Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-01-2002, 16:42
JinX_the_Pioneer
JinX_the_Pioneer is offline
Ik vind het gewoon zielig en ziek dat kinderen van 12-13 jaar bezig zijn met dat soort dingen. Die wezentjes zijn net afgekickt van de winnie de pooh kleurplaten. De normen en waarden in deze samenleving vervagen. Met name op seksueel gebied, alles wordt getolereerd. Met name de meisjes zijn sexueel al actief op veel te jonge leeftijd. Door gladde praatjes van oudere jongens laten ze zich door hun onwetendheid overhalen tot dingen die ze eigenlijk niet willen. Stel je voor dat jou toekomstige dochter op haar 12e of 13e ontmaagd wordt...
Met citaat reageren
Oud 30-01-2002, 16:47
sarow
sarow is offline
tjah..
wat doe je eraan..
je kunt niet constand ej kinderen in de gaeten houden..en er izjn ook wel meisjes die wel weten wat ze doen op zo'n leeftijd..( denk ik toch..)
Met citaat reageren
Oud 30-01-2002, 16:58
skyscraper
skyscraper is offline
Ik vind 12 echt heeel erg jong, maar je kunt ze niet stoppen, je kunt ze moeilijk opsluiten op een kamertje
Oud 30-01-2002, 17:02
Belladonna
Belladonna is offline

Hoeveel keer is hier wel niet een discussie over geweest????????

Damn, t moet nou toch wel gonoeg zijn. Mensen weten dat nou wel!!!!

suus

------------------>SLOTJUH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

[Dit bericht is aangepast door Belladonna (30-01-2002).]
Oud 30-01-2002, 18:04
Cerberus
Cerberus is offline
2x dezelde topic...
eentje weg dan maar?

[Dit bericht is aangepast door Cerberus (30-01-2002).]
Oud 30-01-2002, 19:11
MariaMagdalena
MariaMagdalena is offline
Sinds wanneer bepaal jij de norm van wanneer de jeugd toe is aan sex? In andere landen gaat het al jaren zo. Ik denk dat "die kinderen" het zelf wel kunnen bepalen wanneer ze daaraan toe zijn. Ik was ook 13 toen ik ontmaagd werd en ik heb er geen spijt van en ik weet ook zeker dat ik er aan toe was. En dan kun je zeggen van "Ja maar ze zijn te jong"...So? Boeit jou dat bovendien? Laat ze doen waar ze zin in hebben. Jij hebt er toch weinig op in te brengen!
Met citaat reageren
Oud 30-01-2002, 19:14
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
MariaMagdalena schreef:
Sinds wanneer bepaal jij de norm van wanneer de jeugd toe is aan sex? In andere landen gaat het al jaren zo. Ik denk dat "die kinderen" het zelf wel kunnen bepalen wanneer ze daaraan toe zijn. Ik was ook 13 toen ik ontmaagd werd en ik heb er geen spijt van en ik weet ook zeker dat ik er aan toe was. En dan kun je zeggen van "Ja maar ze zijn te jong"...So? Boeit jou dat bovendien? Laat ze doen waar ze zin in hebben. Jij hebt er toch weinig op in te brengen!
Ik denk toch dat ik hierin mee ga.. je gaat ook erg van jezelf uit met je argumenten..
Oud 30-01-2002, 19:48
GiFkOnIJn
GiFkOnIJn is offline
Zeg mensen willen jullie hierover lekker verderdiscusseren in mijn topic?? Dat voorkomt een hoop dubbel gezeur
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 12:06
noukkk
noukkk is offline
ik vind ook dat die leeftijd veel te jong is... ik was 16 en vond mezelf al superjong...
die meisjes zeggen dat ze er 'klaar' voor zijn maar hoe kun je dat op die leeftijd nauw weten, en ze zeggen ook dat ze van hun vriendje houden.. dat weet je op die leeftijd al helemaal niet!

ook niet leuk als je 20 bent en je hebt alles al gedaan...

en als je al op je 13e begint, veel mensen hebben dan nog niet het vriendje wat ze later ook gaan hebben.. volgens mij ga je dan in de pubertijd met superveel jongen naar bed, omdat het een stuk makkelijker gaat als je het al een keer gedaan hebt... en da vind ik ook niet echt een goed iets

Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 14:14
Aafster
Aafster is offline
Citaat:
Jan Ronner schreef:
Hallo ik heet jan
en ik ******** enzo ....................
jezus doe ff niet zo triest he! je kan ook serieus blijven over een onderwerp of anders moet je hier gewoon niet komen!!!!!!!!!!!!!!
Oud 31-01-2002, 14:15
Verwijderd
Citaat:
Jan Ronner schreef:
Hallo ik heet jan
en ik **********enzo ....................

[Dit bericht is aangepast door Tofke_H (31-01-2002).]
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 14:15
TyZZel
TyZZel is offline
Ik vind dat ze het op zich zelf moeten weten => wie bepaalt dat...jijzelf toch lijkt mij? Ik hoop alleen dat die beslissing weloverwogen is...ben het eerder niet eens met de mogelijke gevolgen van onveilig vrijen...
Oud 31-01-2002, 14:16
Verwijderd
12/13 blijft gewoon jong. Je kan er nog zow klaar voor zijn... het blijft gewoon jong. Verder moeten ze het zelf weten
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 14:32
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
JinX_the_Pioneer schreef:
Ik vind het gewoon zielig en ziek dat kinderen van 12-13 jaar bezig zijn met dat soort dingen.
De meeste kinderen komen rond hun 12e in de puberteit, seksuele gevoelens horen daar ook bij. Meisjes worden rond die leeftijd ongesteld, etc. Meestal blijft het wat seks betreft bij onschuldig zoenen, meisjes en jongens kijken, experimenteren met jezelf, etc. Maar er zijn er ook die op hun 13e al seks hebben.

Citaat:
Die wezentjes zijn net afgekickt van de winnie de pooh kleurplaten.
Dat ligt per persoon verschillend. De één komt op zn 10e al in de puberteit, de ander is nog volledig kinds op zn 14e.

Citaat:
Met name op seksueel gebied, alles wordt getolereerd.
Ik denk dat dat wel meevalt. Dat 12jarigen over seks nadenken etc is normaal, maar ik denk dat de gemiddelde ouder het niet toelaat als dochter of zoon op haar/zijn twaalde bij haar/zijn vriend(innet)je wil blijven slapen..

Citaat:
Met name de meisjes zijn sexueel al actief op veel te jonge leeftijd.
Meisjes zijn over t algemeen ook eerder in de puberteit als jongens.

Citaat:
Door gladde praatjes van oudere jongens laten ze zich door hun onwetendheid overhalen tot dingen die ze eigenlijk niet willen.
Dat gebeurd inderdaad. Veel jonge meisjes zijn gemakkelijk te beinvloeden (al die aandacht!). Ik vind dat zo zonde..
Maar het gebeurd niet vaak, de meeste meisjes die ik ken lieten/laten zich niet zo snel overhalen tot iets wat ze niet willen.

Citaat:
Stel je voor dat jou toekomstige dochter op haar 12e of 13e ontmaagd wordt...
Als mijn dochter daar echt klaar voor zou zijn op die leeftijd en een 'normaal' vriendje zou hebben (en dus geen crimineel aangelegde 18 jarige gladjakker).. maar ik zou niet willen dat mijn dochter dingen zou doen waar ze spijt van krijgt, ik bedoel, je jeugd heb je maar één keer..

Cat

Oud 31-01-2002, 15:05
respecTina
respecTina is offline
ik ben dus al een half jaar geen maagd meer, maar ik ben er gewoon klaar voor omdat ik al heel volwassen ben. mijn vriend eerste vroiend was 19 en die ik nu heb is 21
Oud 31-01-2002, 15:08
Tiger_Wolf
Tiger_Wolf is offline
Citaat:
MariaMagdalena schreef:
Ik was ook 13 toen ik ontmaagd werd en ik heb er geen spijt van en ik weet ook zeker dat ik er aan toe was.
Ik dacht dat Maria de heilige maagd was LoL.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 17:18
Verwijderd
Citaat:
respecTina schreef:
ik ben dus al een half jaar geen maagd meer, maar ik ben er gewoon klaar voor omdat ik al heel volwassen ben. mijn vriend eerste vroiend was 19 en die ik nu heb is 21
En het blijft jong >>> ZEKER als je een vriend hebt die 5 (nu dus 7) jaar ouder is
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 17:54
sase
sase is offline
Citaat:
Ik vind het gewoon zielig en ziek dat kinderen van 12-13 jaar bezig zijn met dat soort dingen. Die wezentjes zijn net afgekickt van de winnie de pooh kleurplaten. De normen en waarden in deze samenleving vervagen. Met name op seksueel gebied, alles wordt getolereerd. Met name de meisjes zijn sexueel al actief op veel te jonge leeftijd. Door gladde praatjes van oudere jongens laten ze zich door hun onwetendheid overhalen tot dingen die ze eigenlijk niet willen. Stel je voor dat jou toekomstige dochter op haar 12e of 13e ontmaagd wordt...
Ik ben dan wel 14, net iets ouder dan jij zegt, maar ik ben allang de winnie the pooh platen ontgroeid. Ik heb me nooit laten overhalen tot dingen die ik niet wilde en nogmaals, je kan iemand niet beoordelen op zijn leeftijd!!! Laat dat even duidelijk zijn. Toen ik 13 was, was ik volwassener dan mijn zus die toen 16 was, dus..
Oud 31-01-2002, 21:28
Darkened Sky
Darkened Sky is offline
Het zijn meestal wel weer de mensen van 17 jaar en ouder die gaan oordelen over jongere kinderen van 12/13.
Iedereen hier zijn gewoon mensen met een eigen wil en eigen gevoelens en daar moeten we niet over door blijven zeiken en oordelen wat ze wel en niet mogen.
Ze weten heus wel het beste is en als ze er uiteindelijk spijt van hebben is het hun keus, zij leren ervan. Positief of negatief.
Oud 31-01-2002, 21:31
janronner
janronner is offline
Citaat:
Darkened Sky schreef:
Het zijn meestal wel weer de mensen van 17 jaar en ouder die gaan oordelen over jongere kinderen van 12/13.
Iedereen hier zijn gewoon mensen met een eigen wil en eigen gevoelens en daar moeten we niet over door blijven zeiken en oordelen wat ze wel en niet mogen.
Ze weten heus wel het beste is en als ze er uiteindelijk spijt van hebben is het hun keus, zij leren ervan. Positief of negatief.
Ik vindt het heel normaal, je moet zelf zien of je eraan toe bent, maar begin er niet aan als je vriend of vriendin het zo graag wil

Met citaat reageren
Oud 01-02-2002, 12:12
broed
broed is offline
11 rekt van zelf...
Met citaat reageren
Oud 01-02-2002, 12:51
Isa
Isa is offline
Citaat:
mee eens. dat krijg je met al die puberbladen zoals hitkrant en breakout die vol staan met ultra-progressief seksgezeik.

Met citaat reageren
Oud 01-02-2002, 12:55
caine
caine is offline
sorry hoor, maar jij blaast het wel heel erg op... ik vind het opzich ook niet goed dat mensen van die leeftijd aan sex doen, maar ja, wat kun je eraan doen? en wie bepaald nou wanneer ze er klaar voor zijn: jij of zijzelf...?
Oud 05-02-2002, 10:25
JinX_the_Pioneer
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
mee eens. dat krijg je met al die puberbladen zoals hitkrant en breakout die vol staan met ultra-progressief seksgezeik.

Damn right kenny je zit op ongeveer dezelfde golflengte als ik....

JinX

Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 10:40
Isa
Isa is offline
Citaat:

JinX

jou homo-haat deel ik anders niet, en als pedofielen hun gedachten niet in daden omzetten haat ik ook hen niet.
maar ik ben iig tegen de 'verseksualisering' van de samenleving, zoals ze dat bij het lagerhuis noemden. ik verlang naar de jaren '50 soms.

Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 14:29
katten
katten is offline
ik vind het een schande van die ouders , ik denk dat bij zo'n kinderen de opvoeding niet goed geweest is.
Oud 05-02-2002, 14:40
Isa
Isa is offline
Citaat:
katten schreef:
ik vind het een schande van die ouders , ik denk dat bij zo'n kinderen de opvoeding niet goed geweest is.
in een reportage over pedoseksuelen op SBS6 was er ook een pedoseksueel die van zijn 13de tot 28ste honderden kids heeft misbruikt en de laatste 3 vermoord.
er werd bij gezegd dat het vreemde aan hem was dat hij juist totaal geen slechte jeugd had. het ergste wat hem ooit was overkomen was dat ie zich ooit bij z'n tante moest uitkleden (waarschijnlijk om in bad te gaan of een dergelijke reden, niet omdat die tante op hem geilde)

Met citaat reageren
Oud 07-02-2002, 19:38
JinX_the_Pioneer
[quote]Kenny McCormick schreef:
[b]
Citaat:

JinX

jou homo-haat deel ik anders niet, en als pedofielen hun gedachten niet in daden omzetten haat ik ook hen niet.
maar ik ben iig tegen de 'verseksualisering' van de samenleving, zoals ze dat bij het lagerhuis noemden. ik verlang naar de jaren '50 soms.

Shit man ben jij zo n lagerhuissnikkel? Die mensen gaan discussieren omdat ze het LEUK vinden, hoe diep kun je zakken? Ik dacht dat ik eens iemand aan mijn mijn kant had staan maar jij bent blijkbaar net zo n nicht als al die anderen hier........

JinX

Met citaat reageren
Oud 07-02-2002, 19:54
Yoda
Yoda is offline
ik ben 17 maar kleur nog steeds winni the pooh(en andere dingen) hoor als ik aan het oppassen ben! Dus pas op met wat je zegt!
Oud 08-02-2002, 07:26
Koen
Koen is offline
Citaat:
Shit man ben jij zo n lagerhuissnikkel? Die mensen gaan discussieren omdat ze het LEUK vinden, hoe diep kun je zakken? Ik dacht dat ik eens iemand aan mijn mijn kant had staan maar jij bent blijkbaar net zo n nicht als al die anderen hier........
Ahum zo kan ie wel weer geloof ik? Beetje op je woorden letten alsjeblieft, dit gaat ff iets te ver... dank u.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2002, 08:34
a_bonneur
a_bonneur is offline
tja, je hebt echt wel gelijk. somige meisjes van 12 vragen hoe ze hun vriend moeten pijpen enzo. veeeelll te jong
Met citaat reageren
Oud 08-02-2002, 10:48
Isa
Isa is offline
Citaat:

Shit man ben jij zo n lagerhuissnikkel? Die mensen gaan discussieren omdat ze het LEUK vinden, hoe diep kun je zakken?

waarom zou ik dat niet leuk mogen vinden? dat beslis ik zelf wel.
vraag me af wat jij eigenlijk voor programma's kijkt.

Ik dacht dat ik eens iemand aan mijn mijn kant had staan maar jij bent blijkbaar net zo n nicht als al die anderen hier........
JinX
en gedeeltelijk sta ik ook aan jouw kant.
maar een ander deel niet. jammer dan.

Met citaat reageren
Oud 08-02-2002, 11:02
Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
laat ze maar neuken

mijn probleem niet
als mijn kids het zouden doen, zou ik d'r niet blij mee zijn, maar jah, wat doe je er tegen?

hoe meer je het ze verbied, hoe liever ze het gaan doen dusseh...

[Dit bericht is aangepast door Cryptic Winterstorm (08-02-2002).]
Oud 08-02-2002, 16:54
GUANO APES!!
GUANO APES!! is offline
Citaat:
Cryptic Winterstorm schreef:
laat ze maar neuken

mijn probleem niet
als mijn kids het zouden doen, zou ik d'r niet blij mee zijn, maar jah, wat doe je er tegen?

hoe meer je het ze verbied, hoe liever ze het gaan doen dusseh...

[Dit bericht is aangepast door Cryptic Winterstorm (08-02-2002).]
juist sluit ik me bij aan

en steeds als ik dit soort dinge lees denk ik altijd terug toen ik 12/13 was
ik was der echt niet mee bezig en ken ut me nieteens voorstelle

Oud 08-02-2002, 19:02
HeerVanHasselt
HeerVanHasselt is offline
Gisteren was ik rond 5 uur een beetje aan het rondzappen toen ik op een kinderprogramma op Nederland 3 uitkwam. Zo'n show zoals de 'droomshow', kinderen van verschillende basischolen (ik denk dat ze uit groep 6 tot 8 kwamen) bestreden elkaar in een quiz die deze keer ging over pigment en huid enzo. Tijdens de quiz werd er even een pauze ingelast voor: 'Dokter Amour' (nouja zoiets heette het). Dokter amour was een vrouw met een doktersjas aan die begon te vertellen over een condoom, ze had er ook een bij zich en liet hem even zien. Daarna legde ze uit dat je bij onveilig vrijen zwanger kunt worden en SOA's kunt oplopen. Vervolgens kwam ze met een uitgebreide beschrijving over hoe je een condoom omdoet (condoom had ze over haar vingers gerold en met die twee vingers en haar andere hand (waar haar duim en wijsvinger een spreekwoordelijke vagina vormden) bootste ze het vrijen zelf na. Om af te sluiten legde ze ook nog even uit hoe je met het condoom omgaat nadat de jongen is klaargekomen en vermelde ook nog dat een condoom kan scheuren.
Vervolgens ging het programma vrolijk verder met de finale tussen de twee kindjes van de basisschool.

Blijkbaar vinden veel mensen hier op het forum dit doodnormaal, kinderen moeten toch immers gaan seksen zodra ze er aan toe zijn?
Met citaat reageren
Oud 08-02-2002, 19:05
Deugenietje
Deugenietje is offline
schandalig
Oud 09-02-2002, 12:40
flamin_inferno
flamin_inferno is offline
Ik vind ook dat Jinx wel gelijk heeft. Die 12 jarigen hebben nog een heel leven voor de boeg en om nu al de rest van je leven te laten bepalen is een beetje voreg. Stel nou dat je als 12 jarig meisje zwanger wordt. DAn ben je toch mooi de lul.
en HeerVanHasselt ooit gehoord van sexuele voorlichting? of heb je dat nou nog nooit gehad?
Als mijn kind dit zou doen zou ik dit dus absoluut niet goedkeuren!
Met citaat reageren
Oud 09-02-2002, 13:31
Trust_Is_A_Weakness
Trust_Is_A_Weakness is offline
Citaat:
flamin_inferno schreef:
Ik vind ook dat Jinx wel gelijk heeft. Die 12 jarigen hebben nog een heel leven voor de boeg en om nu al de rest van je leven te laten bepalen is een beetje voreg. Stel nou dat je als 12 jarig meisje zwanger wordt. DAn ben je toch mooi de lul.
en HeerVanHasselt ooit gehoord van sexuele voorlichting? of heb je dat nou nog nooit gehad?
Word up, Flamin. *RedDevil applaudisseert voor flamin' inferno*. Jinx heeft inderdaad gelijk wat betreft deze leeftijd.
Verder zou ik willen zeggen dat iedereen die een voorstander is van de uitspraak "ze mogen het toch zelf weten", zichzelf eens moet laten nakijken.
Waarom denk je dat kinderen van 12 niet mogen stemmen?
Omdat ze te makkelijk te beinvloeden zijn & in principe vaak geeneens een eigen mening hebben.

Jullie geven je kindertjes aan de wolven binnen de maatschappij & jullie noemen jezelf mensen. Jullie zijn walgelijk!

Greetz,
RD
Met citaat reageren
Oud 09-02-2002, 13:47
JinX_the_Pioneer
Citaat:
Trust_Is_A_Weakness schreef:
Word up, Flamin. *RedDevil applaudisseert voor flamin' inferno*. Jinx heeft inderdaad gelijk wat betreft deze leeftijd.
Verder zou ik willen zeggen dat iedereen die een voorstander is van de uitspraak "ze mogen het toch zelf weten", zichzelf eens moet laten nakijken.
Waarom denk je dat kinderen van 12 niet mogen stemmen?
Omdat ze te makkelijk te beinvloeden zijn & in principe vaak geeneens een eigen mening hebben.

Jullie geven je kindertjes aan de wolven binnen de maatschappij & jullie noemen jezelf mensen. Jullie zijn walgelijk!

Greetz,
RD
Hehe eindelijk iemand die aan mijn kant staat. Ik stem hier volledig mee in. Die kindertjes hebben inderdaad nog geen benul van wat ze doen. Ze vinden het nieuwe "spannend" en hiervan kan misbruik van worden gemaakt door de oudere jongens. Deze "wolven" zijn op zoek naar jonge "lammetjes" om hun perverse honger te stillen...........

want hebben honger, veel honger............

JinX

ps. ik ga ook maar eens lunchen, lamsboutje misschien? Iedereen vind het toch maar goed?
Met citaat reageren
Oud 09-02-2002, 21:25
***DKNY'ke***
***DKNY'ke*** is offline
dit topic is al zo vaak geweest

SLUITEN PLZ
Met citaat reageren
Oud 09-02-2002, 21:39
marlies
marlies is offline
Citaat:
HeerVanHasselt schreef:
Gisteren was ik rond 5 uur een beetje aan het rondzappen toen ik op een kinderprogramma op Nederland 3 uitkwam. Zo'n show zoals de 'droomshow', kinderen van verschillende basischolen (ik denk dat ze uit groep 6 tot 8 kwamen) bestreden elkaar in een quiz die deze keer ging over pigment en huid enzo. Tijdens de quiz werd er even een pauze ingelast voor: 'Dokter Amour' (nouja zoiets heette het). Dokter amour was een vrouw met een doktersjas aan die begon te vertellen over een condoom, ze had er ook een bij zich en liet hem even zien. Daarna legde ze uit dat je bij onveilig vrijen zwanger kunt worden en SOA's kunt oplopen. Vervolgens kwam ze met een uitgebreide beschrijving over hoe je een condoom omdoet (condoom had ze over haar vingers gerold en met die twee vingers en haar andere hand (waar haar duim en wijsvinger een spreekwoordelijke vagina vormden) bootste ze het vrijen zelf na. Om af te sluiten legde ze ook nog even uit hoe je met het condoom omgaat nadat de jongen is klaargekomen en vermelde ook nog dat een condoom kan scheuren.
Vervolgens ging het programma vrolijk verder met de finale tussen de twee kindjes van de basisschool.

Blijkbaar vinden veel mensen hier op het forum dit doodnormaal, kinderen moeten toch immers gaan seksen zodra ze er aan toe zijn?
dit had ik ook gezien en dat is dus echt belachelijk! Ik zat echt zo van
Ik bedoel veel programma's moeten laat omdat ze seks of geweld bevatten en dan krijg je dit voorgeschoteld rond 5 uur 's middag.
Nu weet ik dat het seksuele voorlichting, maar dat lees je in die blaadjes, hoor je op school en van je ouders.
Dat hoort dus zeker niet in een kinderprogramma!
Oud 17-02-2002, 14:15
Isa
Isa is offline
Citaat:
Hehe eindelijk iemand die aan mijn kant staat.
ik sta ook aan jouw kant ook al denk je van niet.

Met citaat reageren
Oud 17-02-2002, 14:34
Pletterprater
Pletterprater is offline
Zekerste weten wel wat aan te doen. Als ouder zijnde zou je je dochter/zoon kunnen wijzen op de gevaren, kunnen vertellen wat het precies inhoud en zo ervoor zorgen, dat de jeugd het wel degelijk op de leeftijd zal doen dat ze rijp zijn... en niemand maakt mij wijs, dat dat op een leeftijd van 14 jaar of jonger is, dan zul je toch echt rond de 16 zitten. Ik leg de schuld dus ook deels bij de ouders, de ouders die steeds minder tijd voor hun kinderen over hebben, omdat ze hard aan het werken zijn en beide ouders een full time job hebben tegenwoordig.
Dus kijk je ouders nog maar een keer heel smerig aan, als je weer naar je vriendje of vriendinnetje gaat

Citaat:
caine schreef:
sorry hoor, maar jij blaast het wel heel erg op... ik vind het opzich ook niet goed dat mensen van die leeftijd aan sex doen, maar ja, wat kun je eraan doen? en wie bepaald nou wanneer ze er klaar voor zijn: jij of zijzelf...?
Oud 17-02-2002, 16:12
HeerVanHasselt
HeerVanHasselt is offline
Citaat:
flamin_inferno schreef:

Seksuele voorlichting is bedoeld om kinderen uit te leggen hoe kinderen worden gemaakt, het verhaal van de bloemetjes en de bijtjes. Dat is inderdaad terecht op die leeftijd en eerder zelfs, al moet je het dan wel op een mooie manier brengen. Een kind van 12 hoeft echter niet te weten hoe hij/zij een condoom moet afrollen, of welke standjes het lekkerst zijn enz. Met die verhalen begin je op zijn vroegst in de eerste van de middelbare school. Niet om 5 uur in een kinderprogramma, maar bijvoorbeeld na negenen op tmf.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2002, 16:42
YoungSimba
YoungSimba is offline
Citaat:
HeerVanHasselt schreef:
Een kind van 12 hoeft echter niet te weten hoe hij/zij een condoom moet afrollen, of welke standjes het lekkerst zijn enz. Met die verhalen begin je op zijn vroegst in de eerste van de middelbare school.
Euh, in de eerste van de middelbare school ben je over het algemeen 12.
Oud 17-02-2002, 20:46
Markieparkie
Markieparkie is offline
Ja, domme pubers. Niet alleen de meisjes, net zo goed de jongens. Niet alleen die leeftijd, ook nog iets er boven. Zelfs van 18 zijn er nog velen die allemaal hetzelfde domme gedrag vertonen. Altijd hetzelfde taaltje: "So, kanker gek. Vet man." etc.; Altijd dezelfde gespreksonderwerpen: stoere verhalen, gezeik over de tweede fase, vaak ook ten onrechte gezeik over docenten en anderen, geroddel over jan en alleman, flauwigheid. Allemaal gesprekken met weinig/ geen doel. Sociale contacten noemen ze dat. Allemaal dezelfde interesse: lachen om en praten over niks in een disco. Mobieltjes, kleding, scooters. Meer voor de show dan om een afwisselend actief leven te hebben. Verder: niks.
Oud 17-02-2002, 21:23
caine
caine is offline
Citaat:
Markieparkie schreef:
Ja, domme pubers. Niet alleen de meisjes, net zo goed de jongens. Niet alleen die leeftijd, ook nog iets er boven. Zelfs van 18 zijn er nog velen die allemaal hetzelfde domme gedrag vertonen. Altijd hetzelfde taaltje: "So, kanker gek. Vet man." etc.; Altijd dezelfde gespreksonderwerpen: stoere verhalen, gezeik over de tweede fase, vaak ook ten onrechte gezeik over docenten en anderen, geroddel over jan en alleman, flauwigheid. Allemaal gesprekken met weinig/ geen doel. Sociale contacten noemen ze dat. Allemaal dezelfde interesse: lachen om en praten over niks in een disco. Mobieltjes, kleding, scooters. Meer voor de show dan om een afwisselend actief leven te hebben. Verder: niks.
okay, jou mag ik wel

Oud 17-02-2002, 21:33
-Enid-
-Enid- is offline
oke, 12 jaar is jong, en ik ga hier nu ook niet vertellen dat ik geen maagd meer ben, en dat ik 'het' al op 12 jarige leeftijd heb gedaan. dat dus niet. maar toen ik 12 was zat ik zeg maar met mijn gedachtes al op 16-jarige leeftijd volgens jullie maatstaven.
dit lag niet aan mijn ouders, dat slaat echt nergens op, het lag gewoon aan mij en hoe ik in elkaar zat/nog steeds zit.
maar ik had wat 'gerommeld' met een jongen van 14, en ik wist meer dan hij. maar goed. je kan kinderen niet zomaar op hun leeftijd beoordelen en dat kinderen van 12 geen mening zouden hebben slaat dus echt nergens op
Oud 17-02-2002, 21:52
Verwijderd
Citaat:
HeerVanHasselt schreef:
Dat is inderdaad terecht op die leeftijd en eerder zelfs, al moet je het dan wel op een mooie manier brengen. Een kind van 12 hoeft echter niet te weten hoe hij/zij een condoom moet afrollen, of welke standjes het lekkerst zijn enz.
nou ik kreeg het volgens mij in groep 7 al..reken maar uit hoe oud de meeste dan zijn.

en ik vind het alleen maar goed dat ze het vroeg leren,beter dat ze het te vroeg leren dan dat het al te laat is.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2002, 22:05
Infaustus
Infaustus is offline
ik zou het ook niet goed vinden als mijn dochter van 12 al seksueel actief is vooral met oudere jongens vind ik echt niet goed

het gebeurd ook steeds vaker ,en ook in m'n vriendengroep (de meisjes dan) die zijn gemiddeld een jaar jonger als mij en dan lopen ze te zoenen(soms aan ze verder) met jongens van 19. en dat vind ik echt niet goed ,maar als dit is wat ze willen dan heb ik daar wel respect voor (kheb trouwens niet veel keus)

ik snap ook niet wat je als een jongen van 19 met een meisje van 14/15 of zelfs jonger moet...
het lijkt mij helemaal niks ,ben zelf ook niet van plan om over 3 jaar meisjes te versieren die 4/5 jaar jonger zijn dan mij

Regels voor berichten