![]() |
|
probeer dat anders eens: http://www.madblast.com/funflash/swf...me_boobies.swf
|
![]() |
||
Citaat:
Meer celdeling is dus meer een gevolg van kanker.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Loontjuh ![]() |
![]() |
|
Dit heb ik van discovery-channel EN een tijdschrift... weet niet meer welke. Ik kan bronnen zodirect niet meer noemen maar ik kan het wel aannemelijk maken (zoals zij het ook deden).
Het lichaam bepaalt de grootte van de borsten op basis van de hoeveelheid vet die aanwezig is in lichaam. Vetcellen onder de huid produceren oestrogeen dat o.a. de uiting van secundaire geslachtskenmerken (positief) beïnvloed. Veel vetcellen betekent dus dat borsten groter zullen worden. De (evolutionaire) reden: Doel van al het leven is zoveel mogelijk voortplanten, borsten zijn bij mensen tot vruchtbaarheidssymbool ontwikkeld. Daardoor is het voor vrouwen voordelig om zo groot mogelijke borsten te hebben (*niet te groot want dan zien ze er voor sommigen niet meer als mens uit... je noemt persoon dan 'vies, raar, oid'). Maar probleem met die borsten is dus dat ze in de weg zitten en storen bij lichamelijk activiteit. Goeie indicator voor maximale grootte is dus vet. Als er erg veel voedsel beschikbaar is (welvaart) dan kan je het beste investeren in sexuele aantrekking = grote borsten = meer aantrekking. Bij weinig voedsel, kan je beter investeren in (vergrootte kans op) eigen overleving dus kleine borsten. Dit hangt dus samen met hoeveelheid vet dus laat je vetcellen (onder de huid dus) oestrogeen produceren.
|
![]() |
volgens mij was ik de persoon die dat zei..
soja bevat namelijk (net als veel andere planten, maar in mindere mate) een hormoon die lijkt op oestrogeen (Genistein). dit beinvloed dus het lichaam enigzins. ik weet niet of het daadwerkelijk de borstgroei beinvloedt, maar het is aangetoond dat (in muizen iig) grote hoeveelheden soja tijdens de zwangerschap de ontwikkeling van het embryo verstoord. geript uit het NewScientist archief: http://home.wanadoo.nl/~botvis/soya.html Laatst gewijzigd op 05-04-2003 om 13:52. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
|