![]() |
||
Citaat:
Nu neem ik gewoon af en toe een pijnstiller, en dat scheelt in moeheid...
|
Verwijderd
|
ooit weigerde ik aspirines, toen kreeg ik ineens zoveel hoofdpijn dat ik elke dag wel twee nam. Nu ga ik gewoon uurtje slapen
![]() Ik krijg af en toe ineens heel snel opkomende gigantisch koppijn in mn voorhoofd, du sdan kan ik ook niet anders dan mn ogen een tijdje dicht doen. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Hm, ik heb heel veel hoofdpijn. Slik meestal paracetamol dan, maar dat mag ook niet te vaak, want dan raak je eraan gewend ofzo. Dus dat moet ik nu maar minderen, nu ga ik dus dan vaak mn hoofd masseren ofzo of gewoon heel even rustig doen en concentreren op mn ademhaling, werkt een beetje, iig een beetje ontspannend
|
![]() |
|
Als ik hoofdpijn op voel komen dan neem ik een paracetamolletje. Als ik al knallende koppijn heb dan probeer ik dat ook nog maar vaak werkt het dan al niet zo goed meer of het duurt lang voordat het werkt. Als het echt heel erg is dan ga ik op bed of op de bank liggen met mn ogen dicht, wil wel eens helpen.
|
Verwijderd
|
een keer op school kreeg ik heel erg last van hoofdpijn in de 2e en toen kon ik niet meer helder denken b.w.v.s en toen ben ik op de grond gaan zitten en ben ik in slaap gevallen om dan vervolgens in een wild vreemde klas wakker te worden
![]() Maar meestal slik ik een aspirine of 2 of 3 en dan gaat het vast wel over.. |
![]() |
|
Zal nu zelf ook even antwoorden. Gister had ik knallende koppijn dus vandaar dit topic.
Als ik het op voel komen ga ik eerst veel water drinken, maar als het al doorgezet is neem ik een iboprufen of een paracetamol. Als dat niet helpt ga ik zoeken naar ontspanning of slaap, in combinatie met een bevroren pittenkussen op m'n voorhoofd/slapen. Als dat niet helpt neem ik een zwaardere pijnstiller of een ander soort (oplos Asprine werkt vaak beter en een zwaardere iboprufen ook). Als dát niet helpt zeg ik al m'n afspraken af en meld me ziek en ga thuis op bed liggen.
|
Verwijderd
|
ik heb regelmatig last van hoofdpijn (min. 2 x p.w.) en dat komt meestal in de namiddag opzetten en als ik dan een tijd tv kijk, word ik er gewoon misselijk van. Paracetemol en ibuprofen helpen niet en eventjes slapen ook niet alleen na een nacht slapen is het over..heeft iemand enig idee wat ik er tegen kan doen of wat het zal zijn? Stress? of misschien me hormoon huishouding (dacht me schoonmoeder)?
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Meestal gewoon doorgaan, heb zo vaak hoofdpijn dat altijd aspirine slikken niet zo verstandig is. Als ik echt last heb of per se iets belangrijks moet doen slik ik Paracetamol, of een iets zwaardere pijnstiller.
Bij een migraine-aanval hebt iets slikken niet, dan moet ik gewoon op bed liggen, in t donker en de stilte, en proberen te slapen.
|
koppijn: gewoon doorgaan/negeren
erge koppijn: ziek melden alsk op school ben en dan gaan liggen, paracetamol pakken en proberen te slapen
|
Verwijderd
|
Als ik enorme hoofdpijn op voel komen: aspirine (geen paracetamol, daar kan ik niet tegen, aspirine eigenlijk ook niet, maar daar reageer ik minder heftig op. van paracetamol ga ik helemaal rillen en krijg ik het enorm koud, daarnaast krijg ik 9 van de 10 keer een enorme bloedneus...) pakken, in bed kruipen en slapen. Of ik ga op de bank hangen en niets doen (als ik niet kan slapen dus).
Als ik een klein beetje hoofdpijn heb, dan negeer ik het. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Bij is het vooral spanningshoofdpijn, dus ja, proberen te ontspannen...en da's dan vooral door naar muziek te luisteren.
Ik weet dat het heel stom klinkt, naar muziek luisteren als je hoofd pijn doet, maar dan heb ik echt wel geen last van het geluid. Andere geluiden zouden me dan eigenlijk wel storen. (heel verwarrend voor mijn lieftallige gezinnetje) Ik zou eventueel wel een dafalgan nemen, maar dat helpt me toch meestal nix. Ben niet echt voor het gebruik van geneesmiddelen, want dit neemt de symptomen weg. Hoe kan je nu weten dat je je werkelijk beter voelt?? Daarbij moet je vooral rusten als je ziek bent en naar je lichaam luisteren. En ja, medicatie is nooit gezond, zowiezo. ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
spiektips en smoesjes! handig Couscousje | 4 | 30-10-2017 06:59 | |
Lichaam & Gezondheid |
Puistjes R093 | 53 | 20-10-2010 14:25 | |
Verhalen & Gedichten |
Anouk en Danny #2 Little Phoebe | 264 | 23-07-2006 14:40 | |