Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-11-2002, 16:40
*mystery*
*mystery* is offline
hoihoi, kheb sinds kort weer een nieuwe vriend. hij is op zich best gelovig en weet wat seks betreft (nog) niet goed wat hij wil. het ene moment wil hij wachten tot het huwelijk, het andere moment wil hij nog een paar maanden wachten, en weer het volgende wil hij gelijk met me naar bed, en dan belt ie me 's avonds weer op dat ie wil wachten tot het huwelijk, en aan het eind van het gesprek is het weer een paar maanden (ja, volg je het nog? nee? ik ook niet... )
Kijk, ik wil hem echt niet van zijn geloof afbrengen ofzo, ik wil dat hij zijn hart volgt, en dat als hij wil wachten tot het huwelijk, dat hij dat moet doen, maar hij weet ook dat ik dat niet kan. ik wil voorlopig echt nog niet trouwen, en om nou nog een paar jaar met seks te wachten... het klinkt misschien stom, maar ik vind dat als je echt van iemand houdt dat je dan wel met diegene naar bed kan gaan. ik vind het gewoon erbij horen, en opzich ook wel onmisbaar in een relatie. natuurlijk wil ik mijn relatie (voor zover je het dat al kan noemen) niet stuk laten lopen door iets als seks, maar ik wil ook niet een paar jaar wachten !!!

wat moet ik nou doen??? ik wil niet wachten, maar ik wil hem ook niet iets laten doen wat hij niet wil!!!
Oud 13-11-2002, 17:52
mathfreak
mathfreak is offline
Ik vind het helemaal niet stom klinken als je vindt dat je best met iemand naar bed kunt gaan als je van die persoon houdt. Het is per slot van rekening niet meer dan normaal dat je zo uiting geeft aan wat je voor elkaar voelt. Ik kan me goed voorstellen dat je er weinig voor voelt om nog een paar jaar met seks te wachten. Ik kan je alleen maar aanraden om eens door middel van een gesprek met hem na te gaan hoe men in zijn geloof precies tegen sex in het algemeen aankijkt. Als er vanuit zijn geloof geen bezwaar bestaat tegen sex voor het huwelijk lijkt het mij in ieder geval geen probleem dat jullie regelmatig met elkaar naar bed gaan. Hopelijk kun je hier iets mee.
Oud 13-11-2002, 18:14
Dark Angel
Dark Angel is offline
Vraag 'm gewoon om duidelijkheid. Recht-toe, recht-aan, vragen wat hij nu precies wil, want hij maakt je in de war zo.

En nee, het is niet onmogelijk of onredelijk om een relatie te eindigen omdat je sexueel niet bij elkaar past. 1 van de redenen dat ik niet meer bij m'n ex ben is dat hij een sex-drive van 0,0 had en ik daar niet mee kon leven.

(m'n nieuwe vriend wist niet wat 'm overkwam, ik vind 't heerlijk om iemand te hebben die net zo vaak wil als ik...)

Laatst gewijzigd op 13-11-2002 om 18:17.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 18:37
Fallen396
Fallen396 is offline
Kijk hè, dit zou mijn tactiek zijn

Ge gaat naar zijn thuis en ge doet zoiets aan waarvan gij denkt dat hij niet aan kan weerstaan, ge belt aan en iemand doet open en ge vraagt naar uw vriendje en dan..................

Ik ben van het mannelijke geslacht.
Ik probeer dit niet.
Als ik dit zou doen zou de man des huizes zijn geweer pakken en mij vermoordeb
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 19:23
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Waar staat precies in de bijbel dat sex voor het huwelijk niet toegestaan is?
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 19:56
NecroDopey
NecroDopey is offline
Ik zie de logica van een paar maanden wachten niet.. dat komt dan voort uit onzekerheid, niet zozeer vanwege religieuze overwegingen. Of wil hij na een paar maanden al trouwen?
Oud 13-11-2002, 22:38
Verwijderd
Citaat:
S@nder schreef:
Waar staat precies in de bijbel dat sex voor het huwelijk niet toegestaan is?
deuteronomium 22 "een bruid in opspraak"
Met citaat reageren
Oud 14-11-2002, 07:15
Verwijderd
hij wil gewoon over een paar maanden al met je trouwne dus

EN verder, sex pas na het huwelijk zuigt..
Als je getrouwd bent, en de sex is slecht, dan ben je binnen een jaar waarschijnlij al gescheiden hoor..
Met citaat reageren
Oud 14-11-2002, 12:00
NecroDopey
NecroDopey is offline
Misschien is hij wel zo gelovig dat sex puur uit lust er niet eens in zit, alleen ter voorplanting
Oud 14-11-2002, 12:46
Ilsje
Ilsje is offline
Citaat:
NecroDopey schreef:
Misschien is hij wel zo gelovig dat sex puur uit lust er niet eens in zit, alleen ter voorplanting
Dan maar hopen dattie 248678912745053417 kinderen wil
Met citaat reageren
Oud 14-11-2002, 14:56
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Citaat:
Jadie schreef:
deuteronomium 22 "een bruid in opspraak"
Ik heb het net gelezen. Een vrouw die al sex voor het huwelijk heeft gehad moet gestenigd worden.

Maar ik denk niet dat God zo is.

Herrinnert iemand zich nog dat de farizeeën en schriftgeleerden Jezus in moeilijkheden proberen te brengen? Ze brachten hem naar een vrouw die betrapt was op vreemdgaan. Die zou dus eigenlijk gestenigd moeten worden. Jezus zie: "Degene die zonder zonde is, werp de eerste steen". Niemand gooide dus een steen. Die vrouw werd vergiffenis geschonken.

Er staat ook, in Deuteronomium 22, "verbod om zich te kleden als het andere geslacht". "Het is vrouwen verboden zich als een man te kleden, het is mannen verboden vrouwenkleren te dragen. Van wie zoiets doet, heeft de Heer, je God, een diepe schaamte."

Zou het God nou echt uitmaken wat je aanhebt? Ik denk het niet, het gaat om je innerlijk.

Mijn conclusie is het volgende. De bijbel is natuurlijk flink wat keren overgeschreven. De bijbel werd vaak overgewschreven door de religieuze fanatiekelingen, de 'hardcore' gasten. Het lijkt mij niet verassend dat zij tijdens het overschrijven hun eigen interpretatie er aan toegevoegd, wat veel veranderde. Dat het vertalen niet altijd helemaal goed ging, zodat zinnen verdraaid werden of dat er fouten inslopen. Of misschien hebben ze het wel met intentie veranderd, omdat ze vrouwen niet zo leuk vonden. Dan kan je er makkelijk inzetten dat vrouwen maar gestenigd moeten worden na dit en dat.

De bijbel is na al die keren overschrijven in verval geraakt. Als Jezus of God nu de bijbel zou lezen zou hij waarschijnlijk (figuurlijk) een hartaanval krijgen, omdat er van die idiote dingen instaan.

Sex voor het huwelijk, waarom zou dat niet mogen? Het is toch niet schadelijk? Het laat alleen de liefde zien die je voor iemand hebt, of gewoon om plezier te maken. Ik zie niet waarom het schadelijk is, het is trouwens in de bijbel allemaal ook niet zo goed onderbouwd (waarom iets verboden is e.d.)

De bijbel houdt natuurlijk wel een kern van waarheid, maar ik zou sommige dingen maar met een korreltje zout nemen. Mijn excuses als ik deze topic genuked heb met mijn religieuze discussie.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2002, 15:16
Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
*mystery* schreef:

Kijk, ik wil hem echt niet van zijn geloof afbrengen ofzo, ik wil dat hij zijn hart volgt, en dat als hij wil wachten tot het huwelijk, dat hij dat moet doen, maar hij weet ook dat ik dat niet kan.
...
het klinkt misschien stom, maar ik vind dat als je echt van iemand houdt dat je dan wel met diegene naar bed kan gaan. ik vind het gewoon erbij horen, en opzich ook wel onmisbaar in een relatie.
Waarom moet deze beslissing alleen van zijn kant komen? Als jij echt veel van hem houd schuif je de sex aan de kant, dat zou geen obstakel moeten zijn.
Oud 22-11-2002, 09:09
gangsta_bitch
gangsta_bitch is offline
dan vraag je dat aan hem, als hij he tniet wil moet je daar respect voor hebben vindt ik ieder in zijn eigen waarde laten daar hoort ook zijn geloof bij, sterkte ermee xxxxx

ciaoi

gangsta_bitch
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 09:27
OriginalMisfit
OriginalMisfit is offline
lullig trouw je met hem blijkt dat je niet sexueel "connectable" bent of blijkt hij homosexueel te zijn
Oud 22-11-2002, 10:07
dark spirit
dark spirit is offline
Op zich is het natuurlijk best wel goed van hem, als hij er echt zo achterstaat. Aan de andere kant:

we leven in 2002 hoor!!!

Probeer gewoon eens uit te zoeken om welke reden hij nog geen sex wil. Is het echt het geloof, of wil hij gewoon nog even wachten? (bv tot jullie relatie wat zekerder is).
Als je echt van hem houdt, zul je zijn keuzes moeten respecteren, dus als het vanwege het geloof is, zul je toch moeten wachten
Oud 23-11-2002, 16:32
*mystery*
*mystery* is offline
in de bijbel staat dat je puur moet zijn als je het huwelijk in treed, om de liefde aan je partner te laten zien. dat jij de enige bent voor hem/haar. ik vind dat liefde en seks bij elkaar horen. dat hij een paar maanden wil wachten vind ik heel goed van hem! maar let's be honest here: ik ga niet wachten tot het huwelijk. ik wil namelijk nog lang niet trouwen. en dat zou betekenen dat ik nog tien jaar moet wachten met seks (en ik ben geen maagd meer, dus voor mij heeft het geen zin).
maar goed, hij heeft al een keuze gemaakt hoor... hij zei dat ie nog vier maanden wou wachten... schijnbaar had ie het gevoel dat ie me al vier maanden kende

hij zit een beetje tussen z'n vader (zeer gelovig) en z'n moeder (totaal niet gelovig) in. maar hij vind ook dat seks voor het huwelijk wel kan, als je maar van elkaar houdt, en niet met veel meisjes voor je huwelijk naar bed gaat. kan ik me wel wat bij voorstellen.
Oud 23-11-2002, 16:57
Verwijderd
Citaat:
*mystery* schreef:

als je maar van elkaar houdt, en niet met veel meisjes voor je huwelijk naar bed gaat. kan ik me wel wat bij voorstellen.
en een paar weken geleden wist je niet of je t wel of niet moest uitmaken omdat je zoveel van die jongen hield

echte liefde...
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten