Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-12-2001, 21:44
Verwijderd
Wie heef dit wel eens laten doen? Het schijnt namelijk dat bepaalde moedervlekken kanker kunnen worden en ik het er een onder mijn linkeroog en die zal ik dus bijna zeker moeten verwijderen.. T stomme is alleen dat het denk ik (en volgens vele) mijn hele gezicht anders zal maken! (maar goed dat boeit verder niet.. )

Heeft iemand enig id hoe en wat er gebeurd bij t verwijderen enne een persoonlijke vraag wat vind jij van moedervlekken?
Met citaat reageren
Oud 02-12-2001, 21:53
*~*DutchGirl*~*
Dat bultje is zo klein dat ik niet denk dat de kans groot is dat je kanker krijgt

ik denk dat het echt te maken zal hebben met van die dikke moedervlekken. (die bijvoorbeeld gaan groeien ensow)

ik wilde namelijk een moedervlekje onder mijn oksel weghalen, maar die was zo klein dat het niet nodig was.

wat ik van moedervlekken vind?
hmm....ik moet eerlijk zeggen dat het wel staat bij jou
maar opzich vind ik het absoluut niet lelijk als het maar niet superrrrrrrgroot is en dat is de jouwe niet

*Knuffel*,

Irene.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2001, 07:28
ekki
ekki is offline
2 mogelijkheden die ik weet (de eerste is al wat verouderd zeg maar):

- als je een grote moedervlek heb, kunnen ze die 'uit gaan lepelen', dus er een sneetje in maken en dan alles eruit 'schrapen'. en het daarna hechten.
- ze kunnen ook een soort draadje om je moedervlek binden, er een klein beetje aan trekken en vervolgens met een hete draad de moedervlek eraf branden. dit zorgt voor weinig littekens.

je moet je, als je zoiets doet, er wel van verzekeren, oftewel echt duidelijk tegen je chirurg zeggen en vragen, dat ie het wondje dat er dan eventueel ontstaat goed hecht, zodat je er min of meer niks meer van ziet. dus aan de binnenkant hechten oid. daar moet je echt expliciet naar vragen, want sommige mensen zijn zo kneuzerig dat ze daar niet aan denken ofzo...
Oud 03-12-2001, 11:29
Verwijderd
dat laatste klinkt erg au..

maareh Irene, ik heb zeg maar eeen knobbeltje onder die moedervlek.. niet echt een knobbeltje maar wel een verhoging en in de jaren is hij echter WEL een beetje gegroeid...

en Ekki thnx voor je reply
Met citaat reageren
Oud 03-12-2001, 13:33
Noortjuh
Noortjuh is offline
ik heb veel moedervlekken op mijn gezicht (allemaal kleine) ze vallen niet op maar ze komen er steeds meer bij...ik vraag me af hoe dat komt.... Ik vind moedervlekken niet lelijk alleen van die dikke groten zoald die van enrique englesias (IEHIEH da's wel lelijk)
Ik heb trouwns een moedervlek op mijn arm een keer weggeschraapt
en die moedervlek kwam later gewoon weer terug!
Met citaat reageren
Oud 03-12-2001, 16:21
Sophietje12
Sophietje12 is offline
Ik vind moedervlekken neit echt lelijk behalve als ze heel groot en van die bultjes zijn. Het ligt er ook aan waar je ze hebt, op een wang vind ik persoonlijk mooier dan op het voorhoofd op neus.
Oud 05-12-2001, 18:28
Ilona1
Ilona1 is offline
Ik heb trouwns een moedervlek op mijn arm een keer weggeschraapt
en die moedervlek kwam later gewoon weer terug!

HEB JE DIE ZELF WEGGESCHRAAPT???
Oud 06-12-2001, 12:52
My$Te®yG!®L
My$Te®yG!®L is offline
Heb er ook twee laten wegsnijden, is eigenlijk niets aan hoor. Ze bleken achteraf niet schadelijk te zijn, maar er zijn wel wat kankers in de familie dus is het uitkijken... Heb bang van spuiten en messen etc, kan geen bloed zien Twas op men schouderblad en men been, echt nix aan! Ik zou het laten doen als ze twijfelen of het kwadaardig kan zijn ...
Oud 06-12-2001, 18:13
Sweetkisss
Sweetkisss is offline
Hoi hoi,
Ik had dus een hele grote moedervlek midden op me rug. Dit heb ik laten weg nemen door de huisarts. Alles goed en wel huisarts zeggen dat de hechting na ongeveer een jaar bijna niet meer te zien zou zijn. Nou anderhalf jaar later. Is het een hele grote rooie hechting zeer duidelijk en de moedervlek komt er terug doorheen. Het ziet er absoluut niet uit! Ik kan nou eigenlijk geen truitjes aan met een open rug want het is geen gezicht! Dus ik wil je waarschuwen kijk uit door wie je het laat doen en dat je het goed laat doen. Ik heb het er trouwens laten uitsnijden. Maar je moet het echt alleen laten doen als de dokter je dit adviseert anders kun je het beter niet laten doen! Maar het blijft natuurlijk jou keuze!
Met citaat reageren
Oud 09-12-2001, 16:18
Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
Alleen moedervlekken die op je huid gaan liggen zouden kunnen uitgroeien tot kwaardaardige kankercellen.
Er zijn idd wel technieken om ze bijna littekenloos te verwijderen, maar dan moeten ze niet te groot zijn, niet groter dan zo'n 1,5 /2,5 cm. Het is namelijk ook zo dat ze ruimer wegnemen dan nodig is om zeker van te zijn dat ze alle cellen hebben mee genomen.
Mijn moeder heeft wel een litteken er aan over gehouden, maar ja hoe vaak hecht een huisarts ook he . . .
Oud 11-12-2001, 14:23
Starrie
Starrie is offline
ik heb ook een grote moedervlek een beetje rechts onderaan mijn rug. het is ook een bultje maar hij in volgens mij niet schadelijk. je ziet hem niet... alleen als ik in bikini loop.
Die moedervlek heb ik nou al zo lang dat ik vind dat hij gewoon bij MIJ hoort (als je begrijpt wat ik bedoel)
Oud 11-12-2001, 15:03
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Kep een moedervlekje op mn kin,en dies oowk klein alleen hij ligt dus zeg maar wel op mn huid..je kannum voelen dus ik wil hem weg laten halen gewoon voor de zekerheid.
En ik ben al een keer langs de dokter geweest die zei dat het niet nodig was maar dat ik het wel kon doen voor mn eigen geruststelling dus ik ga het nu gewoon doen.
Van die draadjes methode heb ik eigenlijk nog nooit gehoord,ik heb wel gehoord dat ze hem kunnen wegstippen...met een ijskoud iets en dan valt ie er na een paar dagen af ofsoow,net zoals bij wratten.
En ze kunnen hem ook wegsnijden en dan een hechting erin..
Ik denk trouwens wel dat het wat zal veranderen in je gezicht,bij mij ook.
Het is bij mij iets wat er altijd al heeft gezeten...wel vreemd als het strax weg is

Met citaat reageren
Oud 11-12-2001, 15:12
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Een gewone moedervlek mag niet :

- groter worden
- van kleur of kleursamenstelling veranderen
- van vorm veranderen
- jeuken, steken of pijn doen
- korstjes vertonen
- bloeden

In veel gevallen zullen deze verschijnselen berusten op onschuldige veranderingen in de moedervlek, maar het is -in voorkomende gevallen - altijd raadzaam uw huisarts of dermatoloog te raadplegen om te zien of er geen sprake is van kwaadaardige verandering in de moedervlek.

WAT IS DE BEHANDELING ?

Een goedaardige moedervlek is een normaal verschijnsel en geen ziekelijke/abnormale afwijking en hoeft dus ook niet behandeld te worden. Soms wil de patiënt uit cosmetisch oogpunt een moedervlek laten verwijderen. Dit kan op verschillende manieren. Het meest wordt toegepast wegbranden (electrocoagulatie) of wegsnijden (excisie). Indien er ook maar de geringste verdenking op melanoom (kwaadaardige moedervlek) bestaat, zal de moedervlek worden weggesneden en microscopisch worden onderzocht.

Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten