Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-04-2002, 22:30
Kupu
Kupu is offline
Wetenschappelijk gezien is de aantrekkelijkheid van een persoon gebaseerd op overlevingskansen. Zo worden brede heupen over het algemeen knapper gevonden omdat er dan meer kans is op het succesvol grootbrengen van een kind, en een symetrisch gezicht duidt op betere genen en zo zijn er nog wel enkele voorbeelden.

Geloven jullie dat deze oerinstincten nog steeds aan de basis ligt van aantrekkelijkheid? Of zijn wij mensen dat ontgroeid? We zijn immers niet meer zo afhankelijk van ons nageslacht? Ook is de vrouw helemaal niet meer afhankelijk van de man voor bescherming en voedselbescherming. Vinden we iemand nu op andere gronden aantrekkelijk?

Ikzelf geloof dat de oerinstincten nog steeds zeer bepalend zijn voor de aantrekkelijkheid van een persoon. En ik ben benieuwd naar jullie meningen.
Oud 13-04-2002, 22:50
^AmArU^
^AmArU^ is offline
Damn
ik denk in mindere mate
Ik denk dat 200000 jaar geleden de mens rationeel begon te worden,
en dat er tegenwoordig zelfs al sprake is van geslachtelijke rationaliteit.

ik denk dat ik veel meer kan beredeneren waarom ik een vrouw aantrekkelijk zou vinden dan dat dat vroeger het geval was, alhoewel dat ook niet altijd opgaat;
Naja ik denk dat uiterlijke aantrekkingskracht gebaseerd is op dit oerinstinct, als ik puur de schoonheid van iemand beoordeel, maar ik ben rationeel genoeg om te kunnen zeggen dat ik van het innerlijk dingen verlang die ik niet kan zien, of enkel in de ogen bijvoorbeeld. Vroeger paarden mensen uit geilheid, nu vaak uit liefde.
Evolutionair gezien kunnen we bijvoorbeeld zeggen dat de eigenlijk ongeoorloofde inmenging van de groei van de hersenrationaliteit en -grootte van dusdanige grootte is geweest, dat zij de gehele evolutie zelf is gaan beinvloeden.
Als ik een ongelooflijk mooie vrouw zie, wil ik daar graag seks mee, en zou ik daar ook seks mee hebben, en zou ik daar ook zelfs kinderen mee hebben, als zij dat aan zou bieden. De rationeel beredeneerbare geestelijke band ontbreekt. Als ik een lieve vrouw zie, kan het zijn dat die band er wel is, en dat ik ook met haar kinderen wil, maar dan moet ik wel eerst bedenken waar om ze zo leuk en lief is.
Je kunt het bijna vergelijken met uithuwelijken;
een meisje dat je kiest op basis van uiterlijk is alsof je wordt uitgehuwelijkt door de evolutionaire irrationele genen.
een meisje dat je kiest op basis van liefde, geeft mogelijkheid op een goede relatie waarin je je ook prettig voelt.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 14:24
Verwijderd
Jup. *gelooft ook in oerinstinkten*
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 16:37
Winner
Winner is offline
Nou... ik weet het niet. Volgens die oerdrang theorie zouden mannen alleen maar moeten geilen op vrouwen en andersom, anders zouden ze geen kinderen kunnen krijgen, ik weet niet hoe het 200000 jaar geleden was maar er zijn nu toch zat mensen die bi of gay zijn, dus dan vraag ik me af waar hun 'oerdrang' vandaan moet komen.
Oud 14-04-2002, 17:05
Droyd
Droyd is offline
Yeah, ik geloof ook wel in die oerdrang...klote eigenlijk, zo worden anderen sneller achterwege gelaten, kvind de natuur eigenlijk maar klote in elkaar zitten Je maakt dan sneller kans op om een mooiere vrouw te vallen terwijl je toch geringe kans maakt aangezien de lange wachtrij...stomme natuur
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 21:23
stella
stella is offline
ik geloof absoluut in oerinstincten want anders zouden wij nu ook niet de drang hebben om te sexen, maar ik vind dat met de heupen een beetje overdreven.
het ligt eraan uit welke cultuur je komt en vaak is dat gewoon aangeleerd.
in afrika is het namelijk vaak zo dat dikke vrouwen meer vruchtbaarder zouden zijn, meer kans op geluk, gezonder en weet ik het wat allemaal.
hoe dikker, hoe beter en aantrekkelijker.
in sommieg delen van spanje, vroeger dan, waren slanke vrouwen , dus niet echt dun maar gewoon slank juist heel aantrekkelijk.
dus nee, daar geloof ik niet in, ik denk dat als jij op brede heupen zou vallen, dat dat dan gewoon een eigenschap van jou is, want als de mens echt zo'n instict heeft, zal de hele wereldbevolking op brede heupen vallen, wat dus niet zo is.
ik geloof by the way ook niet echt dat vrouwen met brede heupen meer vruchtbaar zijn hoor...of is dit wetenschappelijk bewezen ofzo?
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten