Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-04-2005, 17:09
krisiegirl
krisiegirl is offline
Vandaag ben ik mijn beste vriendin verloren door dat een vriendin(niet dus) haar heeft lopen opstoken en mij heeft laten vallen.

Het begon zo: we moeten een opdracht voor engels maken en dat is niet een te kleine opdracht dus dat moest in tweetallen. Ik ging met mijn Beste Vriendin samen die opdracht doen. Nou zaten we bij economie en had ik zo iets van we moeten der wel al wat aan doen en dus had ik zo iets dat ze mooi even mee kon gaan om een artikel te kunnen uitzoeken wat we gingen vertalen etc. Zij ging dus al mee met vriendinnen van mij naart dorp en ze had ook niet zo iets van doen we het daarna ... dus ik had echt zo iets van nou dit is nou niet echt een instelling dat je me echt er mee gaat helpen. Dus ik zei zo van als je er te weinig aandacht aan besteeds heb ik zoiets dat ik het alleen heb gedaan en zal ik ook niet jou naam onder het werkstuk zetten! Nou ja zij had dus dan al opgevat dat ik meteen al bedoelde dat ze niet meer mee werkte. Maar dat was dus nog niet het geval absoluut niet!!!
Zij kim dus met vriendin 2 naar het centrum hier en toen is het dus allemaal wat opgestookt enzow en ja toen is der dus uit gekomen dat ze maar bij een ander tweetal is gegaan en dat ik nu dus die opdracht alleen moet maken. Vind ik dat niet zo heel erg maar vooral dat ze me hierbij dus ook heeft laten vallen en dus voor Vriendin 2 gekozen heeft en dat vind ik heel erg want ze is niet de eerste vriendin die ik kwijt raak door Vriendin 2!!

Ik ben dus echt helemaal over de rooien en erg verdrietig...

Maar ja mijn vraag dus, heb ik het zelf veroorzaakt of niet?!
Oud 20-04-2005, 17:18
Duplo - Dos
Duplo - Dos is offline
ik zou maar eens goed met je beste vriendin gaan praten, dan zal het wel goed komen, en het gaat toch maar om een werkstuk? dat meot wel goed komen

maar praat ook eens met die andere vriendin die al meer eens een vriendin van je heeft laten vallen, dat is niet echt vriendschap te noemen

denk ik
Oud 20-04-2005, 17:19
krisiegirl
krisiegirl is offline
Citaat:
Mr-S schreef op 20-04-2005 @ 18:18 :
ik zou maar eens goed met je beste vriendin gaan praten, dan zal het wel goed komen, en het gaat toch maar om een werkstuk? dat meot wel goed komen

maar praat ook eens met die andere vriendin die al meer eens een vriendin van je heeft laten vallen, dat is niet echt vriendschap te noemen

denk ik
nee dat weet ik maar als ik met haar ga praten word ze alleen maar boos! Ze is namelijk altijd boos om alles...
Oud 20-04-2005, 17:22
Duplo - Dos
Duplo - Dos is offline
so dan staat ze ook wel positief in het leven,

dan zou ik er links laten liggen, en tegen je beste vriendin zeggen dat het absoluut niet bedoeld was als zei gezegd heeft
Oud 20-04-2005, 17:26
I love stars
I love stars is offline
Wat een kutwijf (sorry , maar dat vind ik wel als ik het zo lees)

Maar deze situaties komen helaas vaak voor. Ik zou in iedergeval met haar gaan praten . Mischien zijn er wel meer misverstanden aan de hand. In iedergeval het kan nog goed komen.
Oud 20-04-2005, 17:28
Nijn*
Nijn* is offline
Dat je vriendin met iemand anders het werkstuk gaat maken wil niet zeggen dat je haar meteen kwijt bent als vriendin hoor. Hoogstens dat ze goed pissed is en even stoom wil afblazen bij iemand anders.

Ik zou zeggen, bel je vriendin op of ga naar haar toe en vertel haar precies wat je nu net aan ons hebt verteld: bij die opmerking bedoelde je niet meteen dat ze niet meer mee hoefde te werken. Als jullie echt goede vriendinnen zijn, zal ze de tijd nemen om te luisteren en kunnen jullie het goed uitpraten. Ruzies (vaak om de meest onbelangrijke dingen) horen nu eenmaal bij vriendschap en meestal wordt deze alleen maar hechter daarna.

Wat betreft die andere 'vriendin' van je, die je beste vriendin dus heeft opgestookt, ga gewoon naar haar toe en zeg dat je het heel vervelend/gemeen vind wat ze heeft gedaan etc. Confronteer haar ermee, of negeer haar gewoon lekker. Ze is de naam vriendin niet echt waard.

Nijn*
Oud 20-04-2005, 17:48
krisiegirl
krisiegirl is offline
Citaat:
Nijn* schreef op 20-04-2005 @ 18:28 :
Dat je vriendin met iemand anders het werkstuk gaat maken wil niet zeggen dat je haar meteen kwijt bent als vriendin hoor. Hoogstens dat ze goed pissed is en even stoom wil afblazen bij iemand anders.

Ik zou zeggen, bel je vriendin op of ga naar haar toe en vertel haar precies wat je nu net aan ons hebt verteld: bij die opmerking bedoelde je niet meteen dat ze niet meer mee hoefde te werken. Als jullie echt goede vriendinnen zijn, zal ze de tijd nemen om te luisteren en kunnen jullie het goed uitpraten. Ruzies (vaak om de meest onbelangrijke dingen) horen nu eenmaal bij vriendschap en meestal wordt deze alleen maar hechter daarna.

Wat betreft die andere 'vriendin' van je, die je beste vriendin dus heeft opgestookt, ga gewoon naar haar toe en zeg dat je het heel vervelend/gemeen vind wat ze heeft gedaan etc. Confronteer haar ermee, of negeer haar gewoon lekker. Ze is de naam vriendin niet echt waard.

Nijn*
ik kan haar nu niet bellen of langs haar gaan ze zit nog steeds bij die vriendin enals ik haar zou bellen zou het absoluut niks oplossen denk ik!

Maar bedankt voor je advies, raak snel in paniek omdat me dit eerder is overkomen en toen liep het niet goed af!
Oud 20-04-2005, 18:10
eefje-frucht
eefje-frucht is offline
Hallo,

ik ken mijn vader niet omdat hij aan een zeker wel vage ziekten lijd. NOu.. wil ik heel graag van jullie weten.. wat had jij gedaan als je je vader niet kende maar hij wel aan een ziekte leed waarbij de persoon niet eerlijk konzijn

Hellup heel erg bedankt alvast

Groetjes Eva
Oud 20-04-2005, 18:14
Inges
Inges is offline
Citaat:
eefje-frucht schreef op 20-04-2005 @ 19:10 :
Hallo,

ik ken mijn vader niet omdat hij aan een zeker wel vage ziekten lijd. NOu.. wil ik heel graag van jullie weten.. wat had jij gedaan als je je vader niet kende maar hij wel aan een ziekte leed waarbij de persoon niet eerlijk konzijn

Groetjes Eva
Aha ja. Op die fiets.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 18:14
Nijn*
Nijn* is offline
Citaat:
eefje-frucht schreef op 20-04-2005 @ 19:10 :
Hallo,

Groetjes Eva
Hej eefje-frucht
Open even je eigen topic. Dit gaat een ander onderwerp en dat betekend dus dat niet iedereen zomaar zijn ding er tussendoor gooit. Je kunt best een eigen topic openen maar maak niet van het topic van een ander je eigen.
Nijn*

PS: uit het regelement voor psychologie:

Citaat:
Wat is niet de bedoeling?

-Van elk topic jouw topic maken.
Oud 20-04-2005, 18:39
Verwijderd
Tegen een echte vriend kan je zo ontzettend kwaad worden, en dan zal je aanvoelen dat je relatie niet eens gevaar loopt!
Een echte vriend verteld je ook wat andere pas op je begrafenis zullen vertellen.

Een echte vriend hoeft niet diegene te zijn met wie je vaak omgaat, maar misschien wel juist diegene die jou onbewust, altijd een prettig gevoel geeft.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 18:53
stuudjah
stuudjah is offline
Wie zijn schuld dat is is btje moeilijk te zeggen.. (wie weet was jij een bazig, zeurderig geval..)

Maar om het goed te maken en te weten hoe het zit kun je idd het beste praten..(evt via de msn, mail, sms, telefoon..) Ik denk wel dat het handiger is als ze alleen is..
Maar haar vooral niet haar gelijk beginnen te verwijten.. Bv je wil zeggen: "Jij ***, je liet me gewoon stikken!" Ik had het idee dat je me gewoon alleen dat werkstuk liet maken en daardoor reageerde ik zo fel.. ofzo.. want ik denk niet dat het super helpt als je zich gelijk aangevallen voelt..

Ik denk trouwens dat als jullie goede vriendinnen zijn dit wel weer goed komt hoor
Oud 28-04-2005, 10:58
Fantôme
Fantôme is offline
Het gaat er niet om wie schuld heeft en wie niet. Bovendien lijkt me dat voor een stelletje forummers moeilijk te bepalen.

Je hebt dus gezegd:
"als je er te weinig aandacht aan besteeds heb ik zoiets dat ik het alleen heb gedaan en zal ik ook niet jou naam onder het werkstuk zetten!"
Misschien is het voor de volgende keer handig om zoiets als dat laatste er niet bij te zeggen (omdat dat wellicht overkomt als 'ik zet jou naam er niet onder' wat voor iemand als afwijzing kan voelen). In principe is het niet fout wat jij zegt, je zegt er feitelijk niets vekeerd mee! maar we blijven mensen, en ik kan me voorstellen dat het zo wordt opgevat... Je kunt haar misschien mailen (want ik begreep dat bellen geen optie was) om haar uit te leggen hoe je het hebt bedoeld en vertel haar gerust dat je haar niet kwijt wilt als vriendin omdat (....).

Ik denk dat zij ook verdrietig is, ookal neemt vriendin2 het voor haar op, denk niet dat zij dit wilt en alleen maar blij is als jij contact opneemt...
Oud 28-04-2005, 12:41
Cookie
Cookie is offline
je bent haar echt niet gelijk kwijt nu hoor...ze is niet dood ofzow en een ruzie kan toch gebeuren..
en of t je eigen schuld is: ehm ik vond je reactie een beetje overdreven..dus grotendeels jah denk ik.
Oud 28-04-2005, 13:34
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Als je niet degeen bent met de touwtjes in handen moet je niet proberen de lakens uit te gaan delen.
Dan zou ik je ook laten vallen als een baksteen onder het motto 'sop het je maar op'.
Uithuilen, ervan leren en nieuwe vrienden zoeken luidt mijn de- en advies in dergelijke gevallen.
Reageren

Regels voor berichten