Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-12-2002, 13:06
alpha
alpha is offline
We hebben dit jaar een nieuwe theaterdocente op de Jeugdtheaterschool en hier heeft zowat onze hele groep problemen mee. Ze geeft echt totaal anders les dan de vorige twee docenten waar we les van gehad hebben en dit is, naar mijn mening, niet positief veranderd.
Nou komt er nog bij dat wij niveau 1 zijn, en dat ++ (kindergroep) bij ons in is geplaatst en dus op de eerste les was alles al anders begonnen. We hebben geen goede start gemaakt.

Nou hebben we afgelopen vrijdag een gesprek met elkaar gehad over het feit dat het allemaal niet lekker liep. Maar we zijn er niks mee opgeschoten. Ik heb gezegt wat ik ervan vond maar dit vond deze docent maar onzin. Volgens haar hebben wij de eerste les aangegeven op hoog niveau les te krijgen en dus krijgen we Othello. Nou, dit hoort niet bij de instelling van onze Jeugdtheaterschool, deze staat voor improvisatie ed. Iedereen praatte totaal lang haar heen, ze wou het niet begrijpen had ik het gevoel, ze werd zelfs kwaad terwijl hetgene wat gezegd werd helemaal niet zo bedoelt was! Ze bleef maar doorgaan over de indruk die ze van ons had gekregen tijdens de eerste les, maar dat is geweest en daar valt niks meer aan te veranderen. Wij waren ook geschrokken omdat er twee verschillende groepen van verschillende niveau's bij elkaar in waren gestopt.

Nu voel ik me een beetje shit, ik heb veel gezegd, ik grijp zo'n kans graag aan om te zeggen wat ik vind en dit is niet alleen maar negatief bedoeld!
Maar ik weet al wel dat ik volgend jaar echt niet doorga met theater bij deze docent. Dat is toch niet goed? Wat moet ik hier mee doen, ik wil graag 'leuk' les, ik ga nu weg met een dubbel gevoel, het was wel gezellig maar ook weer niet.

Laatst gewijzigd op 01-12-2002 om 13:09.
Advertentie
Oud 01-12-2002, 20:30
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
ja ik heb het met mijn zangdocente. ze heeft een lager niveau dan mijn vorige docent en daardoor raken we dus achterop. dit werkt ook niet.

jammer dat het praten geen zin heeft gehad. zijn er geen mensen die de leraren moeten controleren of ze volgens het juiste systeem werken? die hebben wij namelijk wel en daardoor is het verschil nooit zo erg.
vraag een keer aan dr of ze echt geen andere dingen wil doen? noem suggesties. dit deden wij ook bij onze toneeldocent en die doet nu echt onwijs leuke dingen met ons! voorheen was het maar saai.

ja moeilijk, ik weet het niet zo goed.
Oud 04-12-2002, 19:29
alpha
alpha is offline
Ze hebben elke week ofzo een gesprek met alle theaterdocenten van het Jeugdtheaterschool maar de mensen van onze locatie hebben alleen haar, die andere docenten zitten er al jaren en hoor je alleen maar leuke dingen over maar die locatie zit een half uur in de auto verderop! Dus echte controle krijgen we niet, en in die gesprekken klinkt natuurlijk alles mooi en aardig...
Oud 06-12-2002, 14:58
Balance
Balance is offline
ik zit ook op een Jeugdtheaterschool en heb 2 jaar terug een dansdocente gehad waar we allemaal een hekel aan hadden. Ze zat ons maar op te fokken en vond dat wij te weinig deden, terwijl we erg ons best deden, maar we allemaal nou eenmaal niet zo best waren in dans...
Maar ze ging op een gegeven moment echt naar doen, ze bleef niet meer aardig. Toen zijn anderen (ik had op dat moment nog niet echt die moed, zat er pas 2 jaar op) naar iemand anders van de jts gegaan en hebben daar gezegd hoe ze over diegene dachten. Het bleek dat we niet de enige groep waren waar het zo liep en uiteindelijk stopte ze met les geven daar (ontslagen of ontslag genomen, dat weet ik niet. Wordt natuurlijk niet aan ons verteld, maar we waren iig van haar af en kregen iemand anders.)

Ik weet niet of er lescoördinaten zijn bij jullie waar je terecht kan of anders mss naar de directeur stappen? Die van ons benadrukte afgelopen zaterdag nog, dat we altijd konden vertellen als een bepaalde docent niet aardig was ofzo of het niet lekker liep. Want zij willen ook alleen maar dat er goed en leuk les wordt gegeven! En zijn jullie de enige groep, dan kunnen ze mss kijken of alleen jullie groep een andere docent kan krijgen. (desnoods zoeken naar een nieuw persoon, als er nog geen andere docent is).
En mss kan een lescoördinate beter uitleggen aan haar wat er fout gaat, want met leerlingen is het meestal toch wat anders.
Doe d'r iig wel wat aan, want het is gewoon zonde. Theaterschool is echt
(kmag vanavond weer )
Oud 08-12-2002, 11:20
alpha
alpha is offline
Citaat:
Ik weet niet of er lescoördinaten zijn bij jullie waar je terecht kan of anders mss naar de directeur stappen?
Een meisje van onze groep heeft ik-weet-niet-hoevaak naar een andere docente gebeld maar telkens nam ze niet op of was er niet. Op de vraag of ze haar terug wou bellen werd okay geantwoord (door degene die opnam) maar vervolgens is er niet een keer teruggebelt.

Maar afgelopen keer ging het al wat beter dus ik kijk het eerst even aan.

Regels voor berichten