Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-10-2002, 20:55
Mackan
Mackan is offline
Ik wil na dit jaar (havo-5) een opleiding gaan doen die met toerisme heeft te maken. Mijn voorkeur gaat uit naar bijvoorbeeld reisleider of iets dergelijks, wie van jullie volgt een toeristische opleiding met ongeveer deze richting en wat vinden jullie van deze opleiding en bied het een goede garantie voor een baan als reisleider of is de kans groter dat je op het reisbureau terechtkomt(wat ik dus niét wil..)???
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-10-2002, 21:09
Yolcu
Yolcu is offline
Ik doe de opleiding kort-hbo toerisme en recreatie aan de NHTV in Breda. Deze opleiding bestaat uit een propedeuse van 1 jaar en een vervolgjaar. In totaal is de opleiding dus maar 2 jaar. In het 2e jaar kun je kiezen voor de afstudeerrichtingen Travel Trade, Tour Manager, Manager Toeristische Informatie en Manager Toeristische Bestemming. Meer info: www.nhtv.nl

De afstudeerrichting Tour Manager is de enige opleiding in Nederland die specifiek opleidt voor reisleiders en (standplaats)hostessen. Bij andere opleidingen krijg je nog veel andere functies eromheen.
Oud 07-10-2002, 02:53
desteny's
desteny's is offline
ik zat op het tio college
www.tio.nl
Oud 12-10-2002, 13:13
skip
skip is offline
ik zit op hogeschool tio...richting SRH (staat voor stewardess, receptioniste, hostess), maar je kan er ook reisleider mee worden, want die info krijgen we toch allemaal.
nadeel is, is dat de opleiding particulier is...betekent hoog bedrag aan collegegeld...je hebt overigens wel stufi + ov...gelukkig maar!!!
de opleiding is te volgen in den bosch, utrecht, leidschendam haarlem en hengelo.
srh is een eenjarige opleiding en is een volwaardig hbo-propedeuse.
zelf zit ik in den bosch en vind het supergaaf!!!

~SKIP~
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 14:32
Lindatje
Lindatje is offline
Hey!
Ik denk dat het er een beetje aan ligt hoe snel je al wilt werken, want als je namelijk naar TIO gaat kun je de eenjarige opleiding SRH inderdaad volgen. Wel ben je dan al met je 17 of 18 klaar en dan kun je bij veel reisorganisaties niet terecht. 9 van de 10 keer moet je voor reisleidster (hostess) 21 jaar oud zijn. Dit geld voor hostess zijn in het buitenland, kun je ook in nederland zijn of via een busonderneming dan ligt dat vaak anders maar ik weet het niet precies) Het voordeel is wel weer dat je maar een jaar hoeft te studeren. Via de NHTV ben je wat langer bezig, omdat ze daar geen (naar mijn weten) eenjarige opleidingen hebben. Dan ben je dus wel oud genoeg om reisleidster te worden. Maar volgens mij zijn er ook touroperators die een lagere leeftijd hebben alleen is denk ik niet zo makkelijk. TIO is bovendien een stuk duurder. Als ik jou was zou ik gewoon de gidsen van beide scholen bestellen en informatie aanvragen. Ik zelf zit ook op TIO en heb eerst CTM gedaan en nu doe ik 2 jaar TMA. Waardoor ik ook niet meer zo heeeeeel jong ben als ik klaar ben.
Succes met uitzoeken!
Er zijn trouwens nog meer toeristische opleidingen, zoals Notenboom, DOC, HBO Nederland enz. Maar daar kan ik je niks over vertellen.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 20:52
alpha
alpha is offline
mijn zus deed HBO commercieel economie, richting recreatie en toerisme
Reageren

Regels voor berichten