Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-10-2002, 20:27
punkyfish
punkyfish is offline
Kijk jij bij (kleding)winkels puur naar de collectie, of vind je het ook belangrijk hoe de winkel er uit ziet, welke muziek er wordt gedraaid (en hoe hard die staat...?), hoe het personeel zich gedraagd, oid? Doet het imago van de winkel er iets toe (denk bijv. aan de Zeeman/Wibra) of laat dat je volledig koud? Vertel!
Oud 02-10-2002, 20:32
Esmée
Esmée is offline
Op zich kun je aan de aankleding/uitstraling van een winkel wel zien wat voor soort kleding er te koop is. Maar als er in een superlelijke winkel supermooie kleding hangt, ga ik er echt wel shoppen, en andersom (hmz vaag geformuleerd maar je snapt t wel ). Maar wel leuk natuurlijk als een winkel mooi aangekleed is.
Imago van de winkel zit er automatisch bij overigens, want iedereen heeft wel een bepaalde stijl, en kleding in die stijl koop je ook in winkels met die stijl, denk dat dat niet zozeer met imago te maken heeft.
Oud 02-10-2002, 20:35
Roos
Roos is offline
Citaat:
Esmée schreef:
Maar als er in een superlelijke winkel supermooie kleding hangt, ga ik er echt wel shoppen, en andersom
In een mooie winkel met lelijke kleding dus?

Ik kijk wel naar het uiterlijk van de winkel. The Sting of de H&M bijvoorbeeld vind ik niet lekker winkelen omdat het veel te groot en te rommelig is... maar als ze er echt leuke kleding verkopen, zet ik me daar wel ff overheen
Oud 02-10-2002, 20:37
Verwijderd
Als ik een winkel van buiten zie, weet ik meestal al gelijk wat voor soort kleding ze verkopen.
In de zeeman wil ik overigens niet gezien worden.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2002, 20:38
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Imago laat me koud, maar ik zal niet zo gauw naar binnen stappen bij een winkel waar zo hard trance wordt gedraaid, dat je de verkoper/verkoopster amper iets kunt vragem..
Met citaat reageren
Oud 02-10-2002, 20:40
Esmée
Esmée is offline
Citaat:
rosi schreef:
In een mooie winkel met lelijke kleding dus?

dan ga ik er dus niet shoppen, ook al is de winkel nog zo mooi

hmz ik maak het weer ingewikkeld
Oud 02-10-2002, 20:41
Verwijderd
Citaat:
wallflower schreef:
Imago laat me koud, maar ik zal niet zo gauw naar binnen stappen bij een winkel waar zo hard trance wordt gedraaid, dat je de verkoper/verkoopster amper iets kunt vragem..
de coolcat in rotterdam.
Hahaha, vreselijke zaak!
Met citaat reageren
Oud 02-10-2002, 20:43
Esmée
Esmée is offline
Citaat:
gentleman schreef:
de coolcat in rotterdam.
de coolcat in het algemeen zul je bedoelen
Oud 02-10-2002, 20:47
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
gentleman schreef:
In de zeeman wil ik overigens niet gezien worden.
Wáárom niet?
Oud 02-10-2002, 20:51
feline
feline is offline
Een mooi aangeklede winkel vind ik erg leuk om te komen. Ik let bijvoorbeeld heel erg op het licht, de pashokjes, banken, en kleur in een winkel. Als dat allemaal naar m'n zin is, vind ik het er extra fijn om te komen.
Oud 02-10-2002, 20:56
Verwijderd
Citaat:
punkyfish schreef:
Wáárom niet?
Als je veel geld hébt, moet je ook veel geld úitgeven. Anders hoor je er niet bij.

Je weet toch.

En ontopic: natuurlijk kom ik primair bij een winkel voor de collectie, maar ik stel het ook op prijs als de winkel en het personeel er verzorgd uitzien. Ik hoef niet meteen een kop koffie en een sprits aangeboden te krijgen van een vent in 3D, maar het personeel moet er wel netjes uitzien, ze moeten kundig zijn, de collectie moet keurig gerangschikt liggen/hangen en op maat/kleur e.d.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2002, 21:41
Alet
Alet is offline
Het is wel fijn winkelen als de winkel er verzorgd uitziet, toch vind ik het belangrijker dat de voorraad compleet is. Zó vervelend als telkens je maat er niet is...
Ook let ik meer op de klantvriendelijkheid van het personeel.
En inderdaad, geen Coolcat-decibel
Met citaat reageren
Oud 02-10-2002, 22:20
Avelon
Avelon is offline
hmz het gaat vooral om de kleding erin
ik durf vaak alleen niet naar dure mooie nette kledingzaken
onzin?
ja
maar toch
Oud 02-10-2002, 22:21
Avelon
Avelon is offline
Citaat:
feline schreef:
Een mooi aangeklede winkel vind ik erg leuk om te komen. Ik let bijvoorbeeld heel erg op het licht, de pashokjes, banken, en kleur in een winkel. Als dat allemaal naar m'n zin is, vind ik het er extra fijn om te komen.
ik haaat het om te passen in van die pashokjes met vreslijk licht. ieuw. daar wil ik dan ook nooit meer in. of als het te druk is dan loop ik een winkel ook snel voorbij
Oud 02-10-2002, 22:34
LeRatLuciano
LeRatLuciano is offline
fok uitstraling... het gaat toch om wat je haalt daar, een mooie uitstraling maakt de winkel voor mij alleen maar duur

ik heb ook kleding gehaald in een kelder van een snackbar in marseille..gewoon goedkoop alternatief maar wel dope shit

zeker weten dat je ook mag dokken voor de verpakking van die winkel

Rat
Oud 03-10-2002, 10:21
ieyor
ieyor is offline
als t er leuk uitziet of als ik iets leuks in de etalage zie loop ik wel naar binnen

naja en er zijn ook genoeg winkels waar ik gewoon heenga omdat ik denk er misschien iets te vinden terwijl de winkel me voor de rest nie aantrekt
bijv coolcat/wonder woman... ik kan t nooit laten toch ff naar binnen te lopen voor t geval dat.., de kinderafdeling van de cc is nl wel kewl
Met citaat reageren
Oud 03-10-2002, 16:42
boardbabe
boardbabe is offline
onbewust doet de muziek en de sfeer enzo wel wat, maar meestal is de prijs daar ook naar
Op zich maakt het voor mij niet veel uit, als de kleding maar leuk is en niet tè duur. Ik koop soms ook wel eens dingetjes bij de scapino, heel soms bij de zeeman, maar dat zijn meestal dingen zoals sokken of felgekleurd ondergoed
Oud 03-10-2002, 18:22
Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
Mij gaat et om de kleding, en niet om waar het te koop is . . . ik kijk dus totaal niet naar het uiterlijk van de winkel . . .
Oud 03-10-2002, 18:32
maantje tuurt
maantje tuurt is offline
als ze er maar leuke kleren hebben toch? o ja, ik heb wel en hekel aan winkels waar de verkoop(st)ers je een beetje staan af te snauwen, mara ook als ze were te aardig doen zo van: dat staat je heeel erg goed en de hele tijd kleren komen brengen enzo! dan proberen ze je echt zo wat aan te smeren
Oud 03-10-2002, 18:44
the tourist
the tourist is offline
Het imago van de winkel maakt mij niet zoveel uit, als ze er maar leuke kleren hebben Ik vind het wel leuk als de winkel er gezellig uit ziet, maar ik ga ook winkels in die er minder gezellig uit zien en waar ik dus wel iets koop. Ik ga trouwens wel liever naar iets grotere winkels, ik kan namelijk niet tegen verkoopsters die je willen helpen en uitgebreid gaan meebedenken of je iets moet kopen
Met citaat reageren
Oud 03-10-2002, 20:53
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Ik moet wel zeggen, dat ik een hele nette of sjieke winkel niet binnen zou durven.. vanwege het simpele feit dat die me een beetje eng aankijken.. (tja, flauw he) najah, ik zou me gewoon niet op mn gemak voelen..
Met citaat reageren
Oud 03-10-2002, 20:59
Elektro M.J.
Elektro M.J. is offline
het gaat me er alleen om of ze er leuke kleren hebben hangen
Oud 03-10-2002, 22:14
Verwijderd
Citaat:
LeRatLuciano schreef:
fok uitstraling... het gaat toch om wat je haalt daar, een mooie uitstraling maakt de winkel voor mij alleen maar duur

zeker weten dat je ook mag dokken voor de verpakking van die winkel

Rat
sluit ik me helemaal bij aan...
Met citaat reageren
Oud 04-10-2002, 08:32
Gwen.
Gwen. is offline
Ik vind de uitstraling van de winkel heel belangrijk. In een winkel die er slecht uitziet stap je niet snel binnen, net zoals je niet snel iemand die er slecht uitziet aanspreekt voor een gesprekje. Dat de winkel er leuk uitziet geeft geen garantie voor aankopen, bijvoorbeeld bij Funkie House en Left, ik stap er altijd binnen want ik vind het geweldige winkels maar Funkie House is gruwelijk duur en in Left koop ik eigenlijk alleen schoenen. Vroeger had je bijvoorbeeld Steps en Snuffel enzo, daar stapte ik eigenlijk nooit binnen omdat ik die winkels er gewoon niet uitnodigend uit vond zien. Muziek is ook heel belangrijk, ik kan niet gezellig winkelen in keiharde trance, maar ook niet in nu-metal of hardcore ofzo. Als ik later mijn eigen winkeltje heb (*droom*) dan zal ik echt goed letten op de inrichting en de uitstraling en de muziek en alles.
Reageren

Regels voor berichten