![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
is dat echt zo??????? naaaajaaaa zeg, wat een onzin, mag je zelf toch lekker bepalen? hierin nederland is dat volgends ij niet zo maar wel dat je onder de 16 geen sex mag hebben met iemand van boven de 18. |
![]() |
|
![]() |
als jullie het allebei willen gewoon doen hoor! echt hartstikke onzin van al die regels, iedereen moet toch zelf bepalen wanneer en met wie die d'r aan toe is?!
tipje: denk d'r wel ff goed over na of je echt wilt zodat je later geen spijt krijgt! veel plezier in ieder geval! ![]() grtz twijfeltje
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
als een meisje van 14 hier lullig wil wezen en ze gaat naar de politie en zegt dat ze verkracht is dan kan die jongen nooit bewijzen dat het niet zo is.. het "slachtoffer" wordt namelijk altijd gelooft. Ik heb een keer in de krant gelezen dat een meisje van 13 verkering had met een jongen van 17.. ze waren met elkaar naar bed geweest en een half jaar daarna maakte hij het uit.. toen is zij naar de politie gegaan en heeft aangifte gedaan van verkrachting... maar hij kreeg wel jeugdgevangenis en zij werd geloofd dus weet wel waar je aan begint als je met een meisje van 14 het bed in duikt (niet dat alle meisjes zo zijn maar toch...)
|
![]() |
net als veel dingen is t allemaal gedogen beleid hier (en bovendien overal want men kan niet door je raampje meekijken en het wetsysteem heeft wel betere dingen te doen dan te jonge vrijwillige sexhebbers te straffen
![]() helaas kan een meisje hierdoor wel een jongen (en andersom) een rotstreek uithalen door te gaan liegen dat t niet vrijwillig was , kweetniet of t nog zo is maar was een tijdje dat t *slachtoffer* per definitie gelooft werd ookal waren dr geen andere duidelijk bewijzen t blijft natuurlijk een moeilijk iets om wet over te maken/behouden en ff over jezelf ![]()
|
![]() |
Wie heeft verteld dat je pas sex mag hebben op je 16de?
Dat maak je toch zeker wel zelf uit? Als je graag sex met hem wil, moet je dat vooral doen. Er zijn wel meer meisjes die het op hun 14de doen.
||
Citaat:
Die is er in NL ook. Enkel staat er ook in dat indien de leeftijd van 16 jaar nog niet bereikt is maar de leeftijd van 12 jaar overschreden is, het strafbaar is als er een klacht volgt van de persoon zelf, de ouders, de voogd, ... Zolang er geen klacht is zal er geen vervolging zijn. Maw kan je met hem seks hebben als je dat wilt, volgens de wet.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het is gewoon strafbaar om handelingen die bestaan uit of mede bestaan uit het seksueel binnendringen van het lichaam te verrichten met iemand die de leeftijd van 12 of 16 jaar nog niet bereikt heeft (bij twaalf jaar is het strafmaximum hoger). Vervolging vindt inderdaad niet plaats dan op klacht. Overigens vallen onder het 'seksueel binnendringen van het lichaam' OOK: - tongzoenen - tong in vagina - penis in mond Dit is bepaald in het Tongzoen-arrest van de Hoge Raad, waarin ene homoseksuele man een andere man onder dwang een tongzoen had gegeven en veroordeeld werd wegens verkrachting. |
![]() |
|
Verwijderd
|
nog een vraagje aan nare man (jaja, de expert op het rechtsgebied
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
3 jaar verschil moet kunnen. Toch vind ik 13/14 wel jong, 15 is al vrij jong maar kan gerust, en wordt normaal gevonden. Waarom moet het niet kunnen, ik zou het alleen niet doen.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het heeft niet zoveel te maken met meerderjarigheid van één van de twee. Niemand mag seks hebben met iemand onder de 16. Dus als een jongen van 15 met een meisje van 14 naar bed gaat begaat hij hetzelfde delict. Het verschil is alleen dat als die 15-jarige jongen vervolgd wordt, hij onder het jeugdstrafrecht valt. Maar hij is evengoed strafrechtelijk aansprakelijk. Ook met een jongen van 13 met een meisje van 15: hetzelfde als hierboven. Strafrechtelijke aansprakelijkheid begint bij 12 jaar en tot je 18e val je onder het jeugdstrafrecht. Een jongen van 21 die dus seks heeft met een meisje van 17 is niet strafbaar. De wetgever heeft alleen personen onder de 16 willen beschermen. En om voor iedereen, once and for all alle mythen te ontzenuwen: De strafbaarheid heeft niets te maken met het leeftijdsverschil en ook niets met de meerderjarigheid van de dader. Het gaat erom dat degene bij wie seksueel binnengedrongen is, onder de 16 of onder de 12 is. Het verschil is, dat het onder de 12 altijd vervolgd kan worden en onder de 16 alleen wanneer er een klacht van de ouders, het slachtoffer, of de Raad voor de Kinderbescherming is ingediend. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Die jongen kan ook niet worden aangeklaagd wegens verkrachting, tenzij het meisje een klacht indiend. Het is wettelijk verboden als de jongen meer dan 6 jaar ouders zou zijn dan het meisje! voila... x x x
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Wisselen van school, iemand ervaring? Laaal | 26 | 05-10-2018 13:52 | |
Liefde & Relatie |
tegen de wet? loveless | 77 | 23-05-2007 18:42 | |
Verhalen & Gedichten |
Alles kwijt Saarah | 4 | 30-03-2005 16:54 | |
Liefde & Relatie |
Hoe heb jij het je ouders duidelijk gemaakt?!? Verwijderd | 58 | 28-05-2004 12:06 | |
Liefde & Relatie |
vriendje van 10 jaar ouder?? bitchy | 60 | 14-03-2003 17:14 | |
Liefde & Relatie |
Ik ben een raar geval geloof ik Super Vegeta | 16 | 04-01-2003 15:51 |