Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-09-2002, 16:00
Verwijderd
Een tijdje terug is bij me oudste broer borderline geconstateerd. Wat het exact inhoud ga ik nu niet uitleggen. Ik kan wel zeggen dat t de rest van het gezin ook beinvloed. In zo'n mate zelfs dat ik mezelf er ook van ging verdenken. En of ik t nu wel of niet heb, ben wie ik ben en ik doe er weinig aan om mezelf te veranderen, dat moeten anderen maar accepteren. Me vraag is eigenlijk of iemand in een soort gelijke situatie verkeerd of ervaringen ermee heeft.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-09-2002, 16:05
Verwijderd
Ik heb er geen ervaring mee...maar ik kan niet nalaten even te zeggen dat je groot gelijk hebt. Pas wel op dat een houding van 'ik wil niet veranderen, ze nemen me maar zo als ik ben' niet een a-sociale houding wordt (ik zeg niet dat dat bij jou het geval is). 'k ben blij dat je blijft wie je bent.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2002, 16:09
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef:

Ik heb er geen ervaring mee...maar ik kan niet nalaten even te zeggen dat je groot gelijk hebt. Pas wel op dat een houding van 'ik wil niet veranderen, ze nemen me maar zo als ik ben' niet een a-sociale houding wordt (ik zeg niet dat dat bij jou het geval is). 'k ben blij dat je blijft wie je bent.
Heb gemerkt dat ik met een a-sociale houding meer bereik in de samenleving, in tegenstelling tot toen ik me altijd stilletjes op de achtergrond hield en achteraan sluitte in de rij. Dus zoek ik de guldenmiddenweg zodat ik er een goed gevoel bij houd.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2002, 21:01
Diddl'tje
Diddl'tje is offline
Behalve dan dat het nu een naam heeft zal er toch niets veranderen? Of ben ik nu gek?
Oud 01-10-2002, 21:56
Verwijderd
Citaat:
Diddl'tje schreef:

Behalve dan dat het nu een naam heeft zal er toch niets veranderen? Of ben ik nu gek?
Doordat t een naam heeft kun je er iets over opzoeken en dan zie je wat je altijd die tijd onbewust niet wilde zien. Je moet het eerst lezen/zien voordat je het erkend.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2002, 21:59
Gwenniej
Gwenniej is offline
uhmm mijn moeder heeft ( sinds 5 jaaer bekend ofzow) borderline..tis heel vervelendm misschien wil je mailen/msn-en ofzow, maar vergeet niet ELKE borderline patient is TOTAAL anders, dus kweet nie of je er wat aan hebt

Ma tis geen pretje dat weet ik wel.. iedergeval een *knuffel* sorry je hebt nu niet veel aan me bericht ma ben te moe om nu iets langs en nuttigs te typen
Oud 02-10-2002, 15:49
Cat
Cat is offline
Wat meer informatie:

Borderline is een persoonlijkheidsstoornis die meestal gepaard gaat met een (psychisch) ziektebeeld.
Het zijn grensgevallen, ze zijn zowel neurotisch als psychotisch.

Het is de meest voorkomende persoonlijkheidsstoornis.
10% van de bevolking heeft een persoonlijkheidsstoornis
van deze 10% is 40% Borderline
van deze 40% is 75% vrouw
" " " pleegt 10% zelfmoord

Symptomen: voortdurende instabiliteit van stemmingen, emoties relaties en zelfbeeld; impulsief gedrag; vaak automutulatie; slechte en moeilijke relaties; abondonistische trekjes.

Oorzaken: weinig nestwarmte; gescheiden gezinnen, vaak verleden van seksueel misbruik.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2002, 16:12
Gwenniej
Gwenniej is offline
joah klopt wel aardig ma keb wes hier nie meer gesjien
Oud 02-10-2002, 17:10
Verwijderd
Weet al wel redelijk veel van Bordeline af, tenminstt dat denk ik dan. Me broer heeft me zelf een boek gegeven om te lezen toenertijd. Schrok er van toen ik t las, omdat ik zelf bang was/ben om er ook naar te neigen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten