Damn
ik denk in mindere mate
Ik denk dat 200000 jaar geleden de mens rationeel begon te worden,
en dat er tegenwoordig zelfs al sprake is van geslachtelijke rationaliteit.
ik denk dat ik veel meer kan beredeneren waarom ik een vrouw aantrekkelijk zou vinden dan dat dat vroeger het geval was, alhoewel dat ook niet altijd opgaat;
Naja ik denk dat uiterlijke aantrekkingskracht gebaseerd is op dit oerinstinct, als ik puur de schoonheid van iemand beoordeel, maar ik ben rationeel genoeg om te kunnen zeggen dat ik van het innerlijk dingen verlang die ik niet kan zien, of enkel in de ogen bijvoorbeeld. Vroeger paarden mensen uit geilheid, nu vaak uit liefde.
Evolutionair gezien kunnen we bijvoorbeeld zeggen dat de eigenlijk ongeoorloofde inmenging van de groei van de hersenrationaliteit en -grootte van dusdanige grootte is geweest, dat zij de gehele evolutie zelf is gaan beinvloeden.
Als ik een ongelooflijk mooie vrouw zie, wil ik daar graag seks mee, en zou ik daar ook seks mee hebben, en zou ik daar ook zelfs kinderen mee hebben, als zij dat aan zou bieden. De rationeel beredeneerbare geestelijke band ontbreekt. Als ik een lieve vrouw zie, kan het zijn dat die band er wel is, en dat ik ook met haar kinderen wil, maar dan moet ik wel eerst bedenken waar om ze zo leuk en lief is.
Je kunt het bijna vergelijken met uithuwelijken;
een meisje dat je kiest op basis van uiterlijk is alsof je wordt uitgehuwelijkt door de evolutionaire irrationele genen.
een meisje dat je kiest op basis van liefde, geeft mogelijkheid op een goede relatie waarin je je ook prettig voelt.