Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-02-2003, 15:55
mylentje
mylentje is offline
Hier op L&G zei iemand dat als een jongen van borsten afwil dat ie minder soja moest eten. Maar worden ze bij een meisje dan groter als je meer soja eet???

Beetje vreemde vraag, maar het lijkt me zo handig
Oud 22-02-2003, 16:02
Verwijderd
Citaat:
mylentje schreef:
Hier op L&G zei iemand dat als een jongen van borsten afwil dat ie minder soja moest eten. Maar worden ze bij een meisje dan groter als je meer soja eet???

Waarom zou dat dan? 'kweenie of het wel waar is, maar goed.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2003, 16:27
Fatal Exception
Fatal Exception is offline
Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat je van soja grotere borsten krijgt als de borsten nog in de groei zijn. Meestal gebeurt dit in de leeftijdscategorie van 11 tot 19 jaar.

De hoeveelheid soja verschilt per persoon, maar dagelijks een grote hoeveelheid sojaconsumptie bewerkstelligt een significant verschil in de borstgroei ten opzichte van normale sojaconsumptie.
Oud 22-02-2003, 17:22
Verwijderd

*denkt dat ze meteen heeeeel veel soja gaat halen*

*denkt ook: meer celdeling---> meer kans op foutjes ---> borstkanker?*
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 11:50
Qimm
Qimm is offline
Het enige wat je kan veranderen door eetpatroon is je gewicht. Niet je borsten! Er is maar 1 manier om grotere borsten te krijgen en das een operatie.
Oud 23-02-2003, 12:57
Quiana
Quiana is offline

Borsten worden toch onder invloed van
hormonen gemaakt, heeft soja niks mee te maken lijkt me..
Oud 23-02-2003, 16:53
Smartie
Smartie is offline
probeer dat anders eens: http://www.madblast.com/funflash/swf...me_boobies.swf
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 19:29
Lizard
Lizard is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:
*denkt ook: meer celdeling---> meer kans op foutjes ---> borstkanker?*
Lijkt me niet, aangezien kanker veroorzaakt wordt door mutatie, en niet door celdeling. (kan er natuurlijk naast zitten)
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 19:32
Verwijderd
Citaat:
Lizard schreef:
Lijkt me niet, aangezien kanker veroorzaakt wordt door mutatie, en niet door celdeling. (kan er natuurlijk naast zitten)
eigenlijk is het meestal zo dat er een mutatie is die verhoogde celdeling veroorzaakt, en dat die verhoogde celdeling een gezwel veroorzaakt, en dat dat gezwel kwaadaardig en dus kanker kan zijn
maar ook verhoogde celdeling op een andere manier kan uit de hand lopen en een gezwel worden
gebeurt gelukkig dan niet zo snel, anders zouden wel heel veel baby's kanker krijgen (die doen immers erg veel aan celdeling)
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 19:59
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
sarahbressers schreef:
eigenlijk is het meestal zo dat er een mutatie is die verhoogde celdeling veroorzaakt, en dat die verhoogde celdeling een gezwel veroorzaakt, en dat dat gezwel kwaadaardig en dus kanker kan zijn
maar ook verhoogde celdeling op een andere manier kan uit de hand lopen en een gezwel worden
gebeurt gelukkig dan niet zo snel, anders zouden wel heel veel baby's kanker krijgen (die doen immers erg veel aan celdeling)
als er tijden de celdeling wat mis gaat, een mutatie, kan dat uitlopen tot een tumor (zowel goed- als kwaadaardig) Vervolgens gaat de tumor zich exponentieel uitbreiden (voor die mensen die net weten wat ik met exponentieel bedoel -> 2, 4, 8, 16, 32, 64 nzovoorts enzovoorts. Kortom erg snel)
Meer celdeling is dus meer een gevolg van kanker.
Oud 24-02-2003, 12:03
Lizard
Lizard is offline
Mutatie komt toch door invloeden van buitenaf? niet door gewone celdeling dacht ik
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 12:28
martijn1985
martijn1985 is offline
Borstgrootte is toch genetisch bepaald? Net zoals de kleur van je ogen? Kan je door veel van iets te eten de kleur van je ogen veranderen?
Oud 03-04-2003, 21:33
sui
sui is offline
vriendin van me zei laatst dat haar borsten gegroeid waren nadat ze voor de eerste keer seks had gehad.
kheb ook al gehoord dat ze van de pil groter worden.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 07:31
Verwijderd
hmm als het waar is ga ik zker meer soja eten
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 10:17
Verwijderd
Citaat:
Fatal Exception schreef op 22-02-2003 @ 17:27:
Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat je van soja grotere borsten krijgt als de borsten nog in de groei zijn. Meestal gebeurt dit in de leeftijdscategorie van 11 tot 19 jaar.

De hoeveelheid soja verschilt per persoon, maar dagelijks een grote hoeveelheid sojaconsumptie bewerkstelligt een significant verschil in de borstgroei ten opzichte van normale sojaconsumptie.
goh, als dat waar is snap ik waarom ik die borstverkleining nodig had..

Loontjuh (die heel erg blij is met dr 'nieuwe' borsten)
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 11:02
a girl
a girl is offline
roddeltje verspreidt door fabriek met soja producten?

waarom zou ja van soja grotere borsten krijgen????
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 11:32
Optima
Optima is offline
argumentatieleer leert ons dat we niet zomaar argumenten kunnen omdraaien die vervolgens dezelfde geldigheid bevatten als het oorspronkelijke argument.

oftewel: lijkt me niet
Oud 04-04-2003, 11:33
Optima
Optima is offline
de makkelijkste, en vooralsnog goedkoopste manier om grotere borsten te krijgen is simpelweg zwanger te worden zonder te bevallen.
Oud 04-04-2003, 19:56
Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Dit heb ik van discovery-channel EN een tijdschrift... weet niet meer welke. Ik kan bronnen zodirect niet meer noemen maar ik kan het wel aannemelijk maken (zoals zij het ook deden).

Het lichaam bepaalt de grootte van de borsten op basis van de hoeveelheid vet die aanwezig is in lichaam. Vetcellen onder de huid produceren oestrogeen dat o.a. de uiting van secundaire geslachtskenmerken (positief) beïnvloed.
Veel vetcellen betekent dus dat borsten groter zullen worden.

De (evolutionaire) reden:
Doel van al het leven is zoveel mogelijk voortplanten, borsten zijn bij mensen tot vruchtbaarheidssymbool ontwikkeld. Daardoor is het voor vrouwen voordelig om zo groot mogelijke borsten te hebben (*niet te groot want dan zien ze er voor sommigen niet meer als mens uit... je noemt persoon dan 'vies, raar, oid'). Maar probleem met die borsten is dus dat ze in de weg zitten en storen bij lichamelijk activiteit.
Goeie indicator voor maximale grootte is dus vet. Als er erg veel voedsel beschikbaar is (welvaart) dan kan je het beste investeren in sexuele aantrekking = grote borsten = meer aantrekking. Bij weinig voedsel, kan je beter investeren in (vergrootte kans op) eigen overleving dus kleine borsten.

Dit hangt dus samen met hoeveelheid vet dus laat je vetcellen (onder de huid dus) oestrogeen produceren.
Oud 05-04-2003, 02:36
skatefamke
skatefamke is offline
maar (voorbordurend op het verhaal van mijn voorganger) soja bevat juist minimale hoeveelheden vet, waardoor het dus volgens die logica geen grotere borsten zou opleveren bij een persoon die veel soja eet??
Oud 05-04-2003, 13:48
notbonefish
notbonefish is offline
volgens mij was ik de persoon die dat zei..

soja bevat namelijk (net als veel andere planten, maar in mindere mate) een hormoon die lijkt op oestrogeen (Genistein). dit beinvloed dus het lichaam enigzins. ik weet niet of het daadwerkelijk de borstgroei beinvloedt, maar het is aangetoond dat (in muizen iig) grote hoeveelheden soja tijdens de zwangerschap de ontwikkeling van het embryo verstoord.

geript uit het NewScientist archief: http://home.wanadoo.nl/~botvis/soya.html

Laatst gewijzigd op 05-04-2003 om 13:52.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 20:20
Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Het lichaam maakt zelf ook vet.

overschotten aan koolhydraten enzo worden zoveel mogelijk omgezet in vet.
Oud 06-04-2003, 13:20
ekki
ekki is offline
Citaat:
smartie85 schreef op 23-02-2003 @ 17:53:
probeer dat anders eens: http://www.madblast.com/funflash/swf...me_boobies.swf

Regels voor berichten