Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-02-2002, 14:07
Ieme
Ieme is offline
De Roos van Jericho is een 'plant' die zeer lang zonder water kan. Deze is vaak te koop in esotherische boekwinkels e.d. Mijn vraag is: Weet iemand hoe je zo'n roos mooi krijgt en houdt? Ik zag nl. laatst ergens een plaatje en daarop was ie heel mooi groot en groen, terwijl die van mij alleen in het midden groen is, verder bruin en dor. Ik heb het dus over de periode dat ie in water ligt en dus uitgevouwen is.
Oud 24-02-2002, 15:19
Oen
Oen is offline
De roos van jericho is naar mijn weten allang dood. Hij heeft al een jaar geen water gehad, en staat op de kast droog te zijn. Maar doe er eens water overheen en hij wordt weer goed.
encarta zegt dit
roos van Jericho, de plantensoort Anastatica hierochuntica, de enige soort van het geslacht Anastatica uit de Kruisbloemenfamilie. Hij komt voor in de woestijngebieden van Marokko tot Zuid-Iran. De hele plant rolt zich op na de bloei en wordt als een bal door de wind weggerold. Bij nat weer spreiden de houtige takken zich weer uit, waarbij de zaden de plant kunnen verlaten.

dit zegt een site
roos van Jericho, kruisbloemige woestijnplant, waarvan de bladeren bij droogte sterk inkrimpen en zich na bevochtiging weer ontplooien; volgens de legende het eerst ontsproten in de woestijn bij Jericho, waar Maria bij haar vlucht naar Egypte haar voet had neergezet

dus nat laten ofzo
Met citaat reageren
Oud 25-02-2002, 19:10
Ieme
Ieme is offline
Citaat:
Oen schreef:
dus nat laten ofzo
In de beschrijving stond dat ie maar enkele dagen nat mocht blijven...
Oud 27-02-2002, 13:10
Oen
Oen is offline
Ja een paar dagen nat, en dan weer ff droog en dat opbouwen misschien.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2002, 14:52
Ieme
Ieme is offline
Ja misschien als je dat regelmatig doet ja. Nu zit er absoluut geen regelmaat in...
Oud 03-03-2002, 14:21
toko
toko is offline
misschien mot je gewoon een CaCtUz kop'n?
XxX toko
Met citaat reageren
Oud 03-03-2002, 17:32
Ieme
Ieme is offline
Misschien ook niet...
Oud 08-03-2002, 17:18
toko
toko is offline
ja maar die blijven leven, wat je ze ook geeft>>!!<<
Met citaat reageren
Oud 08-03-2002, 21:59
Oen
Oen is offline
Nee ik denk dat die ook dood kunnen. En eerlijk gezegt denk ik dat die dingen al een dood zijn als je ze koopt daarom krijg je ook geen roos. hij neemt alleen het water op en wordt dan groen, no big deal, is gewoon een vreemde spons.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2002, 22:30
Ieme
Ieme is offline
Ja zoiets, maar dat noemt men toch wel degelijk de ROOS van Jericho. Maar de spons is dus niet meer zo mooi, beetje dood en bruin.
Oud 21-03-2002, 09:00
^Marije^
^Marije^ is offline
Citaat:
Ieme schreef:
Ja zoiets, maar dat noemt men toch wel degelijk de ROOS van Jericho. Maar de spons is dus niet meer zo mooi, beetje dood en bruin.

*heeft zo ongeveer zelfde probleem als Iem*

Oud 21-03-2002, 21:21
Oen
Oen is offline
Dan is de mijne al dood, maar ik zal hem eens verzorgen,jammer dat ik geen webcam heb.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2002, 20:26
Ieme
Ieme is offline
Je kan ook een gewone foto maken en dan scannen en posten. Duurt wel even, maar dan heb je ook wat...
Oud 24-03-2002, 07:58
kees17
kees17 is offline
gewoon helemaal op laten drogen en hem een tijdje zo laten en hen dan weer in WARM water doen, net zoals bij ijslandse mos.

Oud 24-03-2002, 15:06
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
kees17 schreef:
gewoon helemaal op laten drogen en hem een tijdje zo laten en hen dan weer in WARM water doen, net zoals bij ijslandse mos.

Helemaal onderdompelen, of gewoon in een bakkie warm water zetten?
Oud 30-03-2002, 12:45
Oen
Oen is offline
Nou na een paar dagen in het water te hebben gestaan is hij helemaal uitgevouwen.
Ik heb onderaan een paar wortels ontdekt en misschien moeten die wel in de grond worden gezet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten