Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-01-2003, 13:46
Ninnoc
Ninnoc is offline
ik had gister een gesprek met mijn hospita over gevoel dat je bij bepaalde zaken krijgt.

Zij heefr de oorlog meegemaakt en zogauw ze duits hoort denkt ze daar meteen negatief over een heeft zo iets van "daar wil ik nix mee te maken hebben"
Ik persoonlijk heb dat als ik bijv. amerikaans hoor of mensen met bepaalde kledingstijl zie, dan zit er meteen in mijn achterhoofd het idee dat die mensen dom zijn. Domme gedachte natuurlijk

Als goed mens vecht ik daar natuurlijk tegen en zal niet zo snel laten merken. Maar ik dnek dat het heel natuurlijk is.
Waanneer heb jij dat en vecht je er ook tegen of ben je er ook stellig van overtuigt dat gabbers agressief zijn ofzo.
Oud 13-01-2003, 15:15
qghp
qghp is offline
Ik heb het wel dat als er van die skinheads over straat lopen met hun strakke spijkerbroeken en witte veters in hun kisten,
dan denk ik meteen bij mezelf van KUTRACISTEN!
Terwijl ik op dat moment die mensen wel op hun uiterlijk beoordeeel en ik dus zelf eigenlijk ook een racist ben
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 15:32
Rrr.
Rrr. is offline
Ja, ik heb wel vooroordelen.. die skinheads, waar mat-ice het over heeft; Mocht ik die ergens tegenkomen dan zou ik ze proberen te mijden. Het is misschien niet eerlijk, maar eerder voorgekomen situaties met mensen die er zo uitzagen waren niet altijd even prettig.

Verder voel ik me bijvoorbeeld bij Marokkaanse jongeren niet altijd op mijn gemak, ook weer een vooroordeel (die wederom gebaseerd is op dingen die ik meegemaakt heb met die bepaalde groep).

Laatst gewijzigd op 13-01-2003 om 15:36.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 15:53
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Om eerlijk te zijn ben ik het helemaal met YuckFou (Lin, toch ?) eens. das makkelijk
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 16:50
Verwijderd
Citaat:
WishfulDreaming schreef:
Om eerlijk te zijn ben ik het helemaal met YuckFou (Lin, toch ?) eens. das makkelijk
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 18:54
mystic girl
mystic girl is offline
ik ben het ook geheel mee eens met de bovenste drie, behalve dan met skinheads, van die ik ken heb ik nooit problemen mee gehad, maar met marokaanse jongeren heb ik ook wat moeite, ook ervaringen.
maar over het algemeen is het soms niet goed om vooroordelen over iemand te hebben, ik probeer dan ook altijd open te staan voor mensen, soms zijn je vooroordelen totaal misplaatst,maar soms ook niet
Oud 13-01-2003, 19:02
Jules
Jules is offline
Ik heb eigenlijk nergens echt problemen mee.. maar ik liep eergisteren in de stad, en ik zag twee jongens: strakke spijkerbroek, omgeslagen tot hun kisten, bomberjack en bivakmuts op toen dacht ik wel even: hmm.
Oud 13-01-2003, 19:52
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
Sooz schreef:
Ik heb eigenlijk nergens echt problemen mee.. maar ik liep eergisteren in de stad, en ik zag twee jongens: strakke spijkerbroek, omgeslagen tot hun kisten, bomberjack en bivakmuts op toen dacht ik wel even: hmm.
idd....

ik probeer wel m'n best te doen niet bevooroordeeld te zijn (wat me naar mijn idee wel aardig lukt) alleen soms is het verglijden in vooroordelen wel erg makkelijk/voordehand liggend
Oud 13-01-2003, 20:34
Gaia
Gaia is offline
Ik ben echt niet racistisch. Maar ik werk in een kledingzaak en daar komen vaak groepjes getinte jongeren.....(echt 1 bepaalde tint, uit 1 land, kweet alleen niet welk land).

En telkens als die jongeren in de winkel zijn word er een verschrikkelijk duur vest gestolen. Een keer zag ik het gewoon voor mijn ogen gebeuren, maar een van de jongens hield me tegen, toen ik de gang uit rende om achter ze aan te gaan.
En het zijn wel telkens dezelfden. Het zijn twee verschillende grote groepen. En alsmaar gebruiken ze dezelfde tactiek: 1 gaat mij afleiden. De anderen verspreiden zich over de winkel, zodat ik niet meer kan volgen wie wat gaat doen. En we mogen die groepen ook niet niet binnenlaten, want dat is racisme.
Door hen kreeg ik vooroordelen, maar ik ben er ook als het ware tegen gaan "vechten". En toen ik merkte dat het altijd dezelfde groepjes zijn en ik heb het nu eigelijk alleen bij die jongeren die in groepjes binnenkomen.
(het vervelende is, je kan er niks aan doen) (aan het jatten dan)
Oud 14-01-2003, 10:58
Roxy
Roxy is offline
yeps iedereen heeft dat soort gevoelens/vooroordelen bij bepaalde mensen, bijna iedereen heeft dat ook bij dezelfde soort mensen, bijvoorbeeld die skins of die groep marokaanse jongens, alhoewel nederlandse jongeren vink net zo erg.. ze zijn vaak negatief in de media en dus heb je al snel dat beeld... en jep ik probeer het ook nie te doen, maar onbewust doek het toch stiekem
Oud 14-01-2003, 11:08
Hukkie
Hukkie is offline
Ik doe ook mn best om zoveel mogelijk onbevooroordeeld te zijn. Ik weet nog dat ik vroeger nogal snel mn oordeel klaar had en dan kilometers naast zat en daar pin ik me dan op vast, later kun je dan latijd nog je beeld bijstellen.
Maar je ontkomt er idd niet aan een bepaald gevoel te krijgen bij bepaalde personen. Ik moet zeggen dat ik me ook niet altijd op mn gemak voel als ik langs een groepje opgeschoten scooterfanaten loop, maar dat zal ook wel met ervaringen te maken hebben.
Oud 14-01-2003, 13:17
rodina
rodina is offline
naja ik ga harder fietsen als ik in het donker langs het station fiets waar vaak een hoop jongeren staan, omdat dr wel vaker wat gebeurd.

Fout voorbeeld , maar goed vooroordelen tja die dingen zijn vaak ergens op gebaseerd en enorm overdreven. Ik heb ze in mn achterhoofd maar ik doe er niets mee. Mensen zijn meer dan een huidskleur of een hoofddoek.
Oud 14-01-2003, 13:22
Faery
Faery is offline
Hangjongeren. Denk altijd dat al die lui zo debiel als een deur zijn. Dat staat maar een beetje tegen een scooter aan en peuken te roken.. kssjt.
Oud 14-01-2003, 14:16
attrib
attrib is offline
vooroordelen zul je altijd krijgen lijkt me.
Een gabber wordt gauw gezien als een 'nazi' als je um zo ziet met z'n Lonsdale shit, strakke broek, booties en kaal geschoren kop..

Iemand die zich 'punk' kleed worden gewoon vaak bekeken door mensen die dat dan 'raar' vinden.. en tjah ga zo maar ff door...
Oud 14-01-2003, 14:41
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Ik heb het ook wel, alleen probeer ik het wel te onderdrukken, en ik probeer die mensen ook niet te ontwijken, vaak zat is het zo dat ze niet zo zijn als je op het eerste gezicht denkt. Maar ik ben vaak nog wel wat voorzichtig.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 19:30
Floosje
Floosje is offline
Ik denk dat iedereen die gevoelens weleens heeft en het is ook moeilijk om niet bevooroordeeld te zijn.
Ik heb t zelf vaak bij van die foute gasten (opgerolde broek, streepblousje scooter ketting etc) of idd ook bij gabbers.
Maar ja ik probeer het wel tegen te houden, want het is niet altijd ergens op gebaseerd, maar dat is toch wel moeilijk ja.
Oud 14-01-2003, 19:37
+Luna Annwyn+
+Luna Annwyn+ is offline
Ik heb het idd bij nazi's ook ja.
Maar dat heeft niet alleen met vooroordelen te maken denk ik.
Tuurlijk, er zullen best aardige mensen tussen zitten, maar als ik ze zo over straat zie lopen stralen ze toch iets van agressiviteit uit.

En voor marrokaanse/turkse (en meer van dat soort landen) mannen.
Niet perse de jongere. Daar heb ik zelf nog nooit problemen mee gehad. Maar vooral de wat oudere. Tussen de 30 en 50.
Die zijn zooo vervelend! Daar heb ik gewoon te vaak dingen bij meegemaakt, dat ik ze niet meer vertrouw.
Oud 14-01-2003, 22:39
maar
maar is offline
Ik heb over ieder type mens wel vooroordelen ja, gewoon dingen die in mijn ervaring bij dat soort mensen horen. Ik kan mijn mening ook snel bijstellen hoor, en het is niet zo dat ik bepaalde mensen maar negeer, maar in mijn achterhoofd verwacht ik wel een beetje dat iemand zo of zo zal zijn. Lijkt me inderdaad heel natuurlijk, de vraag is alleen of je er iets mee doet.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 11:23
soffietje
soffietje is offline
Citaat:
mat-ice schreef:
Ik heb het wel dat als er van die skinheads over straat lopen met hun strakke spijkerbroeken en witte veters in hun kisten,
dan denk ik meteen bij mezelf van KUTRACISTEN!
Terwijl ik op dat moment die mensen wel op hun uiterlijk beoordeeel en ik dus zelf eigenlijk ook een racist ben
heb ikook
Oud 15-01-2003, 12:08
Synonym
Synonym is offline
Inderdaad... Skinheads. Ik weet dat het fout is om zo bevooroordeeld te zijn. Maar vaak zien die er zo agressief uit! En ook vaak van die Londsdale lui... Daar heb ik vaak het idee bij dat ze zo dom zijn kan ik niks aan doen.
Reageren

Regels voor berichten