Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-09-2002, 20:44
arrebar
arrebar is offline
wie doet dit nog meer, ik heb vorig jaar mijn mavo examen gehaalt en doe nu havo, ik vind het echt super makkelijk
hoe vinden jullie het
Oud 27-09-2002, 07:47
Severus
Severus is offline
Ikzelf heb alleen HAVO gedaan, maar toen ik in 4 & 5 HAVO zat was er een meisje dat eerst de MAVO had gedaan. Ook zij vond het allemaal gemakkelijk, maar ze voerde geen klap uit en bleef zitten op 5 HAVO. Niet echt geweldig, zou ik zeggen.

Ripper
Oud 27-09-2002, 16:00
mar87
mar87 is offline
'kheb d'r 2 in m'n klas zitten, 1tje weet altid alles, en die vindt 't ook makkelijk geloof ik de ander weet ik niet.
een meisje uit 'n andere klas vond 't wel heel moeilijk, die van de Mavo kwam
Met citaat reageren
Oud 28-09-2002, 11:38
mill's mess
mill's mess is offline
ik heb dit vorig jaar gedaan, na mijn mavo naar de havo. Nu doe ik vwo, dus dat zegt genoeg over hoe moeilijk ik de havo vond
Met citaat reageren
Oud 28-09-2002, 15:47
alpha
alpha is offline
vriendin van mij ging heel makkelijk door de mavo en zit nu in 4 havo. Ze vind het verschil wel heel erg groot! Moeilijker dus.

Ik wil trouwens even zeggen dat de leermethode anders is en voor veel mavo-ers daarom moeilijker. is dus bij jou niet zo. Maar vergeet natuurlijk niet dat je na 4 mavo meer geleerd hebt dan na 3 havo. Dus het begin is makkelijker, je blijft redelijk op het zelfde niveau maar het tempo enzo gaat wel veel sneller.
Oud 28-09-2002, 16:50
freggelfreak
freggelfreak is offline
ik heb eerst mijn mavo gedaan en daarna havo. er is niet veel verschil, is allebei niet moeilijk allen bij de havo moet je meer onzinnige dingen doen door die 2e fase. moeilijkheidsverschil is er niet echt
Met citaat reageren
Oud 29-09-2002, 10:43
Fliss
Fliss is offline
Ik heb ook de havo gedaan na de mavo en vond de havo helemaal niet moeilijker ofzo. Er wordt wel in een sneller tempo gewerkt, maar je hebt werkwijzers dus kan je van tevoren plannen en dat had ik bij de mavo niet.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2002, 14:40
arrebar
arrebar is offline
Citaat:
alpha schreef:
vriendin van mij ging heel makkelijk door de mavo en zit nu in 4 havo. Ze vind het verschil wel heel erg groot! Moeilijker dus.

Ik wil trouwens even zeggen dat de leermethode anders is en voor veel mavo-ers daarom moeilijker. is dus bij jou niet zo. Maar vergeet natuurlijk niet dat je na 4 mavo meer geleerd hebt dan na 3 havo. Dus het begin is makkelijker, je blijft redelijk op het zelfde niveau maar het tempo enzo gaat wel veel sneller.
dat meer weten valt wel mee, in die 3 jaar tijd hebben ze in de havo wel meer gedaan dan in de eerste 3 jaar havo,
Oud 04-10-2002, 18:41
Verwijderd
Ik heb dat ook gedaan, was best makkelijk... hoefde er bijna niks aan te doen en ben met hogere cijfers geslaagd (daar waren mijn ouders best boos over trouwens)
Met citaat reageren
Oud 05-10-2002, 20:41
inaaa
inaaa is offline
ik ben dit jaar overgestapt van 4 mavo naar 4 havo.
De eerste periode van 8 weken is alweer bijna voorbij, en dan ben ik eindelijk toe aan de herfstvakantie. Toen ik in juni examens had, was ik wel zenuwachtig....maar ik was wel zeker van mijn zaak..wat betreft mijn kans op slagen...Dat kwam doordat ik al heel goed gescoord had met mijn tentamens.....
Als ik de havo niet zou hebben gehaald, zou ik graag naar Schoevers in Amsterdam gewild hebben, aangezien ik later de richting --> secretaresse wil gaan doen. Ook ben ik naar de opendag geweest, en een docent van Schoevers heeft mij geadviseerd eerst de havo te gaan doen. Je hebt dan meer mogelijkheden, je weet meer, en je zit ook hoger.
Maar ik zit nu dus op de havo.... Veel verschil merk ik niet echt met de mavo, alleen is het werktempo wel hoger vind ik....en het werken met studiewijzers....ja, daar ben ik wel blij mee, aangezien ik ook op de mavo met mijn eigen planning het jaar door werkte.... Dit was mijn zegje dan, en voor alle anderen die net als mij zijn overgestapt: veel succes, plan goed en kom je planningen wel na.....

Laatst gewijzigd op 05-10-2002 om 20:45.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 13:27
Elka
Elka is offline
Ik heb het gedaan...maar dan oude stijl...dus weet niet of echt wat aan mijn reactie hebt. Ik vond het vrij simpel...niet alles natuurlijk (bij wb was de achterstand (kut mavo te groot bv.), maar het merendeel wel.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 16:17
Lightlady
Lightlady is offline
Ikke ik vind het kut heb al een 1,2.6,4.1,2 enzo gehaald dus gata niet echt gewledig maar ja dat zijn de talen voor eco= 9.6 Wis 9.4 en m&0 een 7.8
Oud 10-10-2002, 16:26
sunna
sunna is offline
haaai

ik heb ook mavo gedaan en doe dus nu ook havo
alleen wel 2 jaar in een, zodat ik dit jaar dus weer eindexamen doe!
dis op een particuliere school en soms moet je ook op zaterdag naar school maar het is het hopelijk wel waard!
Reageren

Regels voor berichten