Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-10-2002, 17:15
Ine
Ine is offline
een van mijn beste vriendinnen is dood... het is nu "al" ongeveer 5 maanden geleden, maar toch denk ik er nog elke dag aan. als er iemand iets zegt over kanker (ze is nl aan leukemie gestorven) of zelfs er nog maar een mop over verteld, begin ik terstond te huilen. ik ben 1 keer naar haar graf geweest, en dat wil ik nooit meer. ik heb drie dagen in mijn kamer gezeten omdat ik me zo slecht voelde, toen drong het precies maar tot mij door... kgraak er echt niet uit en kweet nu gewoon niet meer wat doen. als men ouders vragen wat er is zeg ik gewoon dat er niets is... maar wat ik ook merk is, dat als ik verdrietig ben om iets anders aan andere mensen zeg dat het om mijn vriendin is... ik voel dit aan als verraad... is dat slecht? en hoe kan ik eindelijk terug mijn normaal leven oppikken???
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-10-2002, 17:29
Gael
Gael is offline
Als je slecht voelt daardoor is het zowiezo een probleem. Het is helemaal niet fout om met iemand hierover te praten, juist goed. Vergeet dat niet.

Om het voor jezelf te houden, te pieken en je slecht te voelen is niet zo'n goed idee. Heb jij vaak de gedachte dat je alles wel alleen aankan? If so... pleaz sta open voor alle soorten hulp want het kan je meer helpen dan je denkt.

Good luck.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 17:46
Ine
Ine is offline
Citaat:
Gael schreef:
Als je slecht voelt daardoor is het zowiezo een probleem. Het is helemaal niet fout om met iemand hierover te praten, juist goed. Vergeet dat niet.

Om het voor jezelf te houden, te pieken en je slecht te voelen is niet zo'n goed idee. Heb jij vaak de gedachte dat je alles wel alleen aankan? If so... pleaz sta open voor alle soorten hulp want het kan je meer helpen dan je denkt.

Good luck.
ik stond altijd open voor hulp, maar iedereen die me probeerde te helpen (op alle mogelijke manieren) heeft tot nu toe gefaalt... Ik durf niet meer om hulp te vragen omdat het tenslotte toch al 5 maanden gelezen is... De meesten reageren nu verbaasd dat ik er nog niet over heen ben...
Oud 09-10-2002, 18:13
miekmuis
miekmuis is offline
Ik neem aan dat die vriendin van jou wel meer vriendinnen had en misschien wel gezamelijke vriendinnen met jou... Misschien kun je er met hun over praten.
Wat misschien ook zou kunnen helpen is je niet zo te concentreren op het feit dat ze er niet meer is, maar het feit dat ze er ooit wel is geweest. Haal leuke herinneringen aan haar op. Ga oude foto's bekijken en durf op een fijne manier aan haar te denken. 5 Maanden is helemaal niet raar hoor! Ik heb zelf een vriendin verloren... ze is niet doodgegaan, maar door omstandigheden kon ik geen enkel contact met haar hebben. Dat meisje was zo ongelooflijk belangrijk voor mij en ik ben er nu (1,5 jaar later) nog niet helemaal overheen....
Dus je ervoor schamen oid dat je haar nogsteeds mist is absoluut nergens voor nodig, dat je haar mist laat alleen maar zien dat je veel om haar gaf!

*succes*
Oud 09-10-2002, 18:40
Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
Citaat:
Ine schreef:
ik stond altijd open voor hulp, maar iedereen die me probeerde te helpen (op alle mogelijke manieren) heeft tot nu toe gefaalt... Ik durf niet meer om hulp te vragen omdat het tenslotte toch al 5 maanden gelezen is... De meesten reageren nu verbaasd dat ik er nog niet over heen ben...
Bij sommige mensen komt het pas na x aantal jaren naar voren dat ze het verlies van een dierbare nog niet verwerkt hebben, en gaan dan ook nog hulp zoeken. Dus het is helemaal niet gek om na 5 maanden hulp te zoeken.
En het is echt niet zo dat je er binnen een maand ofzo over heen moet zijn . . . dus moet je dat ook niet willen. Zoiets heeft zijn tijd nodig. Desnoods duurt het een aantal jaren, bij ieder mens is dat verschillend.

Heel veel sterkte er mee, en er komt een dag dat je aan haar kunt terug denken met alleen maar een glimlach op je gezocht.
Oud 09-10-2002, 18:43
Gothic
Gothic is offline
Wat zou je vriendin willen? Dat je zo doorleeft, dat je zo verdrietig ben en altijd je rot voelt? Of zou ze willen dat je doorleeft? Ik denk het laatste niet? Door je zo rot te voelen 'verraad' je je vriendin meer, dan als je gelukkig doorleeft en geniet van de mooie momenten met haar, want door het verdriet (je denkt nu aan 1 moment, haar dood) denk je niet genoeg aan de mooie momenten en dat verdient ze niet...
Oud 09-10-2002, 18:56
kleine wicca
kleine wicca is offline
Mensen verbaasd dat je er nog niet over heen bent? sorrie? hoe durven ze?!! Zoiets draag je je hele leven mee en het zal altijd bij je blijven en er zullen altijd weer momenten komen dat je dr even keihard om moet huilen, en probeer dat alsjeblieft niet tegen te houden omdat andere mensen dat raar vinden hoor!!!

Toch moet je ook proberen om met dit verdriet verder te leven. Het slijt, het gevoel gaat een plekje krijgen, probeer om de een of andere manier dit "af te sluiten". Schrijf een brief an haar die je verbrand ofsow, je moet in elk geval ergens een begin maken waarvan je kan zeggen: kom, ik ga kijken of ik weer ergens verder kan, een nieuw begin aan mn leven maken.

Misschien heb je in je leven eerder dit soort moeilijke momenten gehad en dan was daar een goede vriendin voor je, en nu moet je het zonder haar doen, en ja dat lijkt me heeeel moeilijk, maar er zijn vast wel mensen met wie je WEL kan praten en die jou dr doorheen gaan slepen en je zult merken dat er een moment komt dat je weer kan lachen en ook met een glimlach aan je vriendin kan terugdenken, want dat zou zij ook graag willen.....

heel erg onwijs veel sterkte!
Oud 10-10-2002, 06:08
Verwijderd
*herkent*

tis nu meer dan 2 jaar glede da mun beste vriendin is overlede (was heel plotseling.. verongelukt..).. en kzit der nog steeds erg mee..

mjah.. kweet zelf oowk nie hoe ik der overheen kan kome ofsow..

maar probeer der iig over te prate en het te verwerke..
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 11:36
Wasteland
Wasteland is offline
Citaat:
Shadow Of Death schreef:
*herkent*

tis nu meer dan 2 jaar glede da mun beste vriendin is overlede (was heel plotseling.. verongelukt..).. en kzit der nog steeds erg mee..

mjah.. kweet zelf oowk nie hoe ik der overheen kan kome ofsow..

maar probeer der iig over te prate en het te verwerke..
Inderdaad probeer er over te praten. Zoiets is altijd verschrikkelijk. Je zult het rouwproces waar je nou in zit toch ooit moeten verwerken. Oftewel op een gegeven moment is het de bedoeling dat je het een plaatsje hebt gegeven ergens in jezelf en dat je de draad weer op kan pakken waar je geeinigd was. Dit doe je onder andere door er veel met anderen over te praten. Praat erover met mensen waar jij vertrouwen in hebt. Huilen is ook een manier om dingen te verwerken!

Gecondoleerd meisje en heel veel succes! Denk maar zo alles komt goed!
Oud 10-10-2002, 11:45
Verwijderd
Citaat:
Ine schreef:
Het gaat hier toch niet om anderen of wat zij vinden?

JIJ voelt je kut, en hebt daar alle recht toe, of anderen het nu vreemd vinden of niet. Hun gevoelsleven zit kennelijk anders in elkaar, maar jij hebt een eigen karakter en bent hier dus nog niet overheen..

Onthou dat hierin, het gaat hierin om JOU, dat JIJ je kut voelt, en daar niet uitkomt. Wat anderen daarmee doen of daar van snappen maakt niet uit, jij hebt recht op hulp om hieruit te komen, hoe lang het ook geleden is. Je kan er toch moeilijk maar mee blijven ziten?

Nja, dat wou ik even kwijt
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 16:33
Wasteland
Wasteland is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:
Het gaat hier toch niet om anderen of wat zij vinden?

JIJ voelt je kut, en hebt daar alle recht toe, of anderen het nu vreemd vinden of niet. Hun gevoelsleven zit kennelijk anders in elkaar, maar jij hebt een eigen karakter en bent hier dus nog niet overheen..

Onthou dat hierin, het gaat hierin om JOU, dat JIJ je kut voelt, en daar niet uitkomt. Wat anderen daarmee doen of daar van snappen maakt niet uit, jij hebt recht op hulp om hieruit te komen, hoe lang het ook geleden is. Je kan er toch moeilijk maar mee blijven ziten?

Nja, dat wou ik even kwijt
Mee eens daarbij wil ik nog even opmerken dat ieder mens anders is daar wil ik mee zeggen dat iedereen anders omgaat en de gebeurtenissen op zijn/haar eig manier. Iedereen reageert anders op dit soort gebeurtenissen.
Oud 10-10-2002, 16:43
- Cadaveria -
- Cadaveria - is offline
*knuf*

Mijn beste vriend zn vader is ook aan kanker gestorven.. Echt een geweldig man was het.. Ik kan er ook niet tegen als iemand met dat soort termen smijt als ie scheld o.i.d...
Met citaat reageren
Oud 11-10-2002, 15:32
angel_girl
angel_girl is offline
Reageren

Regels voor berichten