Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-10-2002, 16:31
stampertjuh
stampertjuh is offline
De islam is onderhand het 2e geoof in nederland,
er word voorspeld dat over een paar jaar de ilsam het grootste gelloof is in nederland.

Word dit geloof te groot volgns jullie?
of mogen ze gewoon doorgaan met moskeen bouwen enz.
Ik vind dat ieder z,n eigen geloof mag hebben, dus ook de moslims hoe veel er ook zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-10-2002, 16:45
Verwijderd
Als de rest van de bevolking er geen hinder aan ondervindt, vind ik het best.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 16:54
cin-D
cin-D is offline
Tsja.. van mij mogen ze ook hun eigen geloof hebben en die moskeeen zijn op zich ook geen probleem,
maar juist mede door het geloof onderscheiden zij zich van de Nederlanders en dat hindert dus wel degelijk.
Doordat zij hun cultuur sterk aanhouden en wij door moskeen te bouwen hun er eigenlijk een handje mee helpen blijven zij een groep vormen zeg maar...
Oud 16-10-2002, 16:57
cin-D
cin-D is offline
Volgens mij is dat bouwen van moskeen enzo btw over een paar jaar niet nodig, ik denk dat er voldoende moskeeen zijn in NL en dat er steeds minder publiek voor is, van de jongeren van tegenwoordig gaan er nog maar weinige naar de moskee alleen op bepaalde feestdagen en ik denk dat dat in de toekomst alleen maar minder zal worden
Oud 16-10-2002, 17:06
Verwijderd
Geen groter probleem voor mij dan het feit dat het christendom nu het grootste geloof is...

Ik vraag me trouwens af wat momenteel meer de tendens is: meer islamieten of het sneller afnemen van het aantal christenen..
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 19:18
Freshmaker
Freshmaker is offline
Ik verwacht in ieder geval dat er over 10 jaar meer moskeeën staan dan kerken...
Oud 16-10-2002, 19:23
Verwijderd
Van mij mogen ze die dingen bouwen, maar als tegendaad zouden zij dan verder moeten integreren en zich verder moeten aanpassen aan de Nederlandse normen en waarden.
Stel je voor dat straks de islamitsche bevolking groter wordt dan de christelijke...dan hebben hun de macht in het land en moeten wij Nederlanders straks ineens allemaal islamitsche normen en waarden gebruiken. Dit is natuurlijk een beetje overdreven, maar goed, het is wel een uiterste wat kan gebeuren. Maar vooralsnog heb ik geen problemen met moskeeënbouw, want iedereen mag zijn eigen godsdienst kiezen.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 20:10
Aesar
Aesar is offline
Ik heb niks tegen moslims, als ze maar goed intergeren, als ze gaan roepen dat homo's ziek zijn, dan kunnen ze dat maar beter in hun eigen land doen. En ze moeten ook niet de criminaliteit in.
Oud 16-10-2002, 20:53
Balance
Balance is offline
Of nou het christendom, de islam, het hindoeďsme of wat dan ook het grootste geloof is: als iedereen zich er goed bij voelt, vink het best.

Oh ja, 't valt me op dat Moslims vaak worden gelijk gesteld aan 'niet aanpassende allochtonen'. Maar dat is totaal niet hetzelfde!

Het overgrote deel van de problemen díe er zijn met allochtonen, berusten op cultuurverschillen waarbij een deel van die mensen de islam als excuus probeert te gebruiken. Ze lezen wat ze willen lezen.
Dat gebeurt ook met de Bijbel, maar bij het Christendom wijst men zulke opvattingen veelal toe aan de persoon die het eruit opmaakte.
Bij de Islam lijkt men het toch alsmaar erg makkelijk te vinden om niet naar de interpretatie van de persoon in kwestie te kijken die voor problemen zorgt, maar het in hun geloof te zoeken.

Beetje jammer, want ik denk niet dat 't ten goede komt aan wat men juist wilt bereiken: intergratie.
Oud 16-10-2002, 20:53
Verwijderd
Tja, opzich vind ik dat moslims zich wel aan de wet moeten houden, zo slecht is een streng uitzettingsbeleid dus niet.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 21:03
Max19
Max19 is offline
ach ja, moeten ze toch echt zelf weten.. maar ik zou wel weten dat als ik moslim was geweest, ik onmiddelijk mijn geloof in de hoek had gesmeten na 11 sept. en nu weer dat gedoe ik Bali.

wil ik niet bijhoren..
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 21:13
Verwijderd
Als de KKK in Missisippi de boel in de brand zetten zou ik als christen toch ook niet stoppen met geloven?
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 21:20
disaster
disaster is offline
Citaat:
Max19 schreef:
ach ja, moeten ze toch echt zelf weten.. maar ik zou wel weten dat als ik moslim was geweest, ik onmiddelijk mijn geloof in de hoek had gesmeten na 11 sept. en nu weer dat gedoe ik Bali.

wil ik niet bijhoren..
ja idd! want degenen die deze aanslagen plegen representeren elke moslim die op aarde rondloopt!

Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 21:20
Max19
Max19 is offline
Citaat:
wouszer schreef:
Als de KKK in Missisippi de boel in de brand zetten zou ik als christen toch ook niet stoppen met geloven?
zijn die bezig met een wereldwijde Jihad?
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 22:00
cin-D
cin-D is offline
Citaat:
Freshmaker schreef:
Ik verwacht in ieder geval dat er over 10 jaar meer moskeeën staan dan kerken...
Hier in NL? Absoluut niet
Oud 16-10-2002, 22:03
cin-D
cin-D is offline
Citaat:
Max19 schreef:

wil ik niet bijhoren..
Ja je hebt op zich wel gelijk maar bijv. de aanslagen op 11 september worden volgens mij door het merendeel van de moslims wel geprezen.
Oud 16-10-2002, 22:10
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Wie voorspelt dat eigenlijk?

bron?
Oud 17-10-2002, 08:09
Miss_Maroc
Miss_Maroc is offline
Citaat:
disaster schreef:
ja idd! want degenen die deze aanslagen plegen representeren elke moslim die op aarde rondloopt!

Zware sarcasme ...

Niemand hoeft de Islam als een bedreiging te zien en laten we dat ook zo houden...
Met citaat reageren
Oud 17-10-2002, 09:20
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
cin-D schreef:
Ja je hebt op zich wel gelijk maar bijv. de aanslagen op 11 september worden volgens mij door het merendeel van de moslims wel geprezen.
Een lijkt me hier wel gepast...
Oud 17-10-2002, 10:32
madmax
madmax is offline
Citaat:
Freshmaker schreef:
Wel eerder hoor!!
Met citaat reageren
Oud 17-10-2002, 10:40
cin-D
cin-D is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef:
Een lijkt me hier wel gepast...
Abosolutly not!
Oud 17-10-2002, 14:07
Verwijderd
Citaat:
madmax schreef:
Wel eerder hoor!!
Zou best kunnen, de vergrijzing slaat keihard toe in katholieke kringen volgens mij...
Met citaat reageren
Oud 17-10-2002, 14:16
Verwijderd
als ze nou eens mooie moskeeen bouwden zoals in iran enzo.. maar de meeste zou ik zelfs mn bazooka niet eens aan vuil maken.

ik vind overigens dat alle subsidies op dergelijke allochtone organisaties moet worden afgeschaft, zeker omdat ze integratie tegenwerken (is een onderzoek naar gedaan)

en ik denk niet dat een kerk bouwen in iran makkelijk gaat, dus hier mag het bouwen van moskees best een beetje geremd worden.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2002, 15:12
Diablos
Diablos is offline
van mij mogen ze alle religies afschaffen, scheelt een hoop gezeik..
Oud 17-10-2002, 15:23
tacidvs
tacidvs is offline
Ik vind het vreemd dat er nog geen moslimpartijen zijn. Zouden de moslims onder ons het niet nodig vinden?
Oud 17-10-2002, 15:26
TefnachT
TefnachT is offline
Als ik dan tegen die tijd de macht niet heb gegrepen ,dan ben ik wel al ergens anders gaan wonen.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2002, 15:32
Live and Let Die
Live and Let Die is offline
Ik vind het allemaal best zolang ze mij en andere anders denkende er maar niet mee lastig vallen. Verder moeten ze beter integreren. En ik vind ook dat ze wat aan hun 'probleemjongeren' doen. Veel van de criminaliteit komt uit die hoek.

Maar het moet niet te gek worden, niet dat ik dalijk arabisch moet kunnen praten ofzo
Oud 17-10-2002, 17:12
naamloozzz
naamloozzz is offline
Citaat:
Max19 schreef:

wil ik niet bijhoren..

Met citaat reageren
Oud 17-10-2002, 19:49
Joostje
Joostje is offline
op zich wel logisch.
verdere ontkerkelijking autochtonen. relatief conservatieve allochtonen.

mij kan het weinig boeien
Oud 17-10-2002, 20:15
alwaysgood
alwaysgood is offline
ik vind het volgende:
Voor elke moskee die de moslims hier bouwen, moet er een kerk komen in bv. Afghanistan of een ander moslimland. Dit zou eerlijk zijn. Want nu is het christendom en jodendom streng verboden in die islamitische landen en is het haast zeker dat je wordt vermoordt, als je dit geloof in het openbaar verkondigt. Daarom vind ik dat ze in die landen eerst een wet moeten opstellen voor vrijheid van godsdienst, net zoals wij hier. En dan voor elke moskee in Europa een kerk in een islamitisch land.
Oud 17-10-2002, 20:40
disaster
disaster is offline
Citaat:
alwaysgood schreef:
ik vind het volgende:
Voor elke moskee die de moslims hier bouwen, moet er een kerk komen in bv. Afghanistan of een ander moslimland. Dit zou eerlijk zijn. Want nu is het christendom en jodendom streng verboden in die islamitische landen en is het haast zeker dat je wordt vermoordt, als je dit geloof in het openbaar verkondigt. Daarom vind ik dat ze in die landen eerst een wet moeten opstellen voor vrijheid van godsdienst, net zoals wij hier. En dan voor elke moskee in Europa een kerk in een islamitisch land.
wat heb je aan een kerk als niemand er heen gaat?
Met citaat reageren
Oud 18-10-2002, 09:35
Verwijderd
Citaat:
Diablos schreef:
van mij mogen ze alle religies afschaffen, scheelt een hoop gezeik..
Het is geloof, volledig subjectief, bedacht door mensen, hoe kan je dat afschaffen?
Met citaat reageren
Oud 18-10-2002, 11:50
Verwijderd
Woeha. Vijftig jaar geleden was 70% van de Nederlandse bevolking ook nog hartstikke christelijk en ging elke zondag braaf naar de kerk. Wij hebben gewoon de ontzuiling doorgemaakt. Over tien jaar hebben we hier een volledig Nederlandse polder-islam, die net zo is als het christendom nu.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2002, 12:13
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:
Woeha.
Woeha?

Doet me denken aan Al Pacino in The scent of a woman Woeha!!

Goed, ontopic: ik vind het inderdaad te groot worden. Onder integratie versta ik ook aanpassing. Als wij kerken bij hun zouden bouwen, worden die al snel omgetoverd tot hoopjes as, maar wij moeten wel hun moskeeën tolereren?

Daarnaast vind ik het niet bij Nederland passen. Noem me conservatief, I don't care.

Niks tegen de mensen op zich, maar als je hier komt, pas je je maar aan.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2002, 13:05
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
******** schreef:

Goed, ontopic: ik vind het inderdaad te groot worden. Onder integratie versta ik ook aanpassing. Als wij kerken bij hun zouden bouwen, worden die al snel omgetoverd tot hoopjes as, maar wij moeten wel hun moskeeën tolereren?
je bedoelt dus:

1) j elevert kritiek op de vermeende intolerantie
2) je stelt voor om intoleranter te worden

Oud 18-10-2002, 13:06
TefnachT
TefnachT is offline
Citaat:
nare man schreef:
Woeha. Vijftig jaar geleden was 70% van de Nederlandse bevolking ook nog hartstikke christelijk en ging elke zondag braaf naar de kerk. Wij hebben gewoon de ontzuiling doorgemaakt. Over tien jaar hebben we hier een volledig Nederlandse polder-islam, die net zo is als het christendom nu.
Niet als je er wat aan gaat doen! Er kan veel gebeuren in 10 jaar.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2002, 13:19
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
TefnachT schreef:
Niet als je er wat aan gaat doen! Er kan veel gebeuren in 10 jaar.
dus je wilt ervoor gaan zorgen dat moslims meer naar de moskee blijven gaan? Anyway, het riekt verdacht veel naar een stop van de scheiding tussen kerk en staat
Oud 18-10-2002, 13:34
Verwijderd
Even voor de goede orde, de islam is op het moment het 3e geloof binnen Nederland, niet zow overdrijven AUB! Rooms katholiek en het Christelijke geloof (als ik het zow goed zeg) zijn nog een stuk groter, las dit stuk in de Volkskrant........egt niet dat de islam een van die twee al voorbij is........dus graag niet overdrijven om je stelling/mening kracht bij te zetten.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2002, 13:56
Diablos
Diablos is offline
Citaat:
wouszer schreef:
Het is geloof, volledig subjectief, bedacht door mensen, hoe kan je dat afschaffen?
ik zei ook niet dat ze geloof moeten afschaffen, ik zei religies. geloven is gewoon iets dat mensen doen, en als mensen in god willen geloven of in iets anders is dat ieder zijn keus..

maar religie is een ander verhaal, dat is ooit eens bedacht door "slimme" mensen die gewoon gebruik hebben gemaakt van het feit dat mensen geloven.. en ze hebben er toen boeken bij verzonnen met leuke verhaaltjes en fijne leefregeltjes.. en iedereen die het niet met hun eens was en zich niet liet onderdrukken door hun regels moet worden afgemaakt. en dat doen we vandaag de dag nog steeds..

dus als we nu gewoon eens al die religies de wereld uithelpen en iedereen gewoon fijn voor zichzelf gaat geloven in god of iets anders en daar niemand anders mee lastig valt dan word de wereld vast een veel leukere planeet om op te leven.
Oud 18-10-2002, 14:04
TefnachT
TefnachT is offline
Citaat:
Joostje schreef:
dus je wilt ervoor gaan zorgen dat moslims meer naar de moskee blijven gaan? Anyway, het riekt verdacht veel naar een stop van de scheiding tussen kerk en staat
Ik bedoel juist het tegenovergestelde.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2002, 14:56
Dutchian
Dutchian is offline
Citaat:
tacidvs schreef:
Ik vind het vreemd dat er nog geen moslimpartijen zijn. Zouden de moslims onder ons het niet nodig vinden?
Die zijn er wel, ze hadden bijna 1 zetel bij de afgelopen verkiezingen.

Het maakt mij niet uit waar je in gelooft, of het nou Alah is, de duivel of een andere god. Zolang je maar niet andere mensen probeert over te halen om in dat geloof te geloven en er geen andere mensen kwaat mee doet.

Zolang ik niks met het moslims geloof te maken krijgt, dan vind ik het geen punt
Oud 18-10-2002, 15:00
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Dutchian schreef:
Huh? Op mijn kandidatenlijst kon ik geen Moslim partij vinden.
Oud 18-10-2002, 15:12
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Zou je dezelfde vraag stellen als 99% vd bevolking ineens katholiek zou zijn?

Vrijheid van godsdienst... ofzow..
Oud 18-10-2002, 15:18
Verwijderd
Citaat:

Het maakt mij niet uit waar je in gelooft, of het nou Alah is, de duivel of een andere god. Zolang je maar niet andere mensen probeert over te halen om in dat geloof te geloven en er geen andere mensen kwaat mee doet.

Zolang ik niks met het moslims geloof te maken krijgt, dan vind ik het geen punt

Nee, maar als de moslimgemeenschap zowat de meerderheid krijgt (wat op korte termijn zeker niet zal gebeuren en op lange termijn zijn er ook nog geen duidelijke aanwijzingen), reken er dan op dat je er indirect wel mee te maken krijgt, omdat moslims toch wel anders politiek uitvoeren dan zoals het nu in Nederland gebeurd.
Citaat:
Huh? Op mijn kandidatenlijst kon ik geen Moslim partij vinden.

Duurzaam Nederland bedoelt die misschien ??? Daar bestond de hele top van de lijst uit bijna alleen buitenlanders (moslims???), anders zou ik het ook niet weten.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2002, 19:17
Verwijderd
Duurzaam Nederland is opgericht door twee autochtone Nederlanders.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2002, 21:52
Verwijderd
tja, ik zou het anders ook niet weten, maar deze leek me dan het logischt als ik de kandidatenlijst zag:
01. Dr. Seyfi Özgüzel
02. Drs. Huib Poortman
03. Cengiz Alkiliç
04. Djoel Bhoendie
05. Ronald Zwiers
06. Mr. Manuel Kneepkens
07. Nuran Özan
08. Hans Goosen
09. Mehmet Sagsu
10. Brahim Richelieu

Dus als die het niet is, dan is er geen denk ik.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2002, 08:18
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef:
je bedoelt dus:

1) j elevert kritiek op de vermeende intolerantie
2) je stelt voor om intoleranter te worden

Nee, ik

1) vind dat we te tolerant zijn.
2) stel voor om intoleranter te worden.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2002, 08:24
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
Nee, ik

Zit iets in, maar waarschijnlijk zullen de meeste moslims dit niet leuk vinden, wat mogelijk tot haat en geweld leidt. Tijdelijk probleem.
Maar geimmigreerde Arabieren mogen van jou wel moslim blijven?
Met citaat reageren
Oud 19-10-2002, 19:38
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
ok,

Moslims moeten wat beter integreren. En dan vooral ff kappen met die hoofddoekjes, vrouwen gelijk behandelen en de kindertjes goed opvoeden.

Voor de rest heb ik er niets op tegen.

Maar ik vind het wat minder als we over een tijdje inderdaad meer moskeeën hebben dan kerken. De Nederlandse cultuur moet wel behouden blijven en niet onder de voet gelopen worden door de moslims.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2002, 19:41
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
******** schreef:
Nee, ik

dus je vind het een goede zaak dat als daar kerken worden gebouwd, ze afgefikt worden? Verder lijkt me intolerantie ten opzichte van andere culturen mij meer tot spanningen leiden, en ik ben er zeker geen voorstander van, ook om andere redenen. Zoals gelijkwaardigheid, mensen individueel beoordelen ipv op geloof, ras etc.
Zodra de wet word overtreden echter moet er wel worden ingegrepen. zoals een imam die homoseksualiteit een ziekte vind, of mensen worden geweigerd op grond van geloofs.
Reageren

Regels voor berichten