Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-10-2002, 21:42
bracelance
bracelance is offline
je weet dat intelligentie niets met je relatie heeft te maken. Maar wat als je gaat studeren straks, zouden jouw vrienden of vriendinnen jouw vriend of vriendin accepteren als die een lager IQ heeft of juist net een hoger IQ.
Oud 07-10-2002, 21:48
Angeles
Angeles is offline
Mocht ik in die situatie zitten, dan zou het niet aan mijn vriendinnen zijn om voor mij een partner te kiezen. Met andere woorden, zij hebben het maar te accepteren. Ik zou met hem moeten leven, zij niet. Ik bemoei me ook niet met hun partnerkeuze. Ik vind niks erger dan zogenaamde vrienden en vriendinnen die zo nodig voor elkaar moeten gaan bepalen met wie ze wel en niet een relatie aan mogen gaan.

Overigens vind ik persoonlijk dat intelligentie er wel toe doet, maar nogmaals, als ik dat niet zou vinden dan hebben mijn vriendinnen dat maar te accepteren.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 21:53
Tox
Tox is offline
Mijn vrienden zouden er wel wat grapjes over maken (tegen mij dan) maar zou ze niks doen. Persoonlijk zou het mij meer irriteren omdat ik het toch minder fijn vind ( ja minder fijn kan praten)om met mensen met een lager IQ kwestie.
Oud 07-10-2002, 21:54
Verwijderd
Citaat:
bracelance schreef:
je weet dat intelligentie niets met je relatie heeft te maken. Maar wat als je gaat studeren straks, zouden jouw vrienden of vriendinnen jouw vriend of vriendin accepteren als die een lager IQ heeft of juist net een hoger IQ.
Vrienden zijn misschien leuk gezelschap, maar mijn leven moeten ze niet gaan bepalen.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 21:56
ABrules
ABrules is offline
ik moet wel enige diepgang in mijn partner kunnen vinden... voor de rest vind ik onbelangrijk wat iedereen er van vind... alleen wat ik zelf vind is belangrijk...
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 09:32
Optima
Optima is offline
je moet wel op dezelfde golflengte zitten

maar of dat iets met intelligentie te maken heeft is jouw keuze
Oud 08-10-2002, 09:48
Loezzel
Loezzel is offline
Citaat:
je moet wel op dezelfde golflengte zitten, maar of dat iets met intelligentie te maken heeft is jouw keuze
Daar ben ik het helemaal mee eens. En wat bedoel je met een lager IQ, dat hij een lagere opleiding volgt?

Ik doe namelijk nu het laatste jaar van het VWO en mijn vriend is 2 jaar geleden voor de mavo geslaagd, maar ik heb nergens last van. Ik merk echt niet dat mijn vriend een lagere opleiding gedaan heeft.

Daarnaast is het niet aan mijn vrienden om over mijn partnerkeuze te beslissen. Ik hecht er natuurlijk wel waarde aan dat ze hem leuk vinden. Ik wil ook graag dingen doen samen met mijn vriend en vriendinnen. Maar als ze hem niet zouden accepteren, zou ik het niet uitmaken...
Oud 08-10-2002, 09:50
Gothic
Gothic is offline
Ik zou het zelf niet kunnen hebben denk ik als mijn vriend Mavo heeft gedaan... (al ken ik 1 iemand waar ik daar geen last van heb, en zelfs er al vanuit ging dat hij VWO deed...)

Van vrienden zou ik het natuurlijk wel proberen te accepteren, maar als de vriend(in) zich echt dom gedraagd zou ik me daar vreselijk aan gaan irriteren, maar ik denk zijzelf ook...
Oud 08-10-2002, 10:08
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
bracelance schreef:
Ze hoeft niet intelligenter te zijn, maar ze moet mij wel mentaal uit kunnen dagen. Of dat nu op cognitief vlak is of op een ander vlak, vind ik niet zo belangrijk.
Oud 08-10-2002, 10:10
Loezzel
Loezzel is offline
Citaat:
(al ken ik 1 iemand waar ik daar geen last van heb, en zelfs er al vanuit ging dat hij VWO deed...)
Dat bedoel ik dus met intelligentie. Mijn vriend heeft dan wel mavo gedaan en doet nu een mbo opleiding... ik merk niets aan hem dat hij een lager IQ zou hebben dan ik...

Dus wat versta je dan precies onder IQ of intelligentie?
Oud 08-10-2002, 12:41
Verwijderd
I really don't care wat anderen van mijn vriendin zouden denken. En vind t wel erg simplistisch gesteld als iemand geheel berekend word op zijn of haar IQ.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 12:44
gizmo
gizmo is offline
Als ik er zelf geen problemen mee heb (awt ik zo denk ).. dan boeit het me echt niet .. kijk het is minder als je vriendin hem dan niet helemaal mogen.. maar geen reden om niets te beginnen of door te gaan.. toch ??
Oud 08-10-2002, 12:49
PardonMe
PardonMe is offline
Opzich lijkt het niet zo'n probleem, maar ik denk dat ik me na verloop van tijd er aan zou gaan storen..
Als hij eens stuk intelligenter zou zijn dan ik, zou hij dus op dingen een waarschijnlijk beter weerwoord hebben dan ik, er meer over nadenken enzovoorts, ik denk dat ik daar na een lange tijd niet goed tegen zou kunnen.. Dan zou ik me ook echt een beetje dom gaan voelen...

En andersom lijkt me ook niks, dan heb je het over een onderwerp en dat het hem dan nauwelijks iets interesseert ofzo.. Of dat hij er minder serieus over nadenkt enzovoorts..

ik wil met iemand kunnen praten op mijn eigen niveau, een gelijkwaardige discussie, zinvolle gesprekken... (natuurlijk moet je ook wel eens loltrappen, niet dat ik nu gelijk een saaie trut ben )
Maar ik denk mensen met een lager IQ heel anders tegen dingen aan kijken dan mensen met een hoog IQ.. Bij mij zou dat na verloop van tijd ergernissen oproepen en het gewoon niet werken..
Kun je er wel over praten, maar hoe verander je iemands denkwijze....?

[edit] oww klees nu de eerste post nog eens goed en zie dat de vraag net iets anders is..
maar goed, ook dat nog maar even beantwoorden, ik ga er vanuit dat mijn vrienden daar geen probleem van zullen maken, maar mijn partner keuze zullen respecteren.. Zij zullen minder met hem omgaan dan ik, maar ik denk dat naarmate ze veel vaker met hem om gaan het verschil misschien wel duidelijk wordt.. Het hangt er maar vanaf hoe iemand daarmee om kan gaan.

Op langere termijn zou ik dat niet zo goed kunnen.. Als er gewoon altijd een duidelijk verschil blijft zeg maar..

Weet niet precies hoe het uit te leggen.... [/edit]

Laatst gewijzigd op 08-10-2002 om 12:52.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 12:59
I'ts Moi
I'ts Moi is offline
Als ik mijn vriend selecteer op IQ dan vind ik dat mijn vrienden daar nix mee te maken hebben, al heb ik een hoogbegaafde vriend... Wat de buitenwereld zegt kan me dan nix interesseren, zolang hij mij maar interesseert

Kuzzje IK
Oud 08-10-2002, 14:08
)Vampje(
)Vampje( is offline
Mijn vriendinnen hebben helemaal niks te zeggen over mijn vriend. Als ik hem maar leuk vind, dan is het goed.

Maar de vraag was of ze er iets over zouden zeggen. Hmm, nee, ik denk het niet.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 14:40
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Loezzel schreef:
Dat bedoel ik dus met intelligentie. Mijn vriend heeft dan wel mavo gedaan en doet nu een mbo opleiding... ik merk niets aan hem dat hij een lager IQ zou hebben dan ik...

Dus wat versta je dan precies onder IQ of intelligentie?
Mensen die minder intelligent zijn, daarmee kan je over sommige dingen niet goed praten, die mensen denken simpeler, vaak meer bekrompen (n/o), ik irriteer me er erg vaak aan, hoe lullig het ook is. Ze zien bepaalde verbanden niet, ze denken niet logisch na, of te oppervlakkig... ik kan best even met dat soort mensen praten, maar zogauw het ergens heengaat loopt het vast...
Oud 08-10-2002, 14:59
Verwijderd
hmmz......mensen die vwo doen kunnen zich soms net zo goed behoorlijk oppervlakkig, kortzichtig, dom, bekrompen, etc gedragen...
Ik ga echt nooit op intelligentie af, wel op gedrag, uitraling, manier van doen enzo.
Of je goed met iemand kunt praten heeft absoluut niet altijd met intelligentie te maken. Het kan gewoon zijn dat het niet "klikt", beetje moeilijk uit te leggen, maar dat de gesprekken na een paar weken bijv. nog steeds niet verder komen dan "en wat heb jij vandaag gedaan?". Ik wil altijd graag gesprekken die wat dieper gaan, dwz, dat ik veel over iemand te weten kom.

Ik zou ook veel moeite hebben met het omgaan met iemand die heel gesloten is en totaal geen gevoelens kan uiten.
Dan kun je nog zulke intelligente gesprekken hebben, maar over de persoon zelf komt dan weinig naar boven en daar kan ik slecht tegen.
Want dan loop ik op een gegeven moment alleen maar over mezelf en m'n eigen gevoelens te praten, omdat ik ze wél graag kwijt wil...
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 15:38
PardonMe
PardonMe is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:
hmmz......mensen die vwo doen kunnen zich soms net zo goed behoorlijk oppervlakkig, kortzichtig, dom, bekrompen, etc gedragen...
Nee dat klopt, daar heb je inderdaad gelijk in..

Ik denk ook dat je lang niet altijd het verschil zult merken, dus ik zou mijn partner er ook zeker niet op selecteren..

Maar als je denkt aan echt iemand met een laag IQ dan is het standaard beeld wat bij je opkomt toch wel iemand die minder over dingen na denkt, oppervlakkig, bekrompen, kortzichtig enzovoorts..
En bij iemand met een hoog IQ denk je toch meer standaard aan iemand die meer over de dingen nadenkt, dingen afweegt, minder kortzichtig enz enz (althans dat verwàcht je)

Ik heb het voor mezelf (Zie mijn post) gesteld als 2 extremen, een hoog IQ en ander laag, en dan dat standaard beeld.. en dat zou niet sporen bij mij..

Realistisch, als mij het echt zou 'overkomen' dan zou ik er in de eerste instantie geen probleem van maken, absoluut niet!!
Maar ik denk wel dat de mogelijkheid er ruimschoots inzit dat het daarop wel mis kan lopen, gewoon te weinig begrip van de ander.. Maar goed, het hoeft niet per definitie fout te gaan, ik zou natuurlijk ook gelukkig kunnen worden met iemand die mavo heeft gedaan, in plaats van iemand met een vwo diploma.. Zolang het verschil gewoon niet te duidelijk aanwezig is..
Oud 08-10-2002, 15:45
martijn1985
martijn1985 is offline
Ik denk dat het belangrijk is dat je wel ongeveer op dezelfde golflengte zit, ik zou geen meisje willen dat in mijn ogen dom is. Maar mijn vrienden hebben daar niets mee te maken. Ik zou het fijn vinden als zij haar mogen, maar daar is alles mee gezegd.
Oud 08-10-2002, 16:25
CokemanLalalala
CokemanLalalala is offline
ik heb liever een meisje met een beetje inhoud. zo'n simpele ziel zou ik me snel aan ergeren en kan nooit stand houden enzo. merk het op m'n werk ook dat ik met die mensen op een verschillende golflengte zit.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 16:26
Roos
Roos is offline
Citaat:
bracelance schreef:
je weet dat intelligentie niets met je relatie heeft te maken.
Ehm, jawel
Een ralatie is voor mij niet alleen lachen en zoenen, ik moet ook wel lekker met 'm kunnen discussieren, en bepaalde andere eigenschappen die ik graag in een jongen zie komen ook vaak samen met intelligentie.
Oud 08-10-2002, 17:12
Razzle
Razzle is offline
Ik denk dat 't wel speelt, ik ga 't liefst toch voor mensen die op z'n minst HAVO doen/hebben gedaan M'n vrienden vinden alles wel goed, ze zijn zelf ook niet de slimsten
Oud 08-10-2002, 17:16
Loezzel
Loezzel is offline
Ok, met intelligentie bedoel je dus iemand die niet echt doordenkt over dingen en die niet veel van de maatschappij weegt.
Dan wil ik daarover zeggen dat het dus (meestal!) niet uitmaakt wat voor opleiding je partner doet/gedaan heeft.
Zoals ik al zei: ik doe het vwo, mijn vriend heeft de mavo gedaan, maar hij is in principe net zo intelligent als ik. Daarbij had hij ook makkelijk havo kunnen doen, had ie alleen geen zin in....
We zitten allebei op dezelfde golflengte en hij kan erg goed discusiëren...
Oud 08-10-2002, 17:24
CokemanLalalala
CokemanLalalala is offline
zo heb ik 2 vrienden die mavo hebben gedaan na op de havo niet succesvol te zijn geweest. 1 is zo simpel dat houd je niet voor mogelijk en de ander minstens zo slim als de meeste (vooral meisjes) die bij mij in de klas zaten, maar die inmiddels wel in bezit zijn van een vwo diploma. schoolniveau heeft over t algemeen ook te maken met inzet he, al ging die vlieger in mijn geval niet op
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 18:05
lieve
lieve is offline
Tja, hoewel ze zeggen dat het ze niets uitmaakt hebben mij ouders er toch een probleem mee als m'n vriend niet dezelfde studies of geen ASO richting doet/gedaan heeft.

Als ik een vriend heb, willen ze steeds weten wat hij studeert of wat hij van werk doet! Als hij geen ASO-richting volgt/ gedaan heeft. Dan kijken ze er toch ietswat minachtend op neer!
Hoewel ze beide ook geen diploma hebben(ma of pa), ja ... van wetenschappelijk teken of van die cursussen die ze achteraf gehaald hebben, maar ze hebben beide hun school niet afgemaakt. Ik denk dat het daarom mss is!
Maar toch! Ik trek me er nooit veel van aan! Zolang ik me goed voel bij hem, is het OK!

Mijn beste vriendinnen komen ook niet uit dezelfde richting als ik, soms geeft dat best wel eens problemen omdat zij steeds buiten kunnen als ik nog aan het studeren ben! Maar ze verstaan het, en ze steunen me in m'n studies! Als ik een buis heb, krijg ik zowel van hen onder m'n voeten als van m'n ouders!(alleen vriendinnen vergeten het meteen na een paar Smirnoff'kes )
Maar DAAR hebben m'n ouders helemaal niets op tegen, dat m'n vriendinnen geen ASO richting doen!
Ouders zitten raar in elkaar!
Reageren

Regels voor berichten