Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-09-2002, 17:42
Chiel Vermerg
Chiel Vermerg is offline
Lieverdjes, dit wordt hem... als jullie nog op en/of aanmerkingen hebben, hoor ik het graag... En wederom, hoe zou je reageren op zo'n brief....

‘Chiel, je kan alles tegen me zeggen, dat weet je toch.’ Dit heb je meerdere keren tegen me gezegd, en ik was er ook van overtuigd. Ik vind het echt heel pijnlijk dat je aan mijn oprechtheid twijfelt als ik besluit eerlijk te zijn over mijn gevoelens. Ik schreef dat ik me nog nooit zo rijk heb gevoeld als in Barcelona, maar dat naarmate we in Nederland veel ondernamen, het gevoel alleen maar sterker werd. ‘Ik denk dat je je vasthoudt aan een beeld uit angst en verveling.’ Ik denk niet dat je weet hoeveel pijn ik hiervan heb gehad. Verliefdheid is ergens op gebaseerd, en dat wilde ik demonstreren.Je hebt duidelijk laten merken mijn gevoelens totaal niet op prijs te stellen. Je gevoel uiten betekent dat je je uiterst kwetsbaar opstelt. Ik verwachtte ook niet dat je me uit blijdschap om de hals zou vliegen, dat hoeft ook helemaal niet, maar zo een reactie zonder enige argumentatie heeft me echt heel erg gekwetst. Het geeft immers weer hoe je over mij denkt. Nu is mijn gedrag bestempeld als ‘vasthouden aan een beeld’, ‘niet uitnodigend’ en ‘verongelijkt’, maar hoe moet ik zo’n reactie dan noemen?

‘Je bent mijn beste vriendje, en echte vrienden zijn er maar weinig.’ Dit zei je tegen me in november, sindsdien heb ik je nog maar 2 keer gezien. Nu weet ik ook wel dat mensen uit elkaar groeien, maar dat is volgens mij hier niet het geval. Uit elkaar groeien is een geleidelijk proces waarin je elkaar steeds minder gaat zien. Nadat ik je van mijn verliefdheid heb laten weten, hebben we elkaar niet meer gezien of gesproken. Dat is niet uit elkaar groeien, maar eerder een radicale omslag. Jij vindt er niets ergs aan, ik ben er kapot van. Nu wil ik nog wel even zeggen dat ik zo graag met je omging, niet alleen vanwege mijn verliefdheid, maar ook omdat je gewoon zo’n fijn en lief persoon bent. En dat vind ik nog steeds. Des te meer pijn doet het dat als ik laat merken dat ik het graag wil uitpraten, omdat het voor mij duidelijk heel belangrijk is, dat jij liever hebt dat ik mijn vragen naar je mail, omdat dat makkelijker is.

Je schreef dat je je ongemakkelijk voelde in mijn bijzijn. Blijkbaar stelde ik jouw aanwezigheid meer op prijs dan andersom. Sorry als ik mijn aanwezigheid aan je heb opgedrongen. Dat was niet de bedoeling. En was dat ook al het geval met Avignon? Maar je moet weten dat ik het simpelweg heerlijk vind om met jou om te gaan, iets te ondernemen. Op alledaagse dingen zoals naar de stad gaan, kon ik me al echt een week van te voren enorm verheugen. Dan werd ik ’s ochtends ook zo blij - en vaak veel te vroeg - wakker. Er gebeurde altijd onverwachts leuke dingen. Want ik wist dat als het met jou zou zijn, dat het toch wel heel leuk zou worden. Althans, dat ik het heel leuk zou vinden.

‘Het leukste van de vakantie? Dat was jij.' Dat meende ik ook. Met iemand samen op vakantie gaan is toch wel het feit dat het goed zit tussen twee vrienden. ’s Avonds met het gasbrandertje - op het gras aan de Rhône - ons eten bereiden. Of in Amsterdam een ijsje eten. ‘Uit elkaar gegroeid’ is een kreet waar ik geen vrede mee heb. Lieve <peep>, ik wil je helemaal niet kwijt.

Tot slot een liedje dat je Zonder Twijfel kent, het tweede deel van het ons welbekende refrein van Don’t Speak:

I really feel
That I’m losing
My best friend
I can’t believe
This could be
The end

Cynisch, het cirkeltje is rond.

Laatst gewijzigd op 10-09-2002 om 11:20.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-09-2002, 18:07
martijn1985
martijn1985 is offline
wow...goeie brief man! Ik vind het heel knap dat je je gedachten zo goed kan verwoorden, en dat meen ik!
Oud 09-09-2002, 18:38
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Ik heb meer het gevoel dat je iemand in staat van beschuldiging stelt i.p.v. je oprechtte gevoelens uitten....

In mijn ogen zou het toch beter zijn om je wat neutraler op te stellen, tenzij het je intentie is om d´r een schuldgevoel aan te praten...
Oud 09-09-2002, 18:59
stout!
stout! is offline
Laat je even weten hoe ze uiteindelijk gereageerd heeft?
Oud 09-09-2002, 19:42
Chiel Vermerg
Chiel Vermerg is offline
Citaat:
stout! schreef:
Laat je even weten hoe ze uiteindelijk gereageerd heeft?
Ja, als ik niet huilend in de greppel lig, ofzo.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2002, 19:46
stout!
stout! is offline
Dan nog zul je jezelf op een gegeven moment aan je haren uit die greppel moeten slepen en als het zover is, moet je het maar even laten weten...
Oud 10-09-2002, 10:00
Chiel Vermerg
Chiel Vermerg is offline
Citaat:
kHebTrekInWatLekkers schreef:
Ik heb meer het gevoel dat je iemand in staat van beschuldiging stelt i.p.v. je oprechtte gevoelens uitten....

In mijn ogen zou het toch beter zijn om je wat neutraler op te stellen, tenzij het je intentie is om d´r een schuldgevoel aan te praten...
Ik confronteer haar inderdaad met een aantal dingen. Maar ik heb geen idee hoe ik die neutraler over zou kunnen laten komen.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 10:14
Tactic
Tactic is offline
Dit is de goede aanpak

Laat haar maar weten dat ze zo niet met 'vrienden' om kan gaan. Jij bent nu in ieder geval 100% duidelijk.

Good luck dude!
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 10:30
*Soull*
*Soull* is offline
Echt super goed en super lief!!

Je bent duidelijk in wat je wil en niet wil, maar laat aan haar de keuze over het 'hoe nu verder'. Ik vind het heel erg knap als je dit aan haar stuurt, ik denk dat je er best wel moed voor nodig moet hebben!!!

Natuurlijk ben je ook teleugesteld in haar en heeft ze je pijn gedaan. Het is goed om haar dit te zeggen denk ik op deze manier zal ze je misschien beter begrijpen. Ik denk niet dat je verwijten maakt in je brief, maar haar gewoon voorlegt wat je niet helemaal begrijpt of waar jij het moeilijk mee hebt. Toch kun je in de brief ook merken dat je het erg fijn zou vinden als ze weer contact met je opneemt en je geeft ook aan dat je als vrienden verder kunt gaan.

Veel liefs!
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 15:28
Chiel Vermerg
Chiel Vermerg is offline
Citaat:
Tactic schreef:
Dit is de goede aanpak

Laat haar maar weten dat ze zo niet met 'vrienden' om kan gaan. Jij bent nu in ieder geval 100% duidelijk.

Nu zij nog...
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 15:44
PardonMe
PardonMe is offline
hey! Ik vind de brief echt heel mooi, hij geeft goed weer hoe jij je voelt en wat je nou eigenlijk van haar gedrag vindt..
Het is heel persoonlijk en wat je schrijft dat is niet niks!
Als ik die brief zou krijgen dan zou ik best schrikken, in de zin van dat ik er waarschijnlijk nooit zo naar gekeken heb ofzo, ik zou iig bij mezelf eens gaan nadenken hoe ik nou zelf heb gereageerd..

In ieder geval ik hoop dat je brief het gewenste effect heeft!!
Oud 10-09-2002, 16:39
casey
casey is offline
Moest ik zo'n brief krijgen, dan zou'k toch nog es met hem afspreken. Om mijn gevoelens goed uit te leggen en hem ook een kans te geven te praten.

Die brief komt van diep, dat moet toch raken, als ze daar heel ongevoelig op reageert (of niet), dan weet je volgens mij ook meteen wat je aan d'er hebt...
Oud 10-09-2002, 17:56
I'ts Moi
I'ts Moi is offline
Mooie woorden......Succes jongenman...Je verdient een lieve meid!

Kuzzje IK
Oud 10-09-2002, 20:06
Chiel Vermerg
Chiel Vermerg is offline
Citaat:
I'ts Moi schreef:
Mooie woorden......Succes jongenman...Je verdient een lieve meid!

Kuzzje IK
het is niet echt bedoeld als liefdesbrief ofzo, of komt ie wel zo over?
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 20:13
I'ts Moi
I'ts Moi is offline
Citaat:
Chiel Vermerg schreef:

het is niet echt bedoeld als liefdesbrief ofzo, of komt ie wel zo over?
Nee weet ik en zo komt ie ook niet over, maar ik heb je topics een beetje gevolgd en ik vind het gewoon heel goed dat je een meisje door middel van zo'n mooie brief laat weten hoe je erover denkt. Ik wou dat er meer jongens waren die zulke mooie woorden gebruikten om hun gevoel te beschrijven.

Succes! Kuzzje IK
Oud 11-09-2002, 10:09
Chiel Vermerg
Chiel Vermerg is offline
Citaat:
I'ts Moi schreef:

Nee weet ik en zo komt ie ook niet over, maar ik heb je topics een beetje gevolgd en ik vind het gewoon heel goed dat je een meisje door middel van zo'n mooie brief laat weten hoe je erover denkt. Ik wou dat er meer jongens waren die zulke mooie woorden gebruikten om hun gevoel te beschrijven.

Succes! Kuzzje IK
En ik zou willen dat zij ook zo over mijn brief dacht.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2002, 10:33
Razzle
Razzle is offline
erg mooi...
Oud 11-09-2002, 15:06
I'ts Moi
I'ts Moi is offline
Citaat:
Chiel Vermerg schreef:

En ik zou willen dat zij ook zo over mijn brief dacht.
Komt vast goed!
Oud 12-09-2002, 15:13
Chiel Vermerg
Chiel Vermerg is offline
het is jammer dat ik geenscanner heb. De brief is zo mooi geworden: zilveren letters op blauw papier, met mooie volle hoofdletters. Bijna zonde om te versturen.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2002, 15:28
Shah of Blah
Shah of Blah is offline
nou dan is het toch juist perfect

werkt ook zo bij kado's.. de leukste kado's zijn degenen die je eigenlijk zelf had willen hebben maar toch geeft
Oud 12-09-2002, 17:08
casey
casey is offline
Amai, en dan nog zo mooi verzorgd.. laat ons weten hoe't afloopt (of verdergaat )
Oud 12-09-2002, 18:01
Chiel Vermerg
Chiel Vermerg is offline
Citaat:
casey schreef:
Amai, en dan nog zo mooi verzorgd.. laat ons weten hoe't afloopt (of verdergaat )
hmz, ik ontvang zonet een mailtje van haar dat ze naar mijn brief uitkijkt...als dat maar goed gaat.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2002, 18:18
casey
casey is offline
Tja, afwachten is de boodschap.
Maar ze zal toch moeten reageren, dus je zal er zowieso wel wijzer van worden door die brief te sturen.
Oud 12-09-2002, 18:48
Chiel Vermerg
Chiel Vermerg is offline
Citaat:
casey schreef:
Tja, afwachten is de boodschap.
Maar ze zal toch moeten reageren, dus je zal er zowieso wel wijzer van worden door die brief te sturen.
maar of het de vriendschap verbetert, of herstelt...?
Met citaat reageren
Oud 12-09-2002, 18:53
casey
casey is offline
Tja, daar kan ik jammer genoeg niet op antwoorden.

Ik kan gewoon zeggen, zoals ik eerder al zei, dat als ik zo'n mooie brief zou krijgen, toch zeker zo'n vriend niet zou kwijtwillen!
Oud 12-09-2002, 22:18
Verwijderd
'Heb zelf ook zo´n brief gestuurd, 1,5 maand geleden. Ik heb hem in persoon gegeven en de reactie die ik kreeg was 'oh ik weet wel wat daar in staat' en toen ik vroeg ohja? was zijn reactie 'heb geen zin erover te praten' en zo is het de hele tijd gegaan. Hij liet me stikken. Verder ook nooit wat van gehoord, het was een soortgelijke brief, het hele gebeuren lag wel anders... Maar was dus soortgelijk.
Ik vind je brief goed geschreven, duidelijk en ook niet hard gezegd. Kon niet beter, .
Ik hoop voor je dat ze op je reageerd en als niet, bedenk je dan... het is de moeite niet waard. Blijkbaar betekende jij niet zo veel voor haar, als ze niet eens de moeite neemt je met wat respect te behandelen. (Uit je brief vind ik niet dat dat blijkt)
Laat weten wat ze zegt, en OF ze iets reageerd o.i.d
sterkte,

*geeft hug*
Met citaat reageren
Oud 13-09-2002, 18:54
Chiel Vermerg
Chiel Vermerg is offline
Citaat:
sweetsterretje schreef:
'Heb zelf ook zo´n brief gestuurd, 1,5 maand geleden. Ik heb hem in persoon gegeven en de reactie die ik kreeg was 'oh ik weet wel wat daar in staat' en toen ik vroeg ohja? was zijn reactie 'heb geen zin erover te praten' en zo is het de hele tijd gegaan. Hij liet me stikken. Verder ook nooit wat van gehoord, het was een soortgelijke brief, het hele gebeuren lag wel anders... Maar was dus soortgelijk.
Ik vind je brief goed geschreven, duidelijk en ook niet hard gezegd. Kon niet beter, .
Ik hoop voor je dat ze op je reageerd en als niet, bedenk je dan... het is de moeite niet waard. Blijkbaar betekende jij niet zo veel voor haar, als ze niet eens de moeite neemt je met wat respect te behandelen. (Uit je brief vind ik niet dat dat blijkt)
Laat weten wat ze zegt, en OF ze iets reageerd o.i.d
sterkte,

*geeft hug*
reageren zal ze zeker
Met citaat reageren
Oud 14-09-2002, 19:34
Chiel Vermerg
Chiel Vermerg is offline
iemand die ik hem liet lezen vond dat ik te verliefd over kwam, vinden jullie dat ook...?
Met citaat reageren
Oud 14-09-2002, 19:48
jij
jij is offline
Citaat:
Chiel Vermerg schreef:
iemand die ik hem liet lezen vond dat ik te verliefd over kwam, vinden jullie dat ook...?
zeker niet, je zegt wat je voelt en kan dat heel sterk verwoorden, je bent oprecht en eerlijk.
succes!
Met citaat reageren
Oud 15-09-2002, 17:26
Chiel Vermerg
Chiel Vermerg is offline
Citaat:
mijkeeuuh schreef:

zeker niet, je zegt wat je voelt en kan dat heel sterk verwoorden, je bent oprecht en eerlijk.
succes!
En hoe zou jij dan reageren op zo'n brief?
Met citaat reageren
Oud 15-09-2002, 21:45
jij
jij is offline
Citaat:
Chiel Vermerg schreef:

En hoe zou jij dan reageren op zo'n brief?
ik zou heel emotioneel worden denk ik... zoiets lees je ook niet elke dag.
kweet niet wat zij gaat doen, ma ik zou onmiddellijk contact opnemen, kweet wel ni echt goed wat er allemaal gebeurd is, ik kan het wel afleiden uit de brief, ma ik zou toch wel weten wat me te doen staat...!!!!!!

laat je eens weten hoe ze reageerde?

dada
Met citaat reageren
Oud 16-09-2002, 10:41
stout!
stout! is offline
Heb je hem nou al verstuurd? Nog geen antwoord?
Oud 16-09-2002, 16:47
Chiel Vermerg
Chiel Vermerg is offline
Citaat:
stout! schreef:
Heb je hem nou al verstuurd? Nog geen antwoord?

ik heb hem vandaag verstuurd, en dat antwoord zal nog wel een paar weekjes duren denk ik.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2002, 15:53
Chiel Vermerg
Chiel Vermerg is offline
Haar reactie op mijn brief die ik een aantal keer hier heb gepost. Weliswaar in de vorm van een mailtje. 'Dank je wel voor je brief. Ik heb je nog niet teruggeschreven want daar wil ik wat meer tijd voor.'
Voor de rest stond erin dat ze het jammer vond dat ik niet op een feestje een dag later kon komen (had ze viavia vernomen) en dat ze er totaal geen zin in had.
Ik wilde nog terugschrijven: 'stuurde je ook zo'n mailtje naar iemand anders als je met mij had afgesproken', maar ik heb me ingehouden......
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten