Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() tnx voor jullie reacties iig ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Mijn ervaring is echter wel dat dyslectici moeilijker grote lappen tekst kunnen leren, dit kan mogelijk een probleem vormen op de universiteit. Natuurlijk ook de Engelstalige boeken. Maar dat hangt natuurlijk ook van de studie af, bij de ene studie is meer Engels dan de andere. Het zal dus sterk van de studie afhangen, ik denk dat een exacte studie voor een dyslecticus zeker haalbaar is (indien hij VWO heeft natuurlijk). Aan de andere kant hangt het natuurlijk ook sterk van de motivatie af. Een studievriend van m'n broertje (beiden tweedejaars geneeskunde) is ook dyslectisch en haalt de studie door zijn grote motivatie en inzet (geneeskunde is nogal veel leerwerk), maar dit moet je er natuurlijk voorover hebben. Ik denk trouwens dat de tweede fase voor dyslectici veel moeilijker is. Ook zij moeten daarin verplicht Nederlands/Engels/Frans en Duits 1(leesvaardigheid, wat dus extra moeilijk voor hen is) en geschiedenis/maatschappijleer/ANW (ook veel lees- en leerwerk) volgen. Vroeger lieten de meeste dyslectici gewoon zoveel mogelijk talen vallen en kozen ze meer exacte vakken, maar dat is nu dus niet meer mogelijk. Schandalig eigenlijk. Laatst gewijzigd op 03-10-2002 om 20:18. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik doe nu pabo, zit in het tweede jaar, ik heb m'n P met gemak gehaald, ik kan best leren, maar niet puur theoretisch en met ingewikkeld taalgebruik (ik heb gelukkig een erg lief en behulpzaam vriendje
![]() Maar idd die lappen tekst...en het taalgebruik... Ik heb nog 2,5 jaar op de pabo om te denken ed...maar 'k wil er nu vast over nadenken en event. oplossingen ed zoeken. |
![]() |
|
Als je niet van theoretisch houdt moet je absoluut geen WO gaan doen. Vriendin van mij had d'r eerste jaar gehaald en is toch gestopt en naar een HBO gegaan.
/me houdt ook meer van praktisch en zal d'rom nooit een WO studie nog gaan volgen.
|
Ik neem aan dat deze vraag voor jezelf is?
Dat kan jij best, dat weet ik zeker. In mijn werkgroep zitten 3 meisjes met dyslexie en zij kunnen het ook. Over de inhoud van de studie: * veel lezen (maar daar had je toch geen problemen mee?) * analyseren van verhalen en gedichten * cursussen over het ontstaan van de taal en hoe het werkt in je hoofd enzo... Tot nu toe dus geen dingen waar je echt moet schrijven enzo. En als je het echt wilt, dan kun je het ook! Trouwens... als ik n stomme dingen zeg, moet je het me maar niet kwalijk nemen. (L)
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Atheneum zonder taal??? Mafiabaas0 | 15 | 15-02-2010 15:15 |