Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-10-2002, 17:23
SickOfHumanity
SickOfHumanity is offline
heeeej mensjes
ik ben Belgische en woon in Brugge.In Brugge heb je een bos, het enige onbebouwd stuk natuur uit de omstreken, het Lappersfort genaamd.Sinds een jaar het de burgemeester van Brugge het plan om dit bos kapot te maken om er een parkeerplaats voor bussen te zetten.Dit was natuurlijk heel erg tegen de zin van vele mensen in Brugge, en om het bos te redden hebben enkele (een 20tal) milieu- activisten zich in het bos gevestigd, om zo te verhinderen dat het wordt omgekapt.Die mensen wonen er nu al een jaar, Hebben er een heel 'dorp' gebouwd met natuurlijk ook boomhutten.
Al een jaar vechten al die mensen om het groen van Brugge te redden, en ze hadden de strijd bijna gewonnen.Maar juist nu, op het moment dat niemand verwacht had, heeft de burgemeester voor de ontruiming gezorgt.
Polities komen massaal om iedereen uit de bomen te 'plukken', alle kampen worden afgebroken en de mensen daar worden opgepakt.Niemand kan er heen om hen te helpen, daar heeft de politie voor gezorgd en die laat, wat je ook probeert, niemand meer door.

Sorry voor dit vage bericht, maar ik ben erg in de war.Ik ben er helemaal kapot van en mn vrienden ook.Je kan niet geloven hoe diep onze haat gaat tegen het bestuur van Brugge en hoe diep ons meeleven voor de lappersforters.

Heeft iemand enig idee wat we nu nog kunnen doen om het bos te redden???
We gaan er elke minuut we vrij hebben heen, maar we kunnen er eigenlijk niets doen, de politie staat er 24 uur op 24 en dreigt ons ook op te pakken.
Wat kunnen we gvd nog doen?????
Oud 14-10-2002, 17:57
Verwijderd
Citaat:
SickOfHumanity schreef:
Dit was natuurlijk heel erg tegen de zin van vele mensen in Brugge, en om het bos te redden hebben enkele (een 20tal) milieu- activisten zich in het bos gevestigd, om zo te verhinderen dat het wordt omgekapt.Die mensen wonen er nu al een jaar, Hebben er een heel 'dorp' gebouwd met natuurlijk ook boomhutten.

Citaat:
SickOfHumanity schreef:
Sorry voor dit vage bericht, maar ik ben erg in de war.Ik ben er helemaal kapot van en mn vrienden ook.Je kan niet geloven hoe diep onze haat gaat tegen het bestuur van Brugge en hoe diep ons meeleven voor de lappersforters.

Wat maakt het nog uit dat je een bos redt als je mensen haat?
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 18:20
SickOfHumanity
mja je hebt wel gelijk en het is niet onze bedoeling om mensen te haten maar als je dit allemaal ziet en ziet hoe vals ons bestuur is om zomaar (onverwachts!!) alles in het bos af te breken, dan ga je serieus twijfelen over de goedheid van mens.
Over het algemeen probeer ik wel positief te staan tegenover iedereen maar dit gaat me ietsje te ver sorry...
Oud 14-10-2002, 18:33
Balance
Balance is offline
een jaar lang met verschillende mensen in een bos wonen, er een 'dorp' maken en boomhutten maken....

dat lijkt me ook niet bepaald goed voor het bos, toch?
Oud 14-10-2002, 18:48
TefnachT
TefnachT is offline
Citaat:
linda85 schreef:
een jaar lang met verschillende mensen in een bos wonen, er een 'dorp' maken en boomhutten maken....

het gaat ze om het dwars liggen!
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 19:12
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
TefnachT schreef:
het gaat ze om het dwars liggen!
suuuure...

het gaat ze om het bos.

Maar als echt zoveel mensen het zo erg vinden, dan kun je toch wel een protesmars ofzo organiseren?

en als dat niet zo is, tsja, democratie, de meerderheid beslist.....
Oud 14-10-2002, 20:03
SickOfHumanity
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:
suuuure...

het gaat ze om het bos.

Maar als echt zoveel mensen het zo erg vinden, dan kun je toch wel een protesmars ofzo organiseren?

en als dat niet zo is, tsja, democratie, de meerderheid beslist.....
Het gaat ze inderdaad om het bos, maar ik betwijfel niet dat de drang om zich tegen elke vorm van regering te verzetten er ook niet inzit...

Er zijn idd betogingen georganiseerd, maar doordat er nu al een paar weken voortdurend gediscussieerd werd over wat er met het bos ging gebeuren, dachten de meeste lappersforters dat ze de (geweldloze) strijd bijna gewonnen hadden.Tot vandaag, het was een totale verassing toen de politie binnenstormde en alles kapot sloeg...
Oud 14-10-2002, 20:06
SickOfHumanity
Citaat:
linda85 schreef:

misschien niet maar de mensen die er wonen weten echt heel goed hoe ze de natuur zoveel mogelijk kunnen behouden.Natuurlijk is het niet de perfecte oplossing, maar beter dat dan niets doen en toekijken hoe er over het bos beton wordt gegoten, denk je niet??
Oud 14-10-2002, 21:09
REIE
REIE is offline
Dit is dus de Vlaamse versie van Ruigoord. Best aandoenlijk, al die zwaar linkse mensen die als apen leven ...

Bronnen: (allemaal uit De Standaard)
De Standaard van 14/10/02
Politie ontruimt Lappersfortbos
LPF-taferelen op kleine schaal om eigendomsrechten

Ik denk dat het duidelijk is dat onder andere Dua heeft gefaald. Als het bos was aangekocht door haar (partij) dan had het nooit gekraakt hoeven te worden. Verder vraag ik me af of er geen petities zijn georganiseerd en of er geen referendum over kan worden gehouden. Als ik het goed heb zijn de meeste inwoners van Brugge niet bepaald blij met dit plan. Ik ken Brugge nauwelijks, maar voor de meeste steden geldt vaak dat het niet hoogstnodig is restjes natuur af te breken voor bouwprojecten.

REIE
Oud 14-10-2002, 21:37
TefnachT
TefnachT is offline
Hey! Iemand heeft mijn reply weggehaald!!!
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 21:39
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
TefnachT schreef:
wat gek nou toch

deze 2 zullen ook wel verwijderd worden trouwens.
Oud 14-10-2002, 21:43
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
TefnachT schreef:
idd, ik hoop dat de boodschap duidelijk is
Reageren

Regels voor berichten