Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-10-2002, 11:01
shy girl
shy girl is offline
Ik ben vorig jaar blijven zitte doordat ik het niet meer aankon..heb nogal last van faalangst. En nu ben ik niveau lager gegaan en heb nog steeds wel momenten dat ik ff niet aan het leren wil beginnen, omda tik er dan best tegenop zie..maar kgeef het te snel op.vind ik ..maar kan er nix aan doen. kmoest van mn vertrouwenslerares toch naar pw gaan, wat er ook zou gebeure.. situatie thuis is ook niet geweldig. mn ouders zeggeal een week nix tegen elkaar en als ze iets zegge schreeuwen ze tegen elkaar.. ik zit zoiezo niet lekker in mn vel enkras vaker inmezelf..
vinden jullie ook dat ik te snel opgeef? moet ik gewoon gaan leren? ik voel me zoschuldig alsi k niet heb geleerd.kweet ut gewoon niet wat ik moet doen...kweet da tut aanstellerij is mja
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-10-2002, 11:30
Blije mannetje
Blije mannetje is offline
Ik vind dat je gedrag op zich best normaal is (in sommige gevallen, zoals jou situatie) best normaal is, maar denk je nu echt dat je iets opschiet met deze post?? Allemaal leuk en aardig maar wat moet je nou antwoorden op een vraag als "Vinden jullie ook te dat ik te snel opgeef?" Ik ken je helemaal niet en weet buiten jouw kleine samenvatting nix over jou situatie, bovendien vraag je aan wildvreemden goedkeuring (of afkeuring) voor je gedrag.

Natuurlijk moet je gewoon gaan leren, als het noodzakelijk is om goeie cijfers te halen en je school af te maken, zul e wat moeten doen.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 14:19
anoniem17
anoniem17 is offline
hey, ik heb ook heel erg last van faalangst gehad. had ik heel erg goed geleerd, zat ik bij het proefwerk en dan wist ik niks meer. ik ben naar een faalangstcursus geweest (2 zelfs) en ben met de vertrouwenspersoon op school gaan praten. het is sinds dien een stuk beter, hoewel ik nog steeds wel heb dat ik bang ben dat ik het niet haal, maar ik denk dan altijd bij mezelf: ik heb toch me best gedaan, en als het niet lukt, dan lukt het niet, pech. en als het wel lukt, is dat gewoon mooi meegenomen. als ik zo denk, werkt dat best wel. je moet het gewoon proberen, hoe moeilijk/eng dat ook is. je hebt het dan iig geprobeerd en als je het helemaal niet probeert, lukt het helemaal nooit, snap je? probeer gewoon zo te denken en als je een pw hebt gewoon gaan leren, hoe veel het ook is. gewoon aan beginnen en je ziet wel hoe het loppt. je hebt dan iig je best gedaan en als het dan niet lukt, niks aan te doen. ik hoop dat je dit een beetje begrijpt allemaal want volgens mij schrijf ik een beetje onduidelijk, maar ik hoop dat het gauw beter gaat. Succes!!
Reageren

Regels voor berichten