Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-12-2001, 18:46
women
women is offline
hoi

ik heb een vraagje wat doet roken met je lichaam?
Oud 02-12-2001, 18:48
Roxanne01
Roxanne01 is offline
Niet veel goeds...
Met citaat reageren
Oud 02-12-2001, 19:04
vosje16
vosje16 is offline
het bezorgt je kanker...De zus van mijn oma heeft kanker (longkanker omdat ze teveel rookte) en ze zal weldra doodgaan... )
Met citaat reageren
Oud 02-12-2001, 19:17
girl-next-door
girl-next-door is offline
het bezorgt je alleen maar slechte dingen! niet doen dus!
Oud 02-12-2001, 21:20
Beastial Warlust
Beastial Warlust is offline
Roken!!!!!!!!!!!!!!!!

Wil wil er nou 65 worden???????????
Oud 02-12-2001, 21:21
Gentle
Gentle is offline
Pff, roken is bullshit.
Ik kan me nog wel herinneren..paar jaartjes geleden bijna iedereen in mijn omgeving: "Als ik iets niet ga doen is dat roken" En als ik ze dan zaterdag avond/nacht tegenkom..want hangt er dan in hun smoel: een peuk natuurlijk. Ze hebben allemaal ZO'N zwakke persoonlijkheid gewoon. Ze zeggen allemaal: "Ja ik weet..het is slecht / Ik ben aan het afbouwen+ik ga stoppen" (YEEAAH RIGHT) Heel simpel ik vind ze zwak. Ze zijn allemaal stuk voor stuk begonnen met roken 'omdat het erbij hoorde'. Het lijkt ook of het tegenwoordig ook standaard bij het uitgaan hoort. Want wat ook vaak gebruikt word = Ik rook alleen bij het uitgaan. Pff wat een BULLSHIT allemaal. Heb ook een vriend die HELEMAAL in het tegenovergestelde leeft: Hij doet 3 x in de week fitness en 3 x karate. En hij eet alleen gezonde sjit (dus geen suiker etc.) Zo zou ik ook weer niet kunnen leven maar ik blijf bij mijn point: Roken is voor Lamers!

Nouja..is beetje bullsjit eigenlijk, maar wou het toch ff zeggen. Ookal is het een beetje offtopic.

Grtz

[Dit bericht is aangepast door Gentle (02-12-2001).]
Met citaat reageren
Oud 02-12-2001, 21:24
Beastial Warlust
Beastial Warlust is offline
En ik probeer niet te stoppen! En ik ben dood als ik 50 ben en het intresseert me geen ruk!
Oud 02-12-2001, 21:55
*~*DutchGirl*~*
Wat het doet met je lichaam? Vast niet veel goeds, maar waarom ik zou stoppen? ik zie geen redenen.

je kunt er kanker van krijgen.
maar je kunt toch ook platgereden worden met de fiets.
het is ongezond voor je
snoep en drugs en drank ook

Zoveel mensen zeggen dat roken ongezond is, maar der is wel meer ongezond, geloof me maar

Irene.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2001, 22:56
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
*~*DutchGirl*~* schreef:
Wat het doet met je lichaam? Vast niet veel goeds, maar waarom ik zou stoppen? ik zie geen redenen.

het is ongezond voor je

Zoveel mensen zeggen dat roken ongezond is, maar der is wel meer ongezond, geloof me maar

Irene.
Wat een in- en in-stupide reactie.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2001, 23:03
DarGull
DarGull is offline
Stupide, ja!
Waar, ook ja!

Het klinkt stupide maar toch is het een logische beredenering, misschien wat doem denkerig maar niet incorrect.
Oud 02-12-2001, 23:07
DruidessI
DruidessI is offline
Citaat:
Beastial Warlust schreef:
En ik probeer niet te stoppen! En ik ben dood als ik 50 ben en het intresseert me geen ruk!
Ook niet dat je ieder jaar met andere rokers 200 meerokers de dood in helpt?
http://www.stoppenmetroken.nu/sub_1/sub_1_meeroken.asp

Je wordt bedankt!

[not!]

toch nog de groetjes van een
niet-rookster

Algemene info: http://www.stoppenmetroken.nu/home.asp
Oud 03-12-2001, 07:51
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Roken!!!!!!!!!!!!!!!!

Wil wil er nou 65 worden???????????
Wie wil er nou maandenlang stikkend, hoestend en wachtend op zijn/haar dood in het ziekenhuis liggen?
Met citaat reageren
Oud 03-12-2001, 10:41
Krastain
Krastain is offline
Twee dingen.
1) Als ik rook heb ik geen stress, maar ga ik waarschijnlijk er wel aan dood.
2) Ik wil, en verwacht niet ouder te worden dan 45 jaar.
Beetje op m'n 70ste in een bed liggen de hele dag. In dat zelfde bed pissen, scheiten, gevoederd worden, en de rest van je 'gezonde' leven (wat nog wel 20 jaar kan duren)in dat bed blijven liggen. Nee, daar dank ik voor.
Oud 03-12-2001, 12:13
japie
japie is offline
Citaat:
Mij ook niet.
Oud 03-12-2001, 12:16
japie
japie is offline
Citaat:
Krastain schreef:
Twee dingen.
2) Ik wil, en verwacht niet ouder te worden dan 45 jaar.
Beetje op m'n 70ste in een bed liggen de hele dag. In dat zelfde bed pissen, scheiten, gevoederd worden, en de rest van je 'gezonde' leven (wat nog wel 20 jaar kan duren)in dat bed blijven liggen. Nee, daar dank ik voor.
Als je een beetje gezond leeft, hoef je niet op je 70ste in een bed liggen wachten tot je dood gaat. Ik heb bijvoorbeeld een oma van 80 die doordeweeks nog elke avond weg is, druk met muziek maken en bridgen (op een redelijk hoog biveau) en een opa die het ongeveer elke dag nog heeft met piano spelen: optredens, begeleiden, enz.
Oud 03-12-2001, 13:42
Darkzone
Darkzone is offline
Citaat:
Krastain schreef:
[B]Twee dingen.
B]
Stress zit in je hoofd! Je kan ook op andere manieren mentaal ontspannen, die vele malen gezonder zijn. Ontspannende muziek, wierook, rustig ademhalen en dat soort dingen.

Oud 03-12-2001, 14:28
*~*DutchGirl*~*
Citaat:
de abt van sion schreef:
Als je er niet mee eens bent, hoeft het niet meteen STOM te zijn

Met citaat reageren
Oud 06-12-2001, 13:54
drama
drama is offline
Citaat:
women schreef:
hoi

ik heb een vraagje wat doet roken met je lichaam?

Het verneukt je lichaam
Oud 06-12-2001, 13:55
drama
drama is offline
Citaat:
Gentle schreef:
Roken is voor Lamers!

Oud 06-12-2001, 13:57
drama
drama is offline
Citaat:
DruidessI schreef:
Ook niet dat je ieder jaar met andere rokers 200 meerokers de dood in helpt?
http://www.stoppenmetroken.nu/sub_1/sub_1_meeroken.asp

Je wordt bedankt!

[not!]

toch nog de groetjes van een
niet-rookster

Algemene info: http://www.stoppenmetroken.nu/home.asp

Kan dan iedereen met een auto ook even stoppen met autorijden?
Oud 06-12-2001, 22:32
japie
japie is offline
Citaat:
drama schreef:

Kan dan iedereen met een auto ook even stoppen met autorijden?
Ja, kan iedereen die dan in de weg loopt ff uit de weg lopen. Zo kunnen we nog wel verder gaan.

Oud 07-12-2001, 13:25
stefanietje
stefanietje is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
noouuuu...echt wel...jeeezzuuuss!!
Oud 07-12-2001, 21:58
*meissie*
*meissie* is offline
het installeert kanker....
Oud 09-12-2001, 18:38
DarGull
DarGull is offline
Citaat:
Da Girl schreef:
dood ga je toch! als je wil roken kies je er zelf voor! dat is niet zwak! het is niet zwak om te roken. Ik bedoel als je niet rookt, heb je dan een sterke persoonlijkheid? dag t ff niet he!

Verder vind ik dat je niet moet zeiken! als je er al over na denkt wat roken met je lichaam doet moet je er gewoon niet aan beginnen! iedereen die rookt is zich er van bewust dat het slecht is voor je lichaam! maar er zijn inderdaad veel meer dingen die slecht zijn voor je lichaam, en je daarvan bewust zijn is ZEKER NIET stupide!!
je rookt niet of je rookt wel! Dat is het gewoon! verder nix, verder ook helemaal nix om je druk over te maken!

En die opmerking van die auto's van drama, je hebt helemaal gelijk!!!

Weten jullie dat er meer mensen doodgaan in verkeersongelukken dan omdat ze passief-roker zijn!

Bull shit! mensen die roken kun je er ABSOLUUT niet van beschuldigen dat ze 200 meerokers de dood inhelpen!

en natuurlijk zijn er ook andere manieren om te ontspannen! en roken is daar ook 1 van!

Ik heb alweer veel te lang geluld om een punt duidelijk te maken!

je rookt of je rookt niet
He, he, dankje nu hoef ik dit hele stuk niet meer te typen en kan ik lekker 'n shaggie rollen...

Oud 09-12-2001, 21:08
Go
Go is offline
Zoals eerder gezegd in ieder geval niks goeds.

- veel hogere kans op kanker;
- mindere sportprestaties door dat je minder luchtkrijgt kan je mindere prestaties te leveren.
- een stikkende bek;
- gele tanden;
- heel veel minder geld, sigaretten zijn duur
- en nog veel meer slechte dingen...
Met citaat reageren
Oud 11-12-2001, 16:57
Verwijderd
stoppen met roken, daar lach ik eens mee, het is veel moediger kanker te aanvaarden.

elke (*steekt saf op*)
-xxx-
Met citaat reageren
Oud 11-12-2001, 18:56
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
*blue angel* schreef:
stoppen met roken, daar lach ik eens mee, het is veel moediger kanker te aanvaarden.
Als je iemand dood hebt zien gaan aan longkanker lul je wel anders.

Met citaat reageren
Oud 14-12-2001, 19:40
feline
feline is offline
Citaat:
*~*DutchGirl*~* schreef:

het is ongezond voor je

Irene.
Punt 1) Ga je daarom express voor een auto staan, wachten tot je dood gaat ?
Als je doodgaat door een auto is dat toeval, roken doe je jezelf aan.
Punt 2) Nee die dingen zijn ook niet gezond. k begrijp alleen niet wat je aan roken hebt. Het is niet lekker, je wordt er niet gezelliger van, je durft niets meer, je hebt er geen (eventuele) betere avond door.
Die dingen kan ik allemaal nog begrijpen, roken is alleen lekker omdat je de onthouding doorbreekt. Als je er nooit aanbegint is die hele onthouding er niet.
Oud 14-12-2001, 20:03
Li
Li is offline
Citaat:
feline schreef:
Punt 1) Ga je daarom express voor een auto staan, wachten tot je dood gaat ?
Als je doodgaat door een auto is dat toeval, roken doe je jezelf aan.
Punt 2) Nee die dingen zijn ook niet gezond. k begrijp alleen niet wat je aan roken hebt. Het is niet lekker, je wordt er niet gezelliger van, je durft niets meer, je hebt er geen (eventuele) betere avond door.
Die dingen kan ik allemaal nog begrijpen, roken is alleen lekker omdat je de onthouding doorbreekt. Als je er nooit aanbegint is die hele onthouding er niet.

mooooooooooooooooooi gezegd meid
Ik zie mijn mammie en pappie ook neit oud worden, maar ja zij zijn zo verslaafd... Ze zeggen ja dan maar jong sterven ik ga niet stoppen om oud te worden en niet te roken
Na ja moeten ze allemaal zelf weten..
Met citaat reageren
Oud 14-12-2001, 20:10
CarlaLover
CarlaLover is offline
je moet gewoon zelf weten of je rookt of niet, maar waarom ga je roken als bijna iedereen op latere leeftijd(te laat dus) weer wil stoppen ?
Met citaat reageren
Oud 14-12-2001, 20:57
Verwijderd
Citaat:
*~*DutchGirl*~* schreef:
(blaat)

Maar dat neemt toch niet weg dat roken ook ongezond is? Sorry hoor, maar die opmerking getuigt echt van een gebrek aan inzicht...

Citaat:
Verder schreef Krastain nog:
Ik wil, en verwacht niet ouder te worden dan 45 jaar.
Je komt juist in een bepoept en bezeken bed te liggen als je rookt. Daardoor worden de verschijnselen van ouderdom namelijk veel sneller zichtbaar. Maar dat terzijde. Ik zie niet in waarom je, als je echt op je 45e er genoeg van hebt, dan niet gewoon 'clean' zelfmoord pleegt door van een gebouw te springen. Dan bespaar je tijdens je leven nog geld ook en je verkankerd de lucht voor andere mensen niet.

Citaat:
Verder schreef badeendje:
Je stofwisseling gaat sneller en je kan er dus van afslanken
Een van de weinige goede opmerkingen in deze discussie.

PS Ik rook zelf niet. Ik mag hopen dat ik op m'n 55-60e nog eens gevraagd wordt voor de Hoge Raad of de Raad van State, dat ik dan gezond ben, en niet lig te verkankeren in één of ander ziekenhuisbed door m'n eigen stomme schuld.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2001, 16:41
feline
feline is offline
Dat met die stofwisseling klopt toch niet?
k dacht dat je alleen dikker werd als je probeerde te stoppen met roken, maar niet dat als je begint, een snellere stofwisseling krijgt.
Maar ik kan t fout hebben.
Oud 15-12-2001, 16:47
DarkCat
DarkCat is offline
Lang geleden lag mijn opa op sterven in het ziekenhuis. Ik trok het slecht hem zo te zien liggen, en liep naar de rokersruimte om ff tot rust te komen en een sigaretje te roken. Tegenover mij zat een magere vrouw van 39, aan een infuus met een shaggie in haar hand. We raakten in gesprek. Ze vertelde me, dat ze longkanker had en niet meer te genezen was. Daarom ging ze maar door met roken, omdat ze daar nog enigszins plezier uit haalde en toch dood ging. Mijn sigaretje smaakte opeens een stuk minder lekker...

Cat
Oud 16-12-2001, 21:23
maf fluitketeltje
maf fluitketeltje is offline
Ik vind het heel aso dat omdat bepaalde mensen die keuze maken ik daar de dupe van ben en ik gelijk last van mijn stem krijg. DAt vind ik nou asociaal klaar. En ja dat kun je de rokers wél verwijten want zíj kiezen ervoor en ik niet.
Oud 17-12-2001, 13:45
shanli
shanli is offline
Citaat:

Oud 17-12-2001, 14:12
een kleine tiran
een kleine tiran is offline
van roken ga je dood ?? nou, mijn opa is 85, hij rookt vanaf zijn 15e, en hij is nu hartstikke gezond en heeft een prachtige conditie
ik vind roken een van die dingen dat de mens zelf moet beslissen - doen of niet doen. maar als een groepje mensen rookt dan geeft dat saamhoringheidsgevoel, het gevoel dat je bij die groepje hoort. daarom beginnen de meeste mensen er aan
ik rook zelf niet ik weet helemaal zeker dat wat me ook overkomt ik neem nooit een sigaret in mijn mond. en meisjes die roken vind ik helemaal belachelijk, als mijn vriendin een sigaret neemt, dan is ons relatie al snel afgelopen.
hoe schadelijk het roken is hangt er van af hoeveel sigaretten je per dag rookt. maar als je vaak rookt en weinig aan sport doet dan leef je korter dan het gemiddelde.

[Dit bericht is aangepast door een kleine tiran (17-12-2001).]
Met citaat reageren
Oud 17-12-2001, 16:17
miep
miep is offline
Citaat:
Gentle schreef:
Pff, roken is bullshit.
Ik kan me nog wel herinneren..paar jaartjes geleden bijna iedereen in mijn omgeving: "Als ik iets niet ga doen is dat roken" En als ik ze dan zaterdag avond/nacht tegenkom..want hangt er dan in hun smoel: een peuk natuurlijk. Ze hebben allemaal ZO'N zwakke persoonlijkheid gewoon. Ze zeggen allemaal: "Ja ik weet..het is slecht / Ik ben aan het afbouwen+ik ga stoppen" (YEEAAH RIGHT) Heel simpel ik vind ze zwak. Ze zijn allemaal stuk voor stuk begonnen met roken 'omdat het erbij hoorde'. Het lijkt ook of het tegenwoordig ook standaard bij het uitgaan hoort. Want wat ook vaak gebruikt word = Ik rook alleen bij het uitgaan. Pff wat een BULLSHIT allemaal. Heb ook een vriend die HELEMAAL in het tegenovergestelde leeft: Hij doet 3 x in de week fitness en 3 x karate. En hij eet alleen gezonde sjit (dus geen suiker etc.) Zo zou ik ook weer niet kunnen leven maar ik blijf bij mijn point: Roken is voor Lamers!

Nouja..is beetje bullsjit eigenlijk, maar wou het toch ff zeggen. Ookal is het een beetje offtopic.

Grtz

[Dit bericht is aangepast door Gentle (02-12-2001).]

'k ben 't met je eens hoor!!
Oud 18-12-2001, 13:50
feline
feline is offline
Citaat:
Da Girl schreef:
en het is niet asociaal.... egoístisch dat jij zegt dat mensen niet mogen roken, omdat jíj er last van hebt!!! wat een gezeik allemaal zeg! het is zo, je doet er nix aan, ga dan niet lopen kankeren (ok, verkeerde woordkeus)
Ben jij echt zo dom als je lijkt?
Oud 18-12-2001, 13:51
feline
feline is offline
Citaat:
*blue angel* schreef:

elke (*steekt saf op*)
-xxx-

Ja dus we huppelen ervoor de lol eens naartoe, is echt wel moedig hey..
Oud 18-12-2001, 15:31
Go
Go is offline
Ik zal nooit gaan roken!!!
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten