Advertentie | |
|
![]() |
|
Voor de Nederlanders (& Belgjes) onder ons:
Ze moeten het er maar mee doen! Net als ik (en natuurlijk vele anderen) hebben moet doen! Later denken ze, WAUW! Wat heb ik een gespierd lichaam door dat brugje-wezen!
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Sommige hier vind ik er wel erg makkelijk over denken :/
Vooral voor de wat kleinere bruggers (voor zover ze niet allemaal klein zijn natuurlijk ![]()
|
ze zeuren gewoon
Mijn boeken liggen allemaal in mijn kluis en als ik een proefwerk of so heb dan neem ik het een dag van te voren mee naar huis. Ik heb in mijn tas hooguit 2 vakken en de rest ligt in mijn kluis. Daar is hij toch ook voor! ![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]() REIE
|
Ik zag vandaag serieus een aantal kiddo's van net twee turven hoog die -jawel- een karretje hadden om hun minescuul boekentasje te kunnen voortrollen...
Papventjes ![]() Tsja, de meeste scholen hebben wel kluisjes en dat is de oplossing. Paar boekjes in je tas, geen hernia meer. En als je nog niet snapt hoe het moet, maak je kopietjes van je boek en neem je alleen de pagina's mee die je nodig hebt maar da's veel gezeik. Mis je net weer die ene fokking pagina met de woordenlijst oid. Ik had De Oplossing: gewoon geen boeken mee naar school maar dat bleek uiteindelijk alleen maar uit te lopen in een teveel aan vrijetijd.
|
Verwijderd
|
Wij hebben zo'n zeikschool waar de docenten altijd zeiken dat je niet mag kopieren, en niet met z'n tweetjes met 1 boek mag doen. Ook kun je ze niet in de kluisjes stoppen, want die loopt regelmatig onder, en dat is pech hebben als je kluisje op de onderste rij zit!
![]() |
![]() |
|
ah joh, zo'n 'onderzoek' wordt toch elk jaar gehouden? En elk jaar weer is de uitslag hetzelfde: bruggers moeten een te zware tas mee sjouwen.
Ook ik wees iedereen op het artikel dat (toen ik brugger was) uit was gekomen. M'n tas mocht 10% wegen, maar hij woog op lange dagen soms 30% van m'n gewicht. En in kluisjes stopte ik m'n boeken niet, want ik maakte trouw elke dag m'n huiswerk (die goeie ouwe tijd ![]() Maar goed, over een paar jaar zijn de bruggers van nu, de gene die op dit forum een nieuw artikel zitten af te zeiken, waarin wordt verteld dat tassen te zwaar wegen. ![]()
||
Citaat:
![]() Ik heb weinig klachten, of het moet die holle rug zijn, hmmmm.... ![]() ![]()
||
Citaat:
Geef ze dan meteen zo'n reiskoffer met wieltjes ![]()
|
Tja, dan moeten ze maar wat meer bijdehand zijn.
"Als jij je Nederlands-boeken mee neemt, neem ik Frank mee, dan kunnen we samen doen" "Deze week neem ik dat dikke boek mee, volgende week neem jij 'm mee" Of gebruik je kluisje wat meer, door daar de boeken in te gooien die je niet meer nodig hebt die dag.
||
Citaat:
|
![]() |
je kunt het ook anders doen: je spreekt met je buurman/buurvrouw af, dat jij voor het ene vak de boeken meeneemt, en je buurman/buurvrouw voor een ander vak. Zo heb je ook niet zo'n zware tas... alleen jammer de de leraren in de onderbouw zo snel kwaad worden als je dat doet
![]()
||
Citaat:
Achterlijk!! ![]() Maar goed, tegenwoordig kan je gewoon het woord 'tweede fase' roepen en het gebruiken voor het feit dat je dat uur nét (jaja, toevallig) aan een ander vak wou werken waar je wel boeken van hebt! Er zitten ook wel voordelen aan die tweede fase! ![]()
|
is ook belachelijke zooi, jullie kunnen wel allemaal stoer doen dat jullie ook die kiloos hebben getild, nou en, maakt dat het normaal dat een klein manneke (want klein zijn ze vaak!!) een tas moet tillen die 1/3 van zijn eigen gewicht is? tuurlijk niet. kluisjes heb je trouwens niet overal. en ik moet nu ook weer enorm veel boeken mee naar school agz ze hier geen kluisjes hebben en ik anders niks doe in de les. echt een poepsysteem die 2e fase.
|
die kinders moeten niet zeuren, k heb in de brugklas nog meegedaan aan zo een onderzoek daarvoor, we moesten rondjes lopen en steeds werd er meer gewicht ingedaan. die tas zat ongeveer vol en had nog weinig last ervan
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Bij ons op school heeft gewoon iedereen een kluisje, niet alleen tegen diefstal dus, maar als je je tas te zwaar vind dan keil je de helft van je boeken maar in je kluisje is het motto
![]() ach, en die zware tassen vallen toch nog best mee...? Zo achterlijk zwaar is mijn tas echt nooit geweest hoor, ook niet toen we nog geen kluisje hadden.. En je kunt toch best iets regelen met de persoon waar je naast zit... dat een van de 2 het boek maar meeneemt en dat je niet allebei het boek hoeft mee te zeulen..?
|
![]() |
|
|