht om door te gaan als je t niet meer ziet zitten, als je bijv. iemand hebt verloren... Door te geloven in t lot probeer je negatieve dingen positief te gaan beschouwen.
Ik geloof er niet in dat je aan t lot iets kan veranderen... Elk spontaan ding dat gebeurd, ligt vast. Ons, mijn leven ligt vast. Het lot heeft al voor mijn geboorte bepaald wanneer ik sterf... Stel dat ik zelfmoord zou plegen... Daar heb ik wel eens mee gezeten nl... Is dat dan ook t lot? Of verbreek je juist daardoor iets? Ik ben er nu van overtuigd dat bij zelfmoord ook vast ligt of de poging lukt of mislukt... Klinkt misschien naief, maar t geeft mij nog enigszins houvast in deze wereld.............................
butterfly.. ben blij dat het je houvast geeft.. dat steunt je heel erg denk ik, ik hoop niet meer op een relatie, dat weet je..
ik hoop wel dat het lot jou goed gezind is.. dat verdien je wel vind ik.. blijf de moed er in houden meisje!!!

liefs en groeten die ene jongen..
Oud 04-10-2002, 15:15
Nar'Hyarmen
Nar'Hyarmen is offline
ik geloof niet in het lot, want als ik in het lot geloof geloof ik niet in toeval, maar ik geloof wel in toeval dus geloof ik niet in het lot.

ja.... nou geloof me maar

Nee kijk. Als het lot bestaat, dan volg je een draadje, en je hoort er niets aan te veranderen. Als je dan zeg maar in de toekomst kunt kijken en je ziet iemand doodgaan moet je dat niet verhinderen. Als je in toeval gelooft, dan kan alles gebeuren en leven wij mensen met een vrije wil. Nou mijn filosofie..

(hoort deze topic eigenlijk niet bij filosofie thuis?)
Oud 08-10-2002, 12:47
Saraï_h
Saraï_h is offline
do u believe in faith.. mallory ahum. sorry. is uit gave film hehe

maargoed.. kdenk dat het lot de weg is die je zelf voor je geboorte hebt uitgestippeld.. of gewoon de weg je die je volgt in je leven.. hetgeen wat op je pad komt.

Regels voor berichten