Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-10-2002, 20:12
MrfUbU
MrfUbU is offline
Goedeavond,

Weet iemand misschien wat de symptonen zijn van een alcoholvergifting?? Hoelang blijf je je ziek voelen?? En hoe krijg je het zo snel mogelijk weer weg?? Alvast bedankt
Met citaat reageren
Oud 20-10-2002, 20:41
Destrøyer
Destrøyer is offline
kotsen, misselijkheid die een paar uur lang aanblijft; ligt eraan hoe erg die alcoholvergifiting is. ik ken een jochie van 12 die na 16 bier de dag erna nog 5 keer moest kotsen...
Met citaat reageren
Oud 20-10-2002, 20:44
wondersbestaan
wondersbestaan is offline
Ik heb even het een en ander voor je opgezocht in een medische encyclopedie. Misschien dat je er wat aan hebt.
Een acute alcoholvergiftiging beïnvloed voornamelijk het maagslijmvlies, met als gevolg buikpijn en braken. Beïnvloed ook de hersenen, wat leidt tot evenwichts- en coördinatiestoornissen. Het maag- en darmslijmvlies kunnen reageren met een ontsteking en eventueel met een maagzweer tot gevolg.
Bij een chronische alcoholvergiftiging kan het hart vervetten, de geslachtsklieren kunnen worden beschadigd, de kans op miskramen en vroeggeboorten stijgt, en er is meer kans op jicht en suikerziekte. Ook de lever wordt ernstig aangetast, waardoor deze kan verschrompelen. Een chronische alcoholvergiftiging kan gepaard gaan met bloedarmoede, tinteling in handen en voeten en later pijn en uitvalverschijnselen. De invloed op de hersenen blijkt uit de optredende bewegingsonrust, angst, slapeloosheid, waandenkbeelden en geheugenstoornissen.
Oud 20-10-2002, 21:07
Verwijderd
je kunt natuurlijk in coma raken enzo...
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 21:26
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:
je kunt natuurlijk in coma raken enzo...
Klopt.

Niet meteen, maar na een paar uur raakt de lever overbelast... dan mag je hopen dat je snel in een ziekenhuis komt, anders kom je snel te overlijden.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 21:30
miekmuis
miekmuis is offline
Meisje dat bij mij in de klas zat heeft een halve dag in coma gelegen... Ze ademde niet meer en had dus net zo goed dood kunnen gaan...

Regels voor berichten