Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-10-2002, 09:07
Lakini's Juice
Lakini's Juice is offline
Dit kwam in net tegen op de officiele site van MUSE...
Het is in het Engels, want ik had geen zin om het te vertalen

Muse are outraged by a recent request for Celine Dion to use Muse's name for her up and coming Las Vegas residency (a string of shows in Las Vegas). Muse own the trademark 'MUSE' worldwide for any music related services including live performances, records etc etc.

The following request was sent by Celine Dion's management company 'Dragone':
"Dragone will offer Muse Fifty Thousand Dollars ($50,000.00) for Muse to agree to the terms set forth below, pursuant to which, Muse confirms its consent for Dragone to use and register the mark "MUSE" in the United States for "entertainment services in the nature of a nightly Las Vegas-style show featuring a live performance by Celine Dion, dancers, and acrobats, all with musical accompaniment," in Class 41, and "sound and video recordings featuring performances from a live nightly Las Vegas-style show by Celine Dion, dancers, and acrobats," in Class 9 ("Dragone¹s Goods and Services"), and for future goods related to the nightly Las Vegas-style show".

Muse replied with:
"NO, absolutely not as we don't want to appear to be Celine Dion's support act!"

Celine dion's management replied with:
"Our client will proceed without the proposed settlement and will use the mark CELINE DION MUSE for its shows and related goods and services".

Muse are outraged by this absolute disregard for another artist's identity. This is also pure capatalism i.e. a large company using it's wealth to trample over
others. A press release has gone out over the weekend. Muse will continue to stand up for their rights.

Oud 15-10-2002, 09:12
Pukeboy
Pukeboy is offline
Of zoals op stubru.be :

Celine Dion wil grof geld betalen om de naam Muse te gebruiken als titel voor haar Las Vegas Shows. De groep zou 50.000 euro krijgen van Celine, maar weigert de naam te laten gebruiken. In een persbericht verklaart Muse: "Wij moeten ons imago en onze geloofwaardigheid beschermen. Als Celine Dion onze naam gebruikt dan is dat schadelijk voor onze reputatie. Nu zal de show voluit "CELINE DION MUSE" heten.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 09:16
Verwijderd
Muse heeft niets te zeiken hier. De meeste mensen zouden een moord doen om aan $50000 te komen, maar voor Muse betekent het kennelijk niets meer.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 09:16
Verwijderd
Citaat:
snees schreef:
Muse heeft niets te zeiken hier. De meeste mensen zouden een moord doen om aan $50000 te komen, maar voor Muse betekent het kennelijk niets meer.
ze hebben principes, das wat anders
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 10:43
Rebirth Of Cool
Rebirth Of Cool is offline
Citaat:
Ufke schreef:
I agree
Fuck money als je al zo steenrijk bent
Oud 15-10-2002, 10:48
Verwijderd
Citaat:
Ufke schreef:
principes, in de zin van 'geassocieerd worden met Celine Dion is niet alternatief en zorgt niet voor meer fans'?
want als een willekeurige andere 'stoere' band in die scene zoiets wou had Muse echt wel ja gezegd.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 10:54
Verwijderd
ze willen gaan doorbreken in amerika, en als iedereen daar dan meteen aan celine dion denkt als ze je naam horen is ook weer niks..

maar ik snap eigenlijk ook niet wat het probleem eigenlijk is.
je kan dan toch juist gaan bewijzen aan amerika dat je niks met celine te maken hebt. als ze 1 nummer van muse horen is het ze allemaal wel duidelijk dat het 1 niks met de ander te maken heeft...
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 13:25
Verwijderd
Citaat:
danique2 schreef:
ze willen gaan doorbreken in amerika, en als iedereen daar dan meteen aan celine dion denkt als ze je naam horen is ook weer niks..

maar ik snap eigenlijk ook niet wat het probleem eigenlijk is.
je kan dan toch juist gaan bewijzen aan amerika dat je niks met celine te maken hebt. als ze 1 nummer van muse horen is het ze allemaal wel duidelijk dat het 1 niks met de ander te maken heeft...
Ja, fans van Celine Dion en Muse zullen echt wel doorhebben dat het niet hetzelfde is.
En op deze manier zullen ze in Amerika alleen maar een slecht imago krijgen als 'zeikerds'.
en btw: heeft "Faith & the Muse" ooit gezeken wegens de naam Muse?

Laatst gewijzigd op 15-10-2002 om 17:09.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 13:36
86dagreed
86dagreed is offline
Citaat:
Rebirth Of Cool schreef:
I agree
Fuck money als je al zo steenrijk bent

haha ik denk niet dat muse rijk is hoor.
Oud 15-10-2002, 16:09
Gus
Gus is offline
Lichtelijk gek... Muse is een normaal Engels woord, ik kan me goed voorstellen dat mrs. Dion dat wil gebruiken voor haar show. Muse en Dion liggen muzikaal ver genoeg uit elkaar om problemen te voorkomen denk ik...
Dat Muse de hele ruzie op haar website plaatst is niet echt netjes, misschien proberen ze een soort klein legertje van rock-fans die hun Celine CD's terugbrengen te mobiliseren. (sic)
Oud 15-10-2002, 17:05
disaster
disaster is offline
er staat in dat stukje dat muse de naam muse geclaimt heeft als merknaam voor alle muzikale bezigheden ofzow, dus muse staat gwoon volledig in zijn recht.

@snees --> ik denk dat ze tegen elke band nee gezegd zouden hebben... en tegen celine dion ietsjes harder
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten