Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-01-2002, 17:20
eztah
eztah is offline
Ik heb een klein probleempje. Ik ben namelijk erg onregelamtig ongesteld, en soms gewoon een paar maanden niet.
Ik heb daar nu de pil voor, en ik moest hem gewoon gaan slikken, maar ik wil dus heel graag weten wanneer het dan veilig is, en je geen condooms nodig hebt..
Ik ben er dus nog niet mee begonnen, maar ik wil het wel, dus hoelang duurt het voordat ie veilig is?
Met citaat reageren
Oud 05-01-2002, 17:41
Verwijderd
'k geloof 1 strip

Staat ook in de bijsluiter.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2002, 17:48
PV
PV is offline
dat ligt aan het merk geloof ik, mijnes (microgynon 30) is vanaf dag 1 veilig, als je op t juiste moment ermee begint.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2002, 18:13
simple creed
simple creed is offline
Citaat:
PV schreef:
dat ligt aan het merk geloof ik, mijnes (microgynon 30) is vanaf dag 1 veilig, als je op t juiste moment ermee begint.

die heb ik ook... en als je er op de verkeerde dag mee begint is ie gewoon na de 1e strip veilig
Met citaat reageren
Oud 05-01-2002, 18:14
eztah
eztah is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
'k geloof 1 strip

Staat ook in de bijsluiter.
het probleem is dat het daar dus niet instaat..
ik heb het boekie wel 3 keer uitgeplozen...

Met citaat reageren
Oud 05-01-2002, 18:18
Verwijderd
Citaat:
eztah schreef:

het probleem is dat het daar dus niet instaat..
ik heb het boekie wel 3 keer uitgeplozen...
Welke pil slik je?
Anders ff aan de huisarts vragen.
Maar na 1 strip issie volgens mij iig veilig.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2002, 18:19
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
PV schreef:

Citaat:
simple creed schreef:
die heb ik ook... en als je er op de verkeerde dag mee begint is ie gewoon na de 1e strip veilig
wrom hebbik die ook en was die vanaf 2 weke veilig? zei de dokter en stond in bijsluiter
Oud 05-01-2002, 18:24
SlipKnoT_FaN
SlipKnoT_FaN is offline
xou het altijdf met condooms doen...want anders kun je ziektes overbrenge
Oud 05-01-2002, 19:26
eztah
eztah is offline
Leonoor schreef:
[/QUOTE]
Welke pil slik je?
Anders ff aan de huisarts vragen.
Maar na 1 strip issie volgens mij iig veilig.

eum het heet Yasmin..
en vrij nieuwe pil zei de dokter

Met citaat reageren
Oud 05-01-2002, 22:29
PV
PV is offline
Citaat:
punkyfish schreef:
wrom hebbik die ook en was die vanaf 2 weke veilig? zei de dokter en stond in bijsluiter
ik zal het even citeren wat in de bijsluiter staat:
Wanneer te beginnen met de eerste strip?
Begin met Microgynon 30 op de eerste dag van de cyclus (1e dag v/d menstruatie). Neem een tablet bij de betreffende dagaanduiding op de strip. U mag ook op dag 2-5 van de cyclus beginnen maar dan moet u in de eerste 7 dagen wel een extra voorbehoedmiddel (b.v. een condoom) gebruiken.

De tekst is voor het laatst bijgewerkt in juli 1997.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2002, 22:50
Gwen.
Gwen. is offline
Kan je de pil trouwens buiten je ouders om halen? Ik wil hem namelijk gaan slikken maar ik wil niet dat mijn ouders denken dat ik het doe om met mijn vriendje het bed in te kunnen duiken.
Oud 05-01-2002, 23:04
Verwijderd
Citaat:
Miss Quasy schreef:
Kan je de pil trouwens buiten je ouders om halen? Ik wil hem namelijk gaan slikken maar ik wil niet dat mijn ouders denken dat ik het doe om met mijn vriendje het bed in te kunnen duiken.

Hmm, gewoon naar de dokter gaan en om een recept vragen. Zou ik er wel ff bij zeggen dat je niet wilt dat je ouders het weten, dan weet ie dat en dan kan ie er rekening mee houden. Vraag wel even wat er met de rekening gebeurd (verschilt per verzekering (ziekenfonds of particulier)) of die eerst naar huis of direct daarheen wordt gestuurd, wel handig om dat ff te weten. Je kunt hem volgens mij ook gewoon aan de balie cash betalen als je hem afhaalt, maar beetje zonde van het geld, als hij vergoed zou worden. Maar is het niet een betere oplossing om het er gewoon met je ouders over te hebben? En ze uit te leggen wat wel de reden is dat je hem wilt slikken. 'k ken jouw ouders natuurlijk niet, maar vaak snappen ze het best wel, als je het ze goed uitlegt. Of denk je dat de jouwe dat niet zullen doen?
Met citaat reageren
Oud 06-01-2002, 10:37
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
Miss Quasy schreef:

kan wel volgens mij, maar mijn dokter had vorige week een HELE stomme opmerking, ik waz met mijn mamz bij de dokter over eventuele ziekte van pfeiffer bij mij, mjah, ennem, toen zei ie zoow 'oow kzie hier da je aan de pil bent... o, of mocht je moeder dat niet weten?' eikol! mjah ze wist dat duz wel..
ik mocht het eerst ook niet, het waz vooral eigenlijk om 'er' minder last van te hebben, maar dat wilde mijn mamz niet geloven... njah, heel veel ruzie om gehad (écht heel veel) en uiteindelijk ben ik gewoon gegaan... duz ze wist het wel mjah. dokter vroeg toen ook nog of mijn ouders het wisten. njah, toen zei ik maar 'jah'
mijn mamz had um wel opgehaald bij de apotheek want toen konk dat zelf niet doen, maar toen ging ze hem verstoppen *dankjewel mamz* en ze wou niet vertellen waar ie lag voordatk um echt nodig had.... jeej. en toen op die dag waz ze niet thuiz *nog meer jeej* bleek ie tussen het snoep te liggen yeah baby...

mjah... lulverhaal, kweeniej of dur eik wel un antwoord voor je bij zit
Oud 06-01-2002, 10:39
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
PV schreef:
ik zal het even citeren wat in de bijsluiter staat:
Wanneer te beginnen met de eerste strip?
Begin met Microgynon 30 op de eerste dag van de cyclus (1e dag v/d menstruatie). Neem een tablet bij de betreffende dagaanduiding op de strip. U mag ook op dag 2-5 van de cyclus beginnen maar dan moet u in de eerste 7 dagen wel een extra voorbehoedmiddel (b.v. een condoom) gebruiken.

De tekst is voor het laatst bijgewerkt in juli 1997.

*sgaam*

Regels voor berichten