Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-10-2002, 22:37
Cai
Cai is offline
Mijn vriendin doet dit jaar HAVO en ze heeft geen flauw idee wat voor vervolgopleiding ze wilde doen. Ze had zelf in gedachte óf comerciele economie óf een horeca opleiding.

We zijn samen naar de open dag geweest van de HES, en daar was ze niet erg enthiousiast over. Horeca trekt haar eigenlijk ook heel weinig.

Ze wil nu een jaar gaan werken, om zichzelf te "orienteren".

Ik ben hier eerlijk gezegd niet een voorstander van, omdat je misschien gewend gaat raken aan het geld, je ontwikkeling gaat minder sneller etc.

Als er mensen zijn die ervaring hebben met het jaar werken tussen de studies zouden die deze met mij willen delen. Misschien veranderen ze mij van gedachte of laat ik ze m'n vriendin lezen zodat ze nog een keer serieus gaat nadenken voordat ze dat gaat doen.

Bij voorbaat dank,
Daan
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-10-2002, 07:54
miro
miro is offline
Ik verplaats hem naar school en studie want daar hoort ie thuis
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 08:55
het dappere meisje
het dappere meisje is offline
ik vind het een heel goed plan, doe het namelijk zelf nu ook en je leert juist meer, ik leer nu juist bijvoorbeeld dat ik niet in een groot bedrijf wil werken. En niet onder een baas wil werken. (later)

en een jaar werken is juist leuk je bent even van de schoolgaande jeugd af en komt es onder de volwassenen

maar ik moet wel zeggen dat ik bang ben dat ik volgend jaar geen zin meer heb in school, omdat ik er nu ontzettend van geniet dat ik geen huiswerk meer hoef te maken, niets uit mijn hoofd hoeft te leren etc.

oke niet dat werken niet zwaar is want ze je bent van 900-1800 meestal weg. Dus dat is ook weer een ander ritme. Maar toch is het wel aan te raden, gewoon omdat je je dan goed kan orienteren. want wat heb je eraan als je een opleiding gaat doen, waar je toch niet zeker over bent dat je het echt wil, daar heb je je hele leven spijt van!

Laatst gewijzigd op 10-10-2002 om 08:58.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 18:57
CokemanLalalala
CokemanLalalala is offline
bij mij is dat ene jaar inmiddels 2 jaar geworden maarja je moet mij maar niet als maatstaaf nemen
orienteren heb ik nauwelijks gedaan omdat ik niet gemotiveerd was enzo. weet niet hoe het met je vriendin zit natuurlijk... als je een gemotiveerd persoon ben kan het weinig kwaad. dan aanvaard je ook dat je tijdens je studie weer 1 of ander lullig bijbaantje moet nemen enzo. iets wat ik nooit en te nimmer zal doen.
ik denk zeker dat het zo is dat je leervermogens enzo (je snapt wel wat ik bedoel waarschijnlijk) er niet beter op worden. je bent het niet meer gewend te concentreren. al met al heb ik er geen spijt van want een studie kiezen terwijl je er niet echt achter staat is ook maar niks...
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 13:43
Sommetje
Sommetje is offline
Citaat:
Cai schreef:
, omdat je misschien gewend gaat raken aan het geld,
Wat is er mis als je gewend raakt aan geld?

Ik denk dat het niet erg is als ze een jaartje gaat werken en zo op ideeën komt. Je kan nl. beter een jaar later met studeren beginnen, maar wel een studie doen die je leuk vindt dan dat je meteen na je eindexamen met een studie begint en dat die je niet bevalt.
Oud 15-10-2002, 16:30
CokemanLalalala
CokemanLalalala is offline
Citaat:
Sommetje schreef:
Wat is er mis als je gewend raakt aan geld?

niks hoor, alleen dat je vreselijk baalt als je weer op zwart zaad zit tijdens je studieperiode! werkt demotiverend enzo
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 17:07
Stainleszs
Stainleszs is offline
Citaat:
CokemanLalalala schreef:
bij mij is dat ene jaar inmiddels 2 jaar geworden maarja je moet mij maar niet als maatstaaf nemen
orienteren heb ik nauwelijks gedaan omdat ik niet gemotiveerd was enzo. weet niet hoe het met je vriendin zit natuurlijk... als je een gemotiveerd persoon ben kan het weinig kwaad. dan aanvaard je ook dat je tijdens je studie weer 1 of ander lullig bijbaantje moet nemen enzo. iets wat ik nooit en te nimmer zal doen.
ik denk zeker dat het zo is dat je leervermogens enzo (je snapt wel wat ik bedoel waarschijnlijk) er niet beter op worden. je bent het niet meer gewend te concentreren. al met al heb ik er geen spijt van want een studie kiezen terwijl je er niet echt achter staat is ook maar niks...
Hmmmm dit verhaal komt me bekend voor zeg. whahaha zie 2 maanden na de 1e dag van de opleidin, en nu in het school en studern
Reageren

Regels voor berichten