Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-10-2002, 14:36
Verwijderd
terwijl vele andere Europese landen hun voetballers uit de eigen competitie halen is Nederland hierop weer de uitzondering.
Zelfs landen met een zwakkere competitie dan de Nederlandse doen dat en weten er soms nog goede resultaten mee te halen (België, Potugal).
ik vind dat gezien de laatste resultaten van het elftal een grondige schoonmaak gerechtvaardigd is. Bovendien lopen al die in het buitenland-spelende voetballers tegen of over de dertig.
Willen we ook de komende jaren een gezond en sterk elftal dan is nieuw talent noodzakelijk

reacties>
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-10-2002, 14:41
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Met wat voor spelers wil je gaan voetballen dan?
We hebben het WK al niet gehaald en met de spelers uit NL competitie worden we laatste in de poule van EK 2004 voorrondes
Oud 15-10-2002, 16:47
Verwijderd
Citaat:
Forza_FC_Groningen schreef:
Met wat voor spelers wil je gaan voetballen dan?
We hebben het WK al niet gehaald en met de spelers uit NL competitie worden we laatste in de poule van EK 2004 voorrondes
ik denk dat de Nederlandse competitie zwaar onderschat is en dat Nederlandse topclubs bij het Europees voetbal met een minderwaardigheidscomplex rondlopen, onterecht.

als je de vedettes van de provincieclubs neemt en de vaste krachten van de topclubs kun je best een goed elftal krijgen.
Spelers als Jansen van Vitesse, van den Berg van fc Utrecht en Kees van Wonderen, die stop je er dan in.

misschien hadden we in die situatie wel het wk gehaald.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 17:22
CokemanLalalala
CokemanLalalala is offline
dit topic staat vol onwaarheden en tegenstrijdigheden! gewoon vette onzin
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 18:26
knijtert!
knijtert! is offline
sorry hoor maar hier ben ik het dus totaal niet mee eens!!
Dus jullie vinden dat Kluivert, Davids, van Nistelrooy, Cocu etc. eruit moeten?
De buitenlandse landen zullen ons vierkant uitlachen!!!
Hoeveel in Frankrijk spelende spelers zitten er in het Franse elftal? Speelt o.a. Figo in Portugal?
Speelt Belgie goed? LOL
Met Engeland,Spanje en Italie is het wel zo dat veel spelers daar spelen! Maar dat is een TOP competitie en Jansen etc. kunnen best leuk voetballen hoor... Maar daarmee worden we zo ontzettend ingemaakt door zo ontzettend veel teams.
Ik zou zeggen denk er nog ns over na

Mzzls
Oud 15-10-2002, 18:51
Boogie
Boogie is offline
Dat is al een paar jaar zo. Niet dat 'wij' de laatste jaren zo succesvol zijn maar toch. Het heeft te maken met het geld dat in Nederland voor het voetbal gereserveerd is. Dat is bij ons veel minder dan in andere landen. In Italië, Spanje en Engeland is daar veel meer geld voor beschikbaar. Daarom gaan alle goeie Nederlandse spelers weg, omdat die hun bankrekening willen aanvullen.
Oud 15-10-2002, 20:09
Verwijderd
Vele buitenlandse nationale teams zoals Spanje, Engeland, Italie, halen hun spelers voornamelijk uit hun eigen land, omdat de clubs in die landen groot genoeg zijn om hun spelers te behouden.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 20:38
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik denk niet dat de Nederlandse competite voor elke positie in het Nederlands Elftal een goede Nederlandse voetballer heeft rondlopen die waardig genoeg is voor het Nederlands Elftal. Dus moeten ze wel een selectie maken met mensen die in buitenlandse competities spelen. Engeland, Italie en Spanje hebben op transfergebied nou eenmaal een grote macht binnen Europa. Ze kapen alle goede spelers weg uit de competities zoals die van Nederland. Dan kun je wel hierow goed scouten en goede jongeren opleiden, maar deze spelers zijn nog niet allemaal rijp voor het Nederlands Elftal. En als ze goed genoeg zijn, worden ze ambitieus, willen ze in het buitenland voetballen en kaapt het buitenland de spelers weg. Het houdt dan dus niet meer op.
Nieuw talent kan, maar ik zie ook graag wat ervaring er tussen lopen.
Oud 16-10-2002, 13:37
ZlatanSuperJood
ZlatanSuperJood is offline
------------------------Zoetebier-------------------

Heitinga----Van Wonderen---Hofland--------Bouma

Van der Meyde--------Van Bommel--------Van Persie

--------------------------Van der Vaart----------------------

--------------Van Hooijdonk---Vennegoor-------------

Waterreus
Stekelenburg
Paauwe
Van Haaren
Zwaanswijk
Ooijer
Sikora
Bosvelt
Jansen
Witschge
Landzaat
Hoogendorp
Bruggink
Kuijt

Valt toch nog wel een redelijk elftalletje mee te maken, al kan t natuurlijk niet tippen aan een elftal met de topspelers in t buitenland.
Oud 16-10-2002, 13:39
ZlatanSuperJood
ZlatanSuperJood is offline
Ooh, ander topic....
Oud 16-10-2002, 13:54
Firebolt
Firebolt is offline
Ik ben het voledig met FEYENOORDvakX eens
Nederland heeft genoeg goede Nederlandse spelers in onze competitie, die niet zo arrogant als Stamzijn, meer scoren dan Kluivert enz enz
Dan zegge ze allemaal wel dat van Hooijdonk niet kan voetballen en alleen uit dode momenten scoort, MAAR HIJ IS WEL DE NEDERLANDESE TOPSCOORDER IN 01-02. En al z'n doelpunten composeren echt wel de iets mindere balcontrole. Neem nou Kluivert: die scoort echt nooit als je t nodig hebt.

Cokemonlalalala, waarom staat dit topic vol "vette onzin"? Waarom zeg je niet WAT volgens jouw de vette onzin is
En wat Forza_FC_Groningen zegt is helemaal onzin, want als we gewoon op het WK waren geweest, was dit topic echt nie geopent
Die arrogante eikels motte gewoon allemaal oprotten en plaats maken voor een nieuw team, en dat kan volgens mij net zo goed uit de Nederlandse competitie worden samengestelt (genoeg goede spelers)
Oud 16-10-2002, 16:50
CokemanLalalala
omdat het me te veel moeite was, maar als je t echt zo graag wilt knul...

"terwijl vele andere Europese landen hun voetballers uit de eigen competitie halen is Nederland hierop weer de uitzondering.
Zelfs landen met een zwakkere competitie dan de Nederlandse doen dat en weten er soms nog goede resultaten mee te halen (België, Potugal). "

als NL de resultaten haaldt die belgie en portugal halen zijn we ook niet tevreden. de topspelers uit deze teams spelen ook in het buitenland! verschilt echt niet zo veel... wat kan nederland er aan doen als er betere spelers zijn zodat er 2 meer ofzo uit de basis 11 in het buitenland spelen? kortom: KUTARGUMENT!

"Bovendien lopen al die in het buitenland-spelende voetballers tegen of over de dertig. "

spelers beleven hun beste periode rond hun 27/28e jaar. als jij wilt beweren dat spelers als F de Boer, Cocu, vd Sar e.d. behorend tot de top van de wereld niet in NL elftal thuishoren ben je niet wijs.

"Willen we ook de komende jaren een gezond en sterk elftal dan is nieuw talent noodzakelijk "

kluivert, van nistelrooij kunnen nog wel een tijdje mee hoor... voeg daar V bommel en vd vaart aan toe en je hebt al een aardig begin he...

"ik denk dat de Nederlandse competitie zwaar onderschat is en dat Nederlandse topclubs bij het Europees voetbal met een minderwaardigheidscomplex rondlopen, onterecht. "

zie idd resultaten van nederlandse ploegen in europees verband, fc utrecht dat tot 2 keer toe wordt vernederd door een pools nietszeggend clubje! en zo is het al jaren! ajax, feyenoord en psv weten ook niet ieder jaar mee te doen met de top, onderschat? LIJKT ME NIET!!

zo genoeg ?
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 17:04
CokemanLalalala
Citaat:
Firebolt schreef:
Ik ben het voledig met FEYENOORDvakX eens
Nederland heeft genoeg goede Nederlandse spelers in onze competitie, die niet zo arrogant als Stamzijn, meer scoren dan Kluivert enz enz
Dan zegge ze allemaal wel dat van Hooijdonk niet kan voetballen en alleen uit dode momenten scoort, MAAR HIJ IS WEL DE NEDERLANDESE TOPSCOORDER IN 01-02. En al z'n doelpunten composeren echt wel de iets mindere balcontrole. Neem nou Kluivert: die scoort echt nooit als je t nodig hebt.

iemand die jaap stam arrogant noemt weet niet waar ie over praat. jaap stam is op tv altijd zeer sympathiek in interviews en bv bij harry vermegen. bovendien een speler waar je op kan bouwen, rots in de branding met een tomeloze inzet! ben benieuwd wie jij daar liever ziet staan waardoor we een beter resultaat halen

misschien zou je eens onbevooroordeeld moeten praten met betrekking tot van hooijdonk? ikzelf als nac supporter ben ook PI-AIR fan maar de beste man heeft zijn tijd wel gehad als international! BALBEHANDELING!!! en inzicht is en blijft goed maar snelheid is weg en echt een goaltjesdief is het niet he...
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 17:43
Firebolt
Firebolt is offline
Citaat:
CokemanLalalala schreef:
als NL de resultaten haaldt die belgie en portugal halen zijn we ook niet tevreden. de topspelers uit deze teams spelen ook in het buitenland! verschilt echt niet zo veel... wat kan nederland er aan doen als er betere spelers zijn zodat er 2 meer ofzo uit de basis 11 in het buitenland spelen? kortom: KUTARGUMENT!
Maar Nederland haalt niet eens het resultaat van belgie / portugal. Wie waren er op het WK? Portugal, en zelfs die belgen! En waar zaten wij????? Precies.
Citaat:
CokemanLalalala schreef:
iemand die jaap stam arrogant noemt weet niet waar ie over praat.
Ik heb express Stam gezegt omdat hij de persoon was die het boek schreef. Dat getuigt toch ECHT wel van arrogantie.
Citaat:
CokemanLalalala schreef:
spelers beleven hun beste periode rond hun 27/28e jaar. als jij wilt beweren dat spelers als F de Boer, Cocu, vd Sar e.d. behorend tot de top van de wereld niet in NL elftal thuishoren ben je niet wijs.
van der sar zou echt niet aan Zoetebier/waterreus(/Sekelenburg) kunnen tippen. Tenminste niet meer (ik heb m trouwens nooit als de beste beschouwd)
de Boer en cocu zou je tot de wereldtop kunnen noemen.... maar dan moeten ze het wel eerst waarmaken.
Citaat:
CokemanLalalala schreef:
misschien zou je eens onbevooroordeeld moeten praten met betrekking tot van hooijdonk? ikzelf als nac supporter ben ook PI-AIR fan maar de beste man heeft zijn tijd wel gehad als international! BALBEHANDELING!!! en inzicht is en blijft goed maar snelheid is weg en echt een goaltjesdief is het niet he...
Zeg ik van wel? Maar hij was wel topscoorder van Nederland, en of dat nou uuit dode momenten komt, of uit superacties, het zijn doelpunten. En hij scoort ze nou eenmaal uit dode momenten, maar een doelpunt is een doelpunt, en die zijn nodig om te winnen
Oud 16-10-2002, 17:57
CokemanLalalala
Citaat:
Firebolt schreef:
Maar Nederland haalt niet eens het resultaat van belgie / portugal. Wie waren er op het WK? Portugal, en zelfs die belgen! En waar zaten wij????? Precies.

ach ja, was eenmalig he. kan altijd een keer gebeuren.

Ik heb express Stam gezegt omdat hij de persoon was die het boek schreef. Dat getuigt toch ECHT wel van arrogantie.

hier ontgaat mij even de logica

van der sar zou echt niet aan Zoetebier/waterreus(/Sekelenburg) kunnen tippen. Tenminste niet meer (ik heb m trouwens nooit als de beste beschouwd)
hierover valt natuurlijk altijd te twisten. ik heb vd sar zelden of nooit echt in de fout zien gaan. bij zoetebier en waterreus ligt dat wel anders. je mag aannemen dat de bondscoach er een betere kijk op zou moeten hebben en zijn keuze is bekend en stekelenburg is veel te jong om al in het diepe gegooit te worden.

de Boer en cocu zou je tot de wereldtop kunnen noemen.... maar dan moeten ze het wel eerst waarmaken.
gelukkig hebben de spelers die jij/jullie noemen al de nodige ervaring en het nodige waargemaakt... met die gasten uit de nederlandse competitie kunnen we spelers als rivaldo en zidane vast wel afstoppen? dach t het niet!!

Zeg ik van wel? Maar hij was wel topscoorder van Nederland, en of dat nou uuit dode momenten komt, of uit superacties, het zijn doelpunten. En hij scoort ze nou eenmaal uit dode momenten, maar een doelpunt is een doelpunt, en die zijn nodig om te winnen
de topscorer uit nederland verdient een basisplaats? rick hoogendorp boven van nistelrooij verkiezen bijvoorbeeld? als kluivert 15 keer scoort in spanje betekend dit meer als 15 vrije trappen in nederland van van hooijdonk in mijn ogen
Met citaat reageren
Oud 17-10-2002, 14:49
Verwijderd
Citaat:
CokemanLalalala schreef:

zie idd resultaten van nederlandse ploegen in europees verband, fc utrecht dat tot 2 keer toe wordt vernederd door een pools nietszeggend clubje! en zo is het al jaren! ajax, feyenoord en psv weten ook niet ieder jaar mee te doen met de top, onderschat? LIJKT ME NIET!!
FEYENOORD's winst op lazio roma en natuurlijk de
UEFA CUP, winst van PSV op Manchester en galateseray,

het kan wel maar Nederlandse clubs denken altijd bij voorbaat dat ze gaan verliezen, zonde.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2002, 17:25
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Wedden dat dit topic uit gaat lopen op een 'wie is er beter Ajax of Feyenoord discussie'?

En ik ben ook van mening dat al die ouwe voetballers maar es plaats moeten gaan maken voor jong talent uit eigen land. En daar moeten ze nu dan meteen mee beginnen, dan kan t team nog groeien en zijn ze er op het EK klaar voor, die kwalificatiewedstrijden winnen ze toch wel, die poul stelt niks voor.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2002, 17:39
vreselijke fout
vreselijke fout is offline
Gewoon zielig dit zeg , iedereen moet toch wel door hebben dat van Hooydonk stukken minder is als Kluivert?

Dat er een schoonmaak nodig is lijkt me wel duidelijk, na het ek in portugal. Maar dat heeft niets met spelers uit de nederlandse competitie te maken. Van Hooydonk, Bosvelt, Ooyer. Zijn ook op oudere leeftijd. . Verder zijn Kluivert, Seedorf, Van nistelrooy nog maar 26 die kunnen dus wel nog wat jaren mee. Maar bijvoorbeeld Ronald de Boer heeft natuurlijk wel zijn beste tijd gehad, die is zelfs dik

Ik ben het er wel met je eens dat je middelmatige buitenlanders(zo noem ik ze maar even) zoals Boateng liever thuis gelaten mogen worden en er andere talenten voor mogen worden opgeroepen.

En o ja dat het beter voor het Nederlands elftal is, is natuurlijk onzin. Want als je bijvoorbeeld tegen de Tjechen aankomt met Hofs, Janssen, Oost, Dingssdags,Van Persie, van der Vaart, en als mensen met routine Bosvelt, van Hooydonk en Witschge dan word je dus dik uitgelachen en ingemaakt.

Laatst gewijzigd op 17-10-2002 om 17:45.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2002, 08:57
Firebolt
Firebolt is offline
Citaat:
vreselijke fout schreef:
En o ja dat het beter voor het Nederlands elftal is, is natuurlijk onzin. Want als je bijvoorbeeld tegen de Tjechen aankomt met Hofs, Janssen, Oost, Dingssdags,Van Persie, van der Vaart, en als mensen met routine Bosvelt, van Hooydonk en Witschge dan word je dus dik uitgelachen en ingemaakt.
En als je met een team van de Boer - Kluivert - Davids - van Bommel aankomt in Ierland, dan verlies je ook OMDAT ZE ZO ARROGANT ZIJN
Oud 19-10-2002, 22:46
Krugdinho
Krugdinho is offline
Citaat:
Firebolt schreef:
En als je met een team van de Boer - Kluivert - Davids - van Bommel aankomt in Ierland, dan verlies je ook OMDAT ZE ZO ARROGANT ZIJN
de boer en davids deden helemaal niet mee in ierland
Reageren

Regels voor berichten