Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-12-2001, 18:32
Snufje
Snufje is offline
haai! Ik wist ff geen titel, maar zijn jullie al vaak lenzen kwijtgeraakt? (voor degenen die lenzen hebben)Ik heb 1 lens door de wasbak gespoeld (1e week dat ik ze had ) en 2 lenzen gescheurd.. Jullie?
Met citaat reageren
Oud 11-12-2001, 20:01
Breezer
Breezer is offline
1,5 jaar lenzen en nog nooit eentje kwijtgeraakt of gesloopt
Met citaat reageren
Oud 11-12-2001, 20:18
somebody13
somebody13 is offline
1x was k er 1 kwijt. Gelukkig wel weer gevonden (na lang zoeke!)
Met citaat reageren
Oud 11-12-2001, 21:11
Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
Vijf jaar lenzen, nooit een kwijt geraakt . . . heb momenteel wel weer een virus in mijn ogen en daarom heb ik weer mijn geweldige bril op
Oud 11-12-2001, 22:41
Eentje kwijtgeraakt in mn kamer op het hoogpolig tapijt... probeer maar eens met -5 een lens te vinden, terwijl je er maar eentje in hebt... naja dies opgezogen ofzo iig ik had nieuwe gekocht na dagen zoeken... naja en daarna nooit meer en draag ze al jaren (harde lenzen)
Met citaat reageren
Oud 12-12-2001, 07:51
Passoa
Passoa is offline
Kben d'r al best wel vaak kwijtgeraakt. Paar keer in 't zwembad Of gewoon in de badkamer, dat ik ze in probeerde te doen, maar toen vielen ze in de wasbak en de kraan stond aan, dus die was ikook kwijt. Ik raak ze ook wel 'ns kwijt als ik uit ben geweest en als ik ze dan met m'n zatte kop een poging doe om ze uit te krijgen en schoon te maken, enz. Tsja, dan willen ze wel 'ns vallen, of scheuren. Nou ja, eigenlijk boeit dat allemaal niet zoveel, keb zachte lenzen, als ik ze kwijt raak ofzow kan ik gratis nieuwe halen, das wel handig!
Met citaat reageren
Oud 12-12-2001, 07:55
Drizzt
Drizzt is offline
Altijd als ik er 1 liet vallen vond ik hem ook weer. Heb wel eens lenzen gescheurd
Met citaat reageren
Oud 12-12-2001, 13:06
Meglomania
Meglomania is offline
Ja één keer! Ik had dat kutdingetje net een maand toen ze opeens allebei tegelijk uit mijn oogjes vielen. Die rechter heb ik nog net kunnen opvangen en de linker is helemaal vertrapt

Het kloterige is dat ik speciale lensjes moet en die krengen een vermogen kosten en dat allemaal van mijn eigen centjes
Met citaat reageren
Oud 12-12-2001, 13:23
Verwijderd
Ze zijn vaak uit mn ogen gesprongen, maar 'k heb ze, tot nog toe, telkens weer gevonden. Wel twee keer dat er een stukje uit was, dus nieuwe lens, weer 250,-... Daarom maar verzekering afgesloten, dan hoef je maar de helft te betalen. Maar 'k heb nu toch mn bril weer altijd op, dus ja...
Met citaat reageren
Oud 12-12-2001, 16:03
Koen
Koen is offline
In 2,5 jaar nog nooit één kwijt/kapot gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2001, 19:37
japie
japie is offline
In de vijf jaar dat ik ze heb, ben ik 1 keer een lens kwijtgeraakt. Was bij m'n oma, met kerst. Ik had ze net twee weken en opeens merkte ik dat ik geen lens meer in had. Wij nog zoeken, zonder resultaat. Toen toch maar een nieuwe lens gehaald. Gelukkig moest-ie toch nog qua sterkte bijgesteld worden.
Oud 12-12-2001, 20:05
chatfreak2002
chatfreak2002 is offline
Als je je lenzen schoon wil spoelen, houd er dan eens een theezeef onder of een grote zeef.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2001, 20:37
chatfreak2002
chatfreak2002 is offline
staat misschien stom maar het kan veel geld besparen...
Met citaat reageren
Oud 12-12-2001, 21:56
Verwijderd
nee ik maak ze altijd kapot op een feest ofzoo dan heb ik wat gedronken en heb ik last van m'n ogen en haal ik ze eruit en krijg ik ze nie meer in of krijg ik ze wel in maar dan doet het fucking pijn en dan gooi ik ze maar weg.

kuzziess
Met citaat reageren
Oud 13-12-2001, 16:25
japie
japie is offline
Citaat:
chatfreak2002 schreef:
Als je je lenzen schoon wil spoelen, houd er dan eens een theezeef onder of een grote zeef.

Of maak ze op je hand schoon en spoel ze daarna in een schaaltje met water af. Dan speolt-ie ook niet weg als je loslaat.
Oud 13-12-2001, 16:26
japie
japie is offline
Citaat:
chatfreak2002 schreef:

Of maak ze op je hand schoon en spoel ze daarna in een schaaltje met water af. Dan speolt-ie ook niet weg als je loslaat.
Oud 13-12-2001, 17:22
Rufus Lee
Rufus Lee is offline
ach, lenzen kwijtraken, daar heb ik leuke ervaringen mee

es effe kijken... ben er eentje kwijtgeraakt in de huiskamer, op school, in de bioscoop, 3x lenzen kwijtgeraakt in de badcel, had het 1 keer dat er eeng at in het midden van m'n lens zat, 2 keer dat 'ie gescheurd was en verder ben ik er nog een aantal anderen op verschillende plaatsen kwijtgeraakt...

gelukkig betaalt m'n moeder de kosten voor m'n lenzen
Oud 13-12-2001, 18:22
Verwijderd
ik ben eentje es een keer kwijtgeraakt.
ik rende in het bos ( spelletje) en toen kwam er tak tegen mijn oog aan en toen viel mijn lens eruit
weg lens dus
Met citaat reageren
Oud 13-12-2001, 19:41
Verwijderd
hmm ik ben ze wellus kwijt geraakt, is er ook wellus 1 gescheurd, maar ja ik heb toch maandlenzen dus zoveel maakt het nou ook weer niet uit

liefs xxx
Met citaat reageren
Oud 14-12-2001, 07:04
Verwijderd
Citaat:
Darkcat schreef:
probeer maar eens met -5 een lens te vinden, terwijl je er maar eentje in hebt...

kun jij met een lens niet veel zien???
ik heb -7 inmiddels, maar met een lens zie ik bijna alles, en een lens kan ik er ook nog wel mee vinden! Hoe kan dat??

ik ben ze al wel een aantal keer kwijt geraakt en heb er ook al een paar kapot gescheurd, ze(de winkel)zien me al weer aankomen ...

*zat ik daarnet gewoon onder m'n broertjes naam te posten *
Met citaat reageren
Oud 14-12-2001, 18:56
japie
japie is offline
Citaat:
marianne22 schreef:
[B] kun jij met een lens niet veel zien???
ik heb -7 inmiddels, maar met een lens zie ik bijna alles, en een lens kan ik er ook nog wel mee vinden! Hoe kan dat??
B]
Ach kijk, heb jij ook -7 Ik maak het er denk ik nog leuker op. Ik heb links dus -7 en rechts heb ik op het moment een lens van +0.25. Wat dacht je daarvan??

Ps. Die rechterlens, daar heb ik nu eigenlijk een lens van -0.25 nodig
Oud 14-12-2001, 21:40
Verwijderd
Ik heb harde lenzen (+5 aan beide ogen) en een keertje was ik met mijn vader aan het vechten (ja, dat doen we zo soms.. ) toen ineens ik aan een oog merkte dat mijn lens eruit was gevallen.
We hebben de hele kamer afgekropen en vervolgen afgezogen met een panty om de stofzuiger (zodat hij daar aan zou 'plakken') maar niets hoor.
Uiteindelijk riep mijn moeder ineens dat mijn vader stil moest blijven staan, de lens zat aan zijn broek geplakt.. Pheew
Met citaat reageren
Oud 15-12-2001, 10:55
Verwijderd
Citaat:
japie schreef:
Ach kijk, heb jij ook -7 Ik maak het er denk ik nog leuker op. Ik heb links dus -7 en rechts heb ik op het moment een lens van +0.25. Wat dacht je daarvan??

Ps. Die rechterlens, daar heb ik nu eigenlijk een lens van -0.25 nodig

'k heb -7 voor BEIDE ogen

'k hoop alleen nie dat ik later met lenzen van min 14 ofzo rondloop . m'n ouders hebben ook allebei een bril, en m'n moeder heeft ook iets van -7, maar die kreeg pas op haar 14e of zo een bril .. en m'n pa heeft -9 of zo

het schijnt trouwens als je geen bril/lenzen op hebt niet veel uit te maken of je nou -5 of -7 hebt voor wat je ziet..

Met citaat reageren
Oud 16-12-2001, 21:12
hey
hey is offline
'k ben ze eigenlijk nog nooit echt kwijtgeraakt, maar ik heb ze wel ooit eens onder mijn ooglid gewreven. Op de begrafenis van mijn grootmoeder was ik aan het wenen en in mijn oog gewreven en zo zat ze verkeerd.

[Dit bericht is aangepast door hey (16-12-2001).]
Oud 18-12-2001, 11:17
japie
japie is offline
Citaat:
marianne22 schreef:

het schijnt trouwens als je geen bril/lenzen op hebt niet veel uit te maken of je nou -5 of -7 hebt voor wat je ziet..

Klopt, je ziet bij beide sterktes zonderlenzen/bril geen ene zak... Ik weet wel dat als ik kon kiezen tussen een bril of lenzen, dat ik dan toch een een bril zou kiezen. Dat gedoe met die lenzen, in en uit doen, schoonmaken, gestress om ze niet kwijt te raken, kutgevoel als je wat in je og krijgt, enzovoorts....
Oud 18-12-2001, 11:46
leintjuh
leintjuh is offline
4 jaar lenzen en 1 x was er 1 lens onder de tafel gevallen maar die heb ik de volgende avond weer terug gevonden
Met citaat reageren
Oud 18-12-2001, 14:05
Snufje
Snufje is offline
Citaat:
leintjuh schreef:
4 jaar lenzen en 1 x was er 1 lens onder de tafel gevallen maar die heb ik de volgende avond weer terug gevonden
kapot? Btw, 's avonds pas.. Ik zou gelijk gaan zoeken haha Ik had giser dat m'n lens viel,.. ik overal zoeken.. bleek ie in m'n haar te hangen nog net niet kapot

Met citaat reageren
Oud 19-12-2001, 15:01
simple creed
simple creed is offline
ik heb harde lenzen... heb nou bij elkaar 2,5 jaar lenzen en ik ben vorig jaar met kerstmis 1x eentje verloren.... toen was ik buiten met mijn neefjes in de sneeuw aan het sneeuwballen gooien en toen viel ie uit door de droge lucht.. onder de sneeuw... in het donker.. kortom die hebben we niet meer teruggevonden
Met citaat reageren
Oud 23-12-2001, 18:52
Buffy
Buffy is offline
kheb 1,5 jaar lenzen en ben 1 kwijt geraakt. laatst tijdens ckv zat ik in mijn oog te wrijven (dom!!!0 en hij viel er dus uit. op de grond. de hele klas op de knieen en na 10 minuutjes zoeken hadden we hem: helemaal onder het stof!!! maar we hadden hem dus weer

Regels voor berichten