Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-10-2009, 21:35
Aardbei2009
Aardbei2009 is offline
haai,

ik heb denk ik vaginisme. ik heb nu al bijna een jaar een vriend en we hebben nog steeds geen seks gehad omdat hij gewoon niet bij mij naar binnen kan. hij zegt dat hij nog wel kan wachten, maar ik ben toch bang omdat hij het van mij niet kan krijgen dat hij het dan maar met een ander meisje doet. ik heb gelezen dat je je bekspieren moet leren ontspannen. heeft iemand tips voor mijn probleem? of iemand het zelfde meegemaakt? want ik durf ook niet naar een dokter.

x
Met citaat reageren
Oud 30-10-2009, 21:43
Aardbei2009
Aardbei2009 is offline
reacties please?

voor de jongens:
zullen jullie je vriendin dumpen als ze dat heeft?
Met citaat reageren
Oud 30-10-2009, 22:15
Changshan
Changshan is offline
Nee, ik zou niet dumpen. Maar je moet wel naar je huisarts als je het echt hebt.

Wat kan er wel in, bijvoorbeeld een vinger? Is er verschil met wanneer je alleen bent? Misschien heeft je vriend gewoon een grote...
Oud 31-10-2009, 00:06
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Ben je wel ontspannen als je met hem bent? Goed opgewonden? Ben je op een plek waar je niet gestoord kunt worden? Vertrouw je je vriend voldoende? Gebruiken jullie een condoom?

Als je dit allemaal met ja kunt beantwoorden zou het niet te maken moeten hebben met stress, en als hij dan nog steeds niet bij je naar binnen kan kan het zijn dat er een probleem is. Maar bedenk wel dat het ook kan komen omdat je het eng vindt, en uit angst dat het weer niet lukt je nog gespannener bent.
Oud 31-10-2009, 04:05
Verwijderd
Oefenen met jezelf, vingers bv. Al gaan zachte speeltjes makkelijker.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2009, 09:19
Verwijderd
Kopietje van topic op L&G :

Ikzelf ben gewoon naar de huisarts geweest en die heeft me glijmiddel en oefeningen aangeraden. Niet dat dat veel hielp, maar toch. Daarna ben ik bij een ex terecht gekomen die ontzettend veel geduld met me heeft gehad en daar lukte het uiteindelijk wel mee, ook al was het nog steeds met pijn. Ik kan intussen seks hebben, maar over het algemeen, doet het penetreren altíjd pijn. Ik moet me ook telkens opnieuw ontspannen voor we verder kunnen gaan. Penetratie is dan ook niet mijn meest favoriete deel van de seks.

Overigens kan ik dit forum erg aanraden: http://www.vaginismeforum.nl/
Met citaat reageren
Oud 31-10-2009, 21:50
Verwijderd
Als je echt 15 bent, bestaat natuurlijk ook nog de kans dat je er gewoonweg niet nog aan toe bent. Toen ik 16 was, lukte het ook niet, op m'n 19e wel.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2009, 08:11
Verwijderd
neem rustig de tijd, ontspan. niet denken dat het toch niet gaat lukken, je spant eigenlijk automatisch aan. wat bij mij hielp waren speeltjes, geduld en iemand waarbij ik me heel erg prettig voelde, maar het heeft jaren geduurd voordat ik er echt van kon genieten en nu heb ik nergens last meer van, vind ik het heerlijk. heb geduld, geduld, geduld... probeer te ontspannen, denk er niet te vaak aan.. als het niet gaat, stoppen! het is niet erg, je bent nog jong, wat freyja zegt. voel je vooral niet schuldig, er is niets raars aan, je bent niet de enige.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2009, 15:34
Aardbei2009
Aardbei2009 is offline
bedankt voor jullie adviezen.
hoop dat ik er wat aan heb!

xxx
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten