Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-10-2002, 20:43
snotikjuh
snotikjuh is offline
ey allemaal,

ik zit met een probleempje (naja groot probleem eigenlijk).
iedere keer als ik een jongen leuk vind en ik krijg wat met hem, freak ik op eenofandere manier.
okee ik zal t even duidelijker maken, ik had laatst met een jongen, hij heette alex, alles was leuk en aardig we hadden het heel erg leuk samen, hij bracht me rozen (woooww)m gaf handkussen en alles.
alles was perfect, tot ik op een gegeven moment tja ik weet niet, ik kon er niet meer tegen als hij me aanraakte, ik kon niet meer tegen dat hij lief voor me was. en op een dag kregen we ruzie en zei ik tegen hem dat hij beter af zou zijn als hij niet meer van mij zou houden omdat ik alles stuk maakte..
ik weet niet wat me bezielde. t kwam er zomaar uit.
misschien heeft het te maken met mijn verleden (heb een paar verkeerde ervaringen gehad, in elkaar geslagen meerdere keren door mijn ex, bijna verkracht etc. (meer vertel ik niet)).
ik heb hem toen ongelovenlijk gekwetst met wat ik zei en hij wil me nooit meer zien....
dat is me wel eens eerder gebeurd.. wat kan het zijn? misschien een vorm van bindingsangst ofzo? ik zit er echt mee... ik voel me zo rot als wat.

Mara
Oud 18-10-2002, 20:57
Roos
Roos is offline
hmmm vervelend!

Ik denk dat je hem snel moet uileggen waarom je zo reageerde! Vertel gewoon dat je een aantal vervelende relaties achter de rug hebt en daarom een beetje voorzichtig wilt doen. Dat begrijpt hij echt wel.. Tjee wat een lieve jongen, met die rozen enzo. Die wil je niet zo maa rlaten schieten toch?
Oud 18-10-2002, 21:10
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
rosi schreef:
hmmm vervelend!

Ik denk dat je hem snel moet uileggen waarom je zo reageerde! Vertel gewoon dat je een aantal vervelende relaties achter de rug hebt en daarom een beetje voorzichtig wilt doen. Dat begrijpt hij echt wel.. Tjee wat een lieve jongen, met die rozen enzo. Die wil je niet zo maa rlaten schieten toch?
dat heb k wel een keer gedaan en daarvoor kan ik me nog steeds wel voor me kop slaan...
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 12:21
Yamyam
Yamyam is offline
Dat heb ik nou ook, alleen ik ben niet verkracht. Als ik eenmaal weet dat een jongen/meisje ook verliefd op mij is vind ik het al niet leuk meer. Zo vreemd (en heel irritant), maar ik ga bij de eerstvolgende optie doorzetten.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 14:57
)Vampje(
)Vampje( is offline
Ik ken het wel, heb er zelf al mee te maken gehad dat ik een jongen zag en dacht: Hmm, dat gaat wel. Dan werd hij verliefd op mij en dan vond ik er niks meer aan, bedacht ik me wat ik allemaal opgaf. Dan hield ik hem even aan het lijntje om het vervolgens op een lullige manier uit te maken en vreemd te gaan. Nu heb ik daar gelukkig geen last meer van, ik heb het fijn.
Maar ik denk wel dat jij op één of andere manier ook last hebt van bindingsangst. Misschien ben je geestelijk te jong om je te binden, wil je nog teveel leuke dingen doen die niet kunnen als je met een jongen bent. (Ik zou niet weten wat, maar goed)
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 16:24
Verwijderd
Dat heb ik ook... ik ga er maar van uit dat ik nog niet aan relaties toe ben (of dat tot nu toe niet was nu weet ik het niet), want ik heb niks traumatiserends meegemaakt geloof ik...
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 16:30
snotikjuh
snotikjuh is offline
ik denk niet dat ik te jong ben om mijzelf te binden, en al helemaal niet door mijn kutervaringen..
ik weet niet altijd als ik weet dat er iemand van me houdt kan ik er niet meer tegen, ik lijk in paniek te raken.
heb soms ook het gevoel dat niemand mij zou mogen als ik gewoon mijzelf zou zijn. heb meestal een masker op bij mensen die ik nog niet goed vertrouw. (dan is ik huppel huppel altijd vrolijk en bla bla bla) ik ben nooit zo ik ben gek op discusseren en denk (te) veel na over dingen waar ik mee bezig ben. denk dat ik geen mensen kan vertrouwen... wat moet ik nou?
ik mag dan wel aan iedereen raad kunnen geven en iedereen helpen of oplossingen voor hun problemen te geven maar ik weet het niet meer...

kus Mara
Oud 21-10-2002, 16:46
Verwijderd
Sja, ik zou in eerste instantie geneigd zijn te vragen of je vervelde ervaringen in het verleden hebt gehad. Als dat niet het geval is, kan het gewoon zijn dat je (zoals ook al gezegd) nog niet toebent aan een volledig (diepgaande) relatie. Als je dát ook wel bent, zou ik er 'ns met een psycholoog oid over praten...gezien het feit dat niemand hier echt duidelijk antwoord kan geven en jij ook niet...(het kan natuurlijk zijn dat je schizofreen bent, maar ik wil je niet bang maken).
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 17:00
lady_x
lady_x is offline
Citaat:
nare man schreef:
Als je dát ook wel bent, zou ik er 'ns met een psycholoog oid over praten...gezien het feit dat niemand hier echt duidelijk antwoord kan geven en jij ook niet...(het kan natuurlijk zijn dat je schizofreen bent, maar ik wil je niet bang maken).
Schizofrenie is wel erger dan dat hoor. Een psycholoog raadplegen zou ik niet doen.

Bindingsangst is niet zo'n raar fenomeen, ik heb er ook mee te kampen en ik ben niet zo voor serieuze relaties. Misschien heb je wat tijd nodig om wat gebeurde te verwerken. Of vertel het aan je vriend en dat hij het wat rustiger aan moet doen.
Oud 21-10-2002, 17:09
Verwijderd
Citaat:
lady_x schreef:
Schizofrenie is wel erger dan dat hoor. Een psycholoog raadplegen zou ik niet doen.
Het kán er een (voor)teken van zijn. In tegenstelling tot wat iedereen denkt, heeft schizofrenie niets te maken met meerdere persoonlijkheden en dergelijke, maar júist met dingen als bindingsangst. Maar da's een andere discussie die ik graag op Psych voortzet
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 20:48
snotikjuh
snotikjuh is offline
eek, ik vind het nu wel erg rare vormen aannemen hoor. ik denk niet dat ik schitsofrenie heb, heb ik ook niet zeker weten. ik heb gewoon moeite met iemand te kunnen vertrouwen. dat heeft temaken met kutervaringen en die vertel ik niet graag over het net aan mensen, eigenlijk praat ik er vrijwel nooit over.
misschien moet ik wel een keer naar een psycholoog gaan, al zou het maar zijn om me ouders gerust te stellen dat alles goed gaat of goedkomt.
ik ben geen instabiel persoon, ik ben te volwassen voo rmijn leeftijd (niet opscheppend bedoelt, is uit test gebleken) ik vertrouw mensen gewoon niet snel. ik hoopte eigenlijk dat ik een oplossing zou kunnen vinden want ik word er gek van. ik kwets iedereen die ik niet wil kwetsen omdat ik mij afstotend ga gedragen wanneer mensen iets te dicht bij mijn ware ik terecht komen.
ya ik heb ook zelfspiegeling maar hoe ik er af kan komen... tja..

kus Mara
Reageren

Regels voor berichten