Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-10-2002, 13:42
DarkCat
DarkCat is offline
Ik schijn er een sport van te maken om te dromen over geweld, dood en verderf.
Zo bezoekt de man met het mes me minstens één maal per week, en lag er drie dagen geleden nog een oom van me op sterven. Ik val van flats, ik word achterna gezeten door schuimbekkende herdershonden.
Toch ben ik niet bang om te gaan slapen. Slapen moet je toch, en de nachtmerries komen wel. Zo komt het dus dat ik toch wel zo'n twee keer per week trillend wakker word met een vreselijk beeld voor mijn ogen. Goede vrienden die opeens moordenaars blijken te zijn, lieve mensen die me haten.
Maar vannacht was het anders. Ik had toch op zijn minst verwacht, zo na een avondje uitgaan naar een goth industrial/fetish show, dat er een hongerige vampier achter me aan zou zitten. Maar deze nacht dus even niet.
In mijn droom bleek de terughoudende jongen, met wie ik gisteren uit was geweest, opeens een heel stuk minder terughoudend te zijn. Midden in de zaal vol dansende mensen hield hij mij staande, en kustte mij vol op mijn mond. Zo stonden wij daar, zoenend, elkaar vasthoudend, zonder dat er iemand gif in mijn cola had gedaan of mij van achter aanviel met een knuppel.
Ik werd wakker met tintelingen over mijn hele lijf. En daar kwam het besef; hij moest in het echte leven wel een moordenaar zijn.

Cat

Laatst gewijzigd op 06-10-2002 om 11:19.
Advertentie
Oud 05-10-2002, 13:50
Verwijderd

leuk
(sorry, meer commentaar heb ik niet...)
ik weet niet hoe je het doet, maar al je verhaaltjes die ik tot nu toe heb gelezen zijn hardstikke leuk
Oud 05-10-2002, 14:43
Verwijderd
Leuk verhaaltje en een verrassende laatste zin

mierenneuk: Zo bezoekt de man met het mes me minstens één maal per week [komma weg] en lag er drie dagen geleden nog een oom van me op sterven. Ik val van flats en ik word achterna gezeten door schuimbekkende herdershonden.
Oud 05-10-2002, 15:10
Verwijderd
Citaat:
N00dles schreef:
Leuk verhaaltje en een verrassende laatste zin

mierenneuk: Zo bezoekt de man met het mes me minstens één maal per week [komma weg] en lag er drie dagen geleden nog een oom van me op sterven. Ik val van flats en ik word achterna gezeten door schuimbekkende herdershonden.
je kan het ook zien als een opsomming, en dan moet er wel een komma en geen en. maar een opsomming van 2 dingen is weer wat kort, dus zou je bij die eerste 2 (man met mes, en op op sterven) ook de en weg moeten halen, en tussen die 2 zinnen zou dan een komma moeten ipv een punt

(sorry als het een beetje vaag verteld is... ik ben af en toe nou eenmaal vaag )
Oud 05-10-2002, 15:24
Verwijderd
Leuk verhaal. Vlot geschreven en met een mooi, onverwacht einde. Het is lekker kort, maar je verteld genoeg om de lezer te boeien. Je bent mijn held.

Van 'zoendend' mag je overigens wel zoenen maken. Niemand zal boos worden.

Over die opsomming; zodra het een opsomming van twee delen is, dan moet er een voegwoord tussen, 'en' dus. Zodra het een opsomming is van drie of meer delen, moet tussen elk deel een komma en bij het laatste de 'en'.

Voorbeeld: Eenmaal thuisgekomen, werd ik kwispelend begroet door mijn huisdieren. De hond, de goudvis en de kat besprongen mij allemaal tegelijk.

Trouwens, als je een opsomming besluit met 'enz.', dan hoeft er geen 'en' bij het laatste deel. Dan mag het zelfs niet.

LUH-3417
Oud 06-10-2002, 09:17
Vlooienband
Vlooienband is offline
Leuk verhaal. Onderhoudend en spannend. Toen ik het begon te lezen, dacht ik dat je een inleiding vertelde voor het eigenlijke verhaal. Maar nee. Dit heeft een des te beter effect.
Je zegt veel in weinig woorden. Ik kon me alles perfect voorstellen, makkelijk in te leven dus.
Is het echt gebeurd? Ik ben benieuwd. Je schrijft boeiend. En spannend, dat zeker.
Oud 06-10-2002, 11:22
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
LUH-3417 schreef:
Van 'zoendend' mag je overigens wel zoenen maken. Niemand zal boos worden.
Ik heb even de 'd' ertussenuit gehaald. Typfoutje.

Citaat:
Over die opsomming; zodra het een opsomming van twee delen is, dan moet er een voegwoord tussen, 'en' dus. Zodra het een opsomming is van drie of meer delen, moet tussen elk deel een komma en bij het laatste de 'en'.
Dat weet ik Ik heb het alleen zo opgeschreven als het in me op kwam en zoals ik vond dat het goed klonk. Ik heb er dus gewoon niet op gelet.

Citaat:
Trouwens, als je een opsomming besluit met 'enz.', dan hoeft er geen 'en' bij het laatste deel. Dan mag het zelfs niet.
Dat is logisch.. het is niet voor niets EN zovoorts
Oud 06-10-2002, 11:37
stroopwafel
stroopwafel is offline
ik ben ook weer lekker origineel:

en verder nix

Regels voor berichten