Advertentie | |
|
![]() |
|
Dus? Het is het volstrekte recht van de hoofdredacteuren (of hoe dat bij TV ook heet) van de respectievelijke TV-zenders om te besluiten een andere programmering aan te houden. Als je dat niet wil, moet je een eigen zender beginnen die rustig doorgaat met wat dan ook.
|
Vind het alleen vreemd dat Ned.1, 2 en 3 alledrie hetzelfde uitzonden.
Aan de andere kant: mochten ze dat niet zo doen, dan was er weer gezeik met het aantal kijkcijfers (en geld dus) (1 heeft meer kijkcijfers dan 2, want 1 zendt A uit en 2 B) en blablabla. Dus uiteindelijk maar goed zo. |
![]() |
||
![]() |
Zo, hey, het is zo ver. Na maandenlang massaal en veelvuldig met het (ziekte)nieuws te zijn doodgegooid is het er uiteindelijk toch nog van gekomen! Klote voor de nabestaanden echter dat is het meestal wel wanneer iemand steft. Ik persoonlijk heb geen trek om mee te leven aangezien ik wat anders te doen had (en heb).
De media bepaald voor het (TV kijkende) volk wel even massaal dat de burger hierbij stil moet staan. Complete documentaires vliegen je om de oren: de complete programmering vliegt overhoop. Belachelijk. Over stemmingmakerij gesproken. Pleur dit dan maar op 1 aparte zender waar dit soort rampnieuws (met oog op 11/09 en PF) te zien valt en laat de burger verder TV kijken zoals staat aangegeven in de gids, op internet en zoals men gewend is. Citaat:
Een eigen zender beginnen is voor de meeste burgers niet een mogelijkheid aangezien zij daar het geld niet voor hebben. Dus een onrealistisch alternatief. Nee, de media in Nederland is een elite clubje.
|
Verwijderd
|
Aan de ene kant is het wel zo. Ik wou net ff tv gaan kijken omdat ik nu nix te doen heb en zo weg moet maar van 1 tm 7 (ned 1 2 3, rtl 4, rtl5, sbs6, yorin) gaat het allemaal over Claus! Wat moet ik nou kijken? Alleen maar MTV of TMF. Ik vind het natuurlijk heel erg dat hij is overleden en ook zielig voor zijn familie enzo maar dan hoef ik toch niet ineens zijn hele levensgang te weten?
|
![]() |
|
Zelfs bij de ramp op het WTC en de ramp in Enschede zonden niet alle zenders een nieuwsprogramma uit. maar nu het iemand van het koninklijk huis betreft opeens wel. Een beetje overbodig.
Er gaan wel vaker mensen dood waarvoor niet zoveel aandacht is; een reportage van 5 minuten in het Journaal. prins Claus mag meteen op 10 zender primte time live met het laatste nieuws van de verslaggevers, gesprekken met tal van prominenten en bekenden die hun medeleven mogen uiten. Het is natuurlijk wel goed de bevolking op de hoogte te stellen; heel Nederland wist er meteen van want N1/2/3, RTL4/5/Yorin, SBS/V8/Net5 hadden iederal op al hun zenders hun eigen nieuwsuitzendingen. Verbaasde me Maartje van Weegen weer te zien; ik dacht dat ze een presenteerverbod had gehad nadat ze op de verkiezingsavond in de uitzending had gezegd dat de "LPF helaas de grootste partij was geworden" en dat kon dus niet. Maar ja ze is toch ook wel weer de royalty-watcher. Het is nu wachten op RTL Boulevard vanavond; kijken wat Beau, Albert en Peter hierover te zeggen hebben...
|
Z'n dood op alle zenders uitzenden is misschien wat overdreven, maar die man kan maar 1 keer dood gaan, al het andere kan desnoods een paar dagen later nog eens uitgezonden worden.
Laatst gewijzigd op 07-10-2002 om 10:15. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
De een wil het wel weten; de ander niet. Je moet iemand wel de keuze laten; hoewel aan de andere kant heel het land er toch wel kennis van moet nemen. Maar op deze manier dring je het wel aan de mensen op; op elke zender met ieder z;n eigen karakter had min of meer hetzelfde alleen uit andere monden en met andere gezichten als de talking heads bij de beelden en foto's (want gelukkig, die hadden we nog).
Citaat:
Citaat:
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Ik denk eerder andersom. Fortyun was lang niet zo belangrijk als Claus, en 11 september vond niet in ons land plaats. En ja het waren wel alle zenders, begrijpelijker was geweest als ze misschien een uurtje er aan besteed hadden, want ik vind wel dat iedereen moet weten dat hij overleden is.
|
En mensen wees eens een beetje trosts op ons koningshuis, wat wordt het toch allemaal afgekraakt, ga dan lekker in amerika wonen en een president kiezen als je zo tegen de monarchie bent.
Begrijp wel dat je er niet om gaat huilen, maar een beetje respect mag wel hoor!
||
Citaat:
pim fortuyn en 11 september waren onverwacht en hadden grote gevolgen voor de politiek en de maatschappij.. en het trekt ook een groter publiek. Wat boeit het koningshuis nou? voor de meerderheid van de bevolking geen ene hol toch? het koningshuis heeft bijna geen enkele invloed op ons dagelijks leven, dus zo belangrijk was Claus ook weer niet... Het word tijd dat ze die onzin een keer gaan afschaffen, vooral omdat het enige echt sympathieke lid ook al is overleden..
|
![]() |
|
![]() |
wat is iedereen hier toch weer tv verslaafd zeg, zodra je weet dat die man dood is zet je toch gewoon je tv uit en ga je lekker wat anders doen omdat je toch weet dat de hele avond allemaal van te voren klaargemaakte documantaires klaarliggen om de hele avond afgespeelt te gaan worden
|
![]() |
Ik ben het vooral eens met waaromniet.
Tweety2k: "Waar slaat dat nou weer op, Pim fortyun en 11 september kan je wel begrijpen maar dit niet? Ik denk eerder andersom. Fortyun was lang niet zo belangrijk als Claus, en 11 september vond niet in ons land plaats. En ja het waren wel alle zenders, begrijpelijker was geweest als ze misschien een uurtje er aan besteed hadden, want ik vind wel dat iedereen moet weten dat hij overleden is." Jij begrijpt hier een paar dingen ook niet. Claus is overleden door ziekte, de andere gevallen zijn (massa) moord. Het volk wint uiteidelijk weer, minder belastinggeld verspilt aan dat ondemocratische koninghuis. "En mensen wees eens een beetje trosts op ons koningshuis, wat wordt het toch allemaal afgekraakt, ga dan lekker in amerika wonen en een president kiezen als je zo tegen de monarchie bent. Begrijp wel dat je er niet om gaat huilen, maar een beetje respect mag wel hoor!" Dit slaat echt alles. Wij betalen hun wel ff wat centen, zij profiteren van ONS!!! Zij moeten voor ons maar respect hebben!!!! Maar dat hebben ze niet, want voor hun zijn wij maar een paar normale kloteburgertjes, en jij ook. Ik heb echt totaal geen respect voor ze, ze zijn ondemocratisch gekozen, en ze profiteren lekker van ons geld. Als het aan mij lag dan bezetten we nu met z'n alle de paleizen en kicken het koninghuis d'r uit. Mogen ze echt hard gaan werken voor hun geld! wat zou ik dan genieten. Ok, nu weer even over Claus. Claus heeft best wel wat goede dingen gedaan lees ik, leuk voor hem dat hij uit zijn lijden is verlost, klote voor zijn nabestaanden. Maar ja, voor mij is hij maar een van de 6 miljard (!) mensen op de wereld. Het maakt me echt geen fok uit nu die dood is. Wat mij nog meer irriteert is dat iedereen er zo'n heisa over maakt. Vandaag zag ik dus dat mijn vage school de vlag halfstok had gehangen omdat Claus overleden was... Dialoog met mijn klasgenoten: Ik: Claus krijgt wel een vlaag halfstok maar iemand die overreden is niet. Klasgenoot: Claus is toch van het koninklijk huis?! Ik snap het echt niet. Iedereen in deze samenleving is toch gelijk??? Waarom verdient Calus dan meer dan iemand die door een vrachtwagen was overreden, op 14 jarige leeftijd, compleet onherkenbaar? Zelfs Pim Fortuyn kreeg geen vlag halfstok. Nu Claus, nazaat van een ondemocratische koning, dood is, is hij beter dan ons en krijgt hij wel een vlag halfstok? Iedereen is gelijk, dus we hangen voor iedereen die overlijdt een vlag halfstok. Dat is echter niet te doen dus we hangen helemaal geen vlag halfstok. Zo zie ik het. En dan nog die TV... Ik keek vanmiddag alleen maar Dragon Ball Z en zometeen het 10 uur journaal. Bij WTc en Pim had het inderdaad wel gekund, maar ik vind het echt belachelijk dat alle zenders het moeten hebben over een van de 6 miljard mensen die aan een ziekte is overleden! Vooral de publieke zenders stellen me teleur. Ik ben echt zwaar teleurgesteld in onze samenleving, en zeer furieus!!!! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd op 07-10-2002 om 19:22. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ex presidenten in amerika krijgen nadat ze geen president meer zijn nog steeds hetzelfde salaris waar denk je dat dat van betaald wordt.
|
Voor de omroepen is het een sport geworden. Wie trekt de meeste mensen, wie komt het zieligste over, wie leeft het meeste mee met de nabestaanden. Dit is geen medeleven meer. Sommige radio [en tv zenders] vallen onder dezelfde producent en dan is het nog nodig op elk kanaal die prut uit te zenden ...
Ik hoop dat men gauw opflikkert met die kwijlzooi ... weet je hoe lang een dag kan duren als je alleen zo'n klotezooi aan muziek aan moet horen. Ach jah ... men doet toch wat ze willen ... ik zet m'n cd-speler wel aan ... morgen wil ik toch verandering in deze situatie |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Het volk heeft trouwens helemaal geen zeggenschap over het geld dat naar het koninklijk huis gaat. Dat heeft het volk wel over politieke partijen, dus daar moet je niet mee gaan vergelijken. Ik zei bewust weinig macht. "en wat doet Beatrix nou, die heeft echt niet zoveel macht, die zet alleen haar handtekening om iets officieel te "maken" De koningin kan dus een wet verwerpen die door het kabinet is aanvaard. Dat gebeurt vrijwel nooit in de praktijk, maar het idee vind ik niet democratisch. En zoals ik al zei, zij is koningen omdat zij uit de koninklijke familie is. Ik heb nooit op haar gestemd, ondemocratisch. Nu zal ik eventjes de verdiensten van het koninklijk huis opzoeken op de website (wat overigens zeer traag gaat wegens de onterechte aandacht voor Claus) "Welke leden van het Koninklijk Huis ontvangen een uitkering van de staat en hoe hoog is die uitkering? Op basis van de Grondwet en de Wet Financieel Statuut van het Koninklijk Huis (Wet van 22 november 1972 en van 2 juli 1980; Stb. 701 en Stb. 380) ontvangen momenteel zes leden van het Koninklijk Huis een uitkering van de staat. Dat zijn de Koningin, Prins Claus, Prins Willem-Alexander, Prinses Máxima, Prinses Juliana en Prins Bernhard. De uitkering die zij krijgen bestaat uit een component voor personeelskosten, een component voor overige kosten en een inkomensdeel. Voor 2003 zijn de uitkeringen als volgt begroot: De Koningin € 3.966.000 Prins Claus € 793.000 De Prins van Oranje € 949.000 Prinses Máxima € 836.000 Prinses Juliana € 1.071.000 Prins Bernhard € 652.000" Aardig wat kosten he? Hadden ze beter aan iets nuttigs kunnen besteden! Totale kosten: "Wat kost het Koninklijk Huis? Zes leden van het Koninklijk Huis krijgen van het Rijk een uitkering. Behalve de Koningin zijn dat Prins Claus, Prins Willem-Alexander en Prinses Máxima, Prinses Juliana en Prins Bernhard. Voor het jaar 2003 is dat een totaal bedrag van € 8.267.000. Daarnaast kan de Koningin kosten declareren die zij maakt voor de uitoefening van haar functie als staatshoofd, zoals bijvoorbeeld de bedrijfsvoeringskosten van de Dienst Koninklijk Huis. " 16 miljoen gulden ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() http://www.koninklijkhuis.nl/vragen/...ml?vragen.html |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
hoe weet jij dat Bush op een corrupte manier aan de macht is gekomen? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Ik ben al het gezeur over Claus nou ook wel goed zat. Die man was 76, niet jong meer, sterft na totaal maanden in een ziekenhuis gelegen te hebben aan een natuurlijke dood. Goh, hadden we niet verwacht!
Kijk, bij Pim Fortuyn en 11 september zat er nog een duidelijke boodschap achter. Dat is een laffe daad met opzet, die je totaal niet verwacht. Nu is het gewoon een natuurlijke dood van een man die momenteel geen belangrijke functie bezit. Natuurlijk moet er flink aandacht aan besteed worden op tv die avond. Maar om nu zelfs op Yorin FM de programmering om te gooien, nee, dat zuigt zwaar. Ook de eerste pagina's uit de krant heb ik vandaag links laten liggen. |
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
ja ik vindd dit ook nergens op slaan!
oke dat ze het even laten zien vind ik ok maar na een half uur heb ik het wel weer gezien hoor en dat gaat zo dagen door en je ziet elke keer het zelfde het is allemaal herhaling! wil ik gister een leuke film kijken gaat die niet door damn.... KuzZzZz........
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
|