Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-10-2003, 16:38
Miracle
Miracle is offline
Wat doe je als je hoofdpijn voelt opkomen? Of als je al ontzettend koppijn hebt?
Oud 24-10-2003, 16:44
Verwijderd
Ik heb zelden hoofdpijn, en als ik het heb dan loop ik er gewoon mee door. Maar als het echt pijn doet neem ik een aspirine.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2003, 16:47
Gothic
Gothic is offline
ik zweer heilig bij aspro bruis... verder probeer ik me te ontspannen en niet meer druk te maken over school en gewoon even te accepteren dat ik dan weinig nuttigs kan doen
Oud 24-10-2003, 16:56
Quiana
Quiana is offline
Proberen te ontspannen, iets nemen waardoor ik energie krijg,
pijnstillers, als het heel erg is slapen... Veel meer kan ik er niet tegen doen, helaas.
Oud 24-10-2003, 16:58
Verwijderd
Ik heb zowat nooit hoofdpijn.. als ik het heb ligt het aan m'n houding of m'n ogen (ik moet echt lenzen hebben ).
Ik doe dan m'n ogen dicht of ik beweeg uitgebreid m'n nek en schouders, zodat alles gaat kraken.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2003, 16:59
morango
morango is offline
Ik heb heel vaak hoofdpijn,
als ik het voel opkomen neem ik een super-anti-hoofdpijnpil, en die werkt vet goed, dus heb ik er geen last meer van. Alleen die dingen kan je maar eens per week nemen, anders is het schadelijk...
Met citaat reageren
Oud 24-10-2003, 17:21
Balance
Balance is offline
ik heb veel te vaak hoofdpijn.
meestal probeer ik te ontspannen, maar helaas is dat niet altijd mogelijk. dan vervolg ik m'n werkzaamheden met 1 of 2 ibuprofen.
niet echt goed voor je, maar het werkt vaak wel.
Oud 24-10-2003, 17:42
Verwijderd
Soms niks, soms proberen te ontspannen (laten masseren door m'n vriend, hem m'n hoofd op laten tillen (gek, maar dat helpt soms), douchen, enz.), soms gaan slapen, soms pijnstillers slikken, enz.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2003, 17:47
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
niets. k accepteer het gewoon. en dan komt er ook nog eens bij dat medicijnen eigenlijk niet gezond zijn. (ergens gelezen met een of andere test, dat je zonder medicijnen gezonder af was)
kwil mezelf het liefst genezen zonder medicijnen. door de kracht van mezelf.
Oud 24-10-2003, 17:50
Verwijderd
Citaat:
Dark Tish schreef op 24-10-2003 @ 18:47:
niets. k accepteer het gewoon. en dan komt er ook nog eens bij dat medicijnen eigenlijk niet gezond zijn. (ergens gelezen met een of andere test, dat je zonder medicijnen gezonder af was)
Medicijnen zijn ook niet gezond, 't is chemische troep. Maar je leven laten leiden door (hoofd)pijn is ook niet goed, vermoed ik. Met genoeg pijn wil je wel pijnstillers slikken, is mijn ervaring.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2003, 17:57
Verwijderd
proberen te bedenken hoeveel drank ik de avond van te voren heb gedronken . en dan meestal in bad
Met citaat reageren
Oud 24-10-2003, 18:06
LittleLucille
LittleLucille is offline
Neem een parasitamol en ga op bed liggen.
Oud 24-10-2003, 18:30
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
panadol pakken
Met citaat reageren
Oud 24-10-2003, 18:57
Verwijderd
Ik doe wat rustiger aan, drink iets meer en probeer te slapen. Pijnstillers werken helaas niet bij mij.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2003, 19:28
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Dark Tish schreef op 24-10-2003 @ 18:47:
Op jouw leeftijd heb ik dat ooit ook gedaan. Ik had gruwelijke spanningshoofdpijn en werd daar zo moe van dat ik maar tot 12 uur naar school kon. De rest van de dag lag ik op de bank tv te kijken of te slapen...

Nu neem ik gewoon af en toe een pijnstiller, en dat scheelt in moeheid...
Oud 24-10-2003, 19:33
Verwijderd
ooit weigerde ik aspirines, toen kreeg ik ineens zoveel hoofdpijn dat ik elke dag wel twee nam. Nu ga ik gewoon uurtje slapen endan is het zo over, en aspirines doe ik niet... tenzij het om mn menstruatie gaat.

Ik krijg af en toe ineens heel snel opkomende gigantisch koppijn in mn voorhoofd, du sdan kan ik ook niet anders dan mn ogen een tijdje dicht doen.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2003, 19:41
Verwijderd
Hm, ik heb heel veel hoofdpijn. Slik meestal paracetamol dan, maar dat mag ook niet te vaak, want dan raak je eraan gewend ofzo. Dus dat moet ik nu maar minderen, nu ga ik dus dan vaak mn hoofd masseren ofzo of gewoon heel even rustig doen en concentreren op mn ademhaling, werkt een beetje, iig een beetje ontspannend
Met citaat reageren
Oud 24-10-2003, 20:20
Queen Klazina Wok
Queen Klazina Wok is offline
slapen

en als het nog lang geen tijd is om te slapen, of te erg, neem ik paracetamol.. en als het daar te erg voor is ibuprofen, maar dat is heel zelden
Met citaat reageren
Oud 24-10-2003, 21:43
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als ik hoofdpijn op voel komen dan neem ik een paracetamolletje. Als ik al knallende koppijn heb dan probeer ik dat ook nog maar vaak werkt het dan al niet zo goed meer of het duurt lang voordat het werkt. Als het echt heel erg is dan ga ik op bed of op de bank liggen met mn ogen dicht, wil wel eens helpen.
Oud 24-10-2003, 21:45
the tourist
the tourist is offline
Dan neem ik een asperientje, meestal gaat het dan wel over bij mij.
En als het avond is ga ik slapen.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2003, 22:13
Verwijderd
een keer op school kreeg ik heel erg last van hoofdpijn in de 2e en toen kon ik niet meer helder denken b.w.v.s en toen ben ik op de grond gaan zitten en ben ik in slaap gevallen om dan vervolgens in een wild vreemde klas wakker te worden
Maar meestal slik ik een aspirine of 2 of 3 en dan gaat het vast wel over..
Met citaat reageren
Oud 25-10-2003, 16:29
Miracle
Miracle is offline
Zal nu zelf ook even antwoorden. Gister had ik knallende koppijn dus vandaar dit topic.

Als ik het op voel komen ga ik eerst veel water drinken, maar als het al doorgezet is neem ik een iboprufen of een paracetamol. Als dat niet helpt ga ik zoeken naar ontspanning of slaap, in combinatie met een bevroren pittenkussen op m'n voorhoofd/slapen. Als dat niet helpt neem ik een zwaardere pijnstiller of een ander soort (oplos Asprine werkt vaak beter en een zwaardere iboprufen ook). Als dát niet helpt zeg ik al m'n afspraken af en meld me ziek en ga thuis op bed liggen.
Oud 25-10-2003, 18:34
Jampot
Jampot is offline
stapeltje water drinken en wachten tot het over gaat..
Met citaat reageren
Oud 25-10-2003, 19:47
RomeoP
RomeoP is offline
idd gaan liggen, wat water drinken en soms een pijnstiller oid nemen..
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 14:58
Verwijderd
ik heb regelmatig last van hoofdpijn (min. 2 x p.w.) en dat komt meestal in de namiddag opzetten en als ik dan een tijd tv kijk, word ik er gewoon misselijk van. Paracetemol en ibuprofen helpen niet en eventjes slapen ook niet alleen na een nacht slapen is het over..heeft iemand enig idee wat ik er tegen kan doen of wat het zal zijn? Stress? of misschien me hormoon huishouding (dacht me schoonmoeder)?
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 15:09
Naz
Naz is offline
als ik migraine heb ; slapen
Oud 27-10-2003, 15:16
Verwijderd
Als het een beetje hoofdpijn is, negeren, als het veel hoofdpijn is, slapen. Als het zo erg is dat ik niet kan slapen, half in slaap vallen en gaan slaapwandelen en in mijn slaap met mijn hoofd tegen de muur bonken, maar dat komt maar zeer zelden voor.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 15:18
Verwijderd
Citaat:
Naz schreef op 27-10-2003 @ 16:09:
als ik migraine heb ; slapen
Ik kan dat nooit slapen... Natte doeken op m'n hoofd (dat doe ik sowieso ook wel als ik erge koppijn heb) en in het donker liggen en alles en iedereen moet dan stil zijn. Gelukkig heb ik zelden meer een migraine-aanval.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 15:38
Nieni
Nieni is offline
Ik doe meestal gewoon eventjes rusitg aan, soms moet ik mijn bril ook gewoon opzetten. (bij lezen/huiswerk)

Waarom drinken heel veel mensen water als ze hoofdpijn hebben? Helpt dat?
Oud 27-10-2003, 16:49
Somebody Special
Somebody Special is offline
Gewoon doorgaan, heb het vaak met perioden en dan kan ik slikken wat ik wil maar het helpt toch niets.
Oud 27-10-2003, 17:11
Konijn
Konijn is offline
Meestal gewoon doorgaan, heb zo vaak hoofdpijn dat altijd aspirine slikken niet zo verstandig is. Als ik echt last heb of per se iets belangrijks moet doen slik ik Paracetamol, of een iets zwaardere pijnstiller.
Bij een migraine-aanval hebt iets slikken niet, dan moet ik gewoon op bed liggen, in t donker en de stilte, en proberen te slapen.
Oud 27-10-2003, 17:37
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Asperientje innemen.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 18:10
Verwijderd
niets. ik haat aspirines. gewoon doorgaan.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 19:57
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Géén medicijnzooi in ieder geval... daar ben ik echt enorm op tegen
Gewoon niet lezen, schrijven, tv kijken of computeren --> gaan slapen dus
Of een oogmasker uit de koelkast opdoen... helpt echt!
Oud 27-10-2003, 20:03
MUTS123
MUTS123 is offline
Negeren.
Oud 27-10-2003, 20:14
blackvulcano
blackvulcano is offline
mwah hangt er vanaf, met een beetje koppijn werk je efficienter omdat je geen zin hebt om te moeilijk te gaan doen. dus meestal niks. Als het irritant wordt een half (jaja) paracetamolletje.
Oud 27-10-2003, 20:14
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Bij beiden: Paracetamolletje, gordijnen dicht, licht uit, geluid uit, maskertje op, oordopjes in, en in bed met een deken over mijn hoofd.
Oud 28-10-2003, 13:22
Hulk
Hulk is offline
gewoon alles rustig aan doen. Ik krijg altijd koppijn als ik ontzettend kwaad of zenuwachtig ben geweest.
Het gaat meestal over als ik gewoon ff een half uurtje rustig iets ga doen en wat cola drink (caffeine).
Oud 28-10-2003, 13:24
Verwijderd
Wat veel mensen die aspirine nemen ipv paracetamol, eigenlijk... vreemd, want paracetamol is lang niet zo slecht voor je als aspirine...
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 14:25
Verwijderd
ik heb heel vaak heel erg hoofdpijn, maar doe er niets aan want niets helpt...
het lijkt of ik er gewend aan ben gaan raken...
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 14:32
Aries
Aries is offline
ik heb nooit hoofdpijn
nooit gehad ook
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 14:33
Verwijderd
proberen te slapen, nergens aan denken, douchen, ibuprofen slikken (kan niet tegen asperine en paracetamol... )
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 14:46
Silver rain
Silver rain is offline
koppijn: gewoon doorgaan/negeren
erge koppijn: ziek melden alsk op school ben en dan gaan liggen, paracetamol pakken en proberen te slapen
Oud 28-10-2003, 14:57
Verwijderd
Als ik enorme hoofdpijn op voel komen: aspirine (geen paracetamol, daar kan ik niet tegen, aspirine eigenlijk ook niet, maar daar reageer ik minder heftig op. van paracetamol ga ik helemaal rillen en krijg ik het enorm koud, daarnaast krijg ik 9 van de 10 keer een enorme bloedneus...) pakken, in bed kruipen en slapen. Of ik ga op de bank hangen en niets doen (als ik niet kan slapen dus).

Als ik een klein beetje hoofdpijn heb, dan negeer ik het.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 15:07
Lun@
Lun@ is offline
Ik probeer het te negeren en anders neem ik egwoon een ibuproven (of hoe schrijf je dat) geen paracetamol want daar word ik alleen nog maar zieker van...
Oud 28-10-2003, 15:10
Verwijderd
Citaat:
Lun@ schreef op 28-10-2003 @ 16:07:
geen paracetamol want daar word ik alleen nog maar zieker van...
Citaat:
Andijvie schreef op 28-10-2003 @ 15:57:
(geen paracetamol, daar kan ik niet tegen, aspirine eigenlijk ook niet, maar daar reageer ik minder heftig op. van paracetamol ga ik helemaal rillen en krijg ik het enorm koud, daarnaast krijg ik 9 van de 10 keer een enorme bloedneus...)
Ben ik dus niet de enige!
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 15:11
Thomas
Thomas is offline
Als het niet zo erg is dan doe ik niets, maar als het behoorlijk pijn doet dan neem ik een aspirine of een paracetamol.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2003, 00:21
Verwijderd
Bij is het vooral spanningshoofdpijn, dus ja, proberen te ontspannen...en da's dan vooral door naar muziek te luisteren.
Ik weet dat het heel stom klinkt, naar muziek luisteren als je hoofd pijn doet, maar dan heb ik echt wel geen last van het geluid.
Andere geluiden zouden me dan eigenlijk wel storen.
(heel verwarrend voor mijn lieftallige gezinnetje)

Ik zou eventueel wel een dafalgan nemen, maar dat helpt me toch meestal nix.

Ben niet echt voor het gebruik van geneesmiddelen, want dit neemt de symptomen weg. Hoe kan je nu weten dat je je werkelijk beter voelt?? Daarbij moet je vooral rusten als je ziek bent en naar je lichaam luisteren.
En ja, medicatie is nooit gezond, zowiezo.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten