Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-12-2001, 21:34
Balance
Balance is offline
de laatste tijd heb ik weer super veel last van mijn droge huid

ik ben er voor bij de dokter geweest een tijdje terug en die vertelde me dat mijn huid veel te weinig vocht aanmaakt en daarvoor moet ik elke ochtend en avond een crème met 20% vaseline op m'n huid doen.
ik doe het trouw elke dag, maar wordt toch wakker met heel m'n voorhoofd onder de schilfers, m'n ogen helemaal rood en de velletjes staan d'r op en de rest voelt ook aan als schuurpapier...
het doet echt verschrikkelijk veel pijn, vooral m'n ogen

heeft iemand het ook zo erg en/of tips? want ik kijk wel op internet sites, maar daar wordt je alleen maar door verwezen naar de zoveelste crème en geloof me, ik heb echt al zó veel geprobeert!
ik doe trouwens bijna geen make-up meer op (en zeker niet op m'n ogen!) en maak m'n huid nooit met meer schoon als water (mag ook niet)
Scrubben is ook geen oplossing maar m'n ouders zitten wel te denken aan een apparaatje kopen die de vocht op je kamer regelt... hoe heet zo iets en heeft iemand daar ervaring mee?

Nogal lang verhaal geworden, maar als je me kan helpen: echt heel graag!
Oud 28-12-2001, 23:30
Ikke!
Ikke! is offline
Ik had dat ook, het zijn gewoon uitdrogingsverschijnselen.. en ik ben er naar voor een soort acapuncturist geweest.. deze heeft toen ook geconstateerd dat mn nieren aan het uitdrogen waren..

Ik heb toen niet een zalfje ofsow gekregen of medicijnen, maar er is wel een soort naald gezet en ik moest 2 liter mineraalwater (dus geen gewoon kraanwater) per dag extra drinken..

Als je dat trouw elke dag doet (maar dan ook echt elke dag) gaat het wel weer goedkomen. Bij mij zijn hierdoor de uitdrogingsverschijnselen verdwenen

Dus drinkse zou ik zeggen

Met citaat reageren
Oud 29-12-2001, 10:46
~Miracle~
~Miracle~ is offline
Dat heb ik ook, vooral in de winter. Daarvoor kun je van die vochtinbrengende maskertjes gebruiken.
Ik weet niet precies welk apparaatje je bedoelt, maar ik heb zo'n waterbakje dat je aan de verwarming kan hangen. Kun je bij de Blokker kopen, en is nog mooi ook. Helpt ook tegen droge oogjes en een zere keel.
Succes!
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten