| Advertentie | |
|
|
|
|
|
|
Verwijderd
|
Je weet diep in je hart dat het fout is over dat hek te klimmen, anders zou je het hier niet vragenmaar allang gedaan hebben. Het is ook een beetje respectloos begraafplaatsen 'gezellig' te vinden. Mooi... rustig, vredig okeeej, maar als ik jou was zou ik gewoon een plekje in het bos uitkiezen om je kaarsjes neer te zetten, daar kwets je ook niemand meej. en je doet niks illegaals.
|
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
Hee Framboosje: Ben je helemaal om over zo'n hek te gaan klimmen, als je gepakt wordt word je misschien wel voor grafschender aangezien. (of voor satanist als je die kaarsen bij je hebt) Er zijn misschien wel kerkhoven buiten je stad die niet dicht gaan. (dorpskerkhoven zijn ook mooier) Maar je gaat toch niet een feestje bouwen op zo'n kerhof he? Want dat zou zoals *pixie* zegt wel een beetje respectloos zijn.
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
|
|
|
|
hmmm... blijkbaar niet echt duidelijk...
het is in elk geval NIET de bedoeling om een feestje te bouwen, dat vind ik ook respectloos... wa ik eigenlijk precies wil doen is gewoon voor het graf van mijn grootouders zitten met kaarsjes... ik wel gewoon zo afscheid nemen, aangezien ik dat al 2 jaar niet heb kunnen/durven doen... ik word er gewoon rustig van... het is dus zeker NIET de bedoeling een feestje te bouwen of graven te schenden of zo... |
|
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
je kwetst de mensen die achter zijn gebleven door van iets verdrietigs als een graf iets 'gezelligs' te gaan maken. DAt heeft simpel te maken met respect, en hoef ik dus eigenlijk niet uit te leggen... |
|
|
|
|
|
Ik vind dat je maar weg moet blijven van een kerkhof, tenzij je tenminste een nuttige reden hebt, en niet om daar gezellig met z'n allen naar toe te gaan. Die plek is voor mensen bestemd die hun dierbare willen bezoeken, het is een plek om de eeuwige rust te vinden, en niet om dat iets anders te gaan doen. Je kan het nog wel zo leuk vinden, maar niet gaan liggen rotzooien daar. Hoe zou jij het vinden als mensen liggen te rotzooien bij een graf van jou dierbaar iemand?
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
Ik zie eerlijk gezegd geen probleem, het enige wat er op een kerhof staat is een aantal stenen met wat lijken, maar die geesten zijn heel ergens anders naartoe gegaan , in principe doe je niks anders dan op een verlaten stuk grond waar niks aanwezig is een paar kaarsjes neer te zetten. Niemand die jij stoort ofzo hoor.
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
wat we bedoelen is dat je niet de geesten daar stoort (wat ook ngo kan trouwens) maar dat mensen die van die dooie lijken daar in de grond onder die stenen hebben gehouden het waarschijnlijk niet zo op prijs stellen als mensen een happening ervan maken kaarsjes op de stenen boven de lijken aan te steken. |
|
|
|
||
|
Citaat:
Ten tweede, als je had gelezen wat ze heeft geschreven had je gezien dat ze haar herdenking voor het graf van haar grootouders wilt uitvoeren. Dat is haar goed recht van het is haar eigen familie. |
||
|
|
|
|
Pixie niks van aantrekken. Blijkbaar kent ons shoarmaschaapje het woordje respect niet. Mischien moet ie dat nog leren, of komt hij er zelf wel achter (op wat voor manier dan ook), dat je de doden moet respecteren. Ja of je bent gewoon een slecht mens van binnen, ik hoop voor ze van niet. Blijkbaar zullen ze ook wel nooit iemand hebben verloren in hun leven, of ook ooit maar es op een kerkhof geweest om een overledende te bezoeken. Ze komen er vaneingens wel achter.
|
|
|
Als je zo graag afscheid witl nemen.. doe dat dan gewoon overdag, dan hoef je ook niet over het hek heen te klimmen enzo.. En waarom die kaarsjes der bij?? Is dat gezelliger?? Leg dan gewoon mooie bloemen neer voor respect.. Dat is mijn mening hoor.. Ik zeg niet dat iemand fout zit.. duzz.. ga niet meteen afzeiken wat ik zeg... Zoals sommige hier doen
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik weet dat er niks mis is met mijn intelligentie (ik heb een iq van 136) en er is zeker wel zoiets als dom zijn. Hoe wil je mensen met een iq van onder de 60 anders noemen? Zaken anders interpreteren heeft niks met intelligentie te maken, eerder met onbegrip... Ten tweede heb ik dit hele topic goed gelezen. ik ga geen commentaar hebben op dingen waar ik niks vanaf weet. Toch vind ik idd dat je als je iets op een kerkhof wilt doen je dat overdag moet doen. Er zijn regels en die zijn er niet speciaal om gebroken te worden. Zelf als je iets wil doen op een graf dat van een familielid is zijn er altijd nog graven daaromheen of familieleden zelf die het niet op prijs stellen. dat is heel simpel en valt niet te betwisten. |
|
|
|
|
Verwijderd
|
Hm.
Ik snap 't probleem van veel mensen niet zo die er ernstig op tegen zijn. Kijk, er zijn natuurlijk wel grenzen, maar wat is er in godsvredesnaam zo mis aan iemand die 's avonds bij 't graf van zijn/haar moeder oid wilt gaan zitten? Mijn overgrootopa ligt ook op 't kerkhof, als dat 't kerkhof zou zijn waar zij heen wilt 's nachts of 's avonds; mijn zege heeft ze. Wanneer ze niet over graven gaat denderen en zich gewoon koest houdt, wat is er dan op tegen? Ik kan me er overigens wel iets bij voorstellen. De nacht leent zich m.i. meer voor dat soort dingen dan de dag. |
| Advertentie |
|
|
|
|
Soortgelijke topics
|
||||
| Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
| De Kantine |
Weerwolfspel #59 fizzle-fluffy | 500 | 20-05-2009 18:07 | |
| De Kantine |
Het grote Ducktopic voor Mark en Juice Uice | 12 | 20-01-2007 01:45 | |
| De Kantine |
het grote *geloof jij in De kantine* topic Verwijderd | 37 | 07-01-2005 23:07 | |
| Verhalen & Gedichten |
Bloemen op het kerkhof Anno 1986 | 6 | 06-07-2004 09:15 | |
| Seksualiteit |
Seks met een pop! Mu | 60 | 12-06-2004 18:48 | |
| ARTistiek |
[foto's] kerkhof vampiro | 13 | 27-08-2002 20:05 | |