Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-10-2002, 11:42
Bertje
Bertje is offline
Deze stelling is voor een debat ik moet tegen argumenten bedenken. Dus als jullie iets weten Geef ze Please, voor argumten zijn ook goed.

Thx A lot
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-10-2002, 13:40
Ieke
Ieke is offline
Het maakt mij niet uit. Als die leraar het op een goede manier vertelt dan vind ik het prima. Moet hij zelf weten. Mijn vriendin had een leraar die er erg mee te koop liep. Dat is natuurlijk dom, niet leuk en overdreve. Hij maakte zichzelf er een beetje belachelijk mee en dat lijkt me niet echt goed voor je gezag met een aantal klassen.
Oud 06-10-2002, 14:52
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
zijn lessen gaan er toch niet op achteruit mag ik hopen

maar misschien gaan leerlingen wel opmerkingen maken (ik zou dat zelf nooit doen, maar je weet maar nooit) wat de les verstoord, of iets anders.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 15:07
Miss Helena
Miss Helena is offline
Laat mensen in hun waarde. So what dat ie homo is, waarom mag n leraar er niet voor uitkomen en n ander wel????
Oud 06-10-2002, 15:45
Zlatan tha man
Zlatan tha man is offline
Omdat dat voor porblemen zorgt zo iemand word binnen de korste keren weggepest zo zijn kinderen nou eenmaal tuurlijk zou die er voor uit moeten kunnen komen maar het lijkt mij verstandiger dat ie dat niet doet het is ook niet belangrijk...
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 16:29
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
een leraar natuurkunde op mijn school is homo, iedereen weet het, maakt verder niets uit. De man loopt altijd in pak met een roze overal. Volgens mij heeft hij geen problemen met gezagvoeren. Ik heb nog nooit les van um gehad.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 17:22
Lightlady
Lightlady is offline
Bij ons is een leraar (superhomo) Loopt altijd in paarse shirtjes en roze blousen en zegt dat hij geen vriendin wil Ja daag die vent is zo homo dat denk iedereen dus ik ook Nee maar hij is echt supergay hoe hij doet enzo echt wazug
Oud 06-10-2002, 18:35
DrPain
DrPain is offline
Als je als hetero leraar voor 50% van de klas moet oppassen dat ze je niet beschuldigen van ongewenste intimiteiten, is dat eik voor een homo leraar hetzelfde, alleen dan de andere 50%

In de brugklas had ik een leraar die homo was, maar die man gaf er niks om, die kon je er ook nie echt mee pesten. Ik heb 2 gymleraressen gehad die pot waren, maar dat was ook nooit een probleem.
Een leraar van mij die ik heel lang gehad heb kwam ik pas in de 5e achter dat hij homo was. En ik vind hem er daarom niet minder om, hij is de beste leraar die ik ooit heb gehad.
Oud 06-10-2002, 20:05
Verwijderd
Het maakt geen hol uit. Waarom zou een homo een slechtere of betere leraar zijn dan anderen? Daar heeft zijn sexuele voorkeur echt niks mee te maken, hoor.

*heeft homosexuele Duitsleraar en lesbische gymlerares*

Hm, opvallend, gymleraressen die lesbisch zijn...
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 20:26
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef:

hmm, mijn muzieklerares van 2 jaar geleden...
Maar ze geeft gewoon goed les, en de hele school weet het zon beetje wel. En dat ze weggepest zou worden is absoluut niet waar.
Dus Zlatan tha man, zo zijn kinderen helemaal niet.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 21:00
Vice
Vice is offline
waarom zou een leraar of lerares moeten zeggen dat hij/zij homo is. Je zegt toch ook niet tegen iedereen dat je hetero bent
Oud 06-10-2002, 21:13
autodropje
autodropje is offline
Ik denk dat er dan juist veel geroddeld gaat worden, misschien vertellen als ernaar gevraagd wordt en anders niet.
Oud 06-10-2002, 22:38
Verwijderd
Het hangt een beetje van de klas af. Als je een 6-gymnasiumklas hebt, die redelijk intensief, persoonlijk contact met die leraar heeft, dan kun je het best vertellen. Als het gaat om een rebelse VMBO-klas met veel allochtonen, dan zou ik het inderdaad maar geheim houden. Triest, maar waar. Begrip is vaak ver te zoeken.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 07:08
DrPain
DrPain is offline
Citaat:
Vice schreef:
waarom zou een leraar of lerares moeten zeggen dat hij/zij homo is. Je zegt toch ook niet tegen iedereen dat je hetero bent
Het eerste wat leerlingen vragen als ze een leraar voor het eerst krijgen is: Bent u getrouwd? (En als hij of zij jonger is: heeft u een vriend/vriendin.)

Als je dan een ander antwoord zegt dan ze denken is het al raar.

En Nare Man, VMBO leerlingen hebben over het algemeen veel meer sociale vaardigheden, die zijn meer op mensen gericht. Alleen inderdaad niet in alle culturen is het geaccepteerd.
Oud 08-10-2002, 08:44
mariejelle
mariejelle is offline
nou ik vind niet dat een leraar het voor zich hoeft te houden.. het maakt toch niks uit of die man nou homo is of niet. iedereen komt er toch tegenwoordig vooruit als die homo of iets is.. waarom zou een leraar dit dan voor zich moeten houden?
Oud 08-10-2002, 11:27
ARL
ARL is offline
Ik vind dat die leraar dat gewoon moet vertellen, zodat er geen geheimen zijn. Vroeg of laat komt je er toch wel achter en als je dan aan hem vraagt of het echt zo is dan kom je erachter dan hij heeft gelogen (of verzwegen).
Tegenwoordig kan je er best mee leven lijkt mij als je leraar homo is. En als dit gewoon is, is er verder niets aan de hand.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 12:52
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
DrPain schreef:
Het eerste wat leerlingen vragen als ze een leraar voor het eerst krijgen is: Bent u getrouwd? (En als hij of zij jonger is: heeft u een vriend/vriendin.)

En Nare Man, VMBO leerlingen hebben over het algemeen veel meer sociale vaardigheden, die zijn meer op mensen gericht. Alleen inderdaad niet in alle culturen is het geaccepteerd.
In mijn 6 jaar middelbare school heb ik het nog nooit meegemaakt dat leerlingen bij een nieuwe leraar meteen vragen of deze getrouwd is, en ook niet als ze die leraar al langer kennen.

VMBO'ers meer gericht op mensen? Meer sociale vaardigheden? Ik vraag me echt af waar je dat vandaan haalt. Ik denk dat groepsdruk juist op het VMBO veel meer aanwezig waardoor leerlingen zich niet snel zullen afzetten van de daar heersende opvattingen (die negatief zijn) over homoseksualiteit.
Oud 08-10-2002, 14:16
GRRR
GRRR is offline
Citaat:
nare man schreef:
Het hangt een beetje van de klas af. Als je een 6-gymnasiumklas hebt, die redelijk intensief, persoonlijk contact met die leraar heeft, dan kun je het best vertellen. Als het gaat om een rebelse VMBO-klas met veel allochtonen, dan zou ik het inderdaad maar geheim houden. Triest, maar waar. Begrip is vaak ver te zoeken.

ja och VWO/VMBO hoef je eigenlijk niet eens te vergelijken hierbij. Ik kende een VWO6 groep met intelligente mensen die het nog steeds leuk vonden een homosexuele leraar elke dag te treiteren en te pesten. Het verbaasde me dat die vent nog de moed had om naar school te komen. Hoe achterlijk dat een grote groep vwo leerlingen die pretenderen openminded en intelligent te zijn zo om te gaan met een mens.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 16:52
Verwijderd
Citaat:
ARL schreef:
Ik vind dat die leraar dat gewoon moet vertellen, zodat er geen geheimen zijn. Vroeg of laat komt je er toch wel achter en als je dan aan hem vraagt of het echt zo is dan kom je erachter dan hij heeft gelogen (of verzwegen).
Tegenwoordig kan je er best mee leven lijkt mij als je leraar homo is. En als dit gewoon is, is er verder niets aan de hand.
Mja, als een leraar dan een nieuwe klas krijgt, en gaat zich voorstellen, moet hij dan zeggen: Hallo ik ben blabla en ik ben homo??
Lijkt me ook weer overdreven. Als een klas er naar vraagt vind ik dat je het best kan zeggen, maar waarom zou je het zeggen als een klas er niet naar vraagt...
Je kan wel zeggen dat ie het heeft verzwegen, maar waarom zou je -als leraar zijnde- niet dingen voor je klas verzwijgen. Je hoeft toch niet je klas alles over jezelf te vertellen... ik vind best dat een leraar persoonlijke dingen (zoals of je homo bent of niet) best mag verzwijgen. Een leraar heeft toch ook recht op een priveleven...
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 17:18
Miess
Miess is offline
[QUOTE]DrPain schreef:

Daar heb ik anders in die keren dat ik me heb voorgesteld aan nieuwe klassen (aan m'n eigen klassen+ tijdens oppasuren, stuk of 10x) anders nog niks van gemerkt. Het is geloof ik 2x aan mij gevraagd, maar dat was naar aanleiding van dat mijn vriendin heel even op school naar mij liep. Toen werd er gevraagd of dat mijn vrouw was (maar ze begrepen natuurljik wel dat ik daar te jong voor ben).

En Nare Man, VMBO leerlingen hebben over het algemeen veel meer sociale vaardigheden, die zijn meer op mensen gericht. Alleen inderdaad niet in alle culturen is het geaccepteerd. /QUOTE]
Kan ik niet veel over zeggen, ik heb tot nu toe 'echt' lesgegeven aan Havisten en VWO'ers (3de,4de en 5de jaar), maar tijdens oppasuren heb ik wel VMBO leerlingen gehad. Ik moet toch eerlijk zeggen dat ik liever een oppasuur heb met een VWO dan met een VMBO klas. Mijn idee is dat VMBO'ers en VWO'ers wel ongeveer even sociaal vaardig zijn (uitzonderingen daar gelaten natuurlijk), maar dat beide groepen op een verschillende manier met elkaar omgaan. Het is denk ik gewoon niet te vergelijken.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 18:18
Verwijderd
Citaat:
DrPain schreef:
Oh, misschien ligt het dan aan mij dat alle achterlijk agressieve lui op vmbo zitten...

Neenee, het is niet dat alle vmbo lui achterlijk en agressief zijn, maar wel dat de meeste achterlijke en agressieve lui vmbo doen/hebben gedaan (of dat nog niet eens).
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 18:46
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef:
Oh, misschien ligt het dan aan mij dat alle achterlijk agressieve lui op vmbo zitten...

Neenee, het is niet dat alle vmbo lui achterlijk en agressief zijn, maar wel dat de meeste achterlijke en agressieve lui vmbo doen/hebben gedaan (of dat nog niet eens).
ja das idd wel zo...
m'n broertje zit op het vmbo en af en toe verteld ie weer es: ja, we moesten met de hele klas nablijven, want de klas was vervelend....
Heb ik zelf nog nooit meegemaakt (havo/vwo in de 1e en 2e, daarna havo...)

En volgens mij zitten er ook veel meer buitenlanders in vmbo als in havo/vwo
(ik heb niks tegen buitenlanders ofzo, maar dat viel me gewoon op, op de klassenfoto van mn broertje...)
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 19:32
SoMeBoDy
SoMeBoDy is offline
Het is nog altijd aan die docent zelf of hij/zij het wil vertellen. Zoiets hoef je vind ik zelf ook niet aan iedereen te vertellen, want je hebt altijd nog van die kinderen die over je kunnen roddelen of weet ik veel wat. Het ligt ook aan de docent zelf. Als diegene er makkelijk over kan praten en schijt heeft aan leerlingen die roddelen enzo, dan moet hij/zij dat zelf weten. Sommige docenten kunnen er ook gewoon makkelijker mee overweg dan anderen.

Als er trouwens aan een docent wordt gevraagd over zijn liefdesleven kan hij/zij er nog altijd omheen draaien en het antwoord hoeft dan ook helemaal niet raar over te komen.. ik heb het zelf met een docent meegemaakt
Oud 09-10-2002, 11:21
ARL
ARL is offline
Citaat:
vleermuissie schreef:
Mja, als een leraar dan een nieuwe klas krijgt, en gaat zich voorstellen, moet hij dan zeggen: Hallo ik ben blabla en ik ben homo??
Lijkt me ook weer overdreven. Als een klas er naar vraagt vind ik dat je het best kan zeggen, maar waarom zou je het zeggen als een klas er niet naar vraagt...
Je kan wel zeggen dat ie het heeft verzwegen, maar waarom zou je -als leraar zijnde- niet dingen voor je klas verzwijgen. Je hoeft toch niet je klas alles over jezelf te vertellen... ik vind best dat een leraar persoonlijke dingen (zoals of je homo bent of niet) best mag verzwijgen. Een leraar heeft toch ook recht op een priveleven...
Tuurlijk, de leraar hoeft `t niet te vertellen, maar mij lijkt beter van wel. En leraren die weten wel hoe zoiets moeten zeggen. Ze hebben ooit immers geleerd hoe iets goed en duidelijk uit moet leggen.
Het kijkt mij tenminste raar als je leraar je achter in het jaar nog ns verteld dat ie homo is, of niet?
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 14:30
QuietNoise
QuietNoise is offline
Tuurlijk hoeft een leraar het niet voor zich te houden, omdat de leerlingen m daar mee zouden kunnen gaan pesten ofzo. Leerlingen pesten toch wel als ze een leraar willen pesten.
Verder is t aan de leraar wat hij kwijt wil aan de klas. een hetero-leraar hoeft ook niet te vertellen of hij een vriendin (hier ff uitgaande van een man) heeft of en vrouw, en of ie kinderen heeft etc, dat is in principe prive, en helemaal aan hem of ie t verteld.
t zelfde met een leraar die homo is, als ie wil kan ie t NATUURLIJK aan de klas vertellen, maar dat dan is toch echt zijn keuze, en niet omdat t moet.
verder vindt ik ook dat de leraar dat op zn eigen moment mag doen. sommigen vinden t misschien belangrijk dat de klas het vanaf dag 1 weet, anderen vertellen t misschien later in het jaar, als hij wat meer vertrouwd is in de klas, of bijvoorbeeld als een nieuwsgierige leerling vraagt of ie een vriendin heeft. (wat ik overigens heel vaak leerlingen aan leraren heb horen vragen, en zelfs ook andersom, gewoon intresse in je medemens. leraren zijn tenslotte ook maar gewoon mensen, met gewone gevoelens.)
De leraar zou dan kunnen zeggen dat ie een vriend heeft, of kunnen uitleggen dat hij geen vriendin heeft, maar liever een vriend zou hebben, maar die helaas niet heeft.

anywy, t gaat over het priveleven van de leraar, en het is helemaal zijn (of haar natuurlijk) eigen keuze hoeveel hij daarvan loslaat, en op welk moment hij het verteld aan de leerling.

verder zou ik persoonlijk t wel aan de leerlingen vertellen als ik een vriendin zou hebben (ben bi, als ik dan een vriend zou hebben zou ik t voor mezelf overbodig vinden) en lerares zou zijn, omdat dat nogal scheelt in de roddelfabriek...
Oud 09-10-2002, 14:38
Razzle
Razzle is offline
Citaat:
ARL schreef:
Oud 09-10-2002, 16:45
euro
euro is offline
Nee, ik vind dat hij/zij dat niet perse voor zich hoeft te houden. Ik vind dat de leraar/lerares in kwestie dat zelf maar moet beslissen. Ik heb een leraar die is homoseksueel, hij heeft het eigenlijk nooit letterlijk gezegd ofzo, maar de hele school weet het gewoon ...uhm..tsja is een beetje vaag dat wel, maar het is nou eenmaal zo. Niemand pest hem ermee, want het is een van de leukste leraren op school!
Als ik "een homoseksuele lerares" was zou ik echt niet de eerste les zeggen : tsja en...ik ben lesbisch enz. Maar als leerlingen het zouden vragen, of als er een andere aanleiding was, zou ik het niet verzwijgen. Ze komen er toch wel achter. Beter kan je het zelf vertellen en een beetje een grapje ofzo van maken.
Oud 09-10-2002, 17:40
Verwijderd
Citaat:
ARL schreef:

Het kijkt mij tenminste raar als je leraar je achter in het jaar nog ns verteld dat ie homo is, of niet?
nee, mij niet.
het is toch aan de leraar zelf om te beslissen of ie het verteld, wanneer, hoe enzo, Dus als die leraar vind dat ie het na een jaar moet vertellen... is toch niks mis mee... Moet die leraar helemaal zelf weten, t is toch zijn leven...
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 17:59
Verwijderd
Op mijn middelbare school waren er 3 leraren en 2 leraressen homoseksueel... was geen enkel probleem... (school met 1000 leerlingen, dus dat was wel bekend van alle leraren/leraressen)
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 18:02
Balance
Balance is offline
bij mij op school lijkt het wel of je homo móet zijn, wil je worden aangenomen

maar ff serieus: wanneer een leraar het wil vertellen, geen probleem. Wanneer hij het voor zichzelf wilt houden evengoed.
Maar men mag het niet verbieden het bekend te maken ofzo.

Ik denk overigens dat het geen kwaad kan. Jongeren zullen altijd een leraar pesten wanneer ze zien dat het kan. Dus kan een leraar de jongeren niet aan dan zullen ze daar hoe dan ook gebruik van maken. Blijkt hij homo te zijn gebruiken ze dat als middel, maar anders verzinnen ze echt wel wat anders!
Bovendien denk ik dat het een stukje meehelpt aan het proces om te laten zien dat homosexualiteit niet erg is.
Oud 09-10-2002, 21:00
Verwijderd
Even een algemene opmerking (ook aan het adres van DrPain):

De stelling dat 'VMBO-leeringen meer sociale vaardigheden hebben' is dus echt lulkoek. Ze communiceren vaker met elkaar, maar dat is altijd in oneliners. 'Hebbie peukie voor me?' 'Mag ik op je scooter?' 'Moest je nablijven?' 'Kut voor je man'. Ook hebben ze vaak een grotere groep kennissen waar ze een oppervlakkiger contact mee hebben. Het líjkt dus zo dat ze sociaal sterker zijn, maar dat is absoluut niet zo. Dat soort dingen kom je allemaal te weten als je goed je ogen en oren openzet, en bladen als de Psychologie Magazine leest.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 13:14
DrPain
DrPain is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef:
In mijn 6 jaar middelbare school heb ik het nog nooit meegemaakt dat leerlingen bij een nieuwe leraar meteen vragen of deze getrouwd is, en ook niet als ze die leraar al langer kennen.

VMBO'ers meer gericht op mensen? Meer sociale vaardigheden? Ik vraag me echt af waar je dat vandaan haalt. Ik denk dat groepsdruk juist op het VMBO veel meer aanwezig waardoor leerlingen zich niet snel zullen afzetten van de daar heersende opvattingen (die negatief zijn) over homoseksualiteit.
Hmmm ik kijk te weinig op dit forum. Toch even nog een late reactie.

Ik geef les, en iedere klas die ik heb is de eerste vraag: Hoe oud bent U? En daarna: Heeft U een vriendin?

En waar ik die info vandaan haal, uit persoonlijke ervaring (ik geef al 2 jaar aan VMBO les) en uit adolecenten psychologie en dicatische theoriën.
Verder heb je wel gelijk in dat leerlingen op het VMBO meer letten op wat andere doen en wat zij doen, en ik denk niet dat zij een homofiele leraar gelijk cool vinden, maar als je als persoon een goeie wordt gevonden door de leerlingen, boeit het hun niet veel wat je bent.
Oud 13-10-2002, 19:30
Sommetje
Sommetje is offline
Ik vind dat zo'n leraar dat best mag zeggen (als het op één of andere manier ter sprake komt), maar hij/zij hoeft er niet mee te koop lopen. Het gaat nl. in de eerste plaats om de lessen en als die O.K. zijn, hoor je mij niet klagen.
Oud 13-10-2002, 19:32
Sommetje
Sommetje is offline
Citaat:
Zlatan tha man schreef:
Omdat dat voor porblemen zorgt zo iemand word binnen de korste keren weggepest zo zijn kinderen nou eenmaal tuurlijk zou die er voor uit moeten kunnen komen maar het lijkt mij verstandiger dat ie dat niet doet het is ook niet belangrijk...
Ik denk niet dat een leraar alleen maar van school wordt gepest, omdat hij/zij homo zou zijn. Mocht dat op jullie school wel gebeuren, dan zit je gewoon op een hele bekrompen school.
Oud 13-10-2002, 19:33
Sommetje
Sommetje is offline
Citaat:
Morgan schreef:

Inderdaad
Oud 13-10-2002, 19:59
Miess
Miess is offline
Citaat:
DrPain schreef:
Hmmm ik kijk te weinig op dit forum. Toch even nog een late reactie.

Ik geef les, en iedere klas die ik heb is de eerste vraag: Hoe oud bent U? En daarna: Heeft U een vriendin?

En waar ik die info vandaan haal, uit persoonlijke ervaring (ik geef al 2 jaar aan VMBO les) en uit adolecenten psychologie en dicatische theoriën.
Verder heb je wel gelijk in dat leerlingen op het VMBO meer letten op wat andere doen en wat zij doen, en ik denk niet dat zij een homofiele leraar gelijk cool vinden, maar als je als persoon een goeie wordt gevonden door de leerlingen, boeit het hun niet veel wat je bent.
Mag ik, ondanks dat ik niet dezelfde ervaringen met lesgeven (ik geef les aan HAVO-4 en VWO-5 en het is niet mijn ervaring dat die twee vragen als eerst worden gesteld) vragen voor welk vak je studeert? Tweede graads zeker?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten