Advertentie | |
|
![]() |
|
Dinsdag 26 november 2002
Laatst gewijzigd: 26-11-2002 19:31 Vuurwerk dit jaar 10 tot 15% duurder Het vuurwerk wordt een stuk duurder. Volgens de vuurwerkhandelaren gaat de prijs 10 tot 15% omhoog. Dat meldt RTL Nieuws. ![]() Veiligheid De prijsverhoging zou nodig zijn omdat er veel strengere veiligheidsmaatregelen zijn rondom het transport van vuurwerk. Het vuurwerk wordt een stuk duurder. De rotjes en vuurpijlen worden veiliger verpakt. De extra kosten daarvan worden doorberekend aan de klant. Extra De handelaren denken dat de Nederlander best extra wil betalen voor vuurwerk. De verwachting is dan ook dat we met zijn allen net zoveel vuurwerk de lucht in zullen schieten als vorig jaar. Toen was dat voor zo'n 50 miljoen euro. bron: RTLNieuws.nl
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
Dan denken die kindertjes van de toekomst waarschijnlijk: Wat een eikels, die hebben ook geen verantwoordelijkheidsgevoel! Nu is ons milieu verkloot... Mens en natuur horen eigenlijk symbioten te zijn. Nu is de mens parasiet. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Vuurwerk allemaal leuk en aardig, maar je hebt er niks aan.
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
|||
![]() |
Citaat:
En dit betoogje schreef ik op een ander forum. Bronnen zitten erin verwerkt: Citaat:
||||||||
Citaat:
Dat in Nederland de regels met betrekking tot opslag te laks zijn is geen argument om vuurwerk an sich te verbieden. Laten we liever fatsoenlijke normen stellen. Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat je dus nodig hebt is bodem en watermonsters van een week voor en een week na nieuwjaar. Citaat:
Citaat:
|
![]() |
Last hebben van elkaar hoort nou eenmaal bij het samenleven. Zo heb ik er bijvoorbeeld last van als de tram weer eens niet rijdt omdat er in het centrum wat te doen is. Als we alles zouden verbieden waar anderen overlast van hebben, dan kunnen we maar beter allemaal gelijk zelfmoord plegen.
Stel dat ik om 12:00 uur 's avonds mijn auto ff voor jou huis parkeer en de autoradio op maximum volume zet. Dan wil jij waarschijnlijk dat ik opflikker. Dan zeg ik "Last hebben van elkaar hoort nu eenmaal bij samenleven". Dat gebeurt natuurlijk niet want er is een wet geluidsoverlast. Je hebt natuurlijk last van andere mensen, maar laten we proberen dat tot een minimum te beperken. Samen met de milieunadelen zouden we dus genoeg reden hebben om iets aan vuurwerk te doen. De absolute hoeveelheden zeggen natuurlijk zeer weinig. Om te bepalen hoe vervuilend het werkelijk is zul je de uiteindelijke concentratie moeten bepalen. Als we er vanuit gaan dat alles op Nederland valt met een oppervlakte van 41.526 km^2, dan komt 100 ton barium neer op 2,4 mg per m^2. Veel hiervan zal al snel door regen uitspoelen waardoor de concentratie zeer snel dalen. Wat je dus nodig hebt is bodem en watermonsters van een week voor en een week na nieuwjaar. Daar kan ik dus geen onderzoeken over vinden. Misschien dat het RIVM het dit jaar weer onderzoekt. Ik ga er in iedergeval van uit dat die hoeveelheden serieus genomen moeten worden. Deze vervuiling is maar van korte duur. Bovendien zijn er zat andere dingen die ook luchtvervuiling opleveren. Als je je echt zorgen maakt om pleziertjes die slecht zijn voor het milieu dan zou ik maar snel je computer uit zetten. Daarnaast moet je dan maar direct stoppen met wiet gebruik. Want al die groeilampen vreten stroom, en is daarmee dus mede verantwoordelijk voor het broeikas effect. Ik betwijfel dat die vervuiling van korte duur is. Je vergelijkt trouwens appels met peren, computers g(r/l?)oeilampen hebben nut. Alleen met wiet bn ik het eens, da's ook rotzooi. |
![]() |
|
![]() |
Misschien een beetje off-topic, maar toch vertel ik het maar.
Kan iemand zich nog de vuurwerkramp bij Culemborg herinneren? Ik woon daar 150 meter vandaan. Ik was toen 8 jaar, het was winter. Ik was bezig met een sneeuwpop, toen hoorde ik ineens een enorme knal. Bijna alle ruiten van ons huis lagen in scherven. Nog steeds staan daar nog de ruïnes van de vuurwerkfabriek/opslagplaats. Het hele terrein daar was compleet platgewalst, behalve twee gebouwen. De mensen die daar in die opslagplaats/fabriek werkten hadden het dacht ik niet overleefd. Gelukkig stond dat gebouw achter de dijk, zodat alleen de ruiten van de naburige woningen waren vernietigd. |
![]() |
||
Citaat:
|||||
Citaat:
In het geval van vuurwerk hebben er een heleboel mensen plezier, tegenover een enkeling die er werkelijk last van heeft. In een situatie als dit dient dat gewoon geaccepteerd te worden, temeer de overlast slechts van korte duur is. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Wat is dan het nut aan voor je plezier een beetje achter je PC te hangen en te surfen over het internet ? Groeilampen worden gebruikt voor de wietteelt om de planten voldoende licht te geven, dus ook weer voor een pleziertje.
Laatst gewijzigd op 27-11-2002 om 20:29. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
de eerste reden van jou is dus onzin en die tweede reden van het milieu is zeer twijfelachtig. 2,4 mg (0,0024 gram!) / m² is bijna niks lijkt me. Staat trouwes ook dom: Oud en Nieuw in Nederland: Geen vuurwerk, want dat is slecht voor het milieu en de buren vinden het wel een beetje eng. Geen oliebollen, want die zijn vet en dat is niet gezond. Gewoon om half 12 naar bed, want extra lang opblijven zal meer stroom kosten. Iedereen blijft gewoon thuis, want vervoer is ook slecht voor het milieu, behalve de fiets en loopwagen. De rest van de wereld viert feest. Nederland niet. Wat leuk joh! |
![]() |
|||||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Daarnaast is het een Westerse traditie die dmv. commercie in stand wordt gehouden waar weer 'ns even massaal aan struisvogelpolitiek wordt gedaan... Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Dan begin jij weer appels met peren te vergelijken. oliebollen zijn vet, maar toch hebben ze voedingswaarde. Extra lang opblijven kan maatschappijlijk nut hebben, je kan dan bijvoorbeeld je huiswerk doen. Vervoer heeft nut omdat we ons daarmee verplaatsen. En als ik in de sloot spring, dan doe jij het toch ook niet? Vuurwerk is niet extreem gevaarlijk voor het milieu, maar we kunnen het niet negeren. Dus er moets iets aan gedaan worden, alle kleine beetjes helpen, zoals dystopia al zei. |
![]() |
||||
Verwijderd
|
S@nder schreef:
Citaat:
Citaat:
![]() ipv oliebollen kan je beter groente ofzo eten. En ow ja, we gaan om 00.30 1 januari lekker huiswerk maken. Leuk ![]() ![]() ![]() Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Natuurlijk moeten de zware milieuvervuilers ook aangepakt worden, maar dat is geen excuses om niks aan dat domme vuurwerk te gaan doen.
Ik begin een beetje ziek te worden van deze discussie, ik hoop maar dat de volgende generatie verstandiger wordt... die jeugd van tegenwoordig hè. |
![]() |
|||||||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat mensen verkeerd omgaan met vuurwerk wil nog niet zeggen dat vuurwerk verboden moet worden. De personen die echt overlast veroorzaken zijn meestal irritante pubertjes die nodig stoer moeten doen met hun strijkertjes. Jouw conclusie is dus, dat volwassen mensen die willen genieten van siervuurwerk en rekening houden met anderen daar maar de dupe van moeten zijn. ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
of duitsland. of kopen het gewoon illigaal (A) Citaat:
als ik je vervolgens klemparkeer vind jij dat volgens mij ook zeer plezierig... of niet? eigen rechter spelen roels. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|